Jumaat, Julai 12, 2019

Dah bule waghih, ado lah nak difaraid...


Baru den tahu ado legasi untuk diwaghih macam rumah, tanah, lombu kobau.

Hadiah birthday dari abah ruponyo. Dah supo tahto Rajo diturunkan kek anak sulong. Cumo yang ni anak bongsu yang tuntut.

Kalau dah bule diwaghih, adolah kono difaraid.

Boboi tu masuk suku. Buapak mesti tanyo ikut pepatih atau temenggong?

Yang kosian, Bang Din kau. Bersusah-susah ... ratus juto habih. Macam tunggul dibueknyo mamak-mamak ni.

Bahagian pun takdo.

Wow! Suku pun dapek ompek, Masuk ponuh, berapo anak eh?


3 ulasan:

Awanama berkata...

Botak ni jangankan nak jaga negara, nak jaga kampung sekangkang kera pun dia tak kompeten. Naik pun kerana daddykasi. Alamat lingkop Malaysia nanti.

Awanama berkata...

TEKOJOT GODANG ALJUB SMPI TELENG
ALJUBORI SENTAP SAMPAI TERGAMANG
KETEMENEH BOBOI JANGAN TGK ENTENG
ADIAH BESDAY DARI ATOK KESAYANGAN


KIKIKIKI..

Awanama berkata...

bang din tu semenda.
disuruh pergi, dipanggil datang..