Jumaat, Julai 05, 2019

Wahabi Saudi raya sehari, Wahabi JAWI....


... raya sampai Syawal dah habis, masuk Zulkaedah! 

Mufti Wilayah dari puak Wahabi dan geng2 Mujahid perosak Rahmatan Lilalamin. Masa khutbah, kedengaran diguna hujah aib dan fitnah untuk pertahankan pemimpin semburit.

Padahal Wahabi begitu tegas dalam soal halal dan haram. Tiada makruh semua hukumnya haram.

Kumpulan Wahabi aka Salafiyah menentang bidaah dan mahu amalan Islam kembali ke amalan asal usul seperti zaman Rasulullah.

Kalau betul Wahabi atau Salafi, Nabi lebih utamakan perayaan Raya Syawal atau mengimarahkan Ramadhan?

Di Saudi, Raya diraikan Syawal pertama sebagai penutup perayaan Ramadhan dan Raya kedua dah mula puasa enam hari.


Pasti tiadalah sampai ke bulan Zulkaedah hingga jemaah pun dah mula berangkat ke Mekah untuk tunaikan ibadat haji.

Kalau nak raikan ibadat Korban, tunggu orang wukuf dulu.


Wahabi JAWI pula macam utamakan Syawal dan makan hingga promosi Majlis membesar-besarkan hal makan dari silatul rahim.


Rakan strategik untuk makan sakan?

Raya berlebihan hukumnya membazir. Mereka yang membazir saudara syaitan. Lebih baik dibantu asnaf.

Wow! Sakan sangat raya nanti kena AMLA...

1 ulasan:

Awanama berkata...

Diorang bukan wahabi, janganla cakap macam tu. Mana ada wahabipon, yang ada hanyalah mereka yang mengikut Al-Quran dan sunnah. Apa yang berlaku mencerminkan keadaan diri mereka yang sebenar ... iaitu mereka adalah golongan yang bukan mengikut Al-Quran dan Sunnah.

Di zaman kita perlu bersatu padu ni, kita mesti bijak mengasingkan golongan kafir, munafik dan mereka yang syirik kepada Allah s.w.t. Itu semua ada di dalam AlQuran.

Surah Al-Mujadilla Ayat 22 (58:22)

Engkau tidak akan dapati sesuatu kaum yang beriman kepada Allah dan hari akhirat, tergamak berkasih-mesra dengan orang-orang yang menentang (perintah) Allah dan RasulNya, sekalipun orang-orang yang menentang itu ialah bapa-bapa mereka, atau anak-anak mereka, atau saudara-saudara mereka, ataupun keluarga mereka. Mereka (yang setia) itu, Allah telah menetapkan iman dalam hati mereka, dan telah menguatkan mereka dengan semangat pertolongan daripadaNya; dan Dia akan memasukkan mereka ke dalam Syurga yang mengalir di bawahnya beberapa sungai, mereka tetap kekal di dalamnya. Allah reda akan mereka dan mereka reda (serta bersyukur) akan nikmat pemberianNya. Merekalah penyokong-penyokong (ugama) Allah. Ketahuilah! Sesungguhnya penyokong-penyokong (ugama) Allah itu ialah orang-orang yang berjaya.


YES, aku tak paham kenapa Mufti Wilayah buat kek tahun baru cina untuk jiran jiran dia, mungkin CIna CIna jiran dia tak cukup makan agaknya waktu musim perayaan diorang tu ??