Selasa, Julai 20, 2010

IKYS dibangun untuk industri korek pasir


Keputusan pindah pelajar IKYS kekal: MB

-----------------------------------------------------------------------------------
Monday, 19 July 2010 | Ruangan: Berita

SHAH ALAM, 19 Jul- Langkah memindahkan lebih 200 pelajar Institut Kemahiran Yayasan Selangor (IKYS) di Bagan Terap, Sabak Bernam ke INPENS International College (INPENS) di Kuala Selangor, akan diteruskan disebalik bantahan oleh beberapa kumpulan, kata Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

Beliau berkata keputusan itu diambil bertujuan untuk menyelaraskan semua institusi pendidikan di bawah kerajaan negeri.

Abdul Khalid berkata IKYS akan digunakan sebagai pusat pembangunan modal insan dan latihan kemahiran khusus untuk undustri korek pasir.

“Adalah lebih baik ibu bapa pelajar menyokong perpindahan itu. Semua ini dilakukan demi masa depan pelajar kerana Ronnie Liew berpandangan tidak sama rata jika orang Melayu terlibat dalam industri monopoli Cina ini.

"Program diploma dalam industri korek pasir yang dikeluarkan adalah yang pertama dikeluarkan di dunia kerana penuntut-penuntut tidak diwajibkan lulus mata pelajaran saisn alam sekitar.

“Lagipun, graduan INPENS mempunyai peluang lebih baik untuk diambil bekerja kerana tumpuan yang diberi oleh Penasihat Ekonomi Selangor, Dato Seri Anwar Ibrahim yang m,ana beliau sendiri akan terlibat dalam latihan amali kepada penuntut-penuntut lelaki yang layak,” katanya kepada pemberita selepas menghadiri perhimpunan bulanan jabatan-jabatan kerajaan negeri Selangor di bangunan Setiausaha Kerajaan Negeri di sini hari ini.

Semalam, sekumpulan lebih 200 pelajar IKYS yang disertai ibu bapa mereka, berhimpun di depan pintu utama institut itu sebagai membantah keputusan Yayasan Selangor menutup institut itu. – TERNAMA

17 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

penasihat kerajaan selangor nak buat practikal korek pasir ke atau ko
rek.............................


(terungpipit)

Tanpa Nama berkata...

Wujudkan fakulti korek:
program korek pasir
program korek jubur
program korek hidung
program korek rahsia


(atokgata,juasseh)

Cikgu Juburi berkata...

anwar terlibat dalam latihan amali?

... kesian bocor jubo budak2 ni .

Tanpa Nama berkata...

JANGAN LUPO PROGRAM TUTUP:
program tutup lubang
program tutup mulut
program tutup mata
program tutup malu
program tutup institut


(alongboting)

Tanpa Nama berkata...

khalid gagap:tttuan pepenasihat sssuru ssaya tttutup ssaya ttututup la

nua jubo: saya suruh tutup keMALUan saya oopps soli malu saya ,spin la cerita .ada pahammm.

khalid gagap:pppppapapapapaHaaaaaaaammmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

(dodopcondong)

Tanpa Nama berkata...

ini mesti kerja punasihat RM1.00,yang suka korek dan gali lubang


(poncolek angek)

Tanpa Nama berkata...

Hancur dibuatnya kepada anak bangsa Melayu. Apa dah jadi ni.

Pendidikan dipolitikkan. Sedih, sedih!!

Sekarang siapa pengkhianat bangsa?

Tangisan darah tidak akan menyelamatkan bangsa Melayu kalau ginilah caranya Pakatan memerintah negeri Selangor.

Malangnya ada yang sokong membabi buta.

Nasib kamulah Labu !!!Nasi dah jadi bubur.

Melayu makan belacanlah !!!

Mat Zero

jebat berkata...

Tuan Husin,

Disinilah nampak kebusukkan Khalid Gagap, untuk menutup kelemahannya mengenai lubang2 yang digalinya di Selangor. Di timbulkan pula issu perpindahan pelajar. Secara tak langsung KG mahu menguuji orang Melayu. Mana yang diambil berat oleh mereka .Isu Luang (kubur) PKR di Selangor atau issu nasib anak Melayu yang terumbang ambing dilandai badai ALKHALIDI ?

Tapi ini semua kemahuan orang Selangor !!
Sebab itu mereka pilih PR dalam PRU 12 !!
Undi lagi PR dalam PRU 13 nanti.

Nasi dah jadi bubur !!!

Satu Melayu berkata...

http://sa-melayu.blogspot.com/

irs-Hursaini berkata...

Amali apa tu?

IRS tu siapa?

Bakaq Lembu berkata...

exco alam sekitar dah guna senjata sulitnya untuk melembukerbaukan kahlid..(power of **s*y)

akibatnya khalid menjadi **** tonyok yang sentiasa menyondol2 menuruti arahan..

jauh dari luar gelanggang..ustat2 memafatwakan hasil itu halal.

jelitawan01 berkata...

isk2 korang tak patut tulis gitu. korang ni melayu ke indon, melayu penoh kesopanan..yg kuat maki ni mesti tak sekolah..atau pun sekolah terbakar atau cikgu meninggal.paling teruk pun waktu pelajaran agama islam ponteng kelas..cara tulis tak bertemadun wat malu UMNO jer..org UMNO jagalah kesopanan agar di pandang mulia.bolehkan kan kan

kembara putih berkata...

Selangor dah berlubang sejak Khir Toyo jadi MB lagi. Tak usah nak tipu la kamu orang2 Johor. Baik balik jaga Johor la sebelum Muhyidin jual ke Singapura.

Elok juga dibuat pusat cara2 menutup aurat. Boleh la bini Najib berkursus situ.

jebat berkata...

Saudara Kembara Putih,

DSN tu orang Pahang.
Bini nya orang Nogori.

Tak kan mau di berkursus di JOHOR,
Lainlah kalu kursus DEDAH Muka dan Dada,
Di mana pun dia pergi !!

Barangkali dia mau pergi kursus KOREK di selangor !!

he he he he he !!!!

Bingai @ Bangang berkata...

Sila ke blog Tendang Terajang untuk maklumat terbaru!

Tanpa Nama berkata...

pasal kepala bini najib, najib la yg tanggung. yg bukan suami dia tak payah dok sibuk nak tanggung dosa jaga bini orang. jaga kepala anak bini sendiri baik2. jgn nanti kepala anak bini je tutup tapi kain di bawah terselak! banyak dah berlaku. bayi yg dibuang tu banyak anak melayu punya! tengok mak2 budak2 yg tertangkap tu, ramai yg bertudung! tapi apa guna? nak salahkan najib juga ke? mak bapak dia orng buat apa? sibuk jaga kepala bini najib agaknya...

Tanpa Nama berkata...

“Lagipun, graduan INPENS mempunyai peluang lebih baik untuk diambil bekerja kerana tumpuan yang diberi oleh Penasihat Ekonomi Selangor, Dato Seri Anwar Ibrahim yang m,ana beliau sendiri akan terlibat dalam latihan amali kepada penuntut-penuntut lelaki yang layak,” katanya kepada pemberita selepas menghadiri perhimpunan bulanan jabatan-jabatan kerajaan negeri Selangor di bangunan Setiausaha Kerajaan Negeri di sini hari ini.

penuntut penuntut LELAKI yang layak? perghhh bang nuar hendak menganas lagi nampak nya. auwwww