Rabu, Julai 28, 2010

Kenapa bukan Islam tidak boleh guna?


Dalam satu kampung, ada seorang manusia yang bernama Ali. Ali ini memang kaki lahanat, pantang lihat perempuan semuanya dia tutuh, tidak kira anak dara, janda, bini orang atau sebagainya.

Dalam kampung itu juga ada seorang yang bernama Pak Mat dan Pak Mat ini ada seorang anak dara yang berusia 18 tahun dan cun melecun serta menjadi idaman ramai jejaka-jejaka di kampungnya.

Satu hari Ali datang ke rumah Pak Mat dan meminta izin dengan Pak Mat untuk membawa anak dara Pak Mat bercuti selama 3 hari 2 malam ke Bangkok.

Boleh ke Pak Mat jawab begini? "Baiklah Ali, kau boleh bawa anak dara aku untuk pergi bercuti, tapi jangan salah guna"

Peghhhh...##***@@@!!!###

Bayangkan pendirian PAS bahawa bukan Islam 'boleh guna, tapi jangan salah guna' kalimah Allah. Macam beri kebenaran kepada Ali budak jahat.

Petikan dari RBF

19 ulasan:

wanbaki berkata...

dalam makna tu sin...ko memang terror lahh..hahaha

jebat berkata...

Sin,

Aku tabik idea hang ni. Geliga. Otak pembelit, otak penipu (bahasa Allahyarham P Ramlee).

Tapi pahamkah PAS apa yang hang madsuk kan itu ?

Lantak lah Sin,
Si Luncai terjun dengan labu labu nya...

Yang penting kita dah luahkan.

Tanpa Nama berkata...

Boleh.... belah

Pis : anak dara orang pun aku boleh bawa kawin lari.... he he he

Aljuburi : dulu aku dah buat, korang jangan lah tiru... tak best arrr

gobek kang..

hangkedee berkata...

Puak hampas ni apa mereka buat semua boleh sebab Pok...nik akan memfatwakan Halal belakoo...celako...celakoo...celakoo

CDR berkata...

Tuan Usin,

Yang hampeh sangat sokarang ni OKU (orang kuat UMNO) pun samo perangai dengan Ali, ni yang buek puak puak rakyat jelata "konpius". Aku nak tambah bab OKU bandar Tun Razak (dio kato la ..) kaki betino, bini orang pun dio kacau ... kono suruh "cuci-cuci enterprise" kasi berosih la orang lahanat macan ni, kalau tak ... habih la kito

towkey sarkas berkata...

Nanti jadi la macam logo halal yang boleh di beli dari syaikat swasta oleh orang bukan Islam.

Masa beli pun syarikat swasta ada pesan kat pemohon bukan Islam -

"lu jangan salah guna ini logo tau. Nanti kalau org islam datang makan tak halal, lu kena tanggung itu dosa, mati lu masuk neraka tau"

eXception berkata...

Ha ha ha ha... org tua tu tau ke apa yg berlaku kat Bangkok nanti?? Kalo dah tersalah guna, pastu mamat tu wat bodo... Cmne??

eXception - Bukan Sekadar Blog Picisan

jelitawan01 berkata...

tak geli langsung..geligeleman adalah..pak usin tak kembang ke bulu kau waktu menulis gitu..???

Tanpa Nama berkata...

Tuan Sin,

permohonan ali utk menjadi polis telah berjaya. Pada suata hari dia ditugaskan utk membuat kawalan di pos keselamatan. Dia berasa sgt teruja kerana akan berhadapan dgn ramai pegawsi atasan. Dia pun membuat persediaan utk menunjukkan bakatnya kepada pegawai atasan utk dipertimbangkan kenaikan pangkat.

Maka lalu lah Cif insepctor Lim, dia pun dgn bingkas memberi tabik hormat dgn lantang bersuara 'selamat pagi Tuan Lim' .

Kemudian lalu pula Cif Inspector Ahmad, Ali pun memberi tabik hormat ' selamat pagi En Ahmad' .....

WhackdeBugger berkata...

Dari Harakah :
KOTA BHARU, 28 Julai: Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menyifatkan Datuk Seri Anwar Ibrahim seorang yang tegas mempertahankan prinsip perjuangan.

Katanya, ketegasan itu sama seperti pernah ditunjukkan Nabi Muhammad saw semasa berhadapan dengan pelbagai fitnah pembesar Quraisy.

“Kerana ketegasan mempertahankan kebenaran perjuanganlah maka Nabi saw sanggup meninggalkan Kota Mekah menuju ke Madinah. Baginda tidak pernah bertolak ansur dengan pelbagai tawaran pembesar Quraisy.

“Anwar seorang yang mendokong prinsip ketegasan di atas kebenaran yang diperjuangkan selama ini,” katanya dalam satu kenyataan di sini.

Ketua Pembangkang tersebut dalam satu wawancara dengan sebuah akhbar hari ini menyebut kerjasama Umno dan PAS tidak akan menjadi realiti meski pun tanpa kehadiran Menteri Besar Kelantan.

Anwar dipetik sebagai berkata, Umno merasakan sekiranya mereka boleh tawan Nik Aziz, mereka boleh tawan PAS.

Mursyidul Am itu merakam ucapan tahniah sepenuh hati kepada Anwar di atas ketegasan beliau dalam perjuangan.

Menurutnya ketegasan itu merupakan sifat istiqomah yang ada pada pemimpin memperjuangkan kebenaran dan hak hakiki.

“Istiqomah bukanlah suatu nilai kedegilan, tetapi suatu kebenaran yang dituntut oleh agama.

"Prinsip mempertahankan kebenaran secara istiqomah sudah pasti akan menyemarakkan lagi perjuangan Pakatan Rakyat bagi menghadapi pilihan raya umum akan datang,” ujarnya.

NIK AJIS DAH BIOL AGAKNYA . ADA KE NAK DISAMAKAN ANWAR PELIWAT DENGAN NABI MUHAMMAD?

DIMANA AQIDAH TOK GURU NI?
BAGAIMANA PULA PENDAPAT ALIM ULAMA?

Tanpa Nama berkata...

salam en husin lempong ....ni TUN ling lion sik dah kena ni...ko rasa dia sorang je ke yg involve dalam hal PKFZ ni ?orang besar UMNO takde yg terlibat ke ?boss ko tak terlibat ?

mohamed berkata...

ya nampak betapa jahilnya pok nik ni...

Tanpa Nama berkata...

salam tuan usin,

kebanyakannya pesanan begitulah yg kita selalu kita dengar:

"makanlah ubat batuk ni ni dgn betul, jangan salahgunakan plak"

"gunakanlah harta-benda kerajaan ni dengan betul, jangan disalahgunakan plak."

"gunakanlah jalanraya dengan baik, usah dibuat litar lumba & berlagak macam pembuli. jangan salahgunakan plak"

dan macam2 pesanan lagilah terutama dari makbapak, guru2 & orang2 tua dlm masyarakat kita. tapi yg paling haprak bila bermain dgn agama islam yg suci...

"gunakanlah ilmu yg dipelajari ni dengan betul, ajarilah dengan betul, jangan disalahgunakan plak."

anti bohmau

Din Power Impian berkata...

Kena renung-renungkan tu ...
_________________________
http://www.ipowerimpian.com

Tanpa Nama berkata...

10 Sebab Umno Tolak Hudud


1-Umno sememangnya langsung tidak berminat untuk melaksanakan Syariat Allah,Islam Bagi Umno sekadar Sembahyang,puasa,zakat ,haji dan nikah kawin.Malah Umno lebih selesan hidup tanpa menghiraukan larangan Al-Quraan.

2- Hudud Langsung tidak memberi keuntungan wang ringgit dan keuntungan Dunia Kepada Umno.

3-Umno Tolak Hudud sebab Mahathir kata tolak,Walaupun Hukum Allah itu jelas disebut,mereka cuba membelit belit untuk menolak.Mereka cuba mencipta pelbagai isu untuk menolaknya,walaupun kebanyakan alasan itu dengan akal tanpa bersandar kepada Nas yang nyata.Kalau Mahathir Kata tolak,semua pak yid dalam pun
berpakatlah untuk tolak.

4-Umno takut rakyat akan sedar bahawa mereka sebenarnya tidak mahu melaksanakan Hudud,Walupun Masa seminar Di Wisma Darul Iman,Rasol Wahid dan Roshid Ngah tidak membantah sedikitpun.Malah Dalam sessi Bengkel Dato'Roshid sendiri Amat bersetuju dengan Draf berkenaan.

5-Umno tolak hudud sebab ,mereka hanya membuat rujukan kepada wan Parid dan Shukeri Mohamad.apabila kedua mereka itu sendiri tak faham hudud,yang mendengar
pun habis jadi tak Faham.

6-Umno menolak Hudud sebab terlalu ramai pemimpin besar mereka yang suka membuat maksiat,pada satu ketika dulu semasa pemilihan ketua Bahagian,ada perwakilan
dihadiahkan melancong ke Golok dan di siap ditempah Wanita Sundal.

7-Umno menolak hudud,kerana Hudud itu hukum Allah,mereka tak faham dan mereka tak mahu mengaji sedalam dalamnya,sedangkan undang undang yang ada sekarang
dibuat oleh orang kafir,walaupun mereka tak faham,tetapi kerana dibuat oleh orang kafir mereka tetap boleh terima.

8-Umno tolak hudud sebab sudah ramai orang orang umno yang minat kepada Agama sudah berpaling tadah dan ingin memahami hudud,malah sudah ada orang umno yang
datang kuliah untuk bertanyakan tentang hudud.Malah tok imam dan Tok bilal yang pun yang dulu berkarat biru dan mula mendekati kuliah kuliah agama anjuran
kerajaan negeri.Cuma tok imam yg tak bertauliah dan memang kaki 4 nombor ekoryang masih kekal.

9-YB umno di DUN Terengganu tidak mampu membahaskan Deraf Hudud di sidang DUN dengan hujah al-quraan,maka jalan terbaik adalah tolak sahaja.

10-Memang Umno itu sendiri parti sekuler,amat tidak sesuai bagi Umnio itu sendiri meneggakan Hudud kerana hudud itu bukan juzuk perjuangan Umno.(

Tanpa Nama berkata...

Jangan kasi malu 1Malaysia.
Malaysia Boleh!

Tanpa Nama berkata...

Satu sebab sahaja PAS tak laksanakan Hudud,

1. PAS terlalu takut dengan amaran Karpal Singh melebehi daripada segala2nya sehinggakan Lebai2 PAS sanggup berpelok2 dengan Karpal Singh, tak cukup dengan itu Muslimat2 PAS pula berpelok2 sambi teriak tangis dengan Eli yang suruh orang ambil gambarnya yang berpura2 tidur dalam keadaan bogel.

Balasan kepada,
10 Sebab UMNO tolak Hudud.

Kan dah terkantoi....???

Tanpa Nama berkata...

“Kerana ketegasan mempertahankan kebenaran perjuanganlah maka Nabi saw sanggup meninggalkan Kota Mekah menuju ke Madinah. Baginda tidak pernah bertolak ansur dengan pelbagai tawaran pembesar Quraisy.

“Anwar seorang yang mendokong prinsip ketegasan di atas kebenaran yang diperjuangkan selama ini,” katanya dalam satu kenyataan di sini.

Petikan daripada kenyataan little nicky. AnuWAR bila pulak nak berhijrah ke amerika dan menerima tawaran dari sahabat dan saudara nya paul wolforwitz?

Tanpa Nama berkata...

lebih 20 tahun menerajui negeri kelantan aka serambi mekah masih tak bolih buat hudud, apa nak spin lagi nicky ni? semua salah umno, mak bapak dia berak bersepah kat kelantan pun umno salah tapi karpal singh cakap langkah mayat saya dulu terus tukar negara berkebajikan daripada negara islam berperisa hudud? Puak puak PASik tunggu jer lah bala ALLAH swt turun kat kamu yang bertopengkan Islam dalam meraih sokongan kafir harbi.