Sabtu, Julai 17, 2010

Jaguh Kampung, Jaguh Globalisasi

Perjuangan Jaguh Kampung


Jaguh Kampung balik disambut sebagai pahlawan.


Perjuangan Jaguh Globalisasi


Mempertahan si biadap. Asas dirinya Ketua Pemuda BN. Lupakah dia Ketua Pemuda UMNO?

Betulkah paling ramai dapat scholarship JPA itu Melayu, Khairy?

Padan Jaguh Globalisasi disambut kemenangan sebegini:

13 ulasan:

Bingai @ Bangang berkata...

Salam bro,
Minta tolong kepada bloggers kawasan Sabak Bernam/Kuala Selangor.

Besok 18/07/2010 pukul 10.00 - DS Khir Toyo akan berada di Institut Kemahiran Yayasan Selangor (IKYS) Bagan Terap Sg Besar,Sabak Bernam untuk berbincang menentukan nasib pelajar-pelajar Melayu yang diarahkan pindah keluar dari situ.

IKYS merupakan Institut Kemahiran yang menampung pelajar-pelajar Melayu tercicir yang ingin meneruskan pendidikan dibidang kemahiran. IKYS menerima semua pelajar walaupun mereka tidak mempunyai sijil, tidak menghabiskan persekolahan menengah mereka atas sebab tidak mampu atau disiplin.

Diharap bloggers yang berhampiran dapat membuat liputan di sana termasuk video.

harapan si bingai

kluangman berkata...

Seronok betul aku tengok MP Batu Gajah yang tak faham bahasa itu dipanggil hoi hoi je oleh Ibrahim Ali, macam anjing kurap kena halau.

Itulah lagak yang patut dibuat kepada bangsat yang tak tahu aturan dan tidak menghormati perbahasan.

Abu Garcia berkata...

Lancau Khairy Jamaludin !

Anak kawan aku dapat 10A+, masuk IPTA, haram tak dapat biasiswa JPA pun! Yang sedihnya, rakan-rakan sekursus bukan melayu dgn keputusan yang jauh lebih teruk boleh dapat biasiswa JPA. Mcm ni ka 1Malaysia?

husang musang berkata...

batu gaahyang bodoh tu pun Umno takut nak lawan..kerja gouyang telor aje Pem,uda Kitol..

Pemuda lesu..mcm mana budak2 takmau merempit..daya juang Melayu berkecai mampos ditengah highway..

KJ beruk enjoy hasil cukai...membodoh2kan pemuda.. .dikala Muhyidin yg dah tua mahu berjuang (tp **tang tak naik)..

bekas budak pejabat T4 berkata...

petikan dari the Star 17 July pasal prebet KJ yang nak jadi PM sebelum umur 40 tahun...

Third, the Umno division meetings over the last month have been another reality check.

His deputy Datuk Razali Ibrahim apparently had twice the number of invitations than him to officiate at the AGMs of the wings whereas Datuk Mukhriz Mahathir is still being courted by the Youth ground.

Nak aku tambah lagi ke wahai penjilat KJ.

kj gila glamour berkata...

Usin

budak kj ni kalau dulu dia tak kawin dengan nuri anak dollah tidor, sekarang ni dia jadi tukang buat kopi anwar berahi aje.

standard dia takat tu aje.

Tanpa Nama berkata...

Yo Tuan Husin,

aku setuju dgn pdgn Abu Garcia sbb kena kat btg hidung aku sendiri! anak aku dpt 7A1 dlm SPM x ada satu pun IPTA tawar tmpt utk dia! klu taim Tun Razak dulu, hoih, telegram tentu dah sampai depan pintu! last2 aku kena la buat2 samseng pi tanya kenapa jadi mcm ni. alhmadulillah, dpt la jugak. ada lagi. dlm kelas dia, ada la 2 - 3 ekor anak Datuk2 yg pas gred 2 pun dpt tmpt jugak. bila pensyarah ajar, depa main sms. bila pensyarah tanya faham ke apa yg dah di ajar, org lain semua faham tapi puak2 tu x faham2. kena la explain lagi sdgkan org lain dah ok. melengahkan org lain aje.

lagi satu, bila mohon pinjaman PTPTN, puak2 ni dpt puluh2 ribu. habis belajar, dpt pengecualian. sdgkan anak aku pulak RM2 ribu satu semester kena bayar penuh. apa punya cerita ni?

skrg ni ada pulak cerita nak buka biasiswa kat semua kaum pulak. dah muktamad ke? bkn aku bantah tapi bagi patut2 la. mak bapak depa tu kaya2 dan mampu. depa dapat kerja baguih2 kat syarikat besar sbb melayu x ada peluang nak masuk. ini kenyataan la. pi tgk kat kilang2 di penang tu siapa yg pegang pengurusan menengah (middle mgmt)? kalau msh buat2 x nmpk, tgk la 10 - 15 tahun lagi dimana kedudukan Melayu. mmg betul Tun Dr M kata "melayu mudah lupa."

Tengkiu Tuan Husin Lempoyang.

- Hantu Siber -

jebat berkata...

Tuan Husin,

Saya sokong pendapat YB IA mengenai biasiswa.

Selama ini betapa seksanya Anak Melayu yang belajar di IPT. Melaikan anak Dato'2 yang menayangkan kemewahan Duit Biasiwa mereka di IPT.

Jangan undi BN . Undi parti Alternatif yang akan di tubuhkan oleh IA.

BN = BERUK2 NYANYOK.

Tanpa Nama berkata...

salam 1 malaysia
--------------------


sokonglah si ibrahim, terutama kerna dia ada
hati nak perjuangkan nasib budak melayu

si beruk jantan nantu doolah ngantuk MESTI di tongsampahkan cepat cepat.


dahlah si barua cino tu nak diperjuangkan rakan
eem cee ehnya, dia perjuangkan kecelakaan cina tu pulak.

mampuskanlah dia cepat cepat agar dia tak jadi duri dalam daging ameno

siang siang laGi si sialan tuh dah buat hal- jadi promota
si APCO untuk gomen doolah ngantuk dan dapat extension lagi , nampaknya dengan gomen najib ni.

kj- kuborkan je si baruah nih.

KHONG KHEK KHUAT

Tanpa Nama berkata...

KJ hantu DOLAH.

Sudah sampai masanya, KJ dijatuhkan dari tahta UMNO.

Biar dia diMALUkan kerana KJ telah menjatuhkan maruah dan ketuanan Melayu.

Biar dia disingkirkan bersama-sama penjenayah bangsa, yang telah menghancurkan bangsa Melayu.

KJ = Anwar kedua-dua perosak Melayu.

Tanpa Nama berkata...

Sapa berani nak jatuhkan KJ? Cakap! Cakap!...Najib pun takut kat KJ inikan kita marhain yang hanya boleh bercakap tapi tak akan di dengar.

PM lebeh nak dengar cakap Apek2 dan Paria2 dari Melayu, kerana dia rasa Melayu tak memberi apa2 keuntungan kepada nya.

Jagoh kampong akan tinggal berkarat dikampong, alangkah hina nya orang Kampong, apa2 yang tak berguna akan digelar "KAMPONG".

Aku! Anak kecil main api.......jemu2 main api main anu pulak...

aku berkata...

bang usin,
aku rasa KJ akan di buang masa nak dekat PRU nanti...baru ada momentum..buang sekarang nak buat apa bro...
TQ

Tanpa Nama berkata...

salam,

wahai PM...
dengarlah rintihan rakyat plak. janganla dengar KJ lagi.

BUANG KJ
BUANG KJ
BUANG KJ
BUANG KJ

anti bohmau