Rabu, Ogos 14, 2013

Barang naik bagus


Bulan lepas, Tun Dol muncul di satu forum kepimpinan antarabangsa dalam keadaan disorong atas kerusi. Rupanya kaki kirinya bengkak.

Ketika sidang akhbar, Tun Dol ditanya seorang wartawan.

"Ketika pilihanraya baru-baru ini, Barisan Nasional teruk terpaksa menepis tuduhan BN dikaitkan dengan harga barang naik. Keadaan ini sangat tak elok. Ini semua bermula dari polisi masa pentadbiran Tun Abdullah mengurangkan subsidi minyak. Apa komen Tun sekarang?"

Sambil menjeling ke arah Tun Jeanne, Tun Dol jawab, "Apa pulak barang naik tak elok? Kalau kaki sudah tak jalan pun, barang mesti dipastikan naik.

"Nak tahu bagus ke tidak kalau barang naik, tanya Tun Jeanne kamu ...."

Wow! Syukur Tun Dol bukan lagi Perdana Menteri

8 ulasan:

Awanama berkata...

Usahlah Pak Lah nak cuba jelas2kan guna kalimullah utk tulis buku.

Orang tak percaya dan tak mahu dengar lagi

Awanama berkata...

pada pendapat hamba..tun lah pemimpin yg baik..cuma bila dia franchise pentadbiran negara kepada kumpulan tingkat 4..habis semua jahanam.

Najib juga masih menggunakan perkhidmatan franchise ni..kalau tidak masakan omar ong begitu rapat dengan najib.

Tun mahathir tersilap congak. Beri pada tun lah rosak negara..lepas tu mengasak tun lah nak suruh najib ganti..kini najib juga membuat kesilapan malah lebih teruk drp tun lah.

Ini semua angkara isa dan eo di mansuhkan. Najib terlampau mendengar pembangkang..apa yg diorang nak semua najib tunaikan..last last jadi senjata makan tuan..

Najib juga nak membodek cina hingga terlupa hamba ni orang melayu..kaum majority di malaysia. Tapi suara hamba tak di dengari.

Masa pru12..hamba bertungkus lumus utk memenangkan zul nordin..harapan selangor dapat di kembalikan kepada bn..tapi..strategi bn menghadapi pru macam celaka.

Pr sibuk buat ceramah..bn boleh releks..yang hamba ni kerja macam abdi..bn tak nampak..duit kena songlap..tak apa..hamba kata pada pemuda pemuda bn..kita buat ikhlas..

Bila time mengundi saluran yg patut menang semua swing pada pr..

Ntah lah..

jebat berkata...

Salam Takzim,
Tuan Haji,


Mengikut cerita P.Ramlee Tun Lah ialah salah seorang Dol, dari SAMDOL (tiga abudul).

Tuan Haji tentu tahu ceritanya kerana Tuan Haji salah seorang pelakon dalam cerita itu.

Beza nya DOL terakhir dalam hikayat itu DOL yang paling KB ( Kurang Bijak).


Nasib baik Dol ini kata tanyal Tun Jeen. Kalau dia kata tanyalah Tun Jin, alangkah harunya !!!

Wallahu Alam ....

kluangman berkata...

Kalau angkat pen nak menulis pun tak boleh..
apa cerita barang naik..karut !!!

Apapun ini boleh dikira lawak antarabangsa yang akan dibukukan, bukan sekrang, 5 tahun lagi.

Awanama berkata...

Lari dari topik sikit tapi saya rasa blog ini boleh publish komen saya mengenai perlantikan Abdul Azeez Rahim sebagai pengerusi Tabung Haji.

Saya mintak tolong sangat-sangat dengan kerajaan utk tarik balik watikah perlantikan beliau.

Saya kenal Azeez. Ini kisah hidupnya. Sekolah rendah di SK bukit bintang. sekolah menengah di Sm bukit bintang PJ. GAGAL SRP. Masuk vanto akedemy PJ dan ambil SRP sekali lagi dan gagal SRP sekali lagi sbg pelajar persendirian.

Lepas itu dia kerja di Shah Motel di Pj sebagai pelayan. Sambil tu dia mula jual kereta terpakai di kalangan kawan2 dia. Dulu dia duduk di kg ghandi jln klang lama.

kemudian dia pindah ke rumah panjang dekat sg way. dia buka kedai kereta terpakai di pj. Nama kedai KTA- Kereta Terpakai Azeez.Banyak buat duit bila dia jual kereta kat pensyarah ITM dsb.

Masuk politik melalui kenalan di Baling. Dia lahir dan membesar di Petaling Jaya. Emak dia 100% mamak. dia janda 5 anak lelaki. Ayah dia rahim ( 100% mamak) tinggalkan anak2 dia dan kawin lain. ayah dia dulu pernah bawa teksi. pas tu berniaga kedai makan dsb.adik beradik dia nasir, rashid, rahman dan mutalib.

Dia bohong satu dunia yg dia ada MBA dari "Preston" universiti. Tak pernah ambil SPM tahu2 dah "beli" MBA.

Dia kalau baca ni pasti terkejut sbb maklumat ini betul 100%. Dia memang kenal sangat dengan saya.

Awanama berkata...

Pak Lah + Najib = Zero..sama bebal

Awanama berkata...

Tun Lah ingatkan keluar buku jadi glamour tapi sebaliknya berlaku. Lepas cepat-cepat buat U-turn kata dia tak terlibat. Bodoh dan Bahalul betul.
5 tahun lagi kalau dia keluar biographi dia nanti aku dengar sembang kedai kopi kata lagi panas.

Aku dengar orang cakap macam mana "Barang Naik" tengok janda ipar. Bini terlantar sakit kat hospital tapi si janda jawab telifon dalam bilik tidur dsbnya. Tunggulah edisi hebat nanti.

Awanama berkata...

Padan ler Pok Dolly sukeeee "barang naek"!! masa dia pm awat dia suka sgt pi ostralia?? senang nak memadu asmara ngan jeane ka?? menyampah chek kat org tua hangit nih...