Khamis, September 12, 2019

Let bygone be bygone, Jom limpahkan jalanan!


Ketika orang sudah, let bygone be bygone, dia masih lagi ungkit cerita lama.

Masa dia mula bersama DAP dan PKR, tak pulak dia minta maaf pada DAP. kerana panggil mereka rasis dan PKR kerana reformasi dan pekena Anwar kes liwat pertama.

Husin pikiaq balik Haji Hadi label UMNO kafir masa tahun 1981, bukan sebelum itu dan bukan 2004.

Maknanya ditujukan pada Mahathir. Padan dia marah.



Mungkin Mahathir perlu minta maaf atas dosa Memali dulu baru Hadi nak minta maaf.

Apa hal pun, lantak pi lah yang lepas. Sudah 40 tahun tunggu perpaduan ini nak berlaku....


Akhirnya permusuhan yang Husin lihat seumur hidup, mahu berakhir.



Jom kasi melimpah ke jalanraya. Mana tahu orang tua yang itu dapat hidayat dan tak terlambat nak tobat.

Wow! Lepas HPU, orang tua tu pasti U turn

4 ulasan:

Awanama berkata...

Fi qulubihim mardh !

Esa Adam berkata...

Hari Sabtu nanti kita berarak ramai2 ke DBKL jumpa Khalid Samad.

XUMNO berkata...

Janganlah marahkan Si Tua Kerepot tu. Fikiran dia dan terlalu celaru tu. Adat orang Tua bila dan hampir2 mati selalu teringatkan kekasih lama dan cerita2 karut.Lebih2 lagi memikirkan kalau2 bila dah mati, dan musuh pulak jadi raja dan pemerintah!! Habislah usaha melari dan mengumpulkan bergunung2 harta berpuluh2 tahun untuk anak2 akan jadi sia2. Tambah pulak kalau masa hidup kita buat macam2 kat musush tadi. Buka dia sorang je yang macam cacing kepanasan sekarang. Dari pemimpin sampai ke juak2 mereka macam dah hilang akal bila lempar macam2 umpan pun, orang melayu tak makan dah, malah makin begis menolaknya. Tak sabar nak lihat banjir kaum Melayu-Muslim pada 14 September ni. Didoakan jumlahnya 2,3 kali ganda dari ICERD dulu. Cuma harap2 ada berita lepas ni orang terjun jambatan P Pinang sebab kecewa.

ISAC berkata...

Alhamdulillah lah Tn Hj.... Aanta walaupun penjual unta, anta masih baik hati lah.... X ada doakan Atok tua tu benda2 yg x baik..... Jangan itu pun Atok nk marah..... Sudah lah....