Khamis, Mei 29, 2008

Middle Rock Menjadi Pulau Kodomo Lion


Ekoran keputusan ICJ untuk memberikan Pulau Batu Puteh kepada Singapura dan Middle Rock kepada Malaysia, kedua-dua pihak bersetuju untuk menukarkan nama kedua-dua pulau tersebut.

Singapura mahu mengambil hati orang-orang Johor dan bersempena dengan kedudokannya di alam Melayu untuk tidak memanggil pulau itu Pedra Banca tetapi memanggilnya Pulau Putih Mata.

Middle Rock pula akan dipanggil Batu Kodomo Lion bersempena kejayaan Mantan Menteri Luar Negara mengambilalih Batu tersebut dari Singapura. Jika ayahnya dipanggil Singa UMNO, Syed Hamid pun sama garang macam jenama ubat gigi Kodomo Lion.

Majlis Tertinggi UMNO bercadang untuk segera melantik Syed Hamid sebagai Ketua Bahagian UMNO Penaja.

Dia pun sudah ada rancangan untuk menggunakan longgokan pasir yang tidak terjual ke Singapura sejak dari tahun 2004 untuk menambak hingga menjadi Pulau Palm seperti di Dubai. Syed Hamid bercadang untuk membesarkan Batu Kodomo Lion menjadi Negeri Selat Laut Cina Selatan baru dalam Persekutuan Malaysia.

Ura-ura mengatakan, Syed Hamid akan menempatkan semua Arab-Arab yang datang ke Malaya menjual carpet, minyak wangi, kayu gaharu, lukisan khat ayat Quran, songkok dan tarbus, kitab-kitab dan lain-lain untuk menjadi penduduk kawasan baru ini.

Sebahagian tanah akan dijual kepada Ronaldinho dan Cristiano Ronaldo. Pembeli pertama bakal ditawarkan kepada Husin Lempoyang, taukeh pasukan lumba unta.

Ini juga cara untuk anak-anak Arab berpeluang menjadi Menteri Besar. Di Johor, Syed tidak diiktiraf sebagai Melayu dan tidak akan direstu Tuanku untuk menjadi Menteri Besar. Bertambah lagi, Syed Hamid tidak diperkenan lagi oleh Tuanku dan pernah dimarahi Tuanku Sultan Johor di khalayak ramai ekoran pembatakan Jambatan Bengkok, "Kau tipu aku. Aku dendam kau!"

Untuk pemilihan UMNO tahun ini, Syed Hamid sudah pasti mendapat dua pencalunan untuk bertanding Naib atau Timbalan Presiden UMNO. Walaupun, dia tidak pernah menang apa-apa jawatan dalam apa-apa pemilihan UMNO dari masa pemuda hingga ke zaman tua, dia masih merasa kepimpinannya hebat. Cuam tidak sehebat Pak Lah.

Usaha penambakan boleh menjadikannya Ketua Perhubongan bagi Batu Kodomo Lion. Syed Hamid pun dikatakan sudah mempunyai cukup modal hasil dari sokongan belia dan sebagai Presiden MAYC, dia ingat dia masih muda dan bertenaga untuk mengusahakan projek ini.

Apabila Batu Kodomo Lion sudah dinaik tarif menjadi Pulau, rancangan Syed Hamid adalah untuk bekerjasama dengan Patrick Lim untuk Pak Lah melancarkan Koridor Jenin yang meliputi Pulau-pulau Laut Cina Selatan dari Pulau Kodomo Lion hingga Pulau Tioman sampai ke Pulau-Pulau Peranginan di Terengganu.

Perancangan pengapungan saham syarikat pembangunan Batu Kodomo Lion sudah dibuat oleh ECM Libra-Avenue dan akan disenaraikan sebagai saham Infrastruktur. Bahagian untuk Khairy sudah diperuntukkan.

Patrick Lim sudah bersedia menyalurkan keuntungan Monsoon Cup kepada rancangan Koridor berbillion billion Ringgit ini. Michelle Yeoh pun sudah sedia membenarkan bahagian tubuh badan lain dari bahu untuk diraba oleh Perdana Menteri semasa makan malam pelancaran.

Cemerlang Gemilang Terbilang ... eh dah lama tak dengar slogan ini. Wow!

10 ulasan:

patriot berkata...

Ngkau ni Husin, ade-ade aje. BTW, si kodomo lion yang dah habis tanggal bulunya tu, Arab jenis apa Sin? Baduwi padang pasir ke, gembala unta ke atau ape? Setahu kawan, dia tu berasal dari Hadramaut (ntah, spelling mungkin salah), tempat yang dulu diperintah Queen of Sheba tu. Jenis Arab yang hitam, bukan putih. Yang kawan nak tau, asal usul dia apa? Saudagar unta macam saudara Husin kita ke atau hamba abdi penjaga unta yang dah kena lalong kerana pemalas?

merdekame berkata...

Suka hati mak bapak ko je main kenakan orang macam tu. Ko tu baik sangat ke cik abang oi?? Demokrasi ke kebebasan pun iyalah yang nak buat benda merapu mengarut ni buat semak ruang siber je lah wei! Apa tujuan sebenarnya.......? Apa kata berhujah dengan penuh berilmu dan berhemah sikit, bawak lah ada faedahnya...

Tanpa Nama berkata...

La ini kan ke blog satira...suka hati si husin la nak tulis benda-benda merapu.Dalam gelak ada maksud yang tersirat.

tombiruo berkata...

hahahaha..... ada org silap masuk blog..

Tanpa Nama berkata...

Dan Si Ambiga pula dilantik menjadi penasihat undang-undang dan dibenarkan untuk di raba dari bahagian tengkok hingga keatas sahaja......

patriot berkata...

sian, Sin...adelah orang tu tersalah singgah. Entah sapalah yang duk jaki kat minah (atau mamat? yang pakai nik merdekame) yang lurus bendul ni maka diperkenalkannya kat blog ngkau Sin.

Ntah-ntah bekas pemimpin mahasiswa ni Sin. Cara menulis tu, macam kawan pernah dengar dalam mesorat-mesorat majlis pelajar....

Tanpa Nama berkata...

apa la bingai sangat si merdekame ni hehehe

dengar kata hamid al-lebur kodomo nak bagi the rock wrestling tu jadi ketua pemuda bahagian middle rock

top la bahagian batu 2 butir tak lama lagi hehehe

Zubli Zainordin berkata...

Wow! Husin Lempoyang, kenapa ada orang panggil seseorang Syed itu "Tuan Syed". Hahahahaha. Macam Tuan Tuan berganda lah kan. Lebih kurang Pagar Gate. Atau dulu, Menteri seakal Pak Dol, pernah tersasul "Tuan2" disebut Tuan Dua. Namun belum dapat dibayangkan lagi, bagaimana unta dari Baghdad akan dibawa masuk dan boleh selamat di Pulau Kodomo yang ada Singa. Hahahahahaha...Harap tiada lagi yang berputih mata.

Tanpa Nama berkata...

AISEY YA MAULANA TUAN HUSSIN ANTE SUDAH SILAP DA, MASA ITU SYED HAMID TERBERANAK DIA PUNYA BAFAK BAGI NAMA BUKAN KODOMO LION TAPI SIMBA LION DA. SEBAB DIA PUNYA BAFAK SINGA UMNO DIA ARAF DIA PUNYA ANAK JUGAS SINGA DAN NAANTI BILA BUSAR BOLEEH LAWAN ITU SINGAPURA DA. TAPI ITU SAYID AMIT TAK BERANI LAWAN ITU SINGAPORE LA SEBAB DIA SATU SINGA ITU SINGAPORE BENDERA ADA 2 SINGA. SEBAB TU DIA MENGAUUUNG TAPI GIGI TARING TAAADA. MENTERI LUAR ITU BARU RAAES HANYA TAUIU BAKAR JUMBATAN ITU SEBAB PAK LAH TAK MAU BUAT JAMBATAN TAKUT RAAEES KASI BAKAR DA BUKAN TAKUT SAMA ITU SINGAPORE LION.SEKARANG KITA SUDAH MENANG BUKAN SATU TAPI DUA KALI MENANG WIN-WIN WOW HEBAT KITA WIN 2 BUTIR BATU (SINGAPORE MENANG PULAU KITA MENANG BATU), RAAES BANYAK BANGGA TAPI BAGI LELAKI MELAYU ITU BIASA SEJAK LAHIR SEMUA SUDAH ADE 2 BUTIR BATU ANTE PUNYA UNTE JANTAN PUN ANA INGAT ADA 2 BATU. MUNKIN MENTERI2 PAKLAH BANGGA DAN RASA WIN2 SEBAB TAKDE BATU KOT HE HE HE. JANGAN LUPE KIRIM SALAM SAMA ANTE PUNYA UNTA JANTAN. SALAM

President berkata...

Salam husin.. syabas aku percaya kau dah buat home work aku pun terperanjat baca doc MAYC dan kesian mamat tu kena klentong dengan syed hamid kalau dah kaki klentong tak layak jadi YB Tak layak jadi Dato' Seri tak layak jadi Menteri Dalam Negeri tak layak jadi ketua bahagian dan lagi paling tak layak jadi PRESIDEN MAYC. Dasar pak arab kaki klentong kaki PENIPU.. minta maaf aku sensitif dengan Pak Arab kaki KLENTONG KAKI PENIPU yang paling kesian yang dia kenakan tu orang Melayu..kepada SB SB yang baca cuba sampaikan rakyat malaysia ini kepada boss kamu jgn klentong orang melayu untuk maju.. Ini baru MENTERI CONMAN sivarasa cakap kat parlimen dulu betullah yang SYED HAMID ni penipu..