Selasa, Oktober 05, 2010

Ini perkara biasa


Sana sini akhbar dan portal melaporkan pertandingan antara Zaid Ibrahim dan Azmin Ali sebenarnya adalah pertembungan proksi antara Wan Azizah dan Azmin.

Jamilah, seorang wartawan baru portal berita Malaysia Update masih belum dapat sudut tersendiri untuk menyampaikan maklumat ini dalam laporan berita.

Dia baru keluar dari Universiti dan ini pekerjaan pertama. Sudah seminggu lebih bekerja, tapi dia masih belum dapat satu story yang ditulis diterbitkan lagi. Dia rasa tertekan kerana Jennifer, yang masuk sama dengan dia, dah dapat tiga laporan berita diterbit.

Petang Ahad dia pergi sidang akhbar Tan Sri Khalid Ibrahim, tapi Khalid tak berikan apa langsung untuk ditulis. Dia nafi Azmin mahu cantas dia di Kuala Selangor dan kata ini hanya persaingan biasa dalam pemilihan parti.

Kecewa betul Jamilah.

Masa dia duduk berseorangan di satu pojok pejabat, seorang rakan wartawan beri nombor talipon Datin Seri Wan Azizah. Dia suruh call. Terus ditalipon dan syukur Kak Wan angkat.

"Hello Kak Wan. Saya Jamilah dari Malaysia Update. Hari itu saya ada di sidang akhbar Kak Wan."

Wan Azizah jawab, "Maaf ye adik. Kak Wan tak ingat. Apa saya boleh tolong Jamilah?"

Jamilah merayu, "Saya yang baju merah jambu."

"Oh yang itu," Kak Wan buat-buat ingat.

"Saya nak mintak tolong. Saya belum dapat story lagi. Boleh tak Kak Wan tolong? Kalau tak nanti saya akan kena pecat," kata Jamilah dengan suara yang hampir nak menangis.

Kak Wan rasa kesian dan tanya, "Tanyalah Kak Wan jawab. Straight to the point. Kak Wan tengah nak mengejar mesyuarat di Tropicana ni."

"Benarkah Kak Wan menyokong Dato Zaid Ibrahim untuk pemilihan Timbalan Presiden?"

"Kak Wan sedia terima sesiapa yang ingin membantu Kak Wan sebagai Presiden. Kalau boleh, biarlah mereka yang boleh bekerjasama dan bukan beri masaalah," Kak Wan menjawab.

Gembira dia. Ini menarik kerana Nurul Izzah pun menyokong Zaid Ibrahim.

Lalu Jamilah tanya lagi, "Antara dua - Azmin dan Zaid, siapa yang lebih mudah bekerja dengan Kak Wan?"

"Azmin Kak Wan dah kenal lama. Zaid lebih matang dan berpengalaman dalam banyak serbi. Siapa dipilih Kak Wan sedia bekerja."

Ke situ pula. Jamilah dah dapat sudut yang mahu ditulis.

"Ramai menganggap Dato Seri Anwar memberi sokongan kepada Azmin apabila dia dilihat seolah-olah mengkritik Zaid Ibrahim yang terlalu keras kritikan terhadap parti. Apa pandangan Kak Wan?"

"Saya tidak lihat begitu. Dia hanya mengingatkan usah terlalu ghairah berkempen hingga menjejaskan kepentingan parti," jawab Kak Wan.

"Ramai melihat pertandingan antara Zaid Ibrahim dan Azmin seolah-olah manifestasi perselisihan antara Kak Wan dan Azmin. Apa komen Kak Wan?"

"Alah Jamilah ... ini perkara biasa saja. Don't look more than what it appears."

"Adakah maksud Kak Wan ini persaingan biasa dalam politik?" Jamilah mengulang apa yang dikatakan Khalid.

"Bukan itu maksud Kak Wan.

"Ini perkara biasa antara kami dalam hidup bermadu ..."

29 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

hehehe ... husin

kak wan tu pompuan bermadu jantan

Tanpa Nama berkata...

hahaahaha .. i like the twist of this story.. very brilliant!

Tanpa Nama berkata...

celaka kau Sin, madu kepala hotak kau, marah DSWA kalau dia dengar, suami dia seorang lelaki sejati tau, pemimpin berwibawa, berkaki lebar dan berkhemah tinggi...

awas bontot kau Sin...

layar berkata...

Salam,
1.Pak Husin...aku paling suka bab bermadu ni...

2.Geliga otak kau..

Tanpa Nama berkata...

hati-hati sin,

nanti DSAI marah, ko pulak dijadikan madu no. 3 dia ... hehe .. melelas bontot ko nanti sin...

Tanpa Nama berkata...

Bila kena dengan Anwar, Husin akan berbunyi, "Wow!"

ruang bicara faisal berkata...

hooooo hoooo hooooo

pecah perut aku sin oiiii

marilyn berkata...

hahaha...
aku kasi 5 bintang...!!!

Kama At-Tarawis berkata...

usin, usin..lol!

Syaliza Shapiansuri berkata...

saya suka baca cerita pakcik usin...best! baik pakcik bikin filem, mesti kutip juta2...hehehe

Tanpa Nama berkata...

ALJUBURI
Tak baek tau Pak Usin mempersendekan idola kita , kita orang tak sker la Pak Usin wat camtu..malu tau..Kak Wan tau sorang jerk hal nie..camner Pak Husin leh tau gak nie???Lagi pon hal umah tangga kita orang jangan la masok campor..nanti saya cakap dgn Bang Nuar..biar dia sontot Pak Usin..baru Pak Usin tau nikmat yg tak terhingga.

Tanpa Nama berkata...

Mulut Mr Lempoyang nak kena sental!

zainal berkata...

Well done Pak Usin. Jual bapuk lagi untung dari jual unta la.

peminat Usin yg Ori berkata...

Ini baru Usin yang orijenal

Tanpa Nama berkata...

hampeh ... tapi hebat la kau sin ....

Tanpa Nama berkata...

Azmin tersungkur buntut dibalun Nuar Karipap......

Tanpa Nama berkata...

Azmin tersungkur buntut dibalun Nuar Karipap......

Tanpa Nama berkata...

Azmin tersungkur buntut dibalun Nuar Karipap......

Tanpa Nama berkata...

Sdra Hussein,
Saya muskil sedikit. Sdra mengatakan Azizah adalah bermadu dengan Azmin, habis isteri Azmin nak diletak sebagai kategori... pening ... pening. Anuwar tonggang azizah, tonggang Azmin, tonggang Shamsidar. Betul-betul jadi keluarga 69

Tanpa Nama berkata...

Seakan2 pulak panggilan suami dengan "madu" dia .... Arseman dan Arsemin!

Tanpa Nama berkata...

Sin..jaga bontot oppps...
jaga mulut anta sikit...

anti Anti-anti Nuar

Tanpa Nama berkata...

hahahaha twist yang baik wakakakaka bermadu rupa nya kak wan.

jebat berkata...

Salam Takzim sin,

Nuar lwn Wan Azizah = NURUL IZAH.
Nuar lawn Sukma = 6 tahun di Sg. Buluh.
Nuar lwan Azmin = (apa jadinya?)

Entahlah Sin, Ana fening, fening.
Bolehkah ente tolon jawab ya husin.

abdul wahub berkata...

Assalamualaikum Ya Tuan Husin Lampoyang!

Ana ingat kalu ente jadi ra'ayat ana punya negeri Isketambola..sudah tuntu ente kena sula. Pasai kena sula? Pasai ente suda kasi tungging ente punya funggung sama oranglah. Ente jangan ikut sama itu Namawee.Ana banyak malulah kawan sama ente. Ente kena ingat..Tuhan tada suka sama orang bikin fitnah..ente taubat la Sin.

Abdul Wahub Ismet Ulam Raja berkata...

Abdul Wahub

Sejak bila ente jadi bahalol tidak faham itu satira.

You know satire?

Abdul Wahub original

Ryzal72 berkata...

Pak Hussing,
I POLLLLLOWWWWWWW.....( pinjam tagline Abg Jem- SINAR FM)

Tanpa Nama berkata...

Madu jenis ini dipanggil orang MADU KUNYIT, kelebihannya dia kemut keliling.....dunia serasa besark biji Saga...

abdul wahub berkata...

Assalamualaikum Ya Tuan Husin Lampoyang!

Afalah itu Abdul Wahub marah-marah sama ana. Ana dulu skolah jepun..mana ana tau chakap itu orang puteh. Sin..ana chakap ada salah ka? Lagi satu..setau ana dalam negeri Isketambola..ana satu orang saja register nama Abdul Wahub. Ente jangan coba menyamar jadi ana..nanti ana saman ente dalam sana itu "kot" tau.

fan berkata...

pehhh!! 1st class satira kau sin..terguling kat tengah jalan aku dibuatnya..