Isnin, Oktober 11, 2010

Kenapa Lee Chong Meng tukar parti?

Lee Chong Meng masih suka bergambar dengan wanita

Dato Dr Lee Chong Meng sudah keluar parti MCA Bahagian Bukit Bintang dan masuk PKR. Ramai yang rasa terkejut tapi Husin tak terkejut langsung. Dah lama tahu dia nak lompat masuk PKR.

Berapa lama dia boleh hidup dengan rasa bersalah dalam jiwanya?

Nama Dr Lee bersinar dalam MCA kerana kerja kebajikan yang dilakukan sebagai seorang doktor.

Dia keluar parti kerana satu peristiwa yang telah mengubah hidupnya. Sejak satu peristiwa berlaku, dia tidak boleh lagi kekal dalam MCA dan tahu hanya PKR yang sesuai buatnya.

Ianya berlaku selepas PRU12. Satu petang Dr Lee pulang dalam keadaan serba salah. Wajahnya begitu muram sekali.

Sampai saja di rumah, dia terus naik ke bilik. Isteri ajak dia makan malam tapi dia kata dia tak ada selera.

Masuk bilik, dia terus rebah atas katil. Fikirannya mula melayang.

Lalu Dr Lee mendengar suara dalam kepalanya berkata, “Sudahlah, tidak usah difikirkan. Skandal doktor membuat hubungan intim dengan pesakit terjadi di mana-mana. Jadi kamu tidak perlu merasa bimbang.

"Alah lihatlah Presiden kamu, Dr Chua Soi Lek ada simpan perempuan dan direkod dalam tape. Ini perkara biasa dalam MCA. Dulu ada Tan Koon Swan dengan Penny Chang.”

Dr Lee cuba untuk setuju, tapi apa yang telah terjadi pagi itu terbayang kembali dan perasaan tidak selesa muncul lagi.

Ia membalikkan badan dan mendengar lagi suara dalam kepalanya, “Tak perlu bimbang, orang sudah mula biasa dengan skandal hubungan seksual antara doktor dan pesakitnya.”

Dr Lee mulai tenang dan perasaannya beransur-ansur pulih.

Tiba-tiba suara lain dalam kepalanya berkata, “Tapi masalahnya kamu kan doktor haiwan ...”

Doktor veterinar, Dato Dr Lee Chong Meng pun sedar bahawa perbuatannya tidak normal dan adalah luar tabii.

Maka dia tidak lagi sesuai untuk berada dalam MCA. Hanya PKR yang boleh menerima orang sepertinya.

17 ulasan:

Wes berkata...

Lawak..

Tanpa Nama berkata...

Kelulusan doktor haiwan tetapi lebih dikenali sebagai Doktor Ayam. Celaka ko Husin, mungkin dia main dengan Ayam (Angelina Yam - sungkatnya Ayam). Kalau macam tu kalah si Nuar. Ramai juga golongan kena Reject dan pelik-pelik lari masuk PKR. Kaki bontot Ada; kakipukul Ada; kaki botol Ada ; kaki kuda Ada; kaki carut Ada; kaki dongeng Ada; Dan Kaki guling pun Ada.

rudy berkata...

A+

Tanpa Nama berkata...

dia ni bukan abg Dato' Lee Chong Wei kan? :)

Tanpa Nama berkata...

Man...you're brilliant, Sin! Ha ha ha...PKR Parti untuk luar Tabii.

Kenn berkata...

Abg Husin,

Kasi calit sikit ! ha! ha! ha!

akupedulikhape berkata...

tampan serta gagah perkasa post ko nih..haha...

CikYam berkata...

Nanti saya gigit abe usin baru tau

Tanpa Nama berkata...

abe husin tak senonoh la..auwww

Tanpa Nama berkata...

http://theflyingkick.blogspot.com/2010/10/yang-anwar-belasah-wan-azizah-bukan.html

azman berkata...

Assalamualaikum sein

Tak berapa nak faham laa..kenapa dia takleh tido malam tu?..oooo sebab kalau dia lari ikut Anu arr kang dia lak kena sontot..mcm tu ke sein?

Tanpa Nama berkata...

mu jahak sieng

Tanpa Nama berkata...

menatang usin, berani ko mengata doktor menatang...

mungkin dia yang sesuai untuk menyelesaikan masalah sepanduk "kami nak deris, natang"..

jubed berkata...

dem

Tanpa Nama berkata...

wakakakakaka aduh sin twist yang baek punyer

Tanpa Nama berkata...

pehh tak lama lagi ada surat sumpah dari ayam..dia kata dr lee tak sontot dia..

ALnA Sejahtera berkata...

tengok baik dapat baik
tengok buruk dapat buruk
pandang elok dapat elok
pandang jahat dapat celaka