Isnin, September 19, 2011

Anwar disoalbalas di mahkamah


Pelbagai pihak membuat andaian.

Ada kata sebab Anwar takut untuk disoalbalas oleh pendakwa jika dia memberi keterangan dalam kandang saksi. Ada kata dia sengaja. Ada kata dia terpaksa. Ada kata dia bukan peduli. Ada kata dia tidak ada cara lain untuk selamatkan diri.

Mereka yang sudah tahu Anwar bersalah guna taktik psikologi untuk berkata dari awal bahawa Mahkamah sudah buat keputusan Anwar bersalah. Bila mahkamah jatuhkan Anwar sebagai salah, pasti mereka akan kata, "Betul tidak aku cakap?"

Husin ada teori lain kenapa Anwar memberi kenyataan dalam kandang tertuduh. Bayangkan kalau Anwar jawab pendakwa macam mana dia jawab wartawan seperti berikut:








Anwar takut dia bersikap pada pendakwa sebagaimana ketika dia lakukan pada wartawan yang menanyakan soalan yang menyusahkan dia. Nanti berubah persepsi awam terhadapnya.
Pasti pendakwa akan dimarahi ketika bertanya, "Why do you ask me?" ... "You completely lack of adab..."

Yang pasti mula-mula masuk kandang, dia dah melenting ... "Tuan hakim, kenapa perlu saya angkat sumpah? Yusof Qardawi, ... Hasan Al Juburi, Husin al Liwati, Rahman Al Suntuti, ... (dan lain-lain nama berbunyi Arab yang konon dia tahu akan disebut) sudah sebut salah hukum bersumpah."

Asal disoal, sibuklah dia pasal dari manha orang yang bertanya datang dari.

"Pihak pendakwa ni dari pejabat mana? Pejabat Utusan? Pejabat TV3?"

Kalau tidak pun, dia akan kata, "Sebelum mula soalbalas, diminta pendakwa raya dari Utusan Malaysia, TV3 dan agendadaily diminta tinggalkan kamar dahulu."

Bayangkan Anwar yang DNAnya terjumpa di dubur Saiful berkata, "Pihak pendakwa ... sila belajar Fatihah dengan betul!"

Dah tentu timbul saja isu DNA, dia akan naik birang dan jerit, ""DNA apa? You pendakwa raya TV3? Dari TV3 kan? DNA apa? DNA apa? ...Cuba terangkan?"

Dia akan suruh jawab soalan sebelum jawab soalan pendakwa, "Sila jawab saya apa kaitan KY Jelly dengan kes liwat ini. Sudahkah awak establishkan?"

Atau, "Sila jawab mana dia kes VK lingam? Betul tak ... correct correct correct!"

"Beranikah awak tanya dahulu Najib ada hubungan seks dengan Rosmah sebelum tuduh saya liwat Saiful?"

Mestilah ada, mereka suami isteri!

Lagi pening hakim kalau Anwar kata, "Saya hanya akan beritahu jawapan pada ketika yang sesuai. I decide the timing. I decide when the timing is right. I decide ..."

Dah habis dia beri kenyataan di kandang saksi dia akan kata, "Dah habis cakap, now shut up!"
Anwar, Anwar ... entahlah ...

Tahukah dia bahawa kenyataannya dalma saksi tertuduh tidak menjaminkan hakim menerima pakai kenyataannya yang tiada fakta sokongan dan tidak disoalbalas oleh pendakwa? Hakim boleh tolak buta-buta kenyataannya dari kandang tertuduh.

Wow! Lagi untung Anwar dapat istirehat percuma ke Bamboo River Nature Resort.

13 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

sinis sin, kelas gitu

Tanpa Nama berkata...

Hehehe... terbaekkk. BABI anak Ibrahim bakal penghuni penjara Sungai Buloh. Nak angkat sumpah berkata benar pun kecut teloq...

hilbert berkata...

OOooooooooooooooooooo macam tuuuuu barulah saya faham kenapa Anwar Papa Jahat mengelak dari dikena soalbalas oleh Pendakwaraya...hemmmmmm...

Anwar sendiri dah tahu bahawa dia memang sukar mengawal emosi apabila berdepan dengan sebarang persoalan...jadi lebih baik pilih jalan selamat hehehe...

Tanpa Nama berkata...

Anwarpig....pelir aja besar macam belalai gajah tapi penakut..penipu..yang dia tahu sontot setor kunyit dan lubang kencing aja....

Tanpa Nama berkata...

Sakit pinggang konon....menyontot china doll sampai tunggsng langgang..sampai tersedak china doll tu semburan air nikmat anwarpig....pukimak betul anwarpig..

Tanpa Nama berkata...

aku rasa anwarpig dah tak selera untuk sontot setor kunyit wan azizah...dah expired tak ada kemutan...tapi kalau Nurul Izzah offer....jalan

Tanpa Nama berkata...

salam Tuan Husin,

sampai keluar ayaq mata ketawa baca posting Tuan. Saya tak boleh bayangkan jikalau benar Anwar menjawab dalam mahkamah sebagaimana yang Tuan aandaikan. Ia akan menjadi TRIAL OF THE DECADE!

Tanpa Nama berkata...

Nanti pulak dia tanya pendakwa , ketua cawangan mana ni...ekekeke

kluangman berkata...

Aku harap Najib pun diberi peluang jadi saksi untuk bercakap dari kandang saksi tanpa boleh disoal.

Dapatlah Najib pula merapu macam Anwar.

Tanpa Nama berkata...

hang ketua cawangan mana usin?? Arab Street??

Tanpa Nama berkata...

nasib ko ler nuar....rehat lah ko kat resort tu...nangis pun x guna...dah memang ko layak dok situ...[roy]

Tanpa Nama berkata...

Bamboo River Nature Resort, and the UNNATURAL HABIT continues till the breath stop.Ammmmmmmmmah!

Heran kan, guna nama perjuangan Islam untuk dapat sokongan msa mula2 naik dulu(ABIM)..tapi buat unnatural act yang bercanggah dgn islam.

Tanpa Nama berkata...

tuan punya blogger ni xcukup ilmu di dada lg..peringkat 12thn ke bwh punya pemikiran ni...xpa..belajjar lg smpaai jumpa Islam sebenar...-bekas ketua pemuda umngok