Jumaat, September 23, 2011

Talipon berbunyi luar waktu pejabat


Ini peristiwa berlaku pada tahun 2002.

Waktu dah petang dan semua orang di pejabat Timbalan Perdana Menteri dah balik. Tidak macam pejabat Perdana Menteri yang sentiasa sibuk. Talipon pejabat berbunyi. Tiada orang yang angkat.

Pak Lah yang belum balik. Lalu dia angkat talipon dan menjawab dengan suara agak tinggi.

"Siapa yang talipon diluar waktu pejabat ni ... ? Orang dah tak ada. Saya pun nak balik!!?"

Penalipon itu balas balik.

"Kamu tahu tak siapa yang talipon ini?

"Tak."

"Ini Mahathir bercakap!"

Alamak! Dr Mahathir ... Pak Lah terus kecut dan menyesal bersuara tinggi tadi. Alahai apa aku nak buat. Terkeluar dari mulutnya:

"Dr Mahathir tahu tak siapa yang Doktor talipon ni?"

Tersentak dengan Dr Mahathir bila ditanya balik. Lalu dia jawabnya, "TAK!!!"

Pak Lah kata dalam hati, "Lega na ... Nasib baik dia tak tau!!" lalu terus diletak talipon.

Kalaulah Dr Mahathir tahu siapa yang berani jawab balik dia, sejarah pasti dah berlainan ...

12 ulasan:

Zulkarnain Mahmud berkata...

kah kah kah kah macam harem je..kah kah kah tergolek aku gelak nak pecah perut

nik ajis insane berkata...

ketawaaaa...... saya.tq bro

Anwar Ibrahim berkata...

tak paham la.

kluangman berkata...

Kalaulah paklah sebijak dan sesmart itu tak mungkin dia letak jawatan PM dalam keadaan terpinga-pinga.

Sebenarnya mahathir tahu itu paklah sebab paklah selalu balik lewat kerana tertidor di biliknya.

Tanpa Nama berkata...

Lagu lagu lama yang mengasyikan , fikir fikirkan kebaikanya . Sin , ada lagi lagu lama sebelum 1998 tak , rasanya lagu DSAI sedap didengar sekarang . sudipmerah

dzimba berkata...

haa haa good one bro... akan tetapi pak lah pun takut gak pada menantu dia jauh daripada dia takut pada TDM.

Tanpa Nama berkata...

PAKLAH TAK TAKUT PADA SAPAPUN. DIA CUMA TERKENA BADI 'JIN'...TERUS SANGKUT SAMPAI HARI NI...

arcadia berkata...

die bkn terkena badi jin tp terangkut king jenglot bwat bela~ tu punca semua.

upin berkata...

hahahahahhahahaha betoi betoi betoiii

Tanpa Nama berkata...

Dr M esoknye gi chek kad keluar masuk kerja di pejabat.

Dia tau Paklah last cucuk kad.

wanakan~

Tanpa Nama berkata...

dol : Dr Mahathir tau dengan sapa yang dr cakap ni

Dr M : dengan sapa ya

dol : budak tingkat 4

jebat berkata...

Salam Takzim, Sin,

Kemukakan Posting yang lebeh menarik dan bersemangat masa akan datang.