Sabtu, September 10, 2011

Berita tergempar



BERITA: Seorang wanita yang membawa ubi kayu mati dilanggar beca.

INILAH reaksi dari pemimpin politik:

Anwar Ibrahim: Satu lagi bukti konspirasi UMNO!

Najib Razak: Ini bukti ubi kayu 1Malaysia mendapat sambutan hebat!

Hishamuddin Hussein: Kita memberi amaran akan mengambil tindakan tegas kpd pemilik beca!

Ibrahim Ali: Sampai bila kita nak biarkan wanita Melayu mati dilanggar beca?

Lim Kit Siang: Kita akan membela kematian ini kalau wanita ini Cina. Tuntut tubuh Suruhanjaya Diraja!

Chua Soi Lek: MCA tidak ada jawatan dalam kabinet jika orang Cina tidak terima wanita itu sebagai Cina.

Koh Tsu Koon: Syyy ... saya hanya nak ada sebelah Najib semasa pengkebumian untuk cameraman ambil gambar.

Hadi Awang: Kita akan mengadakan mesyuarat Pakatan Rakyat sebelum membuat keputusan mengenainya. (Nak ambil arahan DAP)

Mat Sabu: Saya nafi bawa beca. Sila tunjukkan video sebagai bukti. [Jangan cabar. Sila tengok sini dan sini]

Khalid Samad: Tak apa, asal gereja tidak dituduh terlibat.

Ust Azizan Razak: Apa dia? Saya tak tahu, saya tak tahu. Jangan tanya saya!
Ada lagi mana-mana pemimpin bercakap?


* Ilham dari blog Outsyed the Box

12 ulasan:

USR BLOGGER TEAM berkata...

hahahahha...kau mmg kelakar sin..saudagar unta No 1..

oppositionrulez berkata...

Khalid Ibrahim: Se.. Se.. Se.. muaa.. Ex.. Ex.. Ex.. Co mesti tu.. tu.. tu.. tup mu.. mu.. mu.. lut.

Awanama berkata...

Teresa Kok:
Semua orang boycot jgn naik beca lagi. Saman pemilik beca, pembekal beca dan pengeluar beca!

LEG:
Sabar, saya gantikan pengangkutan beca dengan Aerobus nanti

Malay Women berkata...

Terbaik!

Thanks for the laughs. :)

Awanama berkata...

Khairy : Janganlah yang naik beca tu kak Ros kita.

Awanama berkata...

khalid i : pembawak beca kena tutup mulut. siasatan ajan dibuat di jerman (intonasi gagap)

teresa k: hon beca kuat sangat sampai eksiden

mapus O: beca umno ada roda 5 sebab tu eksiden (kenyataan tak kena mengena+salah+tak logik all in one)

malaysiakinun: wanita naik beca duit sapa? duit dia kalu, padan muka dia. kalau guna duit rakyat nanti kami bagi orang chauvinist comment dlm webpage

malik itik: apa2 pun kena dengaq kata2 abang guan..

zuraidah K: akan bagi bukti wanita n pembeca pengundi tak sah

geng2 bershit : cat kaler kuning beca, baju beca, baru elak kemalangan

kapla batas : tak terlibat ( sambil mangkit tidoq teruih p jiram ayaq kat bunga orkid kesayangan)

tiadak kena mengena dengan yg masih hidup.

Awanama berkata...

Raya ke 10:

Kak Ros masih mengucapkan hari raya di Astro.

Apa ni, Kak Ros nak sabotage Najib ke?

Awanama berkata...

nazri mungkin akan membentangkan satu undang2 khas berkaitan beca agar tiada melayu yang hampir dengan beca.

Awanama berkata...

Pak Lah akan kata Saya pantang dicabar. Terutama oleh seorang penarik beca

azman berkata...

Assalamualaikum sein

Ape? penarik beca? astaghafirulah.....pantang datok nenek aku bermenantukan penarik beca..pigi kau tarik beca tu jaoh jaoh dari sini....memalukan ajaaaa.

azman berkata...

Assalamualaikum sein

Ape? penarik beca? astaghafirulah.....pantang datok nenek aku bermenantukan penarik beca..pigi kau tarik beca tu jaoh jaoh dari sini....memalukan ajaaaa.

tidak kah kamu kenal siapa aku? azman tokeh tempoyak tau tak..kha kha kha..tempoyak aku terkenal diserata donia...

Awanama berkata...

terbaeeeekkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!