Ahad, Februari 05, 2012

Khalid Ibrahim dan Samad raikan Maulud, tak?


Tersebar di blog, kisah berserta video Tok Guru Dato Nik Aziz Nik Mat mengatkaan dalam khutbah Jumaat baru-baru ini bahawa meraikan Maulidur Rasul adalah perbuatan menyerupai Kristian.

Bab usaha untuk mengingati Habibullah dalam mendekati dan mencintai Rasulullah, dia ungkitkan isu bidaah Rasulullah tidak buat dan usah terikut-ikut Kristian.

Apabila Anwar Ibrahim, Nizar Jamaluddin dan lain-lain orang PAS memegang lilin untuk ikut sama pemimpin Pakatan Rakyat memberi hormat sembahyang kepada roh Teoh Beng Hock, Nik Aziz berdiam saja. Pengikutnya menganggapnya sebagai Nabi, Nik Aziz hanya kata itu pandangannya. Ustaz Badrul Amin memuji dan menggelar Anwar Ibrahim sebagai Imam Mahadi tapi Nik Aziz diam.

Tak apalah, Husin bukan nak berkelahi dengan Nik Aziz mengenai pandangannya bahawa menyambut Maulidur Rasul adalah mengikut amalan Kristian.

Sudah tentu Nik Aziz anggap Maulidur Rasul sebagai amalan Kristian, adakah Selangor harus raikan Maulud Nabi?

Memandangkan Menteri Besar Selangor selaku exco hal ehwal ugama Islam, Tan Sri Khalid Ibrahim adalah mesra murtad dan begitu sedia minta maaf kepada gereja DUMC. Manakala, ahli Parlimen Shah Alam dari PAS, Khalid Samad yang sebenarnya menguasai PAS Selangor adalah seorang yang mesra gereja.

Fikir-fikir sebelum jawab tu. Nanti kena jual!

16 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kalau kedua2 Khalid raikan maulud, ini bermakna mereka amalkan ugama kristian seperti pandangan Nik Aziz.

Dah tentu mereka pro Kristian, meraikan Maulud hanya confirmkan.

Tak pergi, lain pula cerita.

Hehehe ... pandai kau kunci mereka Sin.

helang berkata...

Ultra pas dan golongan buta kayu dah anggap nicky ajis mcm nabi. Tak caya tanya u-start budak.

CopyPaste-TembakJerr!!! berkata...

puak-puak kena jual dalam malaysia woha

Tanpa Nama berkata...

orang tua yang masih berdendam pada UMNO

pengikut2 yg tak reti fikir dgn mendalam

pemimpin yg berkepentingan diri sendiri

maka hancur kuasa politik Melayu Islam

Tanpa Nama berkata...

Macam mana kedua2 khalid (gagap dan gereja) tu nak raikan Maulidur Rasul, kan ke Nik Aziz dah bagitahu Nabi Muhammad saw semasa kecilnya sama taraf dgn bebudak mat2 dikampung? Takkanlah nak sambut setiap hari sepanjang setahun. Berapa ramai mat2 kampung yg ada?

Tanpa Nama berkata...

Salam semua,
Khalid Ibrahim ,boss di Anugay.
Dia orang tak ikut Waliseliper.
Waliseliper dan pengikutnya telah
diliwat oleh Anugay.Macam kambing
belaan Husam MUsa saja,,,.

Khalid Samad IRC,berselindong
disebalik jubah PAS.Dia macam Nizar
Lambai saja,,,,tungang PAS bukan
untuk kebaikan dan perjuangan yang
ditetapkan dalam dasar PAS,sampai
Waliseliper sewel dan tukar dasar
PAS dan boleh kawan dengan iblis
untuk capai cita2 kePuterajaya yang hendak dilelong oleh Fathir
Noor dulu... karutttt puak ni...

Mana2 organisasi yang Anugay masuk
atau canpor tangan ,akan berlaku
perkara2 songsang...sebab dipengikut umat Nabi Luth tegar..

Tanpa Nama berkata...

Pegi kt Youtube...type Niz Aziz Maulidul Rasul and you will get full video of what he actually said about Maulidul Rasul in that Khutbah. Dengar betul2. Kalau tak faham tanya org Kelantan utk letakkan khutbah tu dalam konteks yg benar.

Macamana sesorg yg dah pergi haji masih lagi bergelumang dengan dosa menfitnah org lain. Tidak ke segala pahala (kalau ada la) diserah bulat2 kepada Nik Aziz. Berpolitik hingga ke tahap membohongi. Sama macam style peyebar2 agama Kristian...kerat Quran sekerat lepas tu kata Quran menghalalkan kejahatan dan kemungkaran dari sekerat ayat yg tidak disambung seterusnya.

Sayang...tanda2 tidak mendapat haji mabrur dah jelas. Tetapi seperti kata Allah...dan sama sahaja kepada mereka samada kamu memberi peringatan atau tidak...tidak juga mereka percaya.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama 9:39 PM,

Aisyeh...mu Awe Dicu. mu dah adjust pulak dah Youtube ceramah Pok Nik pasal Maulidul Rasul tuh..saja nak pekana Haji Husin...

Nik Rahmoh

Tanpa Nama berkata...

usin sekarang depa tak nak sambut MAULUD NABI sbb ikut KRISTIAN..tpi depa puak PAS ni nak sambut hari velentine(hari kekasih)..bagi jadi ikut cara islam...tu ketua dewan pemuda PAS nak sambut...ISLAM kat MALAYSIA ni depa dah jadikan bahan lawak!!!

HJ KACAU BILAU

fames berkata...

pas people is a confused lot. nak menghalalkan cara, begitulah jadinya. dap nampak tapi pas sendiri tak nampak.

anti bohmau berkata...

iyalah pak usyin!!

nik ajis potong birthday cake bertingkat2 lagi! apahal tu? Islamik sgtla tu?

Tanpa Nama berkata...

nak tanya kepada semua komentar. Ada sesiapa yang pernah dengar ceramah asal Nik Aziz? Kalau tidak pernah dengar harap jangan komen. jangan jadi pat turut dan penjilat punggung. dengar dahulu ceramah cerna dengan akal.
ambillah seruan yang disebut dalam al quran, "apabila datang berita dari orang munafiq, maka siasatlah terlebih dahulu".

Tanpa Nama berkata...

Unta lebih berguna dari Hj. Al-Marlboro sebab itu jual unta lagi untung.

Megat Tawarikh berkata...

Ambe dok brape berahi nok bersaing dengang Husing nih..lame doh ambe prati..takdok bende yang Husing ni napok ceredik sikek..bodho belake. Kawang-kawang sekeliang..sudoh-sudoh le bukok blog natang ni..wat namboh dose jer..acu layang yutiub Ostad Azhar..ade gak pekdah..buleh pahale dengor ceramoh deh..ni dok..kate le guane-guane pong..nok perelok orang hok yang doh punoh..dia dok lagu tu ler..doh jenih punoh..guane-guane pong..Tuang Guru Nik Aziz tu tetap ulamak..Najib gi la 1000 kali aji pong tetap manusia FASIK..ke guane..balik awal boh kite esok soal di mungkar nangkir..kalu dang tobat dakpe la.

Tanpa Nama berkata...

nak tanya isle tu binatang apa?

aku cuma faham islam...
isle yg nicky ajis dok sebut binatang yg hidup didarat ke dalam laut..maaf sya tak faham apa itu ISLE.


siam islam

atok ko berkata...

husin, udah2 le buat keje bangang.. kan atuk dh tanya hari tu, engko pg buat haji atau kau melawat kaabah? rasa2nya dh terjawab..