Rabu, Februari 22, 2012

Kopiah salah, Songkok salah

Ketika perhimpunan yang Husin hadhiri pada hari minggu, salah satu sesi adalah bersama Prof. Mahmood Zuhdi.

Lupa tajuk sesi tersebut dan apa yang dibincangkan. Yang pasti ulamak-ulamak ini semua tidak boleh bezakan antara dialog, forum, workshop dan ceramah, malah majlis ilmu untuk bertukar fikiran dan ceramah yang monolog pun tidak boleh dibezakan.

Semua dia bantai macam tebas rumput nak cari ular. Depa dok bantai stail ceramah dan tahulah mereka dalam ceramah kerja bantai orang. Isu yang dibincangkan semua berdasarkan contoh dan peristiwa tertentu. Depa saja betoi dan orang lain salah.

Husin hanya ingat Prof Mahmood kata, bila dia balik ke Kelantan, dia sering serba salah. Bilapakai kopiah, orang ingat dia sokong PAS dan orang UMNO larikan diri darinya. Bila pakai songkok, orang PAs tak berkawan denggan dia.

Jadi tujuan dia nak kata, dia dibantai dua-dua belah pihak. Dia tak bantai orang dan neutral dalam memberi pandangan.

Rasanya Prof Mahmood lupa bahawa orang Melayu ada satu lagi parti yang berbilang bangsa iaitu PKR. Manalah tahu mereka pun ada tutup kepala mereka sendiri. Prof Mahmood perlu tahu supaya tidak dilihat pilih kasih kepada PKR pula.

Kalau pemimin dijadikan contoh pun, rasanya tidak mungkin orang Melayu PKR pakai kippah. [Lihat sini.] Entah apa diguna untuk tutup kepala?

15 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Sin

Berdasarkan kenyataan Saiful dan video Eskay, rasa boleh diteka tutup kepala PKR.

Kalau tak pakai KY Jelly, PKR pakai cap .... french cap.

Are you OK, Sin?

Tanpa Nama berkata...

Topi perancis



Kongketkuat
Joseh

Tanpa Nama berkata...

Yes, ana setuju

pakai french cap - play safe. Semua selamat. Tak ada sapo nak marah mu

Kat golok menate ni ada di jual dalam pelbagai size, warna dan perisa?

vinnan berkata...

french cap. hahaha. bijak bijak

nak kena pakai tang kepala yang mana satu wahai tuan husin.

kepala atas atau kepala lutut.

heedless berkata...

pkr ada kepala ke, sin?

helang berkata...

Mungkin 'something glow in the dark'

sivaji d' boss berkata...

Usin

PKR tak main la tutup tutup kepala.

tak ada nikmat.

krp berkata...

Tian chua PKR tu kulub, so dia tak payah le pakai topi.

Tanpa Nama berkata...

Topi Jarman tutup dengan Top Perancis, Sin.....

Tanpa Nama berkata...

Presiden UMNO tak pakai kopiah,kippah malah songkok pun tidak. Dia pakai 'bonggol unta'.

Tanpa Nama berkata...

Eh eh ... tak baik tanpa nama atas ni mengata pemimpin. Kurang2 dia tak sokong Israel

Hayyam berkata...

Pusing pusing auta auta sana sini.. Last2 Israel jugak yg dia risaukan.. Kaki kelepet anak beranak..

kluangman berkata...

Adalah terlalu lemah untuk kita merasa serba salah atau takut untuk memakai kopaih atau songkok semata mata pandangan politik sesuatu pihak.

Pemimpin PAS atau UMNO hari ini bukan contoh terbaik, mereka sendiri 'kongkalikong' walau bersongkok atau berkopiah.

Pemimpin PKR??? sendiri jawablah...

Tanpa Nama berkata...

hayyam..... org politik mana yg tak pusing tapikan ada seorg aku rasa paling top pasal pusing. cuba teka... aku bagi clue sikit ... dia pernah berlakon video porno,..sama rata sama rasa depan belakang sama saja ...pemimpin parti politik ... org melayu ...hehehe

Tanpa Nama berkata...

Engkau nie sin haji Mekah ke haji Balik Pulau ?

Betul ke orang PKR nie Yahudi ?