Rabu, Februari 01, 2012

Sidang akhbar Anwar


Pejabat Dato Seri Anwar Ibrahim memanggil sidang akhbar. Latheefa Koya ada bersama.
Wartawan: Kenapa Dato Seri saman Utusan Malaysia?
Anwar: Sebab akhbar itu memutar belitkan cakap saya dan berniat jahat!

Wartawan: Kenapa Dato Seri menyokong keselamatan dan hak negara Israel?
Anwar: Itu satu pembohongan dan memutar belitkan kenyataan saya... berniat jahat!

Wartawan: Adakah Dato Seri akan saman juga akhbar Wall Street Journal?
Anwar: Ada soalan lain ...

28 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

kah kah..nak tergelak aku..rasa macam nak putus urat pankerias

Tanpa Nama berkata...

Copong besor mulut ALJUB, cam kaki AISKRIM jak!

Tanpa Nama berkata...

tanya laa mcam ni..bila dato seri nak bagi kebebasan akhabr di malaysia?
bila nak bagi kebebasan kat tv malaysia? bila nak saman ummi kesayanganya itu? bila nak saman eskay orang kanan dan nalla driver dia??

Tanpa Nama berkata...

Useless fellow. Good for nothing. His job is fit to kerja angkat sampah di Selangor. He is sampah masyarakat, so kerja tolong Selangor angkat sampah. He and his family is sinned by Allah. Keluarga laknatullah.

Tanpa Nama berkata...

Ada skrip yang tertinggal:

Anwar: Saudari dari mana?

Wartawan: TV13.

Anwar: TV13 adalah alat perkakas murahan UMNO untuk memburukkan saya.

Wartawan: Tapi Dato' Seri tak jawap soalan saya?

Anwar: Awak jangan biadap dengan saya.

Wartawan: Dato' Seri kena jawap soalan saya?

Anwar: Moga anda akan dinaikkan pangkat tak lama lagi.

Soalan lain...

Wartawan: (Didalam hati: Orang tanya lain dia cakap lain. Apa punya pembelit lah dia ni...)

Tok Mudim berkata...

soalan tambahan .....

reporter : lepas di bebaskan dari kes liwat atas kelemahan teknikal pendakwaraya, adakah dato sri akan menyaman saiful pula kerana menyusahkan dato sri?

anwar : maaf, saya dah lewat ni.

Tanpa Nama berkata...

....
Wartawan: Adakah Dato Seri akan saman juga akhbar Wall Street Journal?
Anwar: Ada soalan lain ...

Sambungan:

Wartawan TV13: Ya, ada Dato Seri.

Wartawan Putusan Malaysia: Ya.. ya..

Wartawan Sinar Hairan: ya, saya pun...!

Anwar: Ok, soalan apa tu? (Dalam hati: He..he..selamat aku)

Wartawan TV13: Adakah akhbar Wall Street Journal akan disaman oleh Dato' Seri?

Wartawan Putusan Malaysia: Wall Street Journal akan menerima tindakan saman?

Wartawan Sinar Hairan: Peguam Dato' Seri akan mengemukakan saman?

Anwar: (Dalam hati: Ciss..,samalah tu. Sial betullah hari ni.)

Tanpa Nama berkata...

DS Anwar : Tidak, saya tak akan saman...

Wartawan : kenapa? tak mahu saman

Ds : sudah banyak kes Saman saya, dan banyak yang menang pun. Saudara tengok Lim Guan pun menang saman Utusan, mat sabu pun menang. Ini jelas utusan meloya itu memang pemutar belit fakta dan penyebar Rasuah...

Wartawan : Apa pandangan Dato seri tentang saman Sharizat 50 juta pasal lembu...

Ds Anwar : Ala itu dia saman pasal dia takut mereka dedah lagi kes lembu dia. nak bagi org tutup mulut..sekarang orang muda pun sduah tak sokong UMNO..kata mereka sokong umno sokong lembu, masuk umno masuk parti lembu....

Wartwan : Terima kasih Dato seri

Tanpa Nama berkata...

".....pakai jari ini lah aku jolok juboq dia, nah hampa cium bau dia ada lagi...", kata aljub pada press.

Tanpa Nama berkata...

Anwar : Tak ada soalan bab lain ke

reporter : saya ada !

Anwar : ya, silakan.

reporter : Dato Trio mintak dato sri saman mereka dalam bab video china doll. Bila dato sri nak saman

anwar : cis, tak makan saman punya reporter...

Tanpa Nama berkata...

Anwar: Err..sudah..sudah.. Soalan lain dari Chenadol atau Seipol?

Wartawan: Kalau pakatan menang PRU siapa jadi PM?

Anwar: Haiya, lagi mau tanya ka? Saya la... (sambil mendabik dada ala PM).

Reporter: Timbalan?

Anwar: Err..(sambil berhati-hati memerhati sekeliling), Lim Kit Siang.

Wartawan: Bukan dari PAS?

Anwar: (Dalam hati: Ciss, apa barang mau lantik orang PAS, low class) Kami mengamalkan pengiliran parti(dalam hati: PKR dan DAP je lah he..he..)

Wartawan: Maknanya Lim Kit SIang akan jadi PM jika ditakdirkan Dato Seri kojol?

Anwar: Bukan dia, tapi TPM.

Wartawan: Tapi bukankah dia TPM?

Anwar: Err.. (sambil mencium-cium jarinya) UMNO adalah parti rasuah, konspirasi yang dibuat adalah.....Rosmah...kapal selam...bla...bla...

Wartawan: (dalam hati: membelit lagi pak cik ni)

eXception berkata...

Kebebasan Bersuara ala Pakatan Hampas... Sebarang kutukan, putar-belit dan fitnah terhadap BN dan UMNO adalah satu kebebasan bersuara... Manakala sebarang kutukan, putar belit dan fitnah terhadap Pakatan Hampas wajar disaman... Ha ha ha ha ha ha ha!!

Tanpa Nama berkata...

hihihihihihihih

Tanpa Nama berkata...

AWSJ ada transkrip penuh, yg Utusex duk pick selective tu buat apa ? Tu yg kena saman.

Tanpa Nama berkata...

Hello bro 11:52 AM,
Yang AnuWar saman tu bukan kes wawancara WSJ lah bro.
Memandai je citer ada transcript penuh..ha ha., kalau ada lagi bagus,AnuWar tak boleh lari lagi.

Tanpa Nama berkata...

AnWAR sivaji the boss sudah tahu apa-apa statement akan di spin dan twisted. Kan baru panas isu undang-undang lapuk liwat.
Nak tengok siapa yg makan umpan, bila ada tibai dia sokong Israel, keluar gambar bendera Israel berkibar di PWTC dan byk lagi. Itu belum bab APCO lagi...

pemberita veteran berkata...

sok alan tambahan...

anwar : next question please.

reporter : dato sri, saya rasa dato sri telah banyak di fitnah oleh media kerajaan dalam negara.

anwar : ha, hang memang lah bijak. reporter macam ni lah yang saya suka. sat lagi hang bagi nama dgn nombor handphone hang kat PA saya ok.

Tanpa Nama berkata...

Pemberita: Di dalam keadaan sekarang yang agak sibuk, adakah DS memerlukan pembantu-pembantu baru yang boleh melegakan kepenatan dan tension DS?

DSAI: ha, hang memang lah bijak. reporter macam ni lah yang saya suka. Sat lagi hang bagi nama dgn nombor handphone saya kat depa ok.

Tanpa Nama berkata...

anwar: awak ni nak cari makan pun jangan lah biadap. WSJ tu sugar daddy I, buat apa nak saman sponsor huh?

Tanpa Nama berkata...

Rupa macam saya,tapi bukan saya

Tanpa Nama berkata...

u dari wartawan mana? i tak kan jawab...

partai anak muda malaya berkata...

soalan tambahan....

dsai : tak ada soalan dari reporter media PR ke ?

reporter : saya ada dato seri

dsai : Ha ok, tapi bagi soalan yang bernas sikit .... he he he

reporter : dato seri dah bayar saman parking kereta yang dbkl saman bulan lepas ?

dsai : hang ni, 2 x 5 aja.

kwang kwang kwang.

Tanpa Nama berkata...

Tisu yang terbaik,tisu apa?

Tanpa Nama berkata...

Untuk apa tisu?
Untuk balut botol mineral bengkok

Tanpa Nama berkata...

Tisu made in china,cop china doll

Morhabshi berkata...

dah lama tak jengah sini. masih hebat dan memikat

jawa banjar berkata...

bapak anuar kaki kelepet rakyat malaysia. rakyat terhibur tgk gelagat penipu sekeluarga. keluarga yang edaannnnnn

Dot berkata...

pak usyin,

reporters kena pi blajaq tanya soklan dgn nwar ni dulu supaya berita2 yg kuar semua cantik di mata puak2 jelmaan pr...

pr lahir semata2 nk naikkan nwar king of leather! bukan utk bangunkan Islam mahupun negara bangsa! Na'uzubillah!