Rabu, Mac 07, 2012

Terkedu tak terkata


Ana tengok laporan berita ini betul-betul. Dari kiri, dari kanan, dan dari bawah. Ejaan betul, susun ayat betul, dan tiada pun taktik spin. Betulah laporan tu.

Tak terkomen, ana.

Sebab apa ... Dato Mahfudz Omar tu kawan ana. Kalau terserempak mana-mana, dari jauh dia akan sahut, "Saudara Husin Lempoyang!"

Parti lain-lain tu lantaklah. Kawan tetap kawan.

Jadi baik ana tak komen.


Ana pun selalu dengar Tok Him seluruh kata nak jadi Perdana Menteri.

Banyak kali duduk sembang-sembang dengan Dato Ibrahim Ali, dia kongsi apa dia akan buat tiap kali berbincang mengenai masaalah yang dihadapi Dato Najib. Atas pentas pun dia dah kata, kalau dia Perdana Menteri, dia akan lakukan sekian sekian.

Kalau tidak salah, satu masa tu, dia cadangkan Haji Hadi patut jadi Perdana Menteri dan bukan Anwar Ibrahim.

Ana pun terkedu juga, tak terkata.

Suatu masa dahulu, orang cakap Nazri Aziz pun ada menyimpan hati dan cita-cita untuk jadi Perdana Menteri. N di hujung RAHMAN mungkin bukan Najib tapi Nazri.

Jangan cakaplah pasal nama-nama besar macam Tun Musa Hitam, Arwah Tun Ghaffar, dan Arwah Tan Sri Ghazali Shafie. Semua ada cita-cita nak jadi Perdana Menteri.

Tengku Razaleigh yang dah tua umur tujuh puluhan pun masih impikan jawatan Perdana Menteri.


Ikutkan semua ahli politik ada cita-cita tinggi. Ketua AMK, Shamsul Iskandar yang ketot pun tinggi cita-cita nak jadi Ketua Menteri Melaka.

Tan Sri Khalid Ibrahim PKR pun pernah dulu anggap dirinya saja pejuang Melayu. Dato yang tukang khabar ke Husin tu pun baru saja meninggal.

Walaupun tiada kelayakan, jika ditawarkan, hampir semua ahli politik sedia terima tawaran jadi Perdana Menteri.

Ramai muka tak tahu malu.

Husin Lempoyang saja yang hanya ABAI. Percayalah cakap ana. Ini cakap sumpah dalam masjid. Pilih dia maka tergadai alif ba ta ...

17 ulasan:

pukimaq berkata...

Okaylah tu Asalkan BONTOT Anwar Ibrahim.Homo cun memang suka bontot sayangku.

Tanpa Nama berkata...

aku ikut pak husin.

-BBSK-

Tanpa Nama berkata...

Mari kita A.B.A.I...cantik punya akronim...hang pi sekilah mana dulu Husin..

Ibrahim Kati

Tanpa Nama berkata...

Mari kita A.B.A.I...cantik punya akronim...hang pi sekilah mana dulu Husin..

Ibrahim Kati

Tanpa Nama berkata...

Whoever comes up with ABAI must be a brilliant person, kan?

Tanpa Nama berkata...

aku pun nak isi borang masok ABAI

Tanpa Nama berkata...

sebelum bangsa dan negara kita terABAI oleh pak sheikh serabai tu, baik kita ABAIkan dia dulu.

Tanpa Nama berkata...

Ana pun sama mcm ente Sin tapi ana punya akronim ada sikit lain laa. ana kalu A.B.A.B.I. laa(depan ana tambah brader ajr laa). Belum jadi PM, belum ada kuasa penuh berapa ramai pompuan dan bini org dia sudah kongkek laa.... berapa ramai jantan dia sudah suntut laa.Kalu sudah ada kuasa penuh nnti mcm ne laa..?Ana pikir monyet pun lagi baik laa sbb monyet pun ada pilih laa, takde makan busuk punya barang mcm belacan laa..tapi BABI kalu semua pun sapu laa!!!

Tanpa Nama berkata...

husin saya agak terkilanlah kenapa akhir-akhir ini kita orang melayu sekarang lebih kerap sebut babi-babi tu sedangkan binatang tu haram? seolah-olah babi tu dah masuk badan kita bukan melalui mulut tapi masuk melalui otak kita

assalam sin

Tanpa Nama berkata...

Ana pun setuju ABAI..

Tanpa Nama berkata...

Ana pun terkilan juga bila org2 agama sesuka mencerca muslim lain termasuk Mufti dn org2 yg tak sependapat dgn kutukan spt dajjal, bodoh, bapak setan dll yg tak elok.Kata ulamak pewaris Nabi tapi kenape tak ikut akhlak Nabi. Tak pernah ana tahu Nabi buat benda2 mcm ni

Tanpa Nama berkata...

bila dah ketagih maksiat, agama pun terpinggir

budi bahasa dah tak laku, yg laku hanya wang dan kuasa

nan tanjung berkata...

mai kita ramai ramai ABAI DAP
( Dasar Anti Perpaduan )

Tanpa Nama berkata...

DAP @ Dalang Anti Perpaduan

Tanpa Nama berkata...

ABAI( ASALKAN BUNTUT ANUAR TIBAI)

Mr Maggo berkata...

Saya memang penyokong Pukatan. Tapi selepas Husin ABAI, saya pun ter ABAI. Tuan Guru Haji Hadi tak mau jadi PM. Next calon ialah Mat Sabu. Tapi selepas dilanggar Pajero Polis, lututnya terpaksa dibedah, maka terusiklah otaknya. Hanya yang tinggal YB Mahfuz menjadi calon PM. Apabila menjadi PM kelak, perkara utama perhatian beliau ialah memulihkan MAS. Hanya YB Hj. Mahfuz yang dapat mengatasi masaalah MAS ini, kerana dia tahu punca masalahnya iaitu terletak di setor lapangan terbang.

anti bohmau berkata...

pak usyin,

ABAI terbaeekkk!!