Jumaat, Mei 31, 2013

Gelaran Bapa sesuai untuk Najib


Dato Seri Najib baru masuk kerja jadi Perdana Menteri tapi Penasihat-Penasihat dan Konsultan-Konsultan sudah mula mendabik dada mengatakan Najib akan membina legasi.

Kira hebat untuk buat buku pada tahun pertama sebagai Perdana Menteri kerana 10 tahun pertama Dr Mahathir, tiada buku ditulis untuknya.

Tentu sekali Penasihat-Penasihat dan Konsultan-Konsultan sudah memikirkan gelaran bapa yang sesuai untuk Najib.

Tunku Abdul Rahman ------ Bapa Kemerdekaan

Tun Abdul Razak ----------- Bapa Pembangunan

Tun Hussein Onn ----------- Bapa Perpaduan

Tun Dr.Mahathir Mohamad ---------- Bapa Pemodenan

Tun Abdullah Ahmad Badawi -------- Bapa Demokrasi

Dato Najib Tun Abdul Razak -------- Bapa Sekolah Cina sesuai tak?

Wow! Musim jual orang dah mula ke?

44 ulasan:

HUSIN PAKTONGKO berkata...

wa lu pun sudah tak sokong BN lagi ka?

Cucu Sidiq Sigaraga berkata...

Pak Lah bukan bapa demokrasi, tapi bapa mentua Khairy.

Tanpa Nama berkata...

bapa anak rosmah

Tanpa Nama berkata...

Pak Bedollah tuh patut panggil Bapak Kebodohan Negara.

Pak Jib pulak patut panggil Bapak Kepondanan Negara, itu pon kalu Hisham tak marah gelaran tuh diberi utk sedara lombik dia!

Sifu wan berkata...

Bapa kepada anak mati kehausan, kera dihutan diberi susu

Sifu wan berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Tanpa Nama berkata...

Najib bapa jiran aku - rozman bin najib

kluangman berkata...

Selepas tun mahathir...aku rasa dah tak akan Ada gelaran yg molek2...yg Ada hanya 'cap'

Dlm fikiran rakyat dah ada cap macam2 Ada...ostat mcD, bapa sial, bapa rasis, bapa sekolah cina, bapa sekolah tamil, bapa to Kong, bapa gereja, bapa tidor...semua tu dah Ada pemunya...

Blues berkata...

Bapa Cina

Tanpa Nama berkata...

segala2nya berpunca dari bapak bedolah...aku tak boleh maafkan dia-san

Pandainye anak Tun Razak berkata...

REKOD DUNIA: 3 minggu selepas 90% orang Cina tolak BN, 11 Cina dapat Tan Sri, paling ramai dlm sejarah. Kali ni Tan Sri pun pecah rekod dunia, 47 orang semuanya. Zaman Mahathir tak sampai 10 setahun. Aduhai..Hidup UMNO.

Masa kecil sekolah atap berkata...

Bapa Sekolah Cina ... kah kah kah

Sekolah cina diberi kebenaran dibangunkan oleh British untuk anak pendatang buruh cina yang kerja di Malaya.

Dia berdasarkan sistem pelajaran NEGARA CHINA ketika itu. Bila dah habis kerja, mereka patut pulang ke China.

Masa nak merdeka, janjinya dengan pemberiaan kewarganegaraan, sekolah Cina hanya dibenarkan wujud hanya 10 tahun. CIna setuju.

Sampai masa berdalih2, tak mahu ditutup. Mintak masa. Mintak masa tak habis-habis.

Lepas 13 Mei, cina MCA pujuk Tun Razak agar dilanjutkan lagi supaya MCA dapat tarik balik sokongan.

Berterusan lah pasal MCA punya modal politik hanya sekolah cina

Datang anak Tun Razak bernama Najib. Masa dia jadi menteri Pelajran, dia tukar salah satu klausa dalam Akta Pelajaran yang menarik balik kuasa Kementeriaan untuk tutup sekolah vernakular.

Dari dulu kita tolak Universiti Merdeka, Najib juga benarkan buka sebanyak Universiti Merdeka yang Election yang upaya. Dari satu Universiti merdeka, Cina ada ratusan UNiversiti Merdeka lepas. Sampai di nilai ada universiti yang hanya guna bahasa cina.

Cina pula tuntut sijil sekolah cina tak perlu dikelaurkan oleh Kementeriaan pelajaran dan dari sijil luar negara entah taiwan kot. Pasti najib akan setuju bila dia naik sheikh nak popular lagi.

Memang sajaklah Najib digelar Bapa Sekolah CIna. Presiden2 MCA pun tak sesuai diberi gelaran itu. Jasa Najib paling banyak hingga dalam setahun dia boleh kasi sampai RM1 billion.

Tanpa Nama berkata...

Pak Lah bapak Suruhanjaya , Bapak tak tau apa apa. Bapak segala Lelap..

Tanpa Nama berkata...

Melayu umno masih tak sedar kah..Sampaimbila kita parlu jaga hati ketua jika ketuamtak mau dgr apa yg akar umbi mahu..veteran umno mahu..

Tanpa Nama berkata...

Bapa Najib ngan bapa Hisham 'keris' muddin adalah 'beras' eh..eh.. biras!!!. Sorang kahwin akaknya dan sorang lagi nikah adiknya. Keluar anak seorang hanya pandai beri amaran dan seekor lagi pandai cakap satu(1)saja. 1 Malaysia, BR 1Malaysia, KR 1Malaysia dan 1 itu 1 ini, cuma bini jer yang dua!!!!. Setuju teramat sangat ngan Hj. Hussein yang Najib ni Bapa Sekolah Cina dan Najib juga adalah seorang bapa yang kena tipu hidup-hidup dan dikelentong hampir 100% oleh kaum Cina. Hambek kaw!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Orang lama umno, veteran polis dan tentera, dan akar umbi Da Gak Mau Najib Jadi PM lagi..Tun M senyap sebab Anak dia dan jadi MB kedah..Ini hidup magi bangsa melayu yg beri Najib BN undi..

Tanpa Nama berkata...

Sial baca baca fahpam kenapa Najib Jadi Mam INI?

http://anotherbrickinwall.blogspot.com/2013/06/adviser-ong-insisted-najib-repeal-isa.html

Tanpa Nama berkata...

Bapa transfomer

minat buku berkata...

Malang Najib sudah terbiasa atau terdidik memimpin dengan cara mengekalkan kuasa dan kepimpinan melalui ampu, bodek, memberi harapan tinggi pada pengikut-pengikut 'setia'nya, hulur itu hulur ini, rai sana projek sini. anugerahkan gelaran Dato' sekarang Tan Sri pulak sebagai umpan dan magnet dengan harapan pengikut atau orang kanan akan terus melekat, tengok negeri Najib lah yang banyak bagi gelaran Dato' diikuti oleh Melaka yang dinaungi TYTnya. Tapi ternyata banyak pegawai kanannya entah kenapa senang merajuk dan banyak masalah sehingga kelak akan meninggalkan dia. Penasihat, pegawai semuanya tak menjadi, Sakmongkol, pegawai-pegawai kalah PRU'13, yang menariknya, dia jadi menteri pertahanan lama, kenapa banyak pesara tentera anti kerajaan, anggota dan pegawai tentera banyak anti kerajaan. pegawai tinggi gomen Kementah senyap2 pro pembangkang pada zamannya. Boleh kata Najib tak pandai melahirkan pelapis & pengganti dirinya, peminatnya, penyokong setia dan sewaktu dengannya. Itulah masalhnya anak PM, anak aristokrat yang senang naik sebab ada kelebihan menggunakan keturunan, sebab itu aku langsung tak beriya2 mengikut pepatah kemana tumpah kalau tak kenasi, hatta Mukhriz sekalipun, yang bapanya Mahathir the great yang aku puuuujai.
Tiba masanya ahli UMNO jangan mudah terpikat, tergesa2, tergopoh gapah dan beriya-iya menaikkan pemimpin mereka disebabkan nama bapak datuk mereka. Ini yang aku rasa UMNO perlu lakukan, tranformasi, revolusi, reformasi etc dalam partinya. Kalau betul-betul bagus dan berkualiti takpe untuk ditampilkan.
UMNO perlu sedar mereka takde sistem, kader untuk menjadi pelapis tetap mereka spt PAS, banyak yang ada dalam mereka yang insaf tersedar dari PAS PKR S46, merajuk-khianat- ada kepentingan dllllllll
banyak lagi aku nak lepas geram sebagai ortang yg takde parti ni.

minat buku berkata...

PAS tak perlu melahir pelapis dan pengikutnya melalui wang pangkat anugerah. malah mereka yang menyumbang wang harta untuk perjuangan. UMNO ada? tanpanya alamat berjalanlah parti. Pikir-pikirkanlah

Tanpa Nama berkata...

Setuju sanagt dipanggil sebagai Bapa transformer Cina.

Tanpa Nama berkata...

BAPA PENGHALUSAN MELAYU..

Tanpa Nama berkata...

Tun Razak pejuang Melayu
Najib penjahanam Melayu

Tanpa Nama berkata...

Najib Bapa Kelembutan Negara

Tanpa Nama berkata...

Masa kecil sekolah atap,

boleh tutup sebab perlembagaan tidak diubah.

Tanpa Nama berkata...

bapa i luv pm

macam nak muntah

Tanpa Nama berkata...

Bapa Pengampu Cina

Tanpa Nama berkata...

Bapa Jari Telunjuk

Tanpa Nama berkata...

Bapa Gentleman Tak Kena Tempat

sesejuk mata memandang berkata...

Anuar pula kita gelarkan sebagai Bapa AlJuburi

SAkit Bantal Empok berkata...

Hidup dah senang dari kecil ada Khadam, mana tau susah melayu untuk berdikari & ikhtiar..

enjoy & khayal dgn tokeh kat hotel2 & dinasihati sotong2 "power point manager"

sedarlah,,hotel tu hanya bangunan batu & yg dipenuhi perabot2 buatan manusia..makanan yg hanya sedap ditekak..Psy yg berjoget untuk melekakan..& ribuan munafiq yg hanya memburu ego dunia.

Bertaubat, berjihad untuk ummat,

Jika tidak anda
Bapa Kehancuran BN
Baba Kebankrapan Melayu
walaupun bapa anda yg membina semua itu

Tanpa Nama berkata...

Bapa Acronym...

Tanpa Nama berkata...

beri lah teguran dgn membina bukan dgn menjatuhkannya

Tanpa Nama berkata...

sesuai betul latu bapa cina..dah nama pun ah jib kor...muntah ijau wei...

Tanpa Nama berkata...

taktik yg bodoh dgn slogan i luv pm..what the hell..tk pernah aku tengok masa zaman chedet dia angkat bakul sendiri..dia berjuang atas tiket umno/bn bkn pm..yg aku anmap la ni tpm lebih ultra melayu..kita kena angkat dia..apacam

Tanpa Nama berkata...

Pak Lah - Bapa Ketiduran
Pak Najib - Bapa "Tak dengar nasihat" atau Bapa "banyak penasihat tak guna"
Kalau UMNO mahu progressive, tukar lah Presiden UMNO segera!

Tanpa Nama berkata...

Bapa syiok sendiri

Tanpa Nama berkata...

Bapak peka badak, Bapak Buta perut..Bapak kepada cina dap

Tanpa Nama berkata...

Bapa borek anak rintik.

ee berkata...

bapak bangang...michelle yeoh jadi ambassador...ntah apa2..

ee berkata...

bapak bangang...michelle yeoh jadi ambassador...ntah apa2..

teja berkata...

Bapa Cina Malaysia

Tanpa Nama berkata...

Bapak kepala bapak kau lah najib..umno menang 88 kerusi bukan kerana kau lah Najib ..kerana meka sedar Najib tak Boleh d harapkan..

Tanpa Nama berkata...

Tak baik maki hamun mak bapak orang lain