Selasa, Mei 07, 2013

Penipu mesti lupa

Jangan nak cilok ... kau tak layak
"We present our manifesto, our policies and, of course, if I get a mandate, I continue, otherwise I think I'll go back to teaching," Mr Anwar says.

-  Jeremy Grant,  Financial Times, July 3, 2012, "Anwar seeks to exploit young Malay's anger".
Padan Anwar nak putar belit dan tak akui keputusan pilihanraya. Kalau tak akui, janganlah angkat sumpah jadi wakil rakyat.

Husin rasa Anwar akan tetap angkat sumpah dan tidak mengajar kerana tiada Universiti akan tawar Anwar jawatan mengajar. Fikirlah bidang apa yang Anwar pakar untuk ajar?

Yang paling menakjubkan, macam mana peliwat, penipu, perasuah, penyeleweng akidah dan moral,  dan pengkhianat masih boleh menang?

Mana rasa salah pengundi Permatang Pauh? Atau sudah terhutang budi hingga ketepi asas moral dan ugama.

Wow! Cinami tak peduli moral tapi banyak hujah guna moral

33 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

PUNYALAH NAK JAGA HATI KAWAN..
LIM KIT SIANG OFFER KEPADA SI ANWAR
SEBAGAI KETUA PEMBANGKANG..
BUKAM PM
BUKAN.. PM

ITULAH JAWATAN YANG LAYAK ANWAR PEGANG.

Tanpa Nama berkata...

Rakyat telah bersuara,apa lg dia nk,hormati hak rakyat

kluangman berkata...

Kradal dan bebaliti anwar tercemar dan tethina apabila lim kit siang tawarkan kontrak lima tahun sebagai ketua sorak sedangkan anwar bersemangat menyiapkan dirinya sebagai PM Spring.

Bukankah jawatan ketua sorak itu untuk najib.

kluangman berkata...

Kradal dan bebaliti anwar tercemar dan tethina apabila lim kit siang tawarkan kontrak lima tahun sebagai ketua sorak sedangkan anwar bersemangat menyiapkan dirinya sebagai PM Spring.

Bukankah jawatan ketua sorak itu untuk najib.

kluangman berkata...

Kradal dan bebaliti anwar tercemar dan tethina apabila lim kit siang tawarkan kontrak lima tahun sebagai ketua sorak sedangkan anwar bersemangat menyiapkan dirinya sebagai PM Spring.

Bukankah jawatan ketua sorak itu untuk najib.

Tanpa Nama berkata...

PM baru PM Hot Spring!!

Tanpa Nama berkata...

Sin..ko jangan hina anuwar sin..ade universiti nak dia...kamasutra art school,kat india...fakulti hubungan sejenis...nuar memang hebat dalam bidang ni

Tanpa Nama berkata...

cukup2 Anwar diperguna dap...

Tanpa Nama berkata...

Terbaeeeek....rendahnye moral pengundi permatang pauh memilh pemimpin rendah moral, penipu, peliwat anuar bin ibrahim...subahat gak kiranye tu, ye tak....

Tanpa Nama berkata...

Ha..ha...baik..baik..terbaik..

Tanpa Nama berkata...

Kefahaman yang tidak rasional disertai sikap taksub dan pentingkan diri sendiri membuat anda buta hati dalam menilai pengertian berpolitik. Anda mudah bersikap melulu dalam mendefinasikan pengertian mengikut corak fikir anda sendiri tanpa berpandukan nilai-nilai dan ethika murni sebagai bangsa yang beradab, tapi sebaliknya anda memilih cara anda sendiri menilai seseorang ikut kata hati anda sendiri. Jelasnya anda adalah umat yang tersimpang! Tak perlulah mencaci atau mencerca sesama sendiri.

Tanpa Nama berkata...

Konek untuk dijual.
Sedang duduk menikmati makan malam bersama teman teman serumah tiba tiba datang seorang budak lelaki berbaju melayu lusuh datang berdiri di sebelah meja. Kata aku, maaf dik abang tak beri sedekah di mapley. Tapi budak lelaki tersebut masih berdiri tegak tidak berganjak.Tiba tiba budak lelaki tersebut bersuara.

Maaf bang, adik juga tak minta sedekah di mapley. Atau di mana mana tempat sekali pun. Adik datang berniaga. Mata aku melilau mengelilingi tubuh badan kurus budak lelaki tersebut. Entah apa barang nak diniagakannya. Tisu? Kerepek kentang? ataupun buku buku agama nipis untuk pencari makrifat?

Nah, kata budak lelaki tersebut sambil mengeluarkan satu beg plastik hitam dan menonggengkannya di atas meja. Berketul ketul konek lelaki bertaburan atas meja. Bermacam macam saiz, berbagai bagai warna. Malah ada yang kelihatan seperti masih belum bersunat. Dengan muka polos, budak lelaki tersebut membahagikan konek konek tersebut kepada tiga bahagian. Yang ini konek orang orang bisu bang, jenis tak mempertahankan walaupun mampu. Jenis diam walaupun perlu bersuara. Konek ini harganya paling murah, kerana jenis ini boleh didapati dengan mudah. Yang ini pula konek orang orang bodoh. Jenis orang orang tahu mengikut telunjuk saja. Tidak ada pendirian tetap. Konek jenis ini harganya berpatutan. Dan ini pula konek orang orang yang tidak amanah. Kepercayaan diberi orang mereka tukarkan kepada kekayaan personal. Orang orang ini koneknya susah di dapati kerana kebanyakkan mereka memang sudah tidak berkonek sejak kecil. Barang rare bang, harganya sedikit mahal. 

Semua di meja mengangguk angguk mendengar penjelasan budak lelaki berbaju melayu lusuh tersebut. Tangan masing masing berada di bawah meja memegang konek sendiri. Bimbang luruh dan menjadi barang dagangan budak lelaki tersebut. Lalu aku bertanya, dik, konek konek ni dapat mana? Menarik nafas panjang dan melepas sedikit keluhan suram, budak tersebut berkata,

 Ini adik kutip dekat bangunan Parlimen bang.

Tanpa Nama berkata...

Kita semua tahu pasal apa DAP beri sokongan kepada pemimpin PKR yang bermasalah. Kalau berlaku apa2 antara mereka senang counter balik dengan mendedahkan salahlaku dan perbuatan tidak bermoral mereka.

Pemimpin PKR mungkin menang tapi salahlaku mereka semua dalam kocek pemimpin2 DAP.

Walau pun DAP sokong Anuwar jadi PM tapi puppet master adalah DAP, Anuwar hanyalah puppet.

Tanpa Nama berkata...

An0n 11.12....tunjuk kan kat aku ape cara politikmyg betul?cara anwar tu betul?cara nik aziz tu betul....yg aku nampak betul cara lim kit siang je...dia bangkitkan semangat kaum dia...yg dua orang lagi tu dok pecah belahkan bangsa dan agama....jangan cakap dengan aku soal etika dan adab dalam politik...i had enough!!...siapa yg ajar melayu jadi kurang ajar?siapa yg bagi agama Allah diinjak,diperkotak katik sesuka hati?siapa yg cakap nak letak melayu kat tapak kaki?...etika taik kucing

Tanpa Nama berkata...

penduduk permatang pauh semua dah kena LIWAT dengan anwar... selama 4 tahun 10 orang setiap malam kena LIWAT dan BANTAI dengan anwar... mau tak seluruh penduduk Permatang Pauh dah kena????

Tanpa Nama berkata...

Salam...& ..B.C.L

Sila tubuhkan Syarikat Binaan 1 Malaysia ( SB1M ) ,yang menguruskan bahan2 Binaan dengan harga murah, dengan itu tida lagi orang tengah kaut untung..Rumah akan jadi murah dan seluruh RAKYAT BN mampu milikinya ( Rakyat PR biar terus bercemolot dengan DAP untuk bantuan )..lagi satu kerajaan bina sendiri Rumah 1 Malaysia bermajoriti melayu dikawasan CINA... dengan ini mengurangkan jurang KAUM.

Tanpa Nama berkata...

husin

16 sept 2008- anwar gagal untuk beli MP Sabah Sarawak untuk lompat masuk PR. Malu besar dia bila taktik tak menjadi.

2013 - anwar malu pada DAP sebab gagal tarik undi Melayu untuk membentuk kerajaan. Cara lain - anwar Spring

padahal US ( kawan anwar) pun dah iktiraf keputusan PRU13.

Tanpa Nama berkata...

anon 11.12
etika apa ada nwar brahim...dlm surau pun brani berbohong..ALLAH dah tunjuk..terime je laa

atas pagar berkata...

hati hati

anwar nak mulakan ANWAR SPRING

selagi dia tak dapat jadi pm.

Husam pun sama jugak

Tanpa Nama berkata...

Melayu masih tak sepakat dan tetap tidak bersatu selagi ada Melayu yang lemah memimpin Melayu yang matang dan bijak.

Bukan semua Melayu lemah dan benggap, tetapi jumlahnya ramai sangat dari yang bijak dan yang berkarisma.

Apakah Melayu ingin diperbodohkan dengan Pemimpin Melayu yang bodoh lagi lembap?

Adakah agaknya pengutip tol Melayu di Tanah Besar China....

Tanpa Nama berkata...

Aku rasa si husin ni pun pernah kena liwat kat anuar pasal tu..dia cakap macam pengalaman dia aje.

Tanpa Nama berkata...

Cai2 pkr duduk defend lagi boss peliwat dan penipu mereka. Bila nak sedar ni.......satu dunia dah tahu. Bak kata tun m, dah lama dah.........

Tanpa Nama berkata...

Pagi ini dilihat badan tubuh seperti Prof AnuWar sedang mandi di Felda Sg Klah Hot Spring utk mencuci segala dosa. Dipercaiyai utk persediaan upacara menangkat sumpah menjadi PM dihadapan gbr chin peng.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama 11.34PTG
Terbaekkkkk & Rare

Tanpa Nama berkata...

jangan pandang sebelah mata ngan anwar..sapa kata anwar x bleh mengajar..cuba tengan dia tegah mengajar rakyat...1 reformasi..2 huru hara negara..3..menipu...4.putar alam...5.seks bebas..hee yang lain korang tambah sendiri

Tanpa Nama berkata...

angan pandang sebelah mata ngan anwar..sapa kata anwar x bleh mengajar..cuba tengok dia tengah mengajar rakyat...1 reformasi..2 huru hara negara negara..3..menipu...4.putar alam...5.seks bebas..hee yang lain korang tambah sendiri

Tanpa Nama berkata...

Siapa kata Anwar bukan PM. Sah dia PM untuk dua penggal berturut-turut. Bukan Perdana Menteri tapi Pembangkang Malaysia

bulan berkata...

Melayu lelah Cina belah
PR kalah tatak salah

Pagi petang siang malam
BN menang senang faham

Melayu pantang Cina pitam
cakap lantang kena hentam

Naik segak keluar kekok
Najib tegak Anwar bengkok

Melayu garang malu serang
Cina girang mahu perang

Ada undi ikut kertas
Ada budi rakyat balas

Mami mami mana mami
Anak mami kena tsunami

Mami mami tolong mami
Tsunami Cina nak telan kami

imlan adabi berkata...

Husin.. hang tak tahu kemahiran Anwar yang luar biasa. hanya yang luar biasa pandai buat hal-hal yang luar biasa. orang lain takleh buat kecuali anwar je

Tanpa Nama berkata...

nuar, hadi and kit sial mandi bogel bersama di spa budget Ronnie liu. dalam kamar mandi cuma ada satu sabun saja. kit sial offer hadi sabun dulu, kemudian nuar pulak. bila nuar nak bagi sabun pada kit sial, sabun terjatuh kelantai. kit sial takut nak bongkok kutip lantas terus berkata, tak apa saya memang mandi tak pakai sabun. nuar senyum.....

awangbatuburok berkata...


Salam semua,

Setelah lebih 55tahun menjadi tonggak pemerintahan, UMNO masih mempermainkan isu perkauman dan assobiyyah sebagai modal utama dalam usaha mempengaruhi dan memperbodohkan orang melayu.

Semangat assobiyyah ini menjadi lebih ekstrim di negeri-negeri majoriti orang melayu seperti kelantan, kedah dan terengganu dimana pemimpin UMNO berfatwa hanya pengundi UMNO/BN sahaja yang akan diberi hak menikmati segala peruntukan pembangunan kerajaan.
(Fatwa terkini dari MB Kijal-Trg)..

Negeri-negeri majoriti melayu inilah juga dinafikan hak royalti petroleum oleh UMNO/BN. Sememangnya sangat benar peringatan dari Allah SWT bahawa golongan syaitan (dikenali?) sentiasa berusaha merosakkan keharmonian hidup manusia sehinnga hari kiamat...
Nauzubillah.

Apakah pihak kerajaan yang dibayar gaji oleh rakyat berbilang kaum tidak merasa dia lebih bertanggung jawab dalam memperbetulkan segala kepincangan ini??? APA LAGI YANG UMNO MAHU???

Tanpa Nama berkata...

Apa lagi yg kau mahu 12.17..hidup kau terlalu susah yg kau tak habis nak kutok umno. Tggl bawah jambatan dgn bangla kah.? Tggl d rmh setggan bersama minah indon kah? Dahan pokok jatoh atas kepala kau kah? Tayar motor/ krera pancit tiada spare tayar kah? Isteri kau cari mat indon kah? Tak dapat kontrek kjaan kah? Mak bapak sudah tendang klr dari rmh sbb malas cari kerja kah? Gaji kecil kah? Isteri paksa klr cari kerja no 2 kah? Bla bla bla...apa lagi kau nak angkat ponggong tu piee cari kerja yg halal. .tak dapat jgn salahkan umno. Apa lagi kau mahu melayu tak sedar diri.

Dollah Hilton berkata...

Wark Tok Kun dah jadi PM Sulu