Isnin, Julai 22, 2019

2028 hantui sapa, Zaman silam dirindui?


Orang kaki gaduh tak boleh buang tabiat. Bila dah tak ada pun, dia tetap kembali untuk gaduh.

Jangan hairan dia kembali menjatuhkan seorang pemimpin lain pada tahun 2028. Kembali sebagai hantu untuk kerjakan sapa pulak ketika itu?

Demikian terlintas dalam fikiran Husin apabila mendengar Atoq membalas balik sindiran Ku Li supaya dia habiskan penggal sebagai PM. Kata dia satu penyiksaan.



Sambil tu, Atoq menyerang balas Ku Li kerana mengatakan PH akan berkecai. Katanya S46 dulu meletup dari dalam (implosion). Sama macam PH kan?

Memanglah, Atoq pakar persenjataan batu api untuk buat demikian. Atoq juga pakar cakap tak serupa bikin.

Kata UMNO suka orang bodoh, tapi dia juga terima MP bodoh-bodoh lompat masuk dan minta orang bodoh-bodoh bersatu bawah Bunga. Lambatkan pemilihan pun macam orang bodoh.

Alahai, nak bersatukan Melayu konon. Boleh pecah perintah, buat apa nak serah kuasa.

Dengan Atoq yang kaki gaduh dan suka huru harakan keamanan, entah apa yang Syed Saddiq rindu?

Macam dia tahu apa berlaku zaman Tun...


Tun Dr Mahathir     - - - >  Umur 11
pencen                                 tahun
2003

PPBM ditubuh.        - - - >  Umur 24
2016                                     tahun
(baru abis U)

"Abah... Saddiq perlu RM10 ribu buat belanja untuk terlibat politik?"

"Kerja pun belum, apa kau tahu nak jadi pemimpin pada orang lain?", jawab si ayah.

Wow! Zaman ayah tanggung semua memang dirindu

3 ulasan:

john doe berkata...

Dan sejarah menujukkan Tun menang ke atas kesemua mereka.

Tun Mahathir adalah ketua pasukan yang tidak pernah tewas. Dengan izin Allah dia akan kekal menang di dalam kesemua pertempurannya.

Dia telah menewaskan para pendusta dan pemakan dedak termasuklah dari kalangan bloggers yang diupah.

Mereka tidak mampu menang ke atasnya dan kemudian mereka mentohmah mencaci dan memperolok-olokkannya, sedang dia kekal berjuang tanpa takutkan cercaan orang-orang yang mencerca.

Mereka semua bakal tewas mutlak di tangannya kelak.

Husin Lempoyang dipersilakan terus mencaci dan mentohmah Tun. Kamu tak akan menang, malahan sampai masa kamu akan tewas mutlak di tangan Tun.

Muutuu bighaizhikum. Matilah kamu dalam keadaan hati kamu menanah melihat Tun kekal menang.

Hahahaha... Jual unta lebih mulia daripada jual maruah diri demi dedak..

WOW!!!

Awanama berkata...

.. relax lah bro, iblis pon lebih banyak menang dari kalah atas muka bumi ini, takkan dia tak nak tolong khadam setia dia, dia marah pada Najib bukan sangat pasal tak layan dia, dia panas kerana Najib berjaya adakan lebih dari 80,000 tahfiz pada tahun 2018, dan cadang nak tambah jadi 120,000 kalau menang selepas pru14, yang menyebabkan atuk jadi sasau sekarang antara penyebabnya, bebenda gini lah..

Joo berkata...

John do,cukup2 berhjah untuk mmperbodohkan orang lain,orang yang mmpunuyai akal dapat menilai baik buruk mahadey sepanjang dia jd pm,yg jelas dia tak majukan org melayu