Isnin, Jun 14, 2010

Apa cagaran?


Berita menarik dari Muktamar PAS ke 56 di Kota Baru baru-baru ini:
PAS Benarkan Bukan Islam Bertanding Guna Simbol Bulan

Jumaat, 11 Jun 2010

PAS membenarkan calon bukan Islam yang bertanding atas tiket PAS pada pilihan raya umum ke-13 nanti menggunakan simbol parti itu tetapi bersyarat, kata Presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Beliau berkata perkara itu telah diluluskan Dewan Ulama PAS pusat yang membolehkan bukan Islam yang menyertai sayap parti itu, Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP), untuk bertanding pada pilihan raya umum.

"Untuk bukan Islam bertanding di bawah PAS kita kena beberapa syarat. Yang pertama mereka perlu terima dasar dan perjuangan PAS dan keduanya calon itu perlu mempunyai akhlak dan moral yang tinggi," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Muktamar PAS ke-56 di Pusat Tarbiyah Islamiyah Kelantan (PUTIK), di Kota Bharu hari ini.
Kalau calun Islam kena bersedia bercerai talak tiga dengan isteri atau suami, apa "cagaran" calun bukan Islam?

16 ulasan:

MymassaVoice berkata...

tahan dinding untuk brader nuar...heheheheh

Abu Garcia berkata...

Aiya....syalat apa lagi aa? Ala kina sunat jugak aa?

Tanpa Nama berkata...

"calon itu perlu mempunyai akhlak dan moral yang tinggi,"

Apakah pemimpin tertinggi Pas mempunyai akhlak dan moral? Tinggi rendah tak kira la soalnya ADAKAH AKHLAK DAN MORAL?

Tanpa Nama berkata...

akhlak dan moral yg tinggi..adakah itu bermakna depa tak boleh yamseng/ulut2 di rumah ulut..aiyaa wa taktak pecaye lo..

Tanpa Nama berkata...

terlalu umum syarat tu.bagi aku hj hadi sajje nak gempak nuar yg tak pasal2 nak bagi tpm kpd dap.nampaknya smua parti melayu dok gila nak ambik hati bukan melayu je. woi!! pkr,pas,umno korang semua yakin yg undi melayu semua gi kat korang ke.

Tanpa Nama berkata...

Kalau setakat bertanding atas nama PAS di kawasan bukan Melayu buat apa? DAP akan benarkan ke?

Kalau betul2 nak buat gempak, letak sahaja calon bukan Melayu bertanding di kawasan majoriti Melayu seperti di Hulu Selangor misalnya.

Ahli bukan Islam dalam PAS kena tipulah selama-lamanya.
Takbir.....

Anti ahli kelas dua

azman berkata...

Assalamualaikum sein!!!

Agak aku la...dorng kena bagi bini kat hj hadi sunatkan dulu,Pastu niky peksa pulak..mane tau adi sunat tak betul....hehehehehehehehehe

Kenn berkata...

Cagarannya potong Telur Telur Tu.

Tanpa Nama berkata...

Sin,

Boleh namo comel. Pok Nik Ghandi.

Nik Rahmoh

Dr.Shahrul Azman Bin Alang Saidi berkata...

Jikalau Mungkir maksudnya "Munafik"lah calon tu.... Masalahnya kalau dah asal 'kapir'???

tamingsari berkata...

Pas dah biasa buat keje bodoh tapi kali ni buat keje gila pulak. Bodoh gila jadinya.Bagikan kerusi UG pada bukan islam banyak masalah dalaman selesai. Senang ke nak cari bukan islam bemoral tinggi - tak judi,tak arak,tak makan babi dan tak maksiat.

Dalam Pas susah nak cari mcm itu apatah lagi bukan islam. KEJE BODOH GILA.

Dr Butiq berkata...

kena potong punai ah apa lgi

Parti Ajaran Sesat Satu Malaysia berkata...

Puak2 Sesat PAS ni mendakwa:-

Bila mewakili PAS, sudah insaf & jalan yang benar..

Kalau Islam tapi tak masuk PAS, apa lagi ahli UMNO--sesat ke neraka.

Tak caya..tengok la blog2 PAS, kat Johor calon tajaan PAS dikatakan menerima hidayah..

Haji Hadi & N.ajis tak pula berfatwa..memeluk Islam tu hidayah..bukan masuk Pas (kapiaq) dikira menerima hidayah..

sesat..sesat..sesat..

Tanpa Nama berkata...

salam 1 malaysia , braders


islam bukan hak orang melayu/arab
-----------------------------------

pada tahun 70'an saya berpeluang pergi ke mekah
yang pada masa itu sedang bergaya dengan kenaikan
harga minyak yang melambong. Semuanya mewah
pada masa itu. Masjid nabi, masjid besar di
buat extension . Pokok di tanam dengan gunakan
teknologi di tepi jalan raya. Bayangkan pokok
dapat di tanamkan di tengah desert.


Tapi yang menyedihkan ialah ternampak saya pompuan
[saya agak habshi] yang sedang mengutip lebihan makanan
dari tong sampah. Di dalam era itu saya baru saja lepas
belajar dari luar negara [ England ] yang mengamalkan
dasar sosialisma yang agak baik dari segi penjagaan
penduduknya. Jadi saya pun bercerita dengan kenalan
saya di Masjid Besar. Saya tanya se orang turki yang
kebetulannya se orang pakar perubatan yang telah berumur.

Islam katanya adalah satu nilah murni universal - bukan
hak orang arab yang membuat deklarasi yang mereka itu islam .
jadi jika se orang kafir menjalankan pentadbiran secara
islam , bolihlah di katakan yang dia/ negara yang di pimpinnya
telah menerapi nilai nilai islam


Malaysia sebaga pelaong negara islam - penerapan nilai nilai islam
sebagai dasar negara semasa TDM /t dollah menjadi PM bagaikan embun atas daun pisang
------------------------------------------------------------------

saya teringat dari bacaan dari satu buku muhamad qutub-

Islam , The Misunderstood Religion

Ada di dalamnya , bab yang menjelaskan khutbah akhir nabi
muhammad saw yang memperingatkan pemimpin negara untuk
mengadakan rumah dan kenderaan untuk penjawat awam.


Lihatlah , dari segi dasar perumahan , negara mempunyai
dasar perumahan yang hebat lagi agung

Tapi dari segi implemenftasi, hampeh . zero ,zilts . capoote


Lihat pula our neighbour Singapura

Mereka mampu adakan satu rumah satu keluarga

Mereka ada sistem yang bagus, ada HDB yang mampu menguruskan
sistem perumahan rakyat yang baik


Konklusi
--------

Singapura yang di pimpin dek Lee kwan Yew dapat menunjukkan
bahawa kehendak nabi kita bolih di capai dan mencapai lebih dari
apa yang nabi kita minta. Dema dapat adakan rumah untuk setiap
keluarga walhal nabi hanya minta gomen adakan rumah untuk setiap
penjawat awam. Tidak pasti samada LKY ada baca amant nabi kita.

Mengapa si gengsta mca dari pada mula gomen malaysia ditubuhkan
nak jaga portfolio perumahan?


Tapi hasilnya hampeh.

Baru baru ini ada cerita dalam blog bahawa orang dalam kuat makan

big?


wallah ulam


Pokoknya adakah malaysia miskin ?

tentu tidak . kalau miskin takkanlah tdm dapat

belanja rm 300+++ billion untuk projek mega yang

tak berapa penting untuk rakyat tapi hanya untuk gayeh.


dasar kita brader yang diamalkan dari tdm, dan diikuti
olih tun matngantuk adalah macam hinduistic atau eropah
cakap hedonism,

atau dalam basa kita - biar papeh asal bergayeh


nampaknya jelas apabila si jala anak deris cakap negara

akan bankrop dalam tahun 2019


Parting shot- kalau si apek chingkie / koliang yang kita abangkan,

[de last one , satu vj tv3 panggil 'abang kamal 10x ' ] bolih

jalan dasar islamik , tidak kira dalam bn/br biak pi lah.

macam de 'carry on'.

Kalau ikut shake-pear : if music be the food of love, carry on,

kita unjurkan ; if 'abang kamal/ chua' bolih jalankan dasar islamik ,
carry on brader!!!!!

khong khek khuat

Tanpa Nama berkata...

salam,

bahayanya pendekatan pas yg dianggap 'selamat' pada masa kini akan menjadi senjata makan tuan akhirnya...tak percaya? tengoklah nanti bila bulan bertukar jadi roket! sekarangpun bulan ingat dia naik roket tapi sebenarnya roket sedang 'menunggang' bulan... hadoyai!!!

lawakantararasa

Tanpa Nama berkata...

KESIAN JUGAK ,TENGOK PEMIMPIN PAS NI,NAK KAN TINGGAL DI PUTRAJAYA,SAMPAI SANGGUP DIPERKUDAKAN DAP.