Jumaat, Jun 04, 2010

Dulu lain, Sekarang lain

AP PAS Kuala Selangor, Dr Dzulkifli Ahmad berucap di bawah payung yang comel

Dulu lain,
Sekarang lain
Dulu nak potong tangan
Sekarang hanya istilah buat perbezaan

Dulu lain
Sekarang lain
Dulu baring tengah jalan
Sekarang takut panas, botox kecairan

Dulu lain
Sekarang lain
Dulu di depan memimpin
Sekarang mengekor punggung, ditarik hidung

Apa nak jadi ... baiah lah lagi

15 ulasan:

cedikcenun berkata...

Salam Tuan Husin, maaf komen ana lari dari tajuk. Ana merujuk kepada laporan Malaysikini bertarikh 3 Jun, 2010, 4:12petang "PM, jangan lupa KJ sampai tiga kali" oleh KP Selangor Suhaimi Mohd Ghazali dan Naib KP Perak Ali Zainal Abidin. Tahukah anda, berok-berok bahawa KJ adalah kepala bapak segala rasuah, melantik KJ menunjukkan Kerajaan DS Najib mengamalkan rasuah. Nampaknya pencacai-pencacai KJ nie tak boleh terima keadaan KJ sekarang. Dok teraju kp negeri tapi satu apa pun tak buat lagi, yang tahu bodek KJ saja. Sepatutnya pencacai-pencacai KJ nielah kena hantar pi jadi sukarelawan kat "Flotila Gaza" tempohari baru diaorang tahu macamana kena bantai dengan Yahudi pak menakan KJ tu, biar mampos kat sana. "Anak Baling".

cedikcenun berkata...

Salam, kepada Ali "Sebenarnya maksud DS Najib macam nie, peranan pencacai-pencacai KJ taruk jer kat lombong taik, peranan kami pemuda akarumbi yang membentuk majoriti ahli pemudalah yang buat kerja sangat dihargai. Terima kasih DS Najib. Salam "Anak Baling".

kluangman berkata...

Untuk melantik KJ, Najib memerlukan 'desakan' atau sekurang kurangnya suara. Ini adalah permainan KJ-Najib.

kluangman berkata...

Najib ni pun satu hal, dah budak tu nak sangat jawatan, terhegeh hegeh sampai hantar kaki pukul - bagi je lah.

Najib boleh lantik keling mabuk dan cina bukit ke jawatan kabinet, apa salahnya satu jawatan untuk KJ.

Jadikan KJ dan Nazri sebagai budak suruhan untuk melemahkan Ibrahim Ali dan Perkasa yang telah 'memalukan' Najib di perhimpunan Perkasa baru baru ini sehingga tertangguhnya NEP.

mat nisfu berkata...

Ini satu isyarat yg jelas dari Najib. Buat apa nak pilih KJ sebab KJ adalah liabiliti kpd UMNO.

Ketua2 Pemuda negeri semuanya org KJ. Dah pasti depa tumpang berkokok bak tunjuk simpati kat boss depa.

KP Selangor, si Suhaimi tu apa yg dah buat untuk kuatkan Pemuda Selangor?. Hampeeeh ... melolong x tentu pasal

Tanpa Nama berkata...

kita lupakan sebentar hal2 kabinet DS najib.tumpuan sekarang ialah misi keamana di Gaza.!!

Tanpa Nama berkata...

Apalah you all ni. Cakap macam seorang yang berfikir tapi caranya macam org tak gunakan pemikiran.

Kalau KJ dilantik ke atau tak di lantik ke, apa yg awak semua sibuk? Awak semua ni siapa?

Ployikus jalanan!!

Tanpa Nama berkata...

Suka hati lu oranglah. Lu berhembas sesama sendiri pun gua peduli apa? Jahamanlah tak habis-habis masalah Melayu ni. UMNO sama UMNO dan PAS pulak sama PAS yang satu lagi PKR sama PKR. Mabuklah Lu! orang.

cedikcenun berkata...

Salam tuan husin. Kata sedara ana bekas ADUN dalam parlimen Baling. "Kalau nak berpolitik ikutlah cara Inggeris", "Kalau nak meniaga ikutlah cara cina", "Kalau nak berperang/menjahanamkan orang, ikutlah cara Yahudi/Israel" dan "Kalau nak buat kenduri barulah ikut cara Melayu". Nak jumpa dia, cari kat kedai "tok imam" tengah pekan Baling. Salam "Anak Baling"

cedikcenun berkata...

Salam tuan husin, masa sembang-sembang dengan dia (bekas adun) kat kedai tok iman, dia tak risau langsung tentang sukarelawan kita atas kapal Mawi Marmara pasal kata dia "orang melayu, penakut, tak melawan, pasti selamat" yang terbunuh banyak adalah "sukarelawan turki" pasal mereka nie hati kering dan berani mati. Salam "Anak Baling".

Tanpa Nama berkata...

1.Hangpa bincang bab KJ dan barisan ketua pemuda Umno!buat buang masa jee!!
2.Dahlah ketua!!perangai!!ya rabbiiiii!!
3.Hangpa tengukla pulak ketua-ketua pemuda negeri!puak ulaq ayaq jee!depa ada karisma sebagai pemimpin ka!!depa ada kelulusan tinggika untuk jadi pemimpin!!
4.Hatta puak pemimpin umno lani!!depa ada kredibilitika!ada ciri-ciri pemimpin mengikut islam ka!!jauh la oiii!!

Tanpa Nama berkata...

1.Puak pas pulak!!
2.Dulu naik proton!la naik merc!!
3.Dulu ikut sunnah!la ada datuk!datuk sri lagi!!
4.Dulu membangun bersama islam!hukum hudud!la !hangpa pakailah nama Allah tu!
5.Dulu haram pangkah kapiaq!!la ni!!kena cucuk idung dengan kapiaq harbi!!

matkambing berkata...

prambry pun bangangkan umno!

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum semua,

Kepada saudara cedikcenun aku setuju dengan semua pandangan bekas adun baling tu cuma tiba bab melayu pandangan aku berbeza sedikit,bekas adun baling mengatakan:

dia tak risau langsung tentang sukarelawan kita atas kapal Mawi Marmara pasal kata dia "orang melayu, penakut, tak melawan, pasti selamat" yang terbunuh banyak adalah "sukarelawan turki" pasal mereka nie hati kering dan berani mati. Salam "Anak Baling".

Pada aku pulak melayu lagi berani mati golek golek depan kereta di raja perak pun mereka pernah dan ada lebih baik kita hantarkan mereka ini ke Gaza tengok mereka bergolek golek depan kereta kebal rejim yahudi tentu syahid dan dapat masuk syurga nicky ajis.

Keh keh keh wasalam.

cedikcenun berkata...

Salam tuan husin, dengar kata KJ nak hantar 100 buah kapal kat palestin "100 buah kapal israel tak sempat nak tembak" katanya. Lawaklah KJ nie sejak jadi sojar kote dia dah keras tapi masih pimpin "pemudi umno" lagi, lagipun israel tu pak menakan dia, takkan dia nak tembak anak menakan sendiri. Dengar kata Azeez dok kat Mekah katanya lepas buat umrah, nak serang israel dari sana, Azeez nie ada kote lagi ka, kan dia sama KJ, Reezal dah gadai kat yahudi dulu melalui Singapore, opps sorry "ciput babi". Salam "Anak Baling".