Selasa, Jun 01, 2010

Perjuangan Pemuda UMNO


Berikut adalah slogan Pemuda UMNO untuk era Ketua-Ketua Pemuda UMNO sepanjang sejarah yang diambil dari Maharaja Blogger sini:

1) Hussein Onn - Hidup Melayu!
2) Abdul Razak Hussein - Merdeka!
3) Saadon Zubir - Pemuda di barisan hadapan
4) Senu Abdul Rahman - Pemuda harapan bangsa
5) Harun Idris - Pemuda pelopor pembangunan
6) Syed Jaafar Albar - Pemuda kumpulan halia
7) Suhaimi Kamarudin - Pemuda era bertindak
8) Anawar Ibrahim - Pemuda penggerak zaman
9) Mohd Najib Razak - Pemuda berakal teguh, berakar canggih
10) Abdul Rahim Tambi Chik - Pemuda era motivator dan penggerak wawasan
11) Zahid Hamidi - Pemuda pemangkin gerakan reformasi.
12) Hishamuddin Hussein - .... "Mintak maaf"
13) Khairy Jamaludin - ....
Adakah nak dibiar kosong? Sudahlah Ketua Pemuda Negeri yang dipilih semua terlalu cerdik, terlalu hebat kepimpinan dan terlalu berani.

Malangnya kenapa Menteri Besar atau Ketua Perhubungan Negeri takut nak tegur dan masuk campur?

Adakah sama-sama terlalu takut? Takut apa?

23 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ketua Perhubungan pun tak berani nak tegur menunjukkan betapa hebatnya dan berpengaruhnya Khairy. Dan ini bukan zaman bapak mertuanya jadi Presiden, kalau hari tu bolehlah kata sebagai tanda hormat atau takutkan bapak mertuanya.

kah..kah..kah... semua kepala-kepala UMNO sekarang sudah bacul!

Tanpa Nama berkata...

kj bangun lah kau jgn brdiam diri pelbagai tohmahan dan caci hina dilemparkan

kau kena tunjuk yang kau anak jantan tulen; belasah mereka yang hina kau tu habis habisan pewakilan telah pilih kau jd ketua pemuda umno kau jgn persiakan kau mesti tunjok yang kau masih ada taring besi yg diperbuat dari jerman tu yang tahan sampai bila2

jgn nak sondol buntut saja saperti setengah org tu faham!

kluangman berkata...

KJ tidak patut dipersalahkan dalam hal ini, Hishamuddin dah 'minta maaf'berulangkali sampai terbawa bawa hingga sekarang, apa lagi yang ditinggalkan untuk KJ, selain dari tunggu, lihat dan bungkus.

Tanpa Nama berkata...

KJ.... tak bunyi apa pun.

Tanpa Nama berkata...

Salam Sdr Husin,

Saudara harus sedar bahawa kita sekarang berada di zaman bermaafan dan sedia berkorban untuk kaum lain.Itulah doktrin dan konsep perjuangan UMNO sekarang.Pelancarannya dirasmikan oleh PM Najib apabila beliau memohon maaf bagi pihak Ketua UMNO Bahagian Bukit Bendera atas desakan Gerakan dan MCA.

Bersesuaian dengan zaman mengalah ini Pemuda UMNO sepatutnya mempunyai slogan seperti berikut,"Pemohonan maaf pemangkin kelayuan dan kehancuran Melayu".Macam mana boleh terima tak?

Askar Tua

Tanpa Nama berkata...

Kini Jom Masuk Wataniah - KJ MW!

Kepimpinan Malalui Tauladan, tak gitu.

Nani Cheras

bRAVEhEART berkata...

Salam Husin, setuju dengan slogan; Pemuda Tak Ada Telor...

Wake UP! berkata...

KJ: Yahoo. Kita sokong Yahudi teroris bunuh sukarelawan kemanusiaan ke Gaza.

Arab nations should have nuclear arms.

Tanpa Nama berkata...

Cuba lah jangan bersangka buruk pada Hj. KJ. Sebenarnya banyak kerja sedang Hj. KJ ikhtiarkan.

Apalah sangat ada pada slogan.

1.Bukan kah merasuah itu lebih besar hasilnya dari berslogan ?Hasilnya dapat jadi KP Umno. Automatik dapat slogan percuma " KJ RASUAH".

2.Bukan kah menyorokkan hubungan dgn blogger biul RPK lebih berfaedah dari berslogan ? Faedahnya dapat mereka-reka cerita/memfitnah kat Najib & Mahathir. Najib jatuh dapat jadi Menteri.

3.Bukan kah berpakat dgn Keling Ular & Al Jubur banyak untungnya dari berslogan? Untung nya dapat keluar kenyataan2 putar belit dan di besar2kan di dlm Malaysia Insider dan MalaysiaKini.

4.Bukan kah berlatih tentera lebih menjamin kesihatan dari berslogan? KesihatanTelor kotek yg sudah mengecut dapat di pulihkan kembali. Dapat menjadi jantan semula.

5.Bukankah merancang sambil menyamun duit rakyat lebih menjaminkan kebahagiaan dari berslogan ? Siapa tak nak jadi Pengangur Kaya Tanpa Pekerjaan dikelilingi pula barua2 pengampu.

6.Bukankah menjadi gunting dlm lipatan talam dua muka lebih berkesan dari berslogan ? Kesannya parti UMNO akan dituduh macam-macam dan KJ akan akhirnya muncul sebagai hero penyelamat kononnya.

atok setan berkata...

Aku sokong cina jadi perdana menteri lepas nie, pada semua melayu kat atas tak akan dapat makan besar lagi, cina "transparent". Pergi berambus dengan bn, umno, mca, mic, pr, pas, pkr, dap dan seumpamanya. Free Malaysia from these agent. "atok_setan"

Tanpa Nama berkata...

Pak Husin, semua sama je lah tak leh nak banding dengan pemimpin pemuda dulu2 senarai sampai takat Syed Jaafar Albar je yang aku respect dimana mereka faham visi UMNO dan ada roh perjuangan UNTUK MELAYU. Yang lain entahlah..... Cakap dan slogan je boleh harap pengisian nya tak nampak.

Tanpa Nama berkata...

Slogan zaman KJ - Pemuda jangan lah hisap dada, nanti lambat kaya.


Ps - usin ,apasal kau macam lain macam aje sejak akhir akhir ni.

Tanpa Nama berkata...

Amboi kena sungguh number Khairi,number kesukaan pak mertua dia,number 13,

changkatlobak berkata...

nanti kita tukar je lah

Tanpa Nama berkata...

Menaiki kapal persiaran yang diidam-idam kan tidak kesampaian lagi
Orang tak sudi memberi tiket
hai nasib badan
melopong lah den...

....mat ngantuk....

Abu Garcia berkata...

Patutnya slogan mcm ni "Pemuda Harapan Bapak Mertua - Kuasa didahulukan, wang diutamakan, pak mertua ditidurkan" dan "Biar nampak lembek, jangan main belakang" serta yang terakhir sekali "Just Duit".

Tanpa Nama berkata...

11) Zahid Hamidi - Pemuda pemangkin gerakan reformasi.
12) Hishamuddin Hussein - .... "Mintak maaf"
13) Khairy Jamaludin - ....



13(a) PEMUDA REMPIT KEHADAPAN!
13(b) PEMUDA DAN ASKAR MARI GEGAR!
13(c) PADE DOH PEMUDA BARANG NAIK!




Pilih je lah antara ketiga diatas

Anak Omak "OK" aje ... janji orang malaysia tak tahu...

Kulaan Niring berkata...

Ramai yang komen pakai Tanpa Nama. Tulislah nick. Kalau yang kecil macam tu pun tak berani nak letak buang masa saja melepas geram. Tak ada faedah. Minta sdra hussien lempoyang pastikan yang bagi komen mesti sertakan nama masing-masing

Tanpa Nama berkata...

12) Hishamuddin Hussein - .... "Mintak maaf"
13) Khairy Jamaludin - ...."Biar Tak Ada Beras, Asal Barang Keras"

Akan karam dan jahanam jika Pemuda UMNO terus diterajui oleh mereka-mereka yang rakus dan berkepentingan peribadi. Pemuda tiada semangat perjuangan langsung? Inikah dikatakan Pemuda Harapan Bangsa?

Hakikatnya BN lemah kerana kepimpinan Pak Lah (Mertua KJ).
Kenyataan Pemuda UMNO lemah kerana Hisamuddin yang kekal dengan KEMAAFAN (masa Pemuda) sekarang AMARAN (Menteri).
KJ pulak mewarisi kedua-dua pemimpin UMNO di atas malah lebih handal lagi daripada mereka.

Itukah Ketua Pemuda UMNO yang disanjung? Dipuja? KP-KP Negeri janganlah jadi balaci KJ yang akan melingkupkan Pemuda UMNO.

Jebon007 berkata...

Kulaan Niring apalah kau ni bangang sangat? Husin beri kebenaran komen tanpa nama sebab dia tau "Apa Ada Pada Nama" yang penting komen bernas..tak gitu Sin??? Letak nama pun bukan orang kenal pun!!

Tanpa Nama berkata...

KJ sedang tunggu untuk dilantik jadi Menteri baru dia nak bergerak agaknya.

Tak hairan sebab nawaitunya menyertai UMNO bukan kerana perjuangan tetapi jawatan dan kekayaan. Itu sebab ia bersungguh-sungguh melobi untuk mendapatkan jawatan itu melalui pencacainya.

Tapi DS Najib dah kenal siapa KJ. Kalau Pak Mertua jadi PM dah lama dia dilantik jadi Menteri Kewangan atau Menteri Dalam Negeri.

Bersetuju ke Sdra Husin?

zekal

kgkualasin berkata...

KJ - Ketua Jamban

Balik angin berkata...

Bro Sin,
saya telah membaca semua komen2 diatas saya lihat tiada yang memihak KJ sebagai ketua Pemuda UMNO Malaysia. Ini menunjukan tidak ada yang berani menyokong KJ cara terbuka. Mereka menyokong KJ secara menyorok takut miss sorooo..

2. Jika begini gayanya hancurlah KJ jangan harap masa depan dia akan jd ketua Pemuda lagi. Bersedialah untuk berhenti.

3. Pemuda UMNO rata2 tidak mengikuti laman sosial seperti Face book, blog dan lain-lain kebanyakan mereka buta IT. Mereka lebih suka berlagak dengan mobile dan kereta mewah serta baju kain kasa mencari kontrak dan peluang niaga. mereka tak sensitif kepada suara rakyat. begitulah.