Isnin, Jun 28, 2010

Khairy faham globalisasi?


Cadangan Ibrahim Ali:
“Saya cadangkan kepada kerajaan supaya melantik Ahli Parlimen Rembau, Khairy Jamaluddin sebagai wakil tetap negara ke Pertubuhan Bangsa- Bangsa Bersatu (PBB) bertaraf menteri kerana dia sahaja yang faham globalisasi.”
Ibrahim Ali tidak tersentuh dengan panggilan 'jaguh kampung' yang dilemparkan oleh Khairy. Malahan Ibrahim Ali berbangga kerana dia berasal dari kampung dan ramai orang Melayu yang susah adalah di kampung. Ini bermakna dia telah membela orang Melayu terbanyak.

Bila sudah tersilap panggil, baru Khairy mahu membetul dengan menukar panggilan. Dalam perang panggil memanggil, bila dah silap panggil dan dijawab, mana ada aci tukar-tukar panggilan. Kira kalahlah.

Untuk Khairy panggil orang tua samseng, siapa boleh lupa Khairy yang macam samseng di Ijok pada tahun 2007? Tiada siapa yang boleh lupa perangai Khairy yang angkuh sepanjang pentadbiran Tun Abdullah. Umur tidak setahun jagung tapi sudah sombong, berlagak dan samseng.

Lagi ramai tidak sedar, Khairy tidak ada satu pun jasa melainkan yang boleh pengikutnya mengaku, menang emas untuk bola di Sukan SEA. Setiap langkah Khairy gagal dan menjadikan rakyat benci kepada UMNO dan kerajaan.

Tak akan Khairy yang dikatakan genius, intelligent dan hebat boleh salah dan silap dalam hampir semua tindak tanduknya? Tak akan Khairyyang dikatakan pandai dan digelar Chief oleh penyokongnya tidak tahu orang benci padanya, maka dia perlu cuba perbaiki dirinya?

Ini bermakna ia telah diatur untuk gagal supaya UMNO dan Melayu dibenci. Kalau begitu, Khairy bukan faham globalisasi seperti dikatakan Ibrahim Ali. Khairy mebantu musuh dan penjajah menjajah kembali. Dia hanya faham goblok-sasi

39 ulasan:

kerabu jantung berkata...

Dah kena luku baru tahu orang gedebe!

Abu Garcia berkata...

Gagalnya KP UMNO sepertimana gagalnya pentadbiran sebelum ini yang melihat jambatan pengganti tambak johor sebagai tidak penting.

Sekarang bila Sultan Johor bertitah untuk kerajaan pusat menimbang semula pembinaan jambatan tersebut maka kita ternanti-nanti apa reaksi menteri-menteri mulut capoi yang galak mengeluarkan kenyataan menyokong pembatalan tersebut.

Ada menteri cakap pasal implikasi undang-undang, ada yang bercakap rakyat Johor menolak pembinaan jambatan.

Apapun beratus-ratus juta RM terkorban kerana kebebalan pentadbiran dulu.

Tanpa Nama berkata...

Bebudak pemuda Umno sekarang mana ada telor nak turunkan si kitol ni.

Kena jeling dek bini kat rumah pun dah kecut.

Kat mesyuarat kedai kopi cakap berapi api, cerita berjuta juta.

Detguaq2 berkata...

Tahniah KJ!

Rupanya semakin ramai yang sayangkan kj.....ikut langkah FAM jika sayngkan kj. Jgn calonkan dia pada next PRU. itulah kasih sayang sejati kepada negara dan UMNO!!!!

kluangman berkata...

Ketika Najib mengangkang luas memanggil kaum Cina dan India untuk kembali menyokong UMNO dan BN apa punya bahlol si KJ ni menghalau Melayu Perkasa jauh dan membenci UMNO.

Tanpa Nama berkata...

KJ,

Jangan lah kamu bersifat kurang ajar kepada YB Ibrahim Ali. Hormati lah orang tua.

Apa bapak dan emak kamu tak ajar ke dari kecik ?

Sifat kamu membuat ramai orang meluat dan benci kepada kamu KJ

Kurang ajar!

Tanpa Nama berkata...

Yang betulnya orang benci umno lalu sabitkan khairi.Satu kabinet UMNO orang benci.Khairi patut jadi menteri bukan anak mahathir.a/l mahathir tu kalau tak kerana pak dia, sebelah mata pun orang tak perasan.

usin tikus berkata...

brahim ali pun bukan hebat sangat. opportunis. dia pandai bermuka-muka dan menukar pendirian demi kepentingan peribadi.

susah bila jadi macam usin ni. bila dah terlalu taksub dengan seseorang yang dia puja, taik brahim pun wangi pada hidungnya!

brahim dulu pun macam ni jugak macam usin lempoyang gak. orang yang rapat dengan brahim tahu segala gerak-geri dan rancangannya. aku salah sorang yang pernah ikut dia ke hulu ke hilir, aku tau la macam mana brahim ni.

kj ni budak lagi, masih perlu diajar. kurang2 pun dia makan diajar. brahim ni dah terlalu tua untuk diajar.

aku rasa usin takkan post komen aku ni...

berasiam berkata...

Mana boleh kata KJ tak ada semangat Melayu. Sebaliknya dialah antara yang paling kuat semangat Melayu. Kalau orang berjiwa antarabangsa, dia mesti ada sikap gentleman. Bila orang dah kutuk dan tolak, berundur diri. Tapi dia tunjuk ada semangat Melayu yang tebal, termasuk muka tebal. Apapun orang kata yang buruk, berapa ramai pun yang tolak, dia tak mahu undur. Ramai pemimpin Melayu yang macam itu, dia adalah antara yang paling unggul. Kalau dia faham globalisasi, tentu dia bersikap gentleman. Dulu aku tak mahu masuk Pemuda UMNO sebab tak suka Rahim, Zahid dan Hisham. Kalau aku masih muda sekarang ni, lagi malu nak berketuakan KJ yang tak gentleman ni.

Tanpa Nama berkata...

Sekurang-kurang nya si KJ ni much-much better than si menteri amaran, yang memang langsung tak ade kredibiliti pemimpin, tapi di angkat sebab just anak bekas pemimpin besar. Kalau si Mukhriz tu, boleh la juga ada kredibiliti dia. memang kalau tak de backing kuat(nama ber bin Tun Hussin ke, Tun Razak ke, Tun bla,bla,bla) mesti senang-senang kena pancung dalam UMNO ni. Kira si KJ ni dah sampai tahap ni pun dah kira cukup bagus dah tu. Ada ke orang yang menang PRU dan KP tapi tak ada pangkat, sebaliknya orang lain yang kalah banyak dapat senator dan jadi menteri...bingai punya parti. Dah bertahun-tahun, tak ade pun kena implicate budak ni..he he he..memang pandai le budak KJ ni..
BILLY

Tanpa Nama berkata...

Kj sama itu brahim ali ngak bisa cocok pada majoritas rakyat Malaysia. lihat aja gi mana dua-dua nya bisa bertelingkahan demi menjaga prioritas masing-masing.
ngak bisa ngerti sama ahli politican....
waduh mingung gue mikirin
esok gue mahu pulang aja ke indon
tanam jagung...
itu lebih baik.

....mat indon....

Tanpa Nama berkata...

KJ mempamerkan sikap angkuh dan berlagaknya sekali lagi....

Tanpa Nama berkata...

salam,

betul abu!
kalu jambatan tak penting mengapa tuanku titah 'kembalikan'?

kalau dah titah tuanku nko orang buat tak tahu, ntahla apa aku nak cakap lagi. gemulah tuanku dulu teringin nak tengok jambatan indah itu dibina. tapi disebabkan samdol tu, terbantut kerja...nah! sekarang teruskan. siap nanti aku nak pi tengok, lps tu nak meniti geghetok hebat tuh!

pasal budak kj tu, hanya beruk yg kenal nyor mudo...

tokku banggu

imlan adabi berkata...

SAMPAI hati u bantai KJ... dia bakal PM dua tahun lagi....
PM ----- Pucuk mati!

jebat berkata...

Tuan Husin,

Apa ribut ribut ni ?
Antar IBRAHIM ALI dan KJ,
Bagi saja undian anda,

IA = 2 undi.
KJ = 0 undi.

Habis cerita .Kalau diambilkira IA + Perkasa = 4 undi.
KJ + UMNO (PEMUDA UMNO) 0 undi.


Itu perkiraan saya. Terpulanglah perkiraan masing masing. DEMOKRASI !! Bukan Dia Mau Dikerasi seperti dalam PPUMNO.

Pada saya pemuda UMNO di bawah KJ dah hilang PUNAI.

Tanpa Nama berkata...

standard la..ni lah ketua Pemudi umno...buat malu la

Tanpa Nama berkata...

berahim ali pun ade orang sokong ye?

Tanpa Nama berkata...

Aku cadangkan YB khairi mandi ayer tujuh kolah Mesjid untuk buang sial, lepas tu mandi air bunga tujuh jenis untuk kembalikan seri dan semangat, bila melangkah mulakan dengan kaki kanan untuk jauhkan Geroh.....Pagi2 selepas Subuh pupukkan batang dengan ayer Embun tujuh tumpuk sarang Labah2 untuk kembalikan kejantanan....!

Ok boleh mula pagi esok! tapi rahsia ini jangan kasi tau orang terutama sekali pada Husin Lempoyang...

Tanpa Nama berkata...

Bro,
Dahsyat la Dol Bodohwi tu yerr... dengar yg ampunya cerita duit yg sepatutnya digunakan utk buat jambatan bengkok dilarikan utk buat jambatan kedua di negeri mak bapak dia...akhirnya padan muka negeri sendiri jatuh dijajah ..beruntunglah DAP dan PR sebab dapat jambatan berbilion free of charge...ada plak satu mzhab orang Melayu yg marah2 sebab tak kenang jasa Dol tu kepada orang Melayu..kononnya melahirkan jutawan Melayu dalam pertanian..masukkan anak2 Melayu yg balik dari Azhar ke GLC2 kjaan...konon kata barah sekarang Tun Mahathir punya salah...sebab dulu depa semua geram memendam rasa. Tak taulah bro...tapi wa rasa Dol Bodohwi tu punya dosa anak beranak banyak sangat..sempat ke mintak ampun dengan Tuhan..sedangkan sampai sekarang KJ masih lagi tetap dengan perangai lama sombong bodoh sama macam Pak Mentua dia Dol Bodohwi

paktam berkata...

Pressure Group

1-Dulu Pemuda UMNO jadi pressure group untuk kepentingan bumiputera.

2-Dulu PAS menjadi pressure group untuk menjaga kepentingan agama Islam.

3-Kini, kedua-dua di atas sudah seleweng. Maka PERKASA sebagai pressure group merupakan satu yang lebih baik, kerana mereka tidak mewakili parti UMNO, maka 1Malaysia tidak terjejas. Kalau pun Ibrahim Ali seorang opportunist, sokongan mesti diberi kepada beliau kerana dapat membaca senerio politik semasa dengan tepat.

paktam berkata...

Pressure Group

1-Dulu Pemuda UMNO jadi pressure group untuk kepentingan bumiputera.

2-Dulu PAS menjadi pressure group untuk menjaga kepentingan agama Islam.

3-Kini, kedua-dua di atas sudah seleweng. Maka PERKASA sebagai pressure group merupakan satu yang lebih baik, kerana mereka tidak mewakili parti UMNO, maka 1Malaysia tidak terjejas. Kalau pun Ibrahim Ali seorang opportunist, sokongan mesti diberi kepada beliau kerana dapat membaca senerio politik semasa dengan tepat.

KJ beruk berkata...

Faktor KJ ini dipercaya surver menyebabkan pengundi muda melaju jijik kpd politik.

Generasi Muda Melayu terutama yg terpelajar memerhatikan gelagat pemimpin

-BN (sekarang: generasi Khairi) & PR masing2 buat kerja bodoh.

-menyokong BN beerti membenarkan rasuah, & menyokong Ego Pemuda yg kurang perihatin masalah rakyat, tetapi bersifat introvert, spt nak pakai kereta besar plet KJ.

-Menyokong PR beerti menjadi askar percuma- dari modal kebencian Nuar & dan mempertaruhkan Hak2 Istimewa oleh N.ajis, Hj Hadi, Nuar: yg juga si pemakan cukai...
(Melayu kampung tak suka bini Najib tak pakai tudong)

-Maka Golongan profesional, muda melayu membenci politik jijik pejuang ego (BN) vs Pembenci (PR) yg saling merekrut askar percuma.


Kesimpulannya:
Lebih baiklah negara darurat, Agong menggunakan kuasa tentera memperbaiki Negara..

Tanpa Nama berkata...

Baik -baik Pak Berahim nanti kena tembak dengan si KJ,dia dah pandai menembak sejak masuk askar Wataniah.....awas jaga-jaga

Tanpa Nama berkata...

Apa pun Beruk jangan sekali dicalonkan masa PRU 13 nanti. Kemudian terus aje dia join PKR. Tengok saja kegagalan Bodohlah yang dipunahsihatkan oleh Penderhaka Beruk.
1. Jambatan bengkok - duit keluar tapi hasil takdak
2. Landasan keretapi berkembar - duit keluar landasan tak siap kemudian tender semula bayar lebih
3. Koridor - banyak tingkap duit habis Sime Darby kering
4. Felda - hancur elok tanam sawit tapi labur ke hulu ke hilir siap beli 2 bangunan Naza kat KLCC.
5. Telaga minyak 2 hilang, Limbang tak selesai

Tapi satu yang Bodohlah pandai ialah syarikat anak bertambah besar siap Ada 98 biji kapal kat Singapore. Ular lidi telan anakonda (Avenue). Orang miskin macam Kami juga yang tertipu. Kalau DS Najib berkata kalau dapat mandate 2/3 nanti dia Akan buka Suruhanjaya siasat Bodohlah Dan Beruk saya bersumpah malam ni juga saya terus kempen untuk BN.
Nak harapkan Pakatan Rakyat seperti jauh panggang Dari api. Tak pernah pertikai tindakan Bodohlah langsung walaupun tahu banyak penyelewengan mungkin hutang budi hantar paspot kot.
Dosa Bodohlah paling besar kat BN sebab sabotaj/tikam orang sendiri. Selangor kalah sebab hari-hari siar berita tak baik tapi sekarang diam aje. Hahaha kat Selangor sekarang kalau tanah anda dicuri pasir, Kerajaan Negeri Akan rampas tanah. Nak Lawan pencuri pasir semua jenis Gangster Ada senjata. Rumah kena pecah masuk, pencuri senyum tapi kerajaan ambil kesempatan rampas. Esok lusa kalau Ada setinggan buat rumah haram kat tanah kita, Cara penyelesaian paling senang Bakar rumah mereka ke?kalau tak tanah nak dirampas keluar Borang 7B.

Tanpa Nama berkata...

KJ cuma paham "periuk-nasi"

Tanpa Nama berkata...

sebenornya KJ yang pandai ataupun budak pemuda yang bengap ?

Tanpa Nama berkata...

kalau diberi pilihan antara semua menteri yg ada, KJ masih dikira ada karisma dari yg lain yg angguk2 otak letak kat lutut

Rafie berkata...

Setuju dgn husin, kj patut masuk PLKN pulak utk membuktikan yg KJ serbaboleh.lepas tu masuk pusat serenti utk menyelami masalah penagih dadah pastu masuk la tanjung rambutan utk menyelami perasaan pesakit2 mental pastu pegi la lepak2 kat Lombok kat sana tu dengar ceritenya ramai gak pengundi muda wanita malaysia, harapkan ketua puteri tak boleh pegi Pak Usin takut dia pun tak balik nanti.
Kpd penyokong kj insaf la yg kj tak ada kekuatan dan bakat politik pun tapi hanya bertopang kpd pak mentua je dulunya utk cipta nama dlm politik sebelum ni sapa pun tak kenal dan tak ada jasa pun.

Tanpa Nama berkata...

Pak Brahim = orang kampung
KJ menantu Pak Dolah = orang bandaraya kuwait

Maka idealogi mereka pun berbeza.
orang bandar adalah orang ADA-ADA

Nasib Melayu kampung "Kais pagi Makan Pagi"

Maka semesti KJ..
Engkaulah memang CELAKOO..
Engkaulah perosak Melayu..
Engkaulah penyumbang ketidak-stabilan Malaysia.

Pirah.. Ketua Pemuda yang menang 1/3 dari kuasa undi Ketua Pemuda. Yang dikatakan Majoriti mesti lebih 1/2.

Engkau KJ memang CELAKA..

-nasib Melayu-

Tanpa Nama berkata...

KJ10Q

Tanpa Nama berkata...

ketua pemudi nak lawan ketua perkosa ....apanak jadi nih.

Tanpa Nama berkata...

Itulah KJ aku dah kata jangan nak tujuk pandai walaupun engkau lepasan Oxford, engkau cuma ada pelajaran tetapi tak ada pengalaman.

Dengan budak2 UMNO bolehlah engkau Jerkah kerana mereka msih beringus lagi..

Lebih baik diam dari bercakap...

Tanpa Nama berkata...

Sampai ke kiamat aku tak halalkan sesen pun duit aku yang ditipu semasa perompakan Avenue Capital oleh KJ and The Gang melalui Anakonda (Avenue) ditelan ECM Libra. Saya minta doa saya dimakbulkan Tuhan sehingga duit haram yang dicuri itu kalau diberi makan pada anakcucu barua-barua yang terlibat dijatuhkan malapetaka yang dahsyat. Mentedarah duit takde Berkat. Ada muka nak tunjuk pandai.
Tok Jib kalau kata buka balik siasat Bodohlah sekeluarga kalau dapat mandat 2/3 kelak, aku bersumpah Demi Nama Allah malam ini juga aku kempen untuk BN sehingga PRU13.

mawar kuning berkata...

KJ aktif umno masa mertua dia jadi PM dan punya cita-cita besar. Bila mertua dah pencen Najib pulak kenang budi Dollah pilih dia jadi pengganti. Sanggup dia anak tirikan ketua pemuda 1 Malaysia tu. Dulu kalau jadi ketua pemuda ada jawatan besar dan kenyang tapi timbalan ketua dan calon yang gagal pula dapat jawatan. Malu betul. Najib memang tak patut, dulu Tun Razak pilih Mahathir balik ke pangkuan Umno dan bagi jawatan, kemudian dia balas budi tapi Najib tak kenang budi Dollah. Najib takut dgn Mahathir sebab orang tua tu ada simpan rahsia Najib. Si katak puru Beghaim Ali pula memang katak jadi-jadian, dia boleh menaburkan tahi kat rumah Pas selepas Pas pilih dia dalam praya lepas. Tengoklah selepas ini nasib katak tu.. mati beraganlah. Kalau katak hijau boleh jugak orang bukan Islam buat sup tapi katak puru jadian itu ada racun. Kalau nak kaya, masuklah UMNO!!!

anak mudo berkata...

Saya harap generasi muda yang dah boleh mengundi berpakat jangan pangkah 'DACING' Moh kita pakat undi Pakatan Rakyat pulak.

Tanpa Nama berkata...

apa bezanya KJ dengan yang pemimpin yg lain. Yg lain tak makan komisen? kawin pun ikut stail mail tangan ajaib, kantoi bawa duit luar negara..sama aje. brahim tu ....kalau jumpa brahim, samy dan ular...balun brahim dulu, kemudian samy lepas tu baru ular

Tanpa Nama berkata...

Jaga-jaga sikit khairy tu woiii. Cuba siasat sikit apsal dia kamcing sangat dgn Singapore? Kang tergadai kita kang!!!
Jangan la nak harap tuhan tunjuk miracle je. Takkannya. Kita je melayu yang kena usaha jaga hak kita!!!

Tanpa Nama berkata...

salam 1 malaysia
-------------------

apolah nak jadi dengan pemudo ameno?

dapek si 'apco-promota'kj jadi ketuo dan
si lembik mukrejee jadi timbalan.

keduo duo nih kena humban kat dalam tong sampah.

mapuih orang melayu di buek oleh keduo duo nih nanti.

si 'apco-promota'kj dok pertahan karenah cino celako yang
taik minyak. dahlah tu geng si cino chinkie doni'haprak'lim
nak bikin perkaso cino.


mukerjee dan penulis sundal
---------------------------

si mukerjee menikus ajo. tak payah cakap apo apo.
dia guno si gemok penulis sundal bigdog untuk promosikan
imej dia. Penulis sundal lain macam parpu dan rocky
bagi background sapot. Namun demikian rocky dan parpu ado banyak
buek expose' yang membantu bagi info yang ada guno untuk
rakyat


wake up lah pemuda umno. gunolah otak sikit. surat nikah,
surat beranak [anak situn/tansli/latok2] tidak menjadikan
pewaris pemimpin masa depan.

bayangkan berapa banyak masjid/stadium/opis akan runtuk
jika si 'apco=promota 'kj jadi pee em

bayangkan berapa banyak aset negara akan dihadiahkan ke
kawan kawan jika si lembik mukerjee anak madey jadi pee em.


kebankrapan yang akan jadi nyata pada 2019
---------------------------------------------

tradisi kesialan/kebankrapan yang akan melanda negara
akibat kecuaian kepimpinan lebih kurang merusakkan masa
depan melayu khususnya yang mengharapkan subsidi gomen yang
di pimpin olih pemimpin berjiwa rakyat

di dalam hal ini 'kakikelentong'azeeez dari tanjung pun perlu di
tongsampahkan tanpa was was!


khong khek khuat

Tanpa Nama berkata...

http://sa-melayu.blogspot.com/