Rabu, Ogos 11, 2010

Janganlah nak tanya-tanya OK


Ramadhan telah bermula dan salah satu kueh fofular kita orang Malaysia untuk berbuka puasa adalah karipap.

Cuma masaalahnya tahun ini, kueh karipap ini telah menbuat konotasi berbeza dari tahun lepas.

Janganlah sedang kita menjamu karipap masa buka puasa, ada pula hamba Allah bertanya, "How are you?"

Tidak ke serba salah nak kena jawab. "I am OK. Are you OK?" Orang yang lalu lalang mesti dok apa dalam fikiran mereka.

Lagi seram sejuk apabila ada orang sedang makan karipap, lalu toleh kat kita dan tanya, "Are you OK?"

Lagi aniaya ...

Oleh itu, sapa-sapa nak berbuka, makan saja karipap. Jangan nak tegur-tegur atau sembang-sembang atau nak bersopan santun.

OK?

Ana tak mahu dekat siapa-siapa makan karipap tahun ni.

24 ulasan:

marilyn berkata...

Hahahahaha.....
aku tak sentuh karipap tahun ni. tgk je karipap teringat si anwar lahanat.

matt berkata...

heheh...pak usin...kalo kena karipap pusing perh leh terpusing balik hahah

Tanpa Nama berkata...

Karipap dengan kopi O kaw.. mmmmmmmm memang idaman 'sebelum berbuka' Ketua Umum.

buluhruncingsatuuuuuu

Tanpa Nama berkata...

korang tengok betul-betul gambar makan karipap tu. dah macam muka Yahudi mabok aku nengok. takde seri langsung..patut tukar nama si nuar ni. manuarchem yithzak abraham..ko duduk israel jer la nuar..

Tanpa Nama berkata...

tak guna kau Sin!

Aku kena jual kueh lain lepas ni! Bukan apa, aku pun seriau juga dengan pembeli karipap ni!

Megat Alam Gempita berkata...

Karipap pusing inti anak ikan dan air kopi KY Jelly wow terliur teman...cari kat Bazar Ramadhan.

Curry Puff berkata...

ha ha ha

Joke of the day, makan karipap lepas tu tanya org yg tengok 'Are you OK'

At least boleh buat joke ngan bini

Bingai @ Bangang berkata...

Tak boleh tahan aaaaa!!!!
kah kah kah...
gelak guling-guling nie!
kih kih kih

YB : Yang Bingai @ Bangang
Sultan Ibrahim murka lagi di Tendang Terajang?

Tanpa Nama berkata...

bulan ramadan pun tabur fitnah.......

Tanpa Nama berkata...

Tanpanama 5.20 Are you ok ? ha ha ha fitnah3 bukti cukup fitnah apanya .. tu Syekh Tangguh Al-Karpali yg takut. Juburi lagi la..

Tanpa Nama berkata...

yang tiga ekor dibelakang tu bodyguard lah agaknya, Bodyguard tiru lagak macam dalam filem Jeffry Din lah tu...Tah2 langkah tapak empat pun sumbang nak tunjuk lagak konon...?

Cari kerja lainlah Mamat ooiii...buat malu saja.....

Are you OK...??

Tanpa Nama berkata...

I am OK!

Karipap satu....!!

Nangoi berkata...

Gelojohnya nampak Nuar makan.
Macam dah biasa menyondol nampak.

Tanpa Nama berkata...

Good dispatch and this fill someone in on helped me alot in my college assignement. Say thank you you as your information.

jebat berkata...

Tuan Husin,
Salam takzin,

Dalam bulam Ramadhan almubarak ni berhentilah mengumpat. Tidakkah kamu takut akan dosanya.

Yang makan karipap BIARLAH !!! Asalkan karipap yang halal untuknya, jangan orang punya kita kebas !!!
Jngan karipap curi !!!
Kadang kadang yang curi lagi best. Sebab Syaitan ada bersama.

Lagi satu, biarlah makan karipap lepas BERBUKA PUASA.

Ha ha ha ha Ada faham ya HUSIN 11

Tanpa Nama berkata...

Sin,

Saya nasihatkan buat2 REHAT lah blog ni pada bulan RAMADHAN yang mulia ni..
Kalau tidak berganda-ganda DOSA X 70 pulak tu..
Nanti Anwar tak masuk neraka, kita pulak dicampak ke neraka JAHANAM akibat FITNAH..Nauzubillah..
FITNAH itu lebih KEJI dari ZINA & LIWAT...
Jalan TERBAIK, negara kita mempunyai UNDANG2, biarlah MAHKAMAH menentukan PIHAK mana yang BERSALAH...
Seseorang itu hanya didapati BERSALAH apabila mahkamah menjatuh HUKUM..
You are "NOT GUILTY" until You are PROVEN guilty...

SELAMAT BERPUASA

Sulaiman Akhlaken ooglu

Sarjan Hassan berkata...

kelakor la usin

kari fuff oh kari fuff.

hilang dah selero den.

Tanpa Nama berkata...

....sapa kawan dgn penjual bunga atau minyak wangi,berbau harum dan wangi...

sapa kawan dgn 'tokey setor2 kunyit',berbau kunyitlah dia...

sapa kawan dgn yahudi2 mabuks,lama2 muka dia pun samalah dgn yahudi2 mabuks......

Tanpa Nama berkata...

Tambah sikit,

Sapa kawan dengan Husin Lempoyang menjadi Pk kelakau lah.

He He He.....!

Tanpa Nama berkata...

sin,TT beli kueh2 buat buka puasa,Tapi dia x beli karipap. napa ek?

kah kah kah kah haks haks haks

Tanpa Nama berkata...

Noh Omar Jolok Sarang Tebuan.
>> Isnin, Ogos 16, 2010

Gua memang dah lama menyampah dengan menteri sekoq ni, berlagak baik macam malaikat tapi lari ikut pintu belakang, cabar sana cabar sini tapi dia sendiri pun tak betul. Kat bawah tu... ada cerita menarik pasal malaun sekoq ni... ntah betul atau tidak wallahuaklam, tapi kalau tak betul pasti ada penafian kan..., itulah orang tua2 dulu pernah berpesan, jangan sesukahati jer... nak jolok sarang tebuan, kan dah kena sengat..

Terbongkarnya nostalgia YB Noh Omar di Pulau Carey ketika menjadi guru tempoh hari adalah mengukuhkan cerita-cerita tabiat busuk YB Noh Omar ketika melancung ke luar negeri khususnya ke Medan,Hadyai dan beberapa tempat exotik di dalam dunia ini.

Perangai busuk dan buruk Noh Omar terserlah sejak dibangku sekolah. Noh Omar pernah disingkirkan daripada Sekolah Menengah Teknik,Kuantan kerana didapati bersikap kurang ajar terhadap pelajar junior. Kemudian ia dipindahkan ke Sekolah Menengah Teknik, Seremban sehingga SPM. SPM dapat gred 3 dan belajar di Aminuddin Baki sebelum belajar di Maktab Temenggong Ibrahim Johor.

Setelah berjaya menjadi YB ia sering membawa dan menghantar pengikutnya ke Medan,Jakarta,Puket dan Hadyai dan kadang-kadang ke London. Khususnya di Medan dia dan konco-konconya seperti Hj. Zulkernaini Anuar, Hj.Othman Ibrahim,Abd,Manan Ariffin, Hj.Shafie Asnawi,Mardi Sukir,Khir Ramli dan lain-lain berpoya-poya di pusat-pusat hiburan dangdut dan melanggani GRO.Mereka menari dangdut hingga pagi dan membawa GRO kebilik masing-masing.

Kisah-kisah aib mereka di Medan diceritakan sendiri oleh mereka yang tersebut apabila mereka pulang ke tanah air.Mereka bangga dan megah kerana boleh meniduri GRO-GRO dibilik hotel mewah di Medan atau Jakarta.

Hj.Zulkernaini dan Hj.Shafie menceritakan bagaimana GRO –GRO melayan mereka seperti raja dan mencuci kon*** mereka dengan air panas.Hj.Othman menceritakan layanan GRO yang sungguh istimewa dan lupa bini yang ditinggalkan.Mardi Sukir dan Khir Ramli mengakui tercungap-cungap kerana layanan hebat GRO Medan.


Gua rasa jijik pula nak bercerita kisah karut marut malaun yang bernama Noh Omar ni, lu orang sambung baca kat sini jelah.

Selain daripada itu, gua nak bertanya juga kepada Menteri KDN dan KPN, apa sudah jadi dengan kes adik kepada Noh Omar yang di cekup di Sabah atas kesalahan mengedar dadah. Dah masuk mahkamah belum..??? Apa keputusan hukumannya, kena hantar Simpang Renggam kah...? Kena Penjara seumur hidup kah..??? Kena gantung sampai mati kah...???

Atau kes itu senyap dan adiknya bebas setelah diselamatkan oleh abangnya yang berjawatan menteri kah.. kah... kah... kah.... kah.... ????


Namanya Jusnaidi Omar dituduh mengedar 1.011kg kanabis mengikut Seksyen 39B (1) (a) Akta Dadah Berbahaya yang membawa hukuman mati mandatori jika sabit kesalahan. Dia juga menghadapi hukuman penjara sehingga lima tahun dan sembilan sebatan rotan, jika didapati bersalah terhadap pertuduhan kedua iaitu memiliki 23.98g syabu.



Kalau ikutkan dari hasil tangkapan, wajib di jatuhkan hukuman mandatori gantung sampai mampus, tapi kalau dah adik menteri... mungkin ada sikit sebanyak budi bicara, cerita belakang lorong kot... kih..kih..kih... kalau orang biasa2... dah lama padam beb... perghhh... macam haramjadah jer... bunyinya kan...???

Kepada rakyat Selangor, khususnya penyokong serta ahli parti umnoApco yahudi laknatullah yang setia dan totok karat biru dan merah, lu orang sudah kenal kan...??? Siapa Noh Omar sebenarnya, macam ni punya makhluk yang lu orang nak angkat jadi pemimpin... di angkat pula jadi menteri..??? hahaha... buta kayu betullah lu orang semua.

Sebab tu mantan presiden lu orang pernah cakap dan lu orang masih bebal dan bodoh mengalahkan lembu, mantan presiden lu orang pernah cakapkan dulu "Jika di letakkan tunggul kayu sekalipun ahli atau penyokong umnoApco pasti akan pangkah juga" ha..ha..ha... itulah level mentaliti lu orang, ada akai letak kat tumit kaki

Tanpa Nama berkata...

Noh Omar Jolok Sarang Tebuan.
>> Isnin, Ogos 16, 2010

Gua memang dah lama menyampah dengan menteri sekoq ni, berlagak baik macam malaikat tapi lari ikut pintu belakang, cabar sana cabar sini tapi dia sendiri pun tak betul. Kat bawah tu... ada cerita menarik pasal malaun sekoq ni... ntah betul atau tidak wallahuaklam, tapi kalau tak betul pasti ada penafian kan..., itulah orang tua2 dulu pernah berpesan, jangan sesukahati jer... nak jolok sarang tebuan, kan dah kena sengat..

Terbongkarnya nostalgia YB Noh Omar di Pulau Carey ketika menjadi guru tempoh hari adalah mengukuhkan cerita-cerita tabiat busuk YB Noh Omar ketika melancung ke luar negeri khususnya ke Medan,Hadyai dan beberapa tempat exotik di dalam dunia ini.

Perangai busuk dan buruk Noh Omar terserlah sejak dibangku sekolah. Noh Omar pernah disingkirkan daripada Sekolah Menengah Teknik,Kuantan kerana didapati bersikap kurang ajar terhadap pelajar junior. Kemudian ia dipindahkan ke Sekolah Menengah Teknik, Seremban sehingga SPM. SPM dapat gred 3 dan belajar di Aminuddin Baki sebelum belajar di Maktab Temenggong Ibrahim Johor.

Setelah berjaya menjadi YB ia sering membawa dan menghantar pengikutnya ke Medan,Jakarta,Puket dan Hadyai dan kadang-kadang ke London. Khususnya di Medan dia dan konco-konconya seperti Hj. Zulkernaini Anuar, Hj.Othman Ibrahim,Abd,Manan Ariffin, Hj.Shafie Asnawi,Mardi Sukir,Khir Ramli dan lain-lain berpoya-poya di pusat-pusat hiburan dangdut dan melanggani GRO.Mereka menari dangdut hingga pagi dan membawa GRO kebilik masing-masing.

Kisah-kisah aib mereka di Medan diceritakan sendiri oleh mereka yang tersebut apabila mereka pulang ke tanah air.Mereka bangga dan megah kerana boleh meniduri GRO-GRO dibilik hotel mewah di Medan atau Jakarta.

Hj.Zulkernaini dan Hj.Shafie menceritakan bagaimana GRO –GRO melayan mereka seperti raja dan mencuci kon*** mereka dengan air panas.Hj.Othman menceritakan layanan GRO yang sungguh istimewa dan lupa bini yang ditinggalkan.Mardi Sukir dan Khir Ramli mengakui tercungap-cungap kerana layanan hebat GRO Medan.


Gua rasa jijik pula nak bercerita kisah karut marut malaun yang bernama Noh Omar ni, lu orang sambung baca kat sini jelah.

Selain daripada itu, gua nak bertanya juga kepada Menteri KDN dan KPN, apa sudah jadi dengan kes adik kepada Noh Omar yang di cekup di Sabah atas kesalahan mengedar dadah. Dah masuk mahkamah belum..??? Apa keputusan hukumannya, kena hantar Simpang Renggam kah...? Kena Penjara seumur hidup kah..??? Kena gantung sampai mati kah...???

Atau kes itu senyap dan adiknya bebas setelah diselamatkan oleh abangnya yang berjawatan menteri kah.. kah... kah... kah.... kah.... ????


Namanya Jusnaidi Omar dituduh mengedar 1.011kg kanabis mengikut Seksyen 39B (1) (a) Akta Dadah Berbahaya yang membawa hukuman mati mandatori jika sabit kesalahan. Dia juga menghadapi hukuman penjara sehingga lima tahun dan sembilan sebatan rotan, jika didapati bersalah terhadap pertuduhan kedua iaitu memiliki 23.98g syabu.



Kalau ikutkan dari hasil tangkapan, wajib di jatuhkan hukuman mandatori gantung sampai mampus, tapi kalau dah adik menteri... mungkin ada sikit sebanyak budi bicara, cerita belakang lorong kot... kih..kih..kih... kalau orang biasa2... dah lama padam beb... perghhh... macam haramjadah jer... bunyinya kan...???

Kepada rakyat Selangor, khususnya penyokong serta ahli parti umnoApco yahudi laknatullah yang setia dan totok karat biru dan merah, lu orang sudah kenal kan...??? Siapa Noh Omar sebenarnya, macam ni punya makhluk yang lu orang nak angkat jadi pemimpin... di angkat pula jadi menteri..??? hahaha... buta kayu betullah lu orang semua.

Sebab tu mantan presiden lu orang pernah cakap dan lu orang masih bebal dan bodoh mengalahkan lembu, mantan presiden lu orang pernah cakapkan dulu "Jika di letakkan tunggul kayu sekalipun ahli atau penyokong umnoApco pasti akan pangkah juga" ha..ha..ha... itulah level mentaliti lu orang, ada akai letak kat tumit kaki

Tanpa Nama berkata...

Noh Omar Jolok Sarang Tebuan.
>> Isnin, Ogos 16, 2010

Gua memang dah lama menyampah dengan menteri sekoq ni, berlagak baik macam malaikat tapi lari ikut pintu belakang, cabar sana cabar sini tapi dia sendiri pun tak betul. Kat bawah tu... ada cerita menarik pasal malaun sekoq ni... ntah betul atau tidak wallahuaklam, tapi kalau tak betul pasti ada penafian kan..., itulah orang tua2 dulu pernah berpesan, jangan sesukahati jer... nak jolok sarang tebuan, kan dah kena sengat..

Terbongkarnya nostalgia YB Noh Omar di Pulau Carey ketika menjadi guru tempoh hari adalah mengukuhkan cerita-cerita tabiat busuk YB Noh Omar ketika melancung ke luar negeri khususnya ke Medan,Hadyai dan beberapa tempat exotik di dalam dunia ini.

Perangai busuk dan buruk Noh Omar terserlah sejak dibangku sekolah. Noh Omar pernah disingkirkan daripada Sekolah Menengah Teknik,Kuantan kerana didapati bersikap kurang ajar terhadap pelajar junior. Kemudian ia dipindahkan ke Sekolah Menengah Teknik, Seremban sehingga SPM. SPM dapat gred 3 dan belajar di Aminuddin Baki sebelum belajar di Maktab Temenggong Ibrahim Johor.

Setelah berjaya menjadi YB ia sering membawa dan menghantar pengikutnya ke Medan,Jakarta,Puket dan Hadyai dan kadang-kadang ke London. Khususnya di Medan dia dan konco-konconya seperti Hj. Zulkernaini Anuar, Hj.Othman Ibrahim,Abd,Manan Ariffin, Hj.Shafie Asnawi,Mardi Sukir,Khir Ramli dan lain-lain berpoya-poya di pusat-pusat hiburan dangdut dan melanggani GRO.Mereka menari dangdut hingga pagi dan membawa GRO kebilik masing-masing.

Kisah-kisah aib mereka di Medan diceritakan sendiri oleh mereka yang tersebut apabila mereka pulang ke tanah air.Mereka bangga dan megah kerana boleh meniduri GRO-GRO dibilik hotel mewah di Medan atau Jakarta.

Hj.Zulkernaini dan Hj.Shafie menceritakan bagaimana GRO –GRO melayan mereka seperti raja dan mencuci kon*** mereka dengan air panas.Hj.Othman menceritakan layanan GRO yang sungguh istimewa dan lupa bini yang ditinggalkan.Mardi Sukir dan Khir Ramli mengakui tercungap-cungap kerana layanan hebat GRO Medan.
.

Selain daripada itu, gua nak bertanya juga kepada Menteri KDN dan KPN, apa sudah jadi dengan kes adik kepada Noh Omar yang di cekup di Sabah atas kesalahan mengedar dadah. Dah masuk mahkamah belum..??? Apa keputusan hukumannya, kena hantar Simpang Renggam kah...? Kena Penjara seumur hidup kah..??? Kena gantung sampai mati kah...???

Atau kes itu senyap dan adiknya bebas setelah diselamatkan oleh abangnya yang berjawatan menteri kah.. kah... kah... kah.... kah.... ????


Namanya Jusnaidi Omar dituduh mengedar 1.011kg kanabis mengikut Seksyen 39B (1) (a) Akta Dadah Berbahaya yang membawa hukuman mati mandatori jika sabit kesalahan. Dia juga menghadapi hukuman penjara sehingga lima tahun dan sembilan sebatan rotan, jika didapati bersalah terhadap pertuduhan kedua iaitu memiliki 23.98g syabu.



Kalau ikutkan dari hasil tangkapan, wajib di jatuhkan hukuman mandatori gantung sampai mampus, tapi kalau dah adik menteri... mungkin ada sikit sebanyak budi bicara, cerita belakang lorong kot... kih..kih..kih... kalau orang biasa2... dah lama padam beb... perghhh... macam haramjadah jer... bunyinya kan...???

Tanpa Nama berkata...

aku confuse la, ni nak tanya korang semua la, betul ke cakap si Saiful tu? selepas saja dia dipaksa diliwat dia masih sempat lagi makan karipap dan minum kopi 'o' lagi... "Saiful mengaku beliau duduk minum kopi dan makan karipap selepas beliau di..."