Rabu, Ogos 18, 2010

Ngoh hai ...


Kita sedia maklumlah Anwar Ibrahim sering mengubah-ubah pendirian dan pandangan kepada hadhirin lain-lain yang mendengar ucapannya.

Pada orang Cina, dia cakap lain. Untuk orang India, lain pula yang dipanaskan. Orang Melayu lain juga. Dan Bumiputera Sabah dan Sarawak pendirian. Begitu ketara sifat Anwar ini hingga wartawan The Economics menggelarnya sebagai Chameleon.

Sifatnya yang demikian juga menyebabkannya terperangkap baru-baru ini.

Ketika sdap mengutuk serangan Israel terhadap kapal Turki yang mahu ke Gaza, dia hentam Israel Zionis betul-betul.

Rupanya ini menimbulkan kemaraahan Yahudi Zionis dan mereka anggapnya bukan lagi rakan kongsi. Segera dia ke Amerika mengadap dan memohon maaf dengan kepala-kepala besar yahudi Zionis.

Nasib dia baik sebab sudah ada sahabat-sahabat Yahudi yang sedia membantunya seperti William Cohen, Paul Wolfowitx, John Mallot, Paul Wolfensahn dan lain-lain lagi.

Anwar pun sedia berubah rupa. Satu masa dahulu, dia seorang aktivis radikal Islam. Apabila masuk kerajaan, dia berubah jadi nasionalis. Sebaik dia keluar penjara, Anwar menjadi seorang liberal dan plural.

Wajahnya pun boleh berubah. Sebaik saja dia didakwa dan dibicara di mahamah kerana kesalahan liwat kali kedua, dia segera membuang cermin mata untuk kelihatan tua.

Baru-baru ini MCA menyatakan kesediaan berlainan pendirian dalam BN dan sedia bersama pendirian dengan DAP dalam hal tertentu, khususnya melibatkan kepentingan orang Cina.

Anwar sudah lihat kuasa politik orang Cina bertambah penting. Jika benar DAP, MCA dan Gerakan bersatu padu, maka dia sudah merasakan mereka akan memegang tampuk kuasa politik Malaysia.

Lalu dia memberitahu rakan-rakan rapatnya dalam satu mesyuarat PKR bahawa dia perlu mengubah imejnya menjadi lebih kecinaan untuk dapat lebih merapatkan dirinya dengan kaum Cina.

Pada pandangan Anwar, Perdana Menteri mesti dipilih dari kalangan orang Melayu walaupun orang Cina yang memegang kuasa.

Hatinya berkata dia sudah tidak kira. Dia sanggup jadi boneka asalkan capai cita-citanya untuk menjadi Perdana Menteri.

Rakan-rakan memberitahu Anwar dia perlu terlebih dahulu dapatkan satu nama Cina. Perlu dicari satu nama Cina yang sesuai.

Salah seorang rakan Cina mencadangkan nama Mr An Wah. Bunyi masih sama macam nama Anwar. Perlu lebih kecinaan. Ada pula nama Mr Ma Tay Sun. Tak boleh, bunyi macam makna anak Mahathir. Pelbagai nama dicadangkan tapi tiada nama yang sesuai.

Sudah kehabisan ide, mereka minta cadangan dari pelayan Cina tua yang menyediakan makan minum untuk mesyuarat mereka.

"Oh ... saya ada satu nama sesuai untuk Dato Seli. Mr Kwek Lee Huat," kata pelayan.

Tanpa sedar dan faham maknanya, semua dalam bilik itu segera menyetujui dan menyatakan ia bersesuaian dengan kriteria yang dikatakan tadi. Suka betul mereka dengan nama itu. Lalu mereka memandang kepada Anwar untuk persetujuan.

Anwar terus menjawab, "Saya nafikan. Ini adalah konspirasi Najib dan UMNO untuk memburuk-burukkan saya dan menafikan hak saya untuk menjadi PM..."

20 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Hahahahaha memang kuat meliwat anu WAR ni hahahahahahahahha

Tanpa Nama berkata...

hayatilah ramadhan sepenuhnya jng nanti sifat buruk kita jadi ikutan anak anak kecil.

Tanpa Nama berkata...

Sebenarnya, Anuar pergi jumpa senior minister Lee Kwan Yew utk minta pertolongan agar dia dapat menjadi PM dalam masa yang terdekat. LKY setuju utk menolong tetapi dgn syarat, dia perlu menukar namanya agar nampak lebih kecinaan, dan nama itu harus lah mempunyai surname yang sama dgn LKY. Banyak cadangan telah diberi, tetapi akhirnya, Anuar memilih utk menukar namanya kepada LEE WAT YEW!!!

Tanpa Nama berkata...

wak rasa kalau anuwar ni mampus, byk cina2 terjun bangunan..

wak

Kenn berkata...

ha! ha!

Anwar Di dapati Bersalah Atas Tuduhan Meliwat

and

WE NEVER LEARN

Tanpa Nama berkata...

letak le nama Joni Kok Soon Toot.

ada le gaya orang bandar yg educated sikit.

Bingai @ Bangang berkata...

Tapi aku rasa dia lebih suka dengan nama yang tak porno macam ni:

Ah Yu Oo Kei

Aku yang Bingai
Dinar Emas - Bukan Idea Tun Mahathir? di Tendang Terajang

Tanpa Nama berkata...

elok bagi nama melayu:
nuajubotaik..

kerana sifatnya (berasal dari india) yg suka berak (bukanlagikencing) di serata dunia..bermodal kisah jubo (tak ada idea lain yg positif)..

.mengatakan semua Malaysia (polis, kaum, felda, imam) tak bagus, kecuali jika dia PM..masayarak madani

NUARJUBOTAIK- gelaran situa keparat ini..

Wak Bugis

Tanpa Nama berkata...

Tuan Husin,

Kalau nama Tamil...SIVALIWATUNATHAN



Salleh Telegu

Tukar Nama berkata...

he he he seperti biasa tuan amat kreatif he he he... semalam anwar dah baca post terbaru tuan ni dia kata nak rancang nak tukar nama he he he... dia akan pertimbangkan nama-nama cadangan dari tuan-tuan semua...

Jadi teruskan mencadang ya... ha ha ha

Tanpa Nama berkata...

Dari Utusan Malaysia hari ini, tajuk artikel: "Hentikan lempar pembohongan"

- tuduhan Nurul Izzah sewaktu ditemu bual oleh akhbar Indonesia, Kompas, pada 4 Ogos lalu kononnya kapal selam negara masih tidak boleh menyelam selain mendakwa pembelian aset canggih itu sebagai usang dan terpakai.

Kesimpulan: Bapak mike penipu, mike pun nak jadi penipu jugak??!!!

Tanpa Nama berkata...

nama asal dia BABI pun dah ada ciri ciri cina jugak. Tak payah tukar la

Tanpa Nama berkata...

kau ni sin buat la pahala sikit dalam bulan pose ni walaupun aku tau kau tak pose

azman berkata...

Assalamualaikum sein

Aku nak bagi name dia Khong Kek Khuat..bole? kalau tak bagi je Wa Lee Watt.hehehehe

kluangman berkata...

BABI lebih sesuai memandangkan ia mencukupi semua syarat2 kecinaan termasuk suka menyondol asal nampak lubang.

pak joni berkata...

Teman cadang bagi aje nama Rose chan atau suzie wong saja. Rengkas, senang pengundi nak ingat. tak gitu usin

Tanpa Nama berkata...

Kalau nak bagi pun Carilah Nama aging seperti LKY. Pemimpin ulung seperti Nuar boleh bagi Nama seperti. Lee K Y sedap Dan senang diingati. Sedikit macam Lee Kuan Yew jugak.

che gu det berkata...

Bingai kate :Ah Yu Oo Kei?

BangAnwarBIbrahim kate: Kha Rhi Phap...

LKY kate: Lee Wat Yew...

BABI kate : KY Jelly...

Joni Kate : Lu joni Kok Soon Tut?

BABI kate: Manyak Khuat macam soi lek..

Buttercup berkata...

Saya cadang nama Anwar ditukar kepada Li Wat Loh.
Bertambahlah sayangnya orang Cina kepadanya.
Di Amerika dia dahpun terkenal sebagai Aljay Anwaritch.

Tanpa Nama berkata...

Well done bro. Joke bulan2 puasa ni. Dalam sindiran tu. Keep it up bro.