Selasa, Februari 14, 2012

Makan malam Valentine


Selepas sarapan pagi yang ringkas, isteri ku macam ingin bertanya sesuatu. Dari tadi, dia tak tertanya sebab melayan perbualan ku.

"Bang . . . ," mulutnya mula bersuara akhirnya.

"Malam ni kita keluar dinner, nak? Makan luar . . ."

Alamak . . . tengah bulan. Gaji dah habis, dua minggu lagi baru masuk. Malam Valantine ni restoren penuh dan bunga mahal.

"Hari ni Hari Valentine sayang. Bukan ke Mufti kata tak boleh?" aku cuba mengelak.

"Hai bang, kita kan dah kahwin. Bukan baru nak courting. . ."

Betul juga cakap bini aku.

"Tapi sayang . . . I dengar Nasruddin Tantawi dan Pemuda-pemuda PAS akan pantau restoren-restoren cari pasangan-pasangan Islam," aku beritahu.

Hehehe . . . dapat aku salahkan seseorang.

"Alah, orang nak makan malam suami isteri pun dia orang nak kacau. Menyampahlah!

"Hujung bulan nanti kita keluar ye, bang." kata isteriku.

"Hujung bulan tentu boleh," jawab ku dengan rasa lega.

Cubalah Valentine ke apa lepas dapat gaji, aku merungut. Nasib baik ada Tantawi untuk aku salahkan.

20 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

hahahah .... sengal la ko sin

Tanpa Nama berkata...

ape lak kate Pok Nic....dia nak round sama ker?

Tanpa Nama berkata...

he heh he memang betul nya sengal aji ni

Tanpa Nama berkata...

itu ke kerja tantawi dgn geng2 nya....memantau org makan2....haha[wini]

Tanpa Nama berkata...

Malam tadi aku nak bersama dgn isteri.

Bini aku pulak menolak ..."Tak boleh bang. Hari Valentine haram. Besuk boleh!"

Nak main pun kena tnggu ... mngrrrr

Tanpa Nama berkata...

TGNA dah kate ... tukar je name kepada "Hari Suami Isteri" ... kenapa Tantawi++ nak sebok intai-intai ?

Tantawi nak cegah kes termengandung kut ... kita tunggul bulan Nov nanti ... yg bersalin tu boleh kena tangkap ke ?

helang berkata...

Tuan haji selain bunga, harga kondom dan ky jelly gak naik...haha

timun berkata...

ada juga yang boleh di" kambing hitam" kan...keh keh keh ..

timun berkata...

ada juga yang boleh di" kambing hitam" kan...keh keh keh ..

ostad berkata...

Tantawi

Apasal hang tak mau pantau gereja yang pengaruh orang Islam? Yang tu tiap hari ahad ada. Tak payah tunggu 14Feb.

Takut kena marah ?

Tanpa Nama berkata...

Celakak kau sin, kau tak ade duit kau salahkan orang pulak.........

Sin... nak makan boleh tangguh tapi kalau nak main bukan kira pangkal bulan ke hujung bulan betul tak ?

Tanpa Nama berkata...

Inilah trademark sekular totok, perkara nahi mungkar dipandang sinis, perkara hedonisma buat tumpang sekaki.

PUTERI AISYAH berkata...

pandai jaga hati bini noo...

Apple Li Lac berkata...

Haha!!!
Sebagai florist,saya sendiri boring...14hb patut ditukar ke 1 atau 30hb

arcadia berkata...

Apple, patut buat tiap² bulan ~ awal bulan. lagi untung. Lagi 1 ckp pasal maksiat xyah ade ari valentine pun lg ramai bwat maksiat. kalau brani g la jalan p ramlee... yg t' golek anak melayu jugak...

Apple Li Lac berkata...

Arcadia, ye tak yea...setuju setuju...buat tiap2 hari.Tak menyusahkan florist sedunia nak hantar beratus beribu bunga dlm 24 jam!

Tanpa Nama berkata...

kalau nak entut hari biasa pun boleh tak payah tunggu valentine day...sendiri buat sendiri tanggung

Tanpa Nama berkata...

valentine day ni utk orang yg pelupa nak menghargai orang yg tersayang setiap hari

Tanpa Nama berkata...

aljuburi dah xleh pusing sbb selalu kantoi.dgn jantan pun kantoi dgn pompuan juga kantoi hehe

Tanpa Nama berkata...

selalu klu jantan dgn pompuan bagi bunga ros tapi klu puak gay jantan dgn jantan nak bagi bunga apa ? Pak usin bleh bagi cadangan