Jumaat, Mei 30, 2008

Strategi Melawan Ezam Masuk UMNO

Suatu berita SMS tergempar sudah masuk!

Dr Mahathir akan dijadikan Ketua Baru GERAK menggantikan Ezam Mohd Nor yang telah kembali menganggotai UMNO. Sebelum ini, Dr Mahathir telah berhenti keahliannya dari UMNO.

Kembalinya Ezam ke UMNO agak pelik. Dia boleh datang ke Parlimen untuk menyerahkan borang dan Pak Lah boleh terima begitu sahaja.

Tan Sri Mahyuddin tidak begitu selesa dan berkata Ezam adalah seorang yang mempunyai rekod dan tentu sekali memerlukan Majlis Tertinggi untuk meluluskan. Dato Najib datang terima borang, berkata, "Orang ramai boleh buat tafsiran" dan terus keluar.

Oleh kerana UMNO sudah macam bapak dan keluarga dia punya, maka Ezam yang pernah maki seranah UMNO disambut dengan penuh publisiti.

Bagi pemerhati-pemerhati politik, kemasukkan Ezam sudah dijangka. Tidak berapa lama selepas keluar dari PKR tahun lalu dan memegang jawatan sebagai Ketua GERAK, Ezam dapat bertemu PM untuk menyampaikan laporan berkenaan salah laku seorang Menteri. Kemasukkan Ezam sdah dijangka.

Ezam sudah menyatakan kesediaan untuk bertanding Ketua Pemuda UMNO dan ini dilihat sebagai tekanan terhadap Mukhriz atau Khir Toyo. Mungkin sekali Khairy yang tidak ada harapan untuk bertanding Ketua dan terpaksa bertahan di Naib menggunakan ini untuk menggabrakan Hishamuddin dan kekal Ketua.




Mukhriz atau Khir Toyo mungkin akan undur diri jika Hishamuddin kekal. Sebenarnya antara mereka berdua boleh tewaskan Khairy. Harap-harap "Hashimah" membuat keputusan yang berani dan bijak. Dia pun mempunyai tiga soalan sebelum sedia menerima Ezam, tetapi masih ditunggu-tunggu lagi.

Ezam mempunyai agenda peribadi dan ramai menjangka dia merancang untuk membawa kembali Brader Anwar Bin Ibrahim kedalam UMNO.

B.A.B.I. sedang menunggu masa untuk bertanding Parlimen Kelana Jaya atau PJ Selatan. Mungkin Ezam akan dipertandingkan, tetapi pasti membenar dirinya dikalahkan. Kalau kepimpinan UMNO bijak, letak keahlian Ezam dalam probation dan suruh dia bantu dan pastikan kekalahan Anwar dahulu dengan orang lain yang bertanding.

Asal bukan Mat Taib yang ditandingkan, Insya Allah. Kalau Aziz Shamsuddin atau mana-mana bekas Polis, tentu menarik.

Jika Anwar menang dan masuk Parlimen, dia bakal meletakkan tekanan ke atas Dolah. Akhirnya Anwar boleh masuk kembali ke dalam UMNO dan menggantikan Dolah sebagai Presiden dan PM.

Dengan perlantikan Dr Mahathir sebagai Ketua GERAK, rancangan itu mungkin gagal. Jika Ezam ada 6 kotak yang sampai sekarang tidak keluar-keluar, maka Dr Mahathir ada 6 lori hanya berkenaan rasuah Anwar dan kroni-kroninya sahaja. Lagi 6 lori mengenai salahlaku seks Anwar. Dan 6 lori lagi untuk dokumen yang menerangkan kenapa mulut Anwar serupa macam tak renti di jolok straw.

GERAK memerlukan gedung simpanan besar baru untuk menyimpan dokumen-dokumen yang ada pada Dr Mahathir, selain dari dua fail berkenaan Nazri Aziz dan Annuar Musa yang telah diserahkan kepada Pak Lah untuk tindakan.

Dengan blog Dr Mahathri yang dapat mencecah 1 juta dalam masa sebulan, susah Pak Lah, Anwar, Khairy dan Ezam dapat menentang Dr Mahathir yang mempunya besar sekali publisiti. Lain pula tekanan dari dalam UMNO.

Jika Peguam Negara tidak membawa kes-kes ke mahkamah, pendedahan akan menyusahkan mereka. Rancangan Pak Lah untuk kelihatan sebagai seorang reformis akan jadi ikan busuk yang hamis jika dia menahan sebarang kes dari dibawa ke mahkamah.

Samada cerita kemasukkan Dr Mahathir sebagai Ketau GERAK ini betul atau salah, masih belum dapat dipastikan. Apahal pun politik tahun 2008 ini menarik. Wow!

22 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Mulut anwar demikian pasal dia suka menghisap mee

Tanpa Nama berkata...

hI tOKEY unTA
Apa si Lahabau Nalla yg katanya suda kena 'taroh kat belakang' buat dalam majlis itu?, dia mau masuk UMNO ka

dhomirhahs berkata...

tahniah tun for being millionare ( visitor on your blog, i mean)

Tanpa Nama berkata...

..hasimah...marilah bang tak mahai..20 jee..."marilah bang"...caya la bro

Panglima Perang Cyber berkata...

Mari kita bergaduh lagi..

Jangan bergaduh dengan Cina India, bergaduh dengan Melayu.

Jangan bergaduh sesama Kristian dan Hindu Buddha, tapi sesama Islam.

Mari kita bergaduh...sampai 'tauke' kita ketawa tengok kita bergaduh.

Siapa tauke ? orang nak ambik negara kita dari orang Islam.

Kenapa ? sebab Malaysia sahaja negara paling hebat di Nusantara.

Tak percaya? tengok peta dunia bahagian Asia Nusantara dan KDNK mereka ..

Cepat cepat bergaduh lagi...senang kita mula hilang kuasa.

Nak lagi ?? fikirlah sendiri

mat_terab berkata...

nampaknya mudah la spy nak masuk dalam umno ni kalau ezam tak jadi spy mungkin pengikutnya 7 orang tu bagusnya la umno ni....semoga bertambah cepat tumbang....

mat_terab berkata...

TERBARU DI KHABARKAN HISHAMUDDIN TAK JADI NAK LEPASKAN JAWATAN KETUA PEMUDA UMNO....NAMPAKNYA BERTAMBAH SENGIT LA PERTANDINGAN BULAN DIS NI...TAMBAHAN PULAK KALAU EZAM JADI MASUK BERTANDING LAGI LA MERIAH....

Tanpa Nama berkata...

nampak serius saja thread kamu kali ini husin! wow, tulis blog macam che det lagi untung dari jual negara macam KJ!

LazerJuan berkata...

Jangan engkau cuba untuk mendisguisekan diri kau dengan pakaian orang Baghdad. Aku tahu disebalik sarban itu, kau tetap HANG KEBUN!!!

Cangkulpun, cangkul lah....well done! Enjoy visiting your blog!!

Berita dari gunung berkata...

Ada orang kata, Anwar kena belasah sampai lebam biru kerana mulut.

Tanpa Nama berkata...

dah batu putih terjual apa lagi yang nak dijual jangan2 telor dia orang pulak dia orang jual

chua habag mai berkata...

hehhehe video-video lama apa cerita eh zam

AJAI62 berkata...

Salam

Kemasukkan Ezam Mohd Noor adalah bercanggah dengan Perlembagaan UMNO, di mana mengikut Fasal 20:

20.10
Seseorang ahli yang bertanding sebagai calon Bebas atau parti lawan dalam pilihan raya akan dipecat daripada parti dan tidak boleh diterima balik sebagai ahli selama-lamanya.

Mengikut rekod bekas Ketua Angkatan Muda Keadilan itu telah bertanding pada pilihan raya umum 1999 dan sekaligus membuktikan beliau tidak layak untuk menyertai UMNO kerana ianya telah melanggar perlembagaan UMNO yang dibuat pada tahun 2002 itu. Khas untuk ahli UMNO baru sahaja.

Kenapa ya ahli UMNO yang mengkritik Presiden UMNO nak di kenakan tindakan disiplin dan di halang dari menyuarakan pendapat untuk menyelamatkan UMNO dan rakyat Melayu di Malaysia...KENAPA?

Kenapa pulak orang yang pernah memaki hamun ahli UMNO dalam karier politik semasa bersama PKR hendak di bawa masuk ke dalam UMNO. Mana logik nya..KENAPA?..Orang yang banyak menyusahkan orang melayu dengan perhimpunan haram dll hendak di terima..KENAPA?..Orang yang hendak menghapuskan DEB hendak di terima..KENAPA?...Sebenarnya banyak persoalan yang perlu di jawab oleh kepimpinan UMNO yang semakin pincang dan tak tentu arah matlamat perjuangan untuk AGAMA, BANGSA DAN NEGARA..

Kepada Dato Mukhriz teruskan perjuangan Dato untuk menyelamatkan orang Melayu di Tanah Melayu yang tercinta ini. KEPADA SELURUH AHLI UMNO AKAR UMBI FIKIR-FIKIRKAN JASA ANDA KEPADA ANAK CUCU KITA SEBELUM TERLAMBAT.. JANGAN MENANG SORAK KAMPUNG TERGADAI.

Wasallam

Tanpa Nama berkata...

Mulut anwar demikian kerana orang jilat pakai lidah tapi dia sedut pakai straw. tapi tak boleh cakap jilat dan sedut apa. censored!!!

Husin Lempoyang berkata...

Panglima Perang Cyber

Dapat gaji ribu2 sebulan utk jadi cybertrooper, paling creatik dan artikulatif awak boleh guna utk mempertahankan pembelot agama, bangsa (budaya dan bahasa), tanahair dan parti hanya jangan gaduh?

Kalau orang serang negara dari dalam dan luar, awak cakap jangan gaduh?

Itu bukan panglima tetapi pelacur.

Tanpa Nama berkata...

Katanya selalu Pak Lah dan kroni. Apa pula kisah Tun Mahathir dan kroni di sini?

"Mokhzani who has recently quit UMNO should step down as the SIC (Sepang International Circuit) because the Minister of Tourism is not in favour of him. Mokhzani insist that he does not get paid but the event organizer for all the events is organized by his wife’s company. Mokhzani’s wife’s brothers are also involved in this issue."

Tanpa Nama berkata...

kareem ada point nya. kenapa kroni Pak Lah ditikam bertubi-tubi tetapi kroni Tun M dengan mokhzani pulak tidak dilihat. saya tak faham.

Tanpa Nama berkata...

Tu lah... saya rasa posting encik lempoyang ala serious pulak kat sini... hahaha. perubahan yang positif! :P

Tiba-tiba je ada isu Mokhzani pulak sesat kat sini. Tapi KAN. Kalau lah betul lagu tu ceritan mokhzani jadi chairman SIC tu... Aisehman.... baik turun je lah. Dah cukup kaya lah ko ni!

Gelombang Rakyat berkata...

Wow! Husin Lemyopang, anta punya teropong dari Baghdad lagi clear dari yang ramai kat Malaysia. Al-maklumlah dapat berdiri atas unta, ye tak, dari angel gitu mulut yang macam masuk straw pun jelas. Bila Pak Lah nak berlatih jerit, "reformasi!" Sekarang bolehkan kursus dengan Ezam. Semua lori Dr Mahathir ini, parking kat mana? Tolong teropong sat...

Tanpa Nama berkata...

Apalah Husin kecoh pasal Ezam? Dia tak ada benda. Temberang saja. Kroni KJ/Norza.

Bagus juga Mokhzani di singkir.

Lepas ini, singkir semua budak2 Tingkat 4, CEO GLC, Jawatankuasa Khazanah Nasional, Lembaga Pengarah Sykt2 kerajaan, dan lain2 yang bukan ahli UMNO.

Singkir semua KSU, KP, Pengarah dan lain2 perjawatan kerajaan dalam Kementerian, Jabatan, Agensi dll

Kasi semua kat UMNO dan PRU13 nanti UMNO yg bungkus. Bodoh bingai cybertrooper Azalina lesbian.

Tanpa Nama berkata...

ya betul ... mahathir juga ada 6 tilam yg baru dibeli dari pusat jualan tilam terpakai ... keh keh keh!

Tanpa Nama berkata...

Kasi tilam pada sukma utk memudahkan dia meminggir.