Ahad, Jun 01, 2008

Jangan Sedih


Kawan Husin hantar SMS ...

Jangan sedih, kita hanya hilang Batu Puteh. Kita ada banyak lagi batu - Batu Pahat, Batu Gajah, Batu Burok, Batu 3, Batu 6, dan Batu Kikir.

Malahan, masih banyak seperti batu blok, babtu bata, batu nisan, batu ladung, batu sempadan, batu belah batu bertangkup.

Selain itu, ramai yang ada batu api, batu karang, kepala batu dan hati batu.

Tak akan tak boleh jaga batu masing-masing.

Wow! Kawan Husin, Arab dari Yemen jual Batu Akik



* Gambar atas dikatakan gambar batu Israq Mikraj. Betulkah? Bukankah batu itu berada dalam Dome of the Rock di Baitul Muqaddis yang kini diputarbelit Media Antarabangsa Zionis sebagai Masjidil Aqsa?

6 ulasan:

tarings berkata...

Jus jambu batu pun sedap juga.

Nasib tak menang batu negara tergadai.Tak tau camner pulak Datuk Rais nak cuba ejas menang-menang.

Zainal A. Kasim berkata...

Jangan lupa BATU API. Ini batu jenis mahal punya.....

http://c-bok.blogspot.com

Gurindam Jiwa berkata...

Gambar di atas tu adalah palsu. Sudah berkeliaran di internet bertahun-tahun.

azlan berkata...

Sin,

Bagi tau kawan ko tu, kalau betul ada banyak batu tolong bagi aku satu, nak buat 'KEPALA BATAS' keledek aku kat kebun aku.

mat_terab berkata...

Pasal Orang umno KEPALA BATU la tak dapet nak jago PULAU BATU PUTIH akhir nya yang dapet PULAU BATU PUTIH MATO...yang dio dapet jago BATU DUO BIJI DIO punyo jo....tak gitu Sen...kau pun samo jo sen HATI BATU...bilo la orang umno nak sedar, jangan sampai nak pegi ke BATU DUO...baru nak sedar.....

Zubli Zainordin berkata...

Wahai Husin Lempoyang, benarlah, jangan bersedih kita semua. Masa untuk bergembira. Inginlah bertanya, tahukah Husin Lempoyang bermain golf? Diketahui bahawa Dol memang seorang pemain. Ini adalah kerana, dalam banyak-banyak batu yang menjadi rebutan, adapun bijak pandai di negara ini, sedang memikirkan untuk mencantumkan Batu Tengah dengan Jubir Selatan sehingga menjadi pulau, boleh dinamakan Pulau Kodomo Lion, sama gah dengan Batu Putih yang kita pun telah ramai berputih mata, tetapi tidak buta. Pencantuman Batu Tengah dengan Jubir Selatan, boleh tercapai dengan beberapa cara penambakan. Namun cara penambakan ini tidaklah termasuk menggunakan tahi unta Baghdad. Jika ya, maka skrip jeritan Husin Lempoyang bakal diubah menjadi, "Wow! Jual tahi unta lebih baik dari menjual tahi dua Abdul". Berbalik kepada penambakan tadi, jika kita berhati mulia, tentulah kita tidak korek, bahan berdekatan Batu Putih sehingga tenggelam pula ia dengan apa yang ada dibina di atasnya. Jadi, ingin bertanya, sudah siap penambakan nanti, bolehlah dijadikan padang golf satu lubang di Pulau Kodomo Lion itu. Maka jika Husin Lempoyang boleh bermain golf, moleklah beriadah di sana kelak. Jadi, soalan cepu emasnya ialah, tahukah Husin Lempoyang, siapakah di Johor, yang ada banyak pasir untuk dijual kepada kerajaan kita yang bakal menambak Batu Tengah sehingga Jubir Selatan? Jika ada pasir berlebih-lebihan, penambakan boleh diteruskan hingga ke Batu Gajah, umpamanya. Wow!