Khamis, Januari 28, 2010

Jatuhnya Empayar dan Pemimpin


Empayar Alexander The Great bertahan sekejap saja kerana mati muda pada umur 32.


Empayar Mongol berpecah kerana perang saudara merebut takhta dan jajahan.



Empayar Melaka mula menjadi lemah akibat tamak dan akhirnya dikalahkan Portugis pada 1511.


Empayar Napolean Bonaparte mula hancur kerana kalah teruk di Rusia dan akhirnya tewas di Perang Waterloo.


Empayar Islam terakhir, Othmaniyah jatuh kerana kelemahan pentadbiran. Ada katakan disebabkan perancangan Barat dan Zionis.


Hitler mula menjadi lemah kerana tak henti-henti berperang dan mula kalah cuba menakluk Rusia di musim sejuk.


Soviet Union berpecah akibat masaalah ekonomi dan polisi Glasnost dan Perestroika.


Matahari mula tenggelam di Empayar British ikutan masaalah kewangan selepas perang dunia ke dua.


Anwar Ibrahim tak capai cita-cita menjadi Perdana Menteri dan PKR berpecah kerana liwat?

Ahli Sejarah pun malu nak tulis.

29 ulasan:

shammi kapooor berkata...

hhahahhahahhahahahahahhaha... lawak giler babeng!~

AL Jub berkata...

sejarah anwar berakhir kerana lubang bontot ... hehehe

Berakhir sebuah impian berkata...

salahlah orang kata biar mati action, jangan mati accident.

anwar tak tarukkan dalam bontot by accident.

Mek Joh berkata...

Tak penah jumpa lagi orang atas duniya ini yang meghoyan habis nak jadi PM! Habis putar alam buat pelbagai helah, akhirnya tersadai kerana nafsu serakah.

Atau belum tersadai lagi..?

Tanpa Nama berkata...

e sin,
nasib baik ekou ado dah..klu tak eden nak buek polis report dah, sobab ekau hilang tak dapek di kosan..

crito sikit, mano ekau poi, buek den ghisau yoo..

Tanpa Nama berkata...

selamat kembali abang husin...dah lama blog tak gerak gerak baru hari ni ada

Tanpa Nama berkata...

husin dh takder modal nak meroyan,tu pasal senyap je ahkir2 ni..ko baljo dgn anwar sin, dia byk modal nak meroyan hahahaha..

-pirana air masin-

Starwars berkata...

Pak Husin, minta izin tumpang lalu.
Kita kena bagi tau pd dia bahawa sesungguhmya BONTOT gomen punya.Kalau kita liwat isteri kita sendiri dan dia pula buat laporan polis kita kena dakwa.Sebab Bontot gomen punya. Yg ada pd isteri kita tak semua kita punya . Begitu juga kalau kita liwat lelaki lain dan dia buat laporan polis kita kena dakwa . Sebab Bontot gomen punya.Orang2 tua pesan kalau jalan sorang tengan malam jangan toleh belakang. Sebab belakang hantu punya. Kita kena bagi tau dia.

Tanpa Nama berkata...

kahkahkah...mmg lawak 1st class punye...

Tanpa Nama berkata...

Sin,

Macam cerita kejatuhan Kaisar Rum yang bernama CALIGULA je.....


Din Pungkok

berani anak melayu berkata...

Wow! Sin,
Keluar depan masuk belakang?

kluangman berkata...

Sin, Anwar lebih tahu soal itu...sebab itulah dia dendam tok ayah dengan che det, tupasai dia berhempas pulas sekarang untuk jadi PM dan memadamkan sejarah itu...

Pintu taubat itu lebih dekat tapi manusia cuba cari alternatif yang lain..

BN FOOL berkata...

..kah40!..xlawak langsung..lawak sial nie..@ lawak murahan..kah23!

Tanpa Nama berkata...

Sila renungkan2 situasi ini.

Seorang perempuan telah dirogol. Dirogol dgn paksaan dan tiada sesiapa yg menyedarinya. Perempuan yg malang ini tersebut pergi ke balai polis dan membuat laporan polis. Dengan serta-mertanya perogol tersebut dpt ditangkap dan isu ini dibawa ke mahkamah.

Ketika pendakwaan perogol tersebut tidak mengaku bersalah kerana tiada bukti yg menunjukkan perempuan tersebut dirogol olehnya. Perempuan tersebut yg tertekan telah bersumpah dgn nama Allah bhw dia telah dirogol. Namun begitu si perogol tetap menafikannya dan tidak mahu bersumpah dgn nama Allah utk menafikan tuduhan tersebut.

Si perogol yg bijak ini telah berbincang dgn peguammya. Akhirnya mereka cuba menggugurkan hukum 'qazaf' kerana perempuan tersebut telah menuduh dirogol tanpa membawa emapt saksi ketika kejadian berlaku. Dipendekkan cerita perempuan tersebut didapati bersalah dan perogol terlepas dari tuduhan tersebut.

Cuba renungkan, kalo difikirkan mmg xlogikkan. Perempuan yg teraniaya tu dah besumpah tp yg perogol boleh guna 'qazaf' plak.

Skrg soalan cepu emas..agak2 pemimpin mane yg cube nak jd mcm perogol tuh hehe...

Jawapannye: pemimpin yg dok tangguh masuk mahkamah tue la he..

nik najis berkata...

4 saksi untuk berzina dikenakan sebatan hukuman membiakkan amalan zina..ulamak mana yg sesat kata rogol kena 4 saksi??


Kalau dirogol & diliwat..itu tertakluk kpd kanun jenayah yg ditetapkan di negeri masing2..bukti2 dakwaan perlu dilaksanakan.

Ulamak sesat akan memfatwakan:-
Bapak rogol/liwat anak tak ada 4 saksi tak berdosa besar akan terlepas mcm Nuar Ajuburi.

Itulah helah seekor syaitan yg dapat instinc selepas menjubor orang..berfatwa songsang jubor..

serupa dgn instinc maharaja silam yg membunuh beramai2 rakyat melalui perang korban untuk mendapt petunjuk sysitan/iblis bagi mengekalkan ego & roh jahat yg tak tenang dlm diri Nuar berahi..

Kalau betullah itu..insafla dari menjubor.

Tanpa Nama berkata...

Kenapa anwar yg syok kita pula yg banyak buat dosa. Dia dah tentu berdosa kita ramai-ramai nak tumpang tu pasal apa?
Niat nak menhina tu lebih besar dosanya.
Najib dan rakan-rakan rasuah orangnya tapi tak pulak tua-tuan kata. Apa bezanya. Tak berdosakah rasuah.
Apakah masyarakat sekarang sudah rosak. Mengaibkan orang tu besar dosanya juga.
Tak malu ke pada diri sendiri?
cilaka! bangsat betul korang ni. Tak habis-habis. Aku pun tak suka anwar tapi taklah menghina orang. Suluhlah diri sendiri.

jamil berkata...

Yang nak tulis sejarah tak tertulis kerana dia sendiri tak dapat cari ayat yang paling sedap dibaca

jelitawan01 berkata...

ape nak marah? memang betol pun anuar jadi gitu. org tak siuman jer tak percaya c nuar tu ada nafsu serakah. tengok air muka dia pun air muka pendendam.Jangan citer fasal hati dia ler. Korang yg tak duduk sekampung dengan dia juzt lihat jer.yang penah kena ngan anuar pastu duduk diam jer gak...takut jadi gelemer sebab ramai akan kata anuar betul yg kena liwat salah..


Mamabosan....

jelitawan01 berkata...

ape nak marah? memang betol pun anuar jadi gitu. org tak siuman jer tak percaya c nuar tu ada nafsu serakah. tengok air muka dia pun air muka pendendam.Jangan citer fasal hati dia ler. Korang yg tak duduk sekampung dengan dia juzt lihat jer.yang penah kena ngan anuar pastu duduk diam jer gak...takut jadi gelemer sebab ramai akan kata anuar betul yg kena liwat salah..


Mamabosan....

Tanpa Nama berkata...

Sein taik lembu, awak punya sejarah semua tak betul. Awak tak lahir lagi masa tu. Lagipun banyak orang sesat macam ayah pin kat sini. mengata kat orang yang belum tentu orang tu melakukan perbuatan keji tu. kalau mengaku islam toksahlah dok tuduh orang lain main jubur, sebab nanti perkara tu nanti kena kat anak cucu kita.Sekarang dunia akhir zaman, perkara2 macam tu tu boleh berlaku bila2 masa saja, sedang maksiat anak2 gadis melayu dah cambah banyak kat KL, pasal pemimpin kita dok asyik mengaibkan maruah orang lain. Pikir2lah sikit. Mesti banyak beristigfar.

alunbm berkata...

Sin,

Saya tidak berpihak kat belah mana2,cuma rasa terkilan dengan sikap orang2 yang berasa BANGGA memberi gelaran hina dan mengaibkan pada seseorang.

Apakah anda sudah tidak dapat bezakan antara DOSA dan PAHALA disebabkan terlalu taksub pada aliran POLITIK yang dianuti!!!.

Rudy berkata...

oooohhhh nasty..

selamat kembali Pak Husin

takble nak seronok sangat, saya turut berkabung atas kemangkatan Almarhum Sultan, walaupun saya bukan orang Johor.

Goldman berkata...

We're a gold dealer.

Anyone genuinely interested to buy pure cast 999.9 gold bar , PAMP Suisse brand ( our specialty brand ) 100 gm with certificate or other types of gold , platinum custom order etc. etc. are welcome to contact us goldman999.9@hotmail.com.

Internationally recognised. Instant rebate off RM 1000 to RM 1500 for each bar compared to other dealers.

Simple as that and better than usual.

Best buy back offer.

Make a smart and secured purchase.


Thank you.

PKR FOOL berkata...

sin,

orang macam nuar ni dah masuk lubang kubur pun dia boleh bangkit semula demi mencapai angan angan nya.

tapi masa tu dia kena jawab sendiri lah dengan malaikat.

Tanpa Nama berkata...

panas!! panas o!! panas !!!
analisis pergolakan di kelantan

sila tengok

www.faktainfodata.wordpress.com

Shamsul Yunos berkata...

I do wonder why Anwar thinks the 'fabricated' evidence would embarrass him or his family

since when is a lie told about you embarrassing

read it http://marahku.blogspot.com/2010/02/why-is-lie-embarrassing.html

Tanpa Nama berkata...

Bagus...bagus..haa..haa ini yang aku inginkan biar mereka mengambil kerja tuhan...mereka tidak melihat dan nampak tapi mereka seolah2 ada disitu...dan melihat..haa..haa..muflis..muflis...ketepikan apa yang dipesan Rasul dan Ulama dan apa yang sudah digariskan Al-kitap..

Tanpa Nama berkata...

aku ase cara yg terbaik utk luncai adalah pergi beli sebuah pulau atau buka sebuah pulau dan bangunkan pulau tersebut.biarlah si luncai jadi perdana menteri.bukan setakat perdana menteri tapi raja di pulaunya.di pulaunya tu, segala kegiatan rasuah, salah guna kuasa tidak ada.apa sahaj yang dicita citakan beliau akan boleh dilaksanakan termasuk mengamalkan seks bebas dan juga inses!

Tanpa Nama berkata...

tanpa nama 1.15am, hang pun satu, hang nampak ke dia orang rasuah ke? Kalau tak nampak menuduh juga namanya......... sama je 2x5.