Sabtu, Januari 16, 2010

Seperti menamakan kambing


Ali Bin Karim : Ferhad ...oooo Ferhad..

Tim Bin Ferhad: Kenapa kau panggil bapak aku?

Ali Bin Karim: Aku tak panggil bapak kau la ... Aku panggil kambing aku..

Tim Bin Ferhad: Kurang Ajar!!!! (sambil melepaskan penumbuk). Apa hal nama kambing kau sama dengan nama bapak aku?

Moral cerita:

Si anak boleh marah bila nama bapanya disempenakan dengan seekor kambing. Inikan pula ...

Faham ye apa maksud ana ...

Dipetik dari Bila Harimau Menaip

8 ulasan:

kluangman berkata...

Sin, isu ini terlalu sedikit yang kita tahu dari cerita dan kebenaran asal.

Tanpa Nama berkata...

Ini baru permulaan. Kalau yang ini kita tak tentang, esok nama emak, atok, nenek hang di perkotak katik kan. Kalau tak caya tunggguuuuu...


'Gereja Allah', 'Bible Allah', 'Jesus Anak Allah' akan di halalkan oleh mahkamah

Memang dah dasar bangsa bangsat pendatang bagi betis dan celah peha

Tanpa Nama berkata...

...alahai maafla mencelah..
ada puak aney yang sukulit pakiam disini!!!!!!!Sian kat mohd tasrif!!Aney-aney ni,kadang-kadang cakap bedegaq-degaq,parang sana-parang sini!!macam ceghita tamil!!Melawak sikit terus lapoq kat polis!!!!!awas blogger semua,terutama yang beragama islam dan melayu!!!!

Ain Arabia berkata...

Tasrif tu mmg bodoh
Patut buang kerakyatan terus

Apapun, kita panggil babi dgn nama samad lah

Tanpa Nama berkata...

Sin,
Lepas aku baca tulisan Dr Ridhuan Tee iaitu "Apa lagi yang Ada pada kita" terpegun sebentar aku dibuatnya. Begitu mendalamnya penghayatan Dan cintanya Akan agama Islam.
Kemudian bila saya baca pasal cerita kambing kau ni naim geram pula rasanya. Manakan tidak kambing tua di Kelantan yang makan kek sampai RM650.00 sebiji tu pulak kuatmenyokong penggunaan kalimah Allah. Alasannya boleh kalau tak disalahgunakan, siapakah nak pantau? Bila seleweng nanti buat cerita lain pulak.
Kambing oh kambing cakap pun macam Koling

My Duit berkata...

Cerita-cerita begini memang bos-bos pembangkang suka. Bolehlah alihkan sikit isu-isu besar yang kat mahkamah. Bila isu memihak kepada mereka mulalah dia cari media untuk goreng habis-habis. Apa-apa pun tahniah sin, 3tahun aku ikut perkembangan ko ni.

KUNTONG berkata...

Sdr Husein:

" Wow ! rupanya meniaga manusia lebih untung dari meniaga unta."
Begitulah keadaan hari ini. Manusia mengexploitasi isu-isu untuk keuntungan jangka panjang. Tetapi haiwan tidak pernah meniagakan sesama haiwan untuk keuntungan dirinya.

Tanpa Nama berkata...

Al Paki ibnu Al Babi ibnu Al Anjing ibnu Al Kambing Neruk, satu nama Al Arabiah yang amat mulia baginya .

Besi berani