Khamis, November 04, 2010

Lepas dua minggu lawa pulak ... Selamat mengundi


Pagi semalam ketika berkempen ke kampung orang Asli di Pos Hendrop, dua sukarelawan dari Perak baru dapat rehat sedikit untuk bersembang.

Kaptan bersara Sahak datang membantu kontingen negeri dari sehari sebelum penamaan calon hingga sekarang tak balik-balik. Manakala Salim dah dua minggu sini di Galas Gua Musang. Dia datang awal untuk mengumpul bahan dan memahami isu. UMNO sibuk di Persidangan Agong Tahunan di Kolumpo.

"Dah seminggu Yop ... aku tinggalkan keluarga," Kaptan menyuarakan rindu kepada Salim.

"Apa hal anak-anak di rumah ..."

"Alah ... besuk dah mengundi. Lusa dah boleh balik," Salim menjawab.

"Sehari dua pun ... aku juga jaga orang tua di rumah tu, Salim" Sahak terus dengan rengeknya.

"Sabo je lah Sahak ..."

"Apa jadi pula ayam aku kat reban ... Budak2 tu ingat tak kasi makan," Kaptan menyambung.

"Projek sayur aku tu bersiram ke tidak...."

Salim dah naik hilang sabar.

"Yob! Mika ni cukup-cukuplah. Aku tau. Sebenornya kamu ni rindukan isteri. Aku pun ...," Salim membuat pengakuan.

"Betul la Salim, itu sebenonya ..." Kaptan mengiyakan.

"Aku cakap dengan mika, jangan ko sampai-sampaikan. Nanti PAS tuduh aku menghina orang Asli. DAP perkauman dah tentu cepat panggil aku rasis. Hindu tak kena mengena saman aku di London.

"Mula-mula aku datang sini, Kaptan. Takda selera tengok pompuan orang Asli ... Aku punya lama tak dapat ... lepas dua minggu, dah jadi lawa pulak aku tengok dema."

Kaptan ketawa tak dapat menahan perut.

"Agaknya calon-calon tu begitu juga, Yob."

Wow! Husin tak rindu, hanyo kecewa. Tiap-tiap male gi kedai tomyam signboard oren berdepan Hotel GM. Ada mek come betul. Tapi mek ghoyak dio kahwin doh .... huhuhu.


SELAMAT MENGUNDI KEPADA PARA PENGUNDI DI GALAS DAN BATU SAPI.

JALANKAN TUGAS ANDA SEBAGAI RAKYAT MALAYSIA. KALAU TIDAK, RAMAI DARI INDON, MYANMAR, BANGLA, INDIA, CHINA, SIAM, DAN LAIN-LAIN TEMPAT SEDIA JADI WARGANEGARA MALAYSIA DAN PERGI MENGUNDI.

11 ulasan:

Anak Pribumi Malaysia berkata...

Betul mu kecek Sin.

Ramai orhe luar negara nak jadi warganegara malaysia dan mengundi.

Kito orhe melayu ni kato ini tanah melayu tapi tokse nok ngundi.

Serupo kito kasi puak orhe asing ngalu ini negara tumpoh darah mereka.

Tanpa Nama berkata...

Hehehe ... calun khalwat tu lagi rindu.

denga-denga nanti, dia khalwat dengan pompuan orang asli.

Tanpa Nama berkata...

lagi lama ... bau busuk pun jadi wangi

rafidah sigara pun tak lawa lagi

Salim berkata...

Betui Yop, dah dua minggu teman tak dapat ni ha...orang asli pun dah nampak macam aishwarya rai dah ni

CodeNameSomaliPirate berkata...

Hati-hati Sin. Ada kawan teman kena kejo dengan laki orang asli sampai nak berparang. Kata laki orang asli tu " Kalau nak seronok-seronok dengan bini syaya takpe le. Yang syaya marah sangat nih kenapa sampai dicukur barangnya buat pe!"

Kalu tak faham taple Sin. Diam je!

Tanpa Nama berkata...

syukur alhamdulillah..di atas kemenangan di 2 prk..

proses pembungkusan PR bermula..

Wakdin

Tanpa Nama berkata...

Husin

Bini kamu bagi kebenaran pergi Galas untuk menyokong calon, bukan nye mencari calon.

Balik nanti kamu tidor le kat kandang kuda.

azwan ali berkata...

ambo lebih minat hishammuddin lembut, barang dia kat dalam lebih baik. "auwww"

Tanpa Nama berkata...

Nasib baik Nuar Karipap tak pergi ke Galas, kalau tidak Mamat-mamat orang asli pun dilihatnya mengiurkan juga.....auwww

anti bohmau berkata...

salam pak usyin,

isy! isy! isy! sempat lagi pak usyin ni duk usya anak dara orang asli no?

jgn naik hairan. naik heli takpa. dah ramai orang asli yg educated pak usyin! jheoa pun dah ramai orang asli yg terajui di merata negara... mrk lebih berhak dari pendatang yg diberi permit peduduk tetap tu sebenarnya...

Tanpa Nama berkata...

boleh belah...