Jumaat, November 05, 2010

Padanlah bah ...


... pueh teman mikio, Yob. Rupe-rupenya pasai jalan keretapi.

Pelik juge teman memikio. Padang Rengas sampei buat lubang gelap nak bagi keghetapi lalu kut Bukit Berapit. Takde pule ayor bahnye. Ate ngape sampei Alor Setar dan Kuale Kedah tenggelam dengan ayor bah?

Beda'ah beno mike ni Azizan. Itu le kome lain kali ada duit bagi-bagi le zakat kat orang asli.

39 ulasan:

Yop Kutewi berkata...

La Azizan, kau yang pemimpin kat sana, ayor BAH ni bala yop oi! Itu maknanya pasai mike le turun bala ni..ate tak sedor lagi kamu ni zizan oi..

Tanpa Nama berkata...

Pandainya mika ...

Masa rakyat bersusah, kome masih nak berpolitik dan nyalah2kan orang.

Tanpa Nama berkata...

Kalau dah siap.. dia ler pertama kata itu semua projek PAS Kedah!

Abu Garcia berkata...

Bah tu bukan bala .... dapat pemimpin negeri mcm depa tulah bala.

Tanpa Nama berkata...

in denial syndrome.......satu dunia salah,.....

Abu Garcia berkata...

Menteri Kesihatan mengeluarkan peringatan tentang penyakit-penyakit berjangkit yang berkemungkinan merebak ketika banjir. Katanya Leptospirosis atau kencing tikus amat berbahaya kepada manusia.

Kita juga perlu lebih berhati-hati juga dgn pastospirosis atau kencing pas kerana terbukti penyakit ini benar-benar telah memberi kesan kini kepada rakyat kedah setelah dijangkiti pada 2008.

Tanpa Nama berkata...

Teman rasa lah ni bukan punca nye bah hujan tapi mungkin bah sebab selalu sangat buang aiyor kecik kat rakyat.

kome nak sangat naik kan bil aiyor kan....

BANG LA berkata...

blogger asyik cerita BN menang di galas. tahniah kpd si polan, tahniah kpd wanita, puteri, pemuda dll. lupa ke nak ucap tahniah dan terima kasih kpd KU-LI?

azman berkata...

Assalamualaikum sein

Aku ingat ko guna bahasa orang asli, ghupenye bahase Perok ye yop,pueh la teman mencari kamus dewan.

Same le nasib orang Kedah ngan nasib orang Selangor Darul Ehsan ni, dapat MB yang pandai cakap je, ade ke rugi dikatenya untung, betul la kot untong..untong tak bengkrap..hehehehe

Tanpa Nama berkata...

mangkuk punya reason..dah la x mai jenguk barang sekali..

ok lg jawapan: tatau saya tatau

Tanpa Nama berkata...

ate memangnya ropa itu. dema kalo dah siap stesen keretapi tu sok dema yang dulu naiknya. lepeh tu ngabo kat orang kata itu projek deme. bukan mika tak tau. deme ni memang suka nyalah kat orang lain. dah memang itu peei deme. getik benor teman nengoknya.teman tulih ni guna lorgat perak yop oiii bukan bahasa orang asli. sabo je le

Tanpa Nama berkata...

Ate kome, x reti2 lagi ker dgn MB Kedahak ni...dia cuma belum cakap, 'sebab hujan banyak turun'. Ish3...

Tanpa Nama berkata...

BIASAlaaa bro puak-puak nie mana mau mengaku salah sendiri kalah pilihanraya pun letak taik kat BN jugak ... pelik depa nie manusia kaaa setan .... muhahahhaah ... pada orang kampung aku KEDAH DARUL AMAN lain kali tukar lagi kerajaan pasti lepas nie kedah akan terus amannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn ..... yoyoyo

Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Nibong Tebal berkata...

slm ziarah
artikel menarik
pohon jasa baik tuan follow
dan link blog baru kami. TQ

http://pemudaumno-nibongtebal.blogspot.com/

abdul wahub berkata...

Assalamualaikum Ya Tuan Husin Lampoyang!

Ana pun banyak syushah la mau faham ente punya cherita..rupa-rupa ente chakap itu bahasa Feraklah..masyallah..ente banyak pandai la Sin. Nasib baik itu jalan kretapi ente tadak bikin sana Indonesia lah..kalu tidak musti ada dua tiga gunung brapi meletoplah. Ana ingat lebih baik ente bikin saja jalan kereta kuda ka..lumbu ka atau kaldai ka..musti orang tak buleh komplen punya..afa macham.. ana pun suda pandai serupa ente lah Sin..muahahaha..

hamPaih berkata...

Woi!! Hangpa cermat sikit aaa....
Hangpa tau dak, AKU MENTERI BESAQ KEDAH!!

Badigol asshole punya MB..
Ulaq kapak dah jadi bangau pulak..

Terongpipit berkata...

Komen yang memalukan jurutera2 di Malaysia.

Tanpa Nama berkata...

zizan, kome nak bagi tau sikit,
ngan chok wak!!

Tanpa Nama berkata...

Bukan Azizan je yg dah meraban tebeng, Nik aziz pun seropa. Aje yg ye kata mike Sin, tempat lain pun buat jln keretapi juga siap dgn gerotak sekali tak bah pun. PAS Kedah kerajaannya dah condong royong...tunggu nak ruyup je...alasan dema bagi pun merepek merepek..mcm org mabuk todi

Tanpa Nama berkata...

Azizan jugak yg syok...Rumah dia ayiaq naik takat buku lali.., tapi dia dapat penempatan ter-class, berehat di bilik VIP Kedah Medical Centre... Tak kan dia kena sakit kencing tikuih kut... Rakyat yg duk kena kencing dgn dia, ok saja...

Bingai @ Bangang berkata...

Lepas ni Tarif Air di Kedah mesti turun sebab Allah dah bagi berlebih-lebih air. Mungkin Kerajaan Negeri boleh bagi air pree.

Aku Yang Bingai
Cerai Sebab Takut Bini di TendangTerajang

Tanpa Nama berkata...

BAH di Kedah bukan bala tapi nak cuci debu-debu kotor dari BN..he he he

Apa-apa pun umat Islam kena anggap bencana tu ada hikmah yang terselindung. Hanya Allah s.w.t aja yang tahu.

Kalau tanya Sammy Velu dia akan kata "APA BOLEH BUAT, TUHAN ALLAH PUNYA KUASA"

Nasiblah rakyat Kedah dapat MB Azizan. PRU-13 jangan lupa pangkah lagi PAS/PR
Tahniah Tahniah

Tanpa Nama berkata...

ZIZAN, HANG NI 'NGONG KA APA? OTAK BUH KAT LURU KA? DAH LA NAK TOLONG ORANG DALAM SUSAH PON PILIH BULU..PARTI ISLAM APA KEJADAHNYA HANGPA NI....BUKAK BUKAK LA MATA TU SIKIT ORG-ORG PAS OIII..

Tanpa Nama berkata...

Aku kat selangor suka khalid sebeb dia bagi air murah boleh mandi wajib selalu.heeee. Dia tu aku raso tak lama lagi aje......tengok PKR ne lain macam aje

Tanpa Nama berkata...

BANJIR BLAH BAWAH REAL TU. BUKAN BLAH ATAS...AKU PENIN...

Tanpa Nama berkata...

Sin, ater komer dah pergi menjengok ke tempat tu ?. Teman Udah pegi !. memang bebenor le ape yang azizan kater tu !. Kamu nak dapat dose peri ke Sin ?. Ngater ngater juge, akhirat kiter kena jage Sin . Apa idaknya, teman nengok ramai orang yang menambah yang bukan bukan !. Puncanya kamu !. Tak ke saham dose kamu yang terima ?. Teman ngingatkan je !

Tanpa Nama berkata...

Sin ni bukan tau ape , apa org cakap dia pakai taruk aja, bukan dia selidik dulu. Buat tambah dose.

Pak Lebai berkata...

Assalamualaikum semua !.
La ni pak lebai nak
cerita satu perkara tentang dosa dan pahala. Bila pak lebai kira pi kira mai, orang orang yang dok sokong BN ni, dok dalam keadaan berdosa !. ada yg dok tanggung dosa tu dah pun mati dan ada yang masih dok hidup. Jangan marah kat pak labai lagi ! nanti dulu ! pak labai nak cerita.
Pak Lebai nak buat satu contoh, katakan seorang yang bernama A (lelaki) (kalau tarok nama nanti terkena kat sapa sapa pulak).Baiklah, si A ni telah berzina mer*go* sehingga pasangannya melahirkan anak. dan si A ni mengaku bersalah dengan rela hati. Kalau mengikut hukum islam, dia ni kena hukum sebat (kalau belum berkahwin) dan direjam sampai mati(kalau dah berkahwin).Jadi kalau dilaksanakan hukuman tu, maka dosa si A ni dikira habislah 00. dengan Allah Taala dah bersihlah,bila diakhirat nanti dah tak kena apa apa dah.
Tapi lain pulak jadinya dengan kerajaan BN dulu hingga la ni, depa hukum denda saja.Kalau kesalahan rogol pun depa hukum sebat dan penjara !. Jadinya, dengan Allah masih ada lagi hukumah yang akan si A terima diakhirat nanti. Faham Dak ?.
Jadi perbuatan memenjarakan si A berbelas tahun, dan menyebat beberapa rotan(mungkin 8 rotan, mungkin 10 rotan)adalah dikira MENGANIAYA. (Si A dapat seksa sakit, tapi dosa tak habis!).

Jadi perkara pokoknya ialah,perbuatan menganiaya tu, adalah berdosa ! (buat nanya kat orang tentu lah berdosa beb !).Pak Lebai nak tanya,sapa yang nak tanggung dosa buat nanya tu ?. Kalau tanya pada setiap orang tentu tak mau kan ?. Pak Lebai buat kesimpulan tangan yang memangkahlah yang menanggungnyaaaaaa !. setuju dak ?

Wassalam.

Tanpa Nama berkata...

@ Pak Lebai,
saya rasa yang jadikan peliwat sebagai pemimpinnya yang berdosa.
Wallahualam

PIS utk Al.J

Abdul Wahub berkata...

Assalamualaikum Ya Tuan Husin Lampoyang!

Ana dengar itu Pak Bilal..eh..eh..syilap..Pak Lebai punya cherita..masyallah..banyak panjang daa..serupa keretapi senandung malam lah! Itu fasal ana sudah bilang..ente jangan bikin jalan keretapi..sudah jadi bah..orang marah sama keretapi..cheritapun panjang-panjang macham keretapi..bikin saja lain jenis punya jalan..susah-susah..ente bikin "jalan-jalan" sajalah Sin.

Tanpa Nama berkata...

lebai nie bercerita pasal 1 hukum, dan 1 sample, tak habis.. jgn lah begitu, lebai. jangan ambil sekerat2, hukum bukan semudah itu.

dosa pahala bukan boleh dihitung sebegitu rupa, balasan didunia bukan bermakna terlepas diakhirat kelak.

bagaimana pula jika seseorang yg melakukan dosa, dgn izin Nya sempat bertaubat sebelum nyawa bercerai badan. bukankah pintu taubat itu sentiasa terbuka...

yg pasti, setiap musibah ada hikmahnya samada peringatan, dugaan, dan tersembunyi nikmat, mungkin ukhwah, keinsafan.

sin, bah dah surut. kerapi buleh jalan tak..

Tanpa Nama berkata...

Kesian Pak Lebai ni....apa yang kau nak terangkan ni??? Kalau otak kau dangkal tentang undang-undang tak payah komen apa-apa. Nanti orang kata kau ni BODOH DAN BANGANG marah pulak.

Bersembang macam dia seorang aja yang warak tapi alahai...Aku nasihatkan kau supaya bermusabah diri dulu. Aku percaya dan penuh yakin ilmu-ilmu yang ada pada diri kau serta keturunan kau tu dituntut dari sekolah-sekolah dan guru-guru yang disediakan oleh Kerajaan BN yang kau kutuk. Rasa-rasanya halal ke hasil sebegitu???

Tanpa Nama berkata...

Pak Lebai duk melalut dia lupa Pak Sheihk mata satu partner sehidup semati TGNik Aziz dia mana mau tu semua.. Azizan ulaq kapak aka bangau gian pun habuk pun tarak..Baik Pak Lebai pi tarbiyah dulu puak Pak Lebai..Selak jubah sorang-sorang..kut sat gi terkejut kera pulak bulu berbelit 2,3 round jari tangan..tak trim..

Tanpa Nama berkata...

ater dulu si mahmfus ngata ali rustam punya pasai tu sebab eksiden kat tol simpang ampat.Manis sungguh mulut si mahmfus srp takat idung nu.

sekarang kedah banjiaq mahmfus nak cakap apa??nak salah kat umno ngan bn juga?atau pasai ada oghang kedah yamg macam mahmfus punya perangai.????

azman berkata...

Assalamualaikum sein

Kemane kome? ater lame bebenor tak update blog kome ne?, teman udah gian usin oii, udah meleleh ayornye...hehehehehe

imam tak bertauliah berkata...

Kawan aku seorang "lebai".Mak bapak dia orang umno.
Dia ni selalu mengatakan yg imam kerajaan tak boleh pakai.Yg boleh pakai adalah yg datang dari PAS.

Aku: Mak kau kahwin dulu imam mana yg nikahkan?

Bilal: Imam kerajaan le.Dulu mana ada imam dari PAS.

Aku: Kalau imam tu tak boleh pakai maknanya pernikahan mak kau tak sah.Maknanya kau anak haram.

Dia marah aku sambil berjalan pergi,dia berkata" Kamu akan dihumbankan dalam neraka jahanam"

Tanpa Nama berkata...

kesian kau sin,
diri kau sendiri kau belum kenal...

anti bohmau berkata...

salam pak usyin,

betul ka anon tu kata pak usyin tak kenal diri lagi? cuba check bawah tu...adaka?

takut2 jadi AUWW plak pak usyin!

apala dia oram ni. abisy syemua oram tak betul.

isy! isy! isy!

Tanpa Nama berkata...

salam Yeop,

Ate bebenor ker mike ni oghang perok Usin..sedap jer teman mendengorkan bahse mike..suker ler bile kome cakap gitu, paseinyer ngam dengan teman..kene tiunnyer..haha..
Asei beloh maner Sin? Sayong, Proyang, ke Kg.Karei yang ader gherotok lamer tue Yeop?

Ehh..ke lain ceriter kiter yer Sin...Udoh ler mike perangatkan orang kedoh tue, deme dah insaf dah yeop..tobat ler deme lepaih ney nak ngundi Pas paseinyer ayor dah naik ke jubor belaker, deme memasing pun udoh penin yeop..oghang BN datang ulor barang makan nak ambik malu pasei udoh pangkah Paih, x ambik kebulor..

Gamak2 nyer ler kan kalo ader lagi had yang nak ngundi ker Ostat Zizan tue teman x tau ler nak kate aper..ajernyer tholo ler tue Yeop...

Paseinyer, babi pun x msuk jerat yg samer yeop klo dah terkene....hahaha..

Teman buklan aper Sin.. geram dgn puok2 Paih ni pasaei kes2 dulu..had yg duk ngulin-ngelentang kat Bukit Chandan aritu ngadang Raja teman nak lalu...ajer nyer puok x tau di untung..

Oghang Perok Sejati.