Pilot Air Asia tak cukup tidor. Bawa kapal terbang turun naik tak ada rehat. Atau mungkin pilot Air Asia lesen HP6 tak cukup training. Main pakai ambil je pilot!!
Sama macam insiden di K.Kinabalu...pilot terpaksa landing walaupun cuaca tidak mengizinkan kerana jika divert atau delay landing akan menambahkan kos. Itulah cara Tony Fernandez buat kerja.
tutup saja airasia..jika CEO dia terlibat dengan kegiatan maksiat..menggunakan keuntungan airasia untuk membuka banyak kelab malam di london...haram jadah punye tony..
Tak siapa nak kemalangan berlaku. Ini bukan suka-suka. Bukan saja Air Asia, MAS pun pernah terhempas lama dahulu. Kesimpulannya naik kapal terbang apa pun kalau dah ditakdirkan berlaku kemalangan tak boleh nak elak dah.
Kerja pilot bukan senang macam kerja bawak teksi sapu! Banyak checklist yang kena lepas baru boleh dibenarkan terbang. Kalau betul cuaca buruk Control Tower boleh tak benarkan pesawat landing. Keputusan Control Tower juga perlu diambil kira.
Assalamualaikum Bro, Terdengar juga oleh saya bahawa PILOT Air ASIA ni katanya tak setanding dengan MAS PILOT. Kata orang bila dah banyak kes bila landing jea tak smooth! Entahlah, teman tak pernah naik air asia so tak tahu lea..cumanya bila baca komen penumpang2 yg terlibat dalam gelinciran di Kuching yg mana kata mereka tiada staff air asia pun yg mengambil tahu keadaan mereka sebaik sahaja kejadian...bermakna mereka ni buat kerja tak pakai SOP. Barangkali nak marahkan air asia pun tak boleh juga kerna bagi mereka bayar murah, kualiti pun murah juga leaa.....Nasib2. Ambilah MAS, lebih sikit takpe, pramugari masih lagi nampak ok, jika boring boleh tengok pramugari yg berkebaya tu ...oppppss...tersasul pulak hehhhee!
Air Asia ni satu lagi pembohongan kerajaan BN. Mane ade dalam dunia ni tambang murah tapi kos operasi yang tinggi. Ini semua KJ punya hal dan Tony ni kaki kencing!
Mana boleh jual barangan murah tapi pada kos melebihi modal. Rakyat juga kena kencing.
Pengalaman ana menaiki Air Asia dari Kuching ke KLIA. tahu sapa pilot dia.
Pilot Indon nama Bambang. Bawa kapalterbang macam bawa kereta lumba. seram sejuk kita di buatnya. Tak senonoh punya pilot. Tahu tak sapa co-pilot dia. Indian estet umur sekitar 20an. Percayalah Ais Asia berkompromi dengan nyawa penumpang dengan pilot yang tiada pengalaman dan kemudian di pasangkan dengan pilot Indon. Berapa gaji mereka berdua, tentu murah.Jadi tambang murah adalah penipuan kerana nyawa penumpang juga murah.
GOOD THINGS NO CHEAP,CHEAP THINGS NO GOOD. Kawan aku beli BMW 2nd hand rm150 ribu.Aku beli BMW rm70 ribu. Aku kata dia bodoh.... 6 bulan kemudian baru aku tahu,rupa nya aku yg bodoh.
25 ulasan:
Betul lah usin.
Biar aku bayar MAS lebih sikit. Kurang2 bini aku tak janda.
Bini aku dahlah lawa. Orang lain yang kebas nanti ... huhuhu
Kau manusia ke beruk? Benda macam ni pun nak buat lawak. Tunggulah kau atau keluarga hang naik kapalterbang suatu hari.
br0 9.33 pm,
Pak Husin x jemput tuan baca blog dia.Sukahati dia lah nak tulis apa pon kat blog dia.Lagipun tulisan dia bukan ada liwat atau rogol sesiapa pun.
9:33 pm
Ko naik kapalterbang murah, harganya nyawa ko. Naiklah mas.
Saya tidak akan naik kapalterbang yang hanya berasaskan keuntungan tidak kira apa saja.
Airasia naik atas penipuan akaun, kuasa, dan cukai.
Naik MAS, bermakna kita bantu negara kita.
MAS banyak berjasa tapi kerana tamak dan bodoh Pak Lah, dia dikorbankan!
Air Asia macam kereta prebet sapu!! Betul tak?
Pilot Air Asia tak cukup tidor. Bawa kapal terbang turun naik tak ada rehat. Atau mungkin pilot Air Asia lesen HP6 tak cukup training. Main pakai ambil je pilot!!
apa2 pon ada hari nya....
dengak kata airasia tak payah bayak tax lah, seronok lah berniaga macam tu....
bila accident airasia, ground/engineering staff mana mai clear airport..?
A - airsaia?
B - mas?
C - malaysia airpot?
Sama macam insiden di K.Kinabalu...pilot terpaksa landing walaupun cuaca tidak mengizinkan kerana jika divert atau delay landing akan menambahkan kos. Itulah cara Tony Fernandez buat kerja.
Jangan marah-marah kat AirAsia dan Tony KJ tak suka tau.
Nanti dia tak leh dapat komisyen lagi.........he he he he he
tutup saja airasia..jika CEO dia terlibat dengan kegiatan maksiat..menggunakan keuntungan airasia untuk membuka banyak kelab malam di london...haram jadah punye tony..
Nama pun accident bolih berlaku pada sape sape pun. Naik MAS pun bolih accident gak. Olih tu pak husin jangan lah mempermainkan musibah orang lain.
oii..kalau benci pun pada tony jangan la buat tajuk macam tu banyak orang fly dgn airasia....apa punya otak la....kah..kah..kah..
Tak siapa nak kemalangan berlaku. Ini bukan suka-suka. Bukan saja Air Asia, MAS pun pernah terhempas lama dahulu. Kesimpulannya naik kapal terbang apa pun kalau dah ditakdirkan berlaku kemalangan tak boleh nak elak dah.
Kerja pilot bukan senang macam kerja bawak teksi sapu! Banyak checklist yang kena lepas baru boleh dibenarkan terbang. Kalau betul cuaca buruk Control Tower boleh tak benarkan pesawat landing. Keputusan Control Tower juga perlu diambil kira.
pasai apa boss air asia haramkan staf depa buat union ???? he he he.
sebab staf tahu semua operasi air asia dari A to Z.
Kalau ada saluran union, staf yang bukak cerita tak boleh kena tendang atau gantung, nanti depa boikot operasi, rugi lah.
so, kalau nak bukak union jugak, saudara di nasihat kan pergi join airlines lain.
Assalamualaikum Bro,
Terdengar juga oleh saya bahawa PILOT Air ASIA ni katanya tak setanding dengan MAS PILOT. Kata orang bila dah banyak kes bila landing jea tak smooth! Entahlah, teman tak pernah naik air asia so tak tahu lea..cumanya bila baca komen penumpang2 yg terlibat dalam gelinciran di Kuching yg mana kata mereka tiada staff air asia pun yg mengambil tahu keadaan mereka sebaik sahaja kejadian...bermakna mereka ni buat kerja tak pakai SOP. Barangkali nak marahkan air asia pun tak boleh juga kerna bagi mereka bayar murah, kualiti pun murah juga leaa.....Nasib2.
Ambilah MAS, lebih sikit takpe, pramugari masih lagi nampak ok, jika boring boleh tengok pramugari yg berkebaya tu ...oppppss...tersasul pulak hehhhee!
haaa...haaa, ngeri den ngan tajuk hussin. klasss gitu.
Law of gravity - what goes up must come down. Hanya kita yang menentukan bagaimana cara nak turun...termasuk Air Asia.
Dah berpuluh kali dah aku naik AirAsia baik dalam negara atau ke luar negara. So far OK je...take off dan landing smooth je.
Kemalangan atas faktor cuaca buruk tak sapa boleh halang. Lainla kalau pesawat tak diselenggara mengakibatkan kemalangan.
benda nak jadi. nak buat cam mana..
tapi.. kena ingat
setiap sesuatu ada sebabnya
mungkin petanda yang AA ni buat benda HARAM ermmm such as tak kasi refund airport tax if kita cancelled flight.
I tak halalkan duit itu!!
Air Asia ni satu lagi pembohongan kerajaan BN. Mane ade dalam dunia ni tambang murah tapi kos operasi yang tinggi. Ini semua KJ punya hal dan Tony ni kaki kencing!
Mana boleh jual barangan murah tapi pada kos melebihi modal. Rakyat juga kena kencing.
Pengalaman ana menaiki Air Asia dari Kuching ke KLIA. tahu sapa pilot dia.
Pilot Indon nama Bambang. Bawa kapalterbang macam bawa kereta lumba. seram sejuk kita di buatnya. Tak senonoh punya pilot. Tahu tak sapa co-pilot dia. Indian estet umur sekitar 20an. Percayalah Ais Asia berkompromi dengan nyawa penumpang dengan pilot yang tiada pengalaman dan kemudian di pasangkan dengan pilot Indon. Berapa gaji mereka berdua, tentu murah.Jadi tambang murah adalah penipuan kerana nyawa penumpang juga murah.
Saya tidak akan naik kapalterbang yang hanya berasaskan keuntungan tidak kira apa saja.
Airasia naik atas penipuan akaun, kuasa, dan cukai.
Naik MAS, bermakna kita bantu negara kita.
MAS banyak berjasa tapi kerana tamak dan bodoh Pak Lah, dia dikorbankan!
SAYA SANGAT SETUJU. INILAH PARAHNYA KALAU KITA TIDAK BUANG BARAH POLITIK DARI SISTEM HIDUP KITA DI MALAYSIA.
TONY INI A GOOD SPINNER SAMPAI BOLEH TIPU ACCOUNT DARI RM2 JUTA JADI RM112 JUTA SEBELUM IPO DULU!
JADI KENA INGATLAH RAKYAT MALAYSIA, PILOT AIR ASIA TAK CUKUP FLYING HOURS/PROPER TRAINING KALAU KITA BANDING DGN MAS.
ANDA SEMUA BOLEH BUAT PILIHAN YG BAIK. INGAT NYAWA TAK BOLEH TIPU DGN DUIT!
Tun M pernah kata,'If u pay rm 1,u will get rm 1 service'
GOOD THINGS NO CHEAP,CHEAP THINGS NO GOOD.
Kawan aku beli BMW 2nd hand rm150 ribu.Aku beli BMW rm70 ribu.
Aku kata dia bodoh....
6 bulan kemudian baru aku tahu,rupa nya aku yg bodoh.
Catat Ulasan