Rabu, Januari 05, 2011

Separuh bunuh diri separuh dibunuh?


Ranjit Singh, Nathan, Leong dan Robin. Empat peguam berjumpa untuk minum bir di sebuah bar.

Ranjit: Macam mana keputusan koroner itu kes mati Teoh Beng Hock?

Nathan: Sure suicide la. Tiga orang pakar sudah cakap.

Leong: Itulah dia. Siapa mahu bunuh? Takkan SPRM ... dia mahu Teoh terus hodup?

Robin: Saya dapat berita SMS The Star. Dia kata open verdict.

Ranjit: Maknanya Teoh Beng Hock tidak mati bunuh diri atau mati dibunuh.

Nathan: Bunyi macam koroner takut buat keputusan.

Robin: Tak boleh cakap itu macam Nathan. Bukti tak cukup.

Leong: Kalau tidak bunuh diri atau dibunuh, macam mana dia mati?

Nathan: Dia sudah matikah?

Leong: Aiyyy ... jangan cakap itu macam. Seram saya. Mayat dia ada dan sudah kebumikan serta gali untuk bedah siasat balik.

Nathan: Kalau dia bukan dibunuh diri atau dibunuh, takkan separuh separuh bunuh diri dan separuh dibunuh.

Ranjit: Mana tau, dia mahu bunuh diri tapi takut dan tak jadi. Datang satu orang yang mahu dia mati, terus tolong dia bunuh diri?

Nathan: Atau pun, dia mahu bunuh diri. Masa dia duduk di tepi tingkap, dia takut dan tak mahu bunuh diri. Tapi dia pengsan, lalu terus jatuh?

Robin: Ehhh ... gila lah lu orang. Mari order minumlah!

Leong: Biar polis selidiklah .... Tiada tekanan terhadap polis untuk tentukan outcome. Sapa yang mahu handphone dia mesti jawab .... hehehe.

31 ulasan:

Wake UP! berkata...

Apa maknanya? Dia nak bunuh diri tapi telah dibunuh.

Tanpa Nama berkata...

lu cerita apa bai???

Tanpa Nama berkata...

dia nk bunuh diri tp still confuse, tetiba pegawai sprm masuk sergah trus terkejut beruk n jatuh tgkp

anti bohmau berkata...

ni baru keADILan!!! betul pun tidak, salah pun tidak!!! kalau kata pihak sprm yg buat nak korek rahsia (tak logik langsung!!), tentu puak2 pembangkang bersorak sakan, kalau kata orang2 yg kenal beng hock perasugut sendiri yg buat nak tutup rahsia, tentu pro kerajaan melompat!

sebenarnya, biarlah pihak berkuasa terus menyiasat tanpa diganggu kacau oleh pakatan haprak...banyak sgt campurtangan mrk sebelum ni. peguam2 plak semua condong ka pembangkang!!!

Tanpa Nama berkata...

Kalau nak lebih adil, bagi aje PKR/DAP yang siasat dan buat keputusan.

Belum bagi keputusan lagi, geng DAP dah kata mereka berpuas hati.

ada orang mesti tak senang tidor lepas ni.

Tanpa Nama berkata...

Tidak bunuh diri tidak juga dibunuh. Minyak tidak naik tapi harga subsidi diselaraskan.Dia tidak merogol, tidak juga berzina (rogol rela?).
Keliru ??..itulah kerja tuan husin duk putar selama ini, taik lembu pun jadi kek coklat hangus. playing word for dummies.

Rascal

Tanpa Nama berkata...

akan ada sinar di hujung terowong... jng takut... hehehhe

Tanpa Nama berkata...

tuan husin,

dalam hal ni kalau koroner dah kata begitu,dibunuh tidak, bunuh diri pun tidak.......makna nya dan istilah yang tepat ialah......"mati pucuk".

kes "mati pucuk" memang payah nak di siasat. nak buat lapuran polis pun malu dibuatnya. tapi kes ni banyak berlaku tuan husin.

tengok tengok lah ke bawah dan fiki fikir lah di atas.

-wak ki leaks.

Othman Abdullah berkata...

Rascal : Playing words for dummies, that's exactly what it is. You hit the nail on it's head.

Who the F&*% is Tua Bin Hock by the way. Why such a big fuss. So many people were dead for all kind of reasons. Was it because he got 8As in his last exam? or was it because PKR/DAP want to play?

Damn it ....

azman berkata...

Assalamualaikum sein

Keputusan ke itu?.bunuh diri tidak dan dibunuh pon tidak.Mati mengejut la tu...sian kan muda muda mati mengejut.

Koroner tu sepatutnya menarik diri dan biarkan orang lebih arif menghakimkan kes itu.Siapa yang dia nak jaga?.

Tanpa Nama berkata...

Panggil yg pakar2 saintifik, pun bercanggah pendapat lagi. Dah tu, nak putuskan apa lagi? Cakap inconclusive dulu le.


'Inconclusive' tu pun satu 'keputusan' jugak bai. Ada bukti baru, bukaklah balik?

Tapi, pada aku:

1) SPRM bertanggungjawab sebab tak jaga keselamatan saksi terpenting mereka.

2) Bukan SPRM yang nak Teoh Beng Hock mati sebab tu lah peluang terbaik mereka nak kenakan DAP beb.

3) Orang yang kata SPRM bunuh saksi sendiri adalah orang paling bodoh dalam dunia.

kingkonglee69@gmail.com berkata...

ho sen,

itu 4 loyer olang kaki auta punyer - lu patot taruk itu loyer Zul Kulim & Karpal Singh anak Karam Singh lalu jadi itu Kapal Karam, baru auta kaw kaw meh.

'open verdict'.. buduh punye mahkamah, macam itu beruk plak jadi koroner. buang masa manyak, buang wang manyak - itu macam ka punyer judgement.
ini macam kalu lancau mati @ unta mati @ babi mati, kasi mahkamah malaysia hearing.

Mahkamah rakyat pada PRU-13, kasi hukum kaw kaw..

Tanpa Nama berkata...

Teoh Beng Hock masih hidup.

Dia sarapan di kopitian white coffee di Puching pagi tadi.

Tanpa Nama berkata...

Mahkamah apa? rakyat? mana ada lagi rakyat yang nak ikut nafsu si anu kaki liwat tu? Hukum kaw kaw ? jejauh lah jangan babitkan rakyat lah sebab orang sekarang dah celik bukan buta makan pencacai kaki liwat semua.

Tanpa Nama berkata...

ALJUBURI
Sepatotnya biarkan kerajaan PR jer yang wak keputusan untuk kes nie, baru la semua berok2 pakatan akan puas hati..ntah anak cina lahnat mana mampos sebuk satu M'sia, pergi mampos la dgn TBH..mengabeskan boreh jerk..

Tanpa Nama berkata...

ada orang paksa dia bunuh diri dia sendiri, kalau tidak jeng jeng - itulah maksud nya.

balut_skek berkata...

kita bakorrr..kita bakorrrr..busssidd!!

Tanpa Nama berkata...

Sebenarnya dia bukan bermaksud bunuh diri, tapi cuba melarikan diri melalui tingkap, lalu terjatuh tanpa sengaja.

Bukan dibunuh oleh sesiapa, atau membunuh dirinya sendiri.

Hebat betul Koroner itu. hehehehee

Sudah2 la tu berkata...

Bunuh diri tidak,
dibunuh pun tidak...
diliwat kot?
koroner lupa nak check dgn aljuburi...

Tanpa Nama berkata...

KALAU BUAT KAJIAN AWAL SEMENJAK 2 MENJAK ... RAMAI ORNG YG TERJUN FLAT BANGSA APA?... JAWAP/// KELIAN ADA BUAT SURVEY TAK...AKAU RASA JAWAPAN AKAN TETAP SAMA.. TANYA PIHAK POLIS MEREKA LEBIH ARIF SEBAB SEMUA KES BUNUH DIRI TERJUN FLAT ATAU SEBAGAINYA MEREKA BUKA SIASATAN... TANYA BANGS APA APA YANG BANYAK BUAT BENDA MCM TU?

Tanpa Nama berkata...

Kalau kena kat anak kita baru padan muka. Sekarang bolehlah gelakkan org. Klu anak kita yang mati mesti nak tau bagaimana? Kita org melayu ni memang bodoh dan suka tepok tangan bila org lain yg kena. Sebab tu bila harga naik pon dok hepi lagi jgn nanti negara dah tergadai dek kerja perasuah yg di lindung oleh sprm dah le.bodoh punya sprm.

Tanpa Nama berkata...

sudah mati pun masih susahkan orang

Tanpa Nama berkata...

bangsa ni mmg suka menyusahkan orang pun...anggap je lah takdir..dah ketentuan illahi..abis cerite.

Tanpa Nama berkata...

Itu BAr Konsel diam pasal PooSingh dengan "bukti kukuh AlJuburin" apahal?

Tanpa Nama berkata...

Alamak..nampaknya tuan usin sudah kena jual...wow...

Pak Kadok berkata...

...apalah susah sangat dok pikir tentang keputusan Koroner tu..Teo sebenarnya tidak berniat mahu bunuh diri, dan tidak ada sesiapa yang yang berani nak bunuh Teo kerana takut kena tangkap polis..dia sebenarnya "TERJATUH"..

Tanpa Nama berkata...

Aku sokong , Dia " TERJATUH"

Tanpa Nama berkata...

Anon 6:20 Kalau kena kat anak kita baru padan muka. Sekarang bolehlah gelakkan org. Klu anak kita yang mati mesti nak tau bagaimana? Kita org melayu ni memang bodoh dan suka tepok tangan bila org lain yg kena. Sebab tu bila harga naik pon dok hepi lagi jgn nanti negara dah tergadai dek kerja perasuah yg di lindung oleh sprm dah le....hahahaha... kalau anak ko kena kunyitkan ngan nuar camaner... hehehhe..kalau negara tergadai dek fahaman taksub jubo ko tu mcam mana... heheheh

6:20 PM

cedikcenun berkata...

Salam....lu olang semua buduh larr...Tuduh sprm, lu bangang....tuduh teoh beng hock, otak lu letak kat kepala lutut...tuduh bn/umno, lu memang otan sulupa kambing, tuduh pr/dap, lu memang butul-butul kambing. Itu angkat nyawa punya malaikat...talak kena tuduh....selamat, kalau itu malaikat talak angkat nyawa...itu beng hoch talak mati maaa...oooo...wakakaka...

cedikcenun berkata...

Salam....lu olang semua buduh larr...Tuduh sprm, lu bangang....tuduh teoh beng hock, otak lu letak kat kepala lutut...tuduh bn/umno, lu memang otan sulupa kambing, tuduh pr/dap, lu memang butul-butul kambing. Itu angkat nyawa punya malaikat...talak kena tuduh....selamat, kalau itu malaikat talak angkat nyawa...itu beng hock talak mati maaa...oooo...wakakaka...

Mustaqim berkata...

Rascal : Playing words for dummies, that's exactly what it is. You hit the nail on it's head.

kingkonglee69 : Open verdict is not fair?

Anyway I am 100% agreeable with Othman Abdulah! Who the F&*% is Tua Bin Hock by the way? Why such a big fuss. So many people were dead for all kind of reasons. Was it because he got 8As in his last exam? or was it because PKR/DAP want to play?

Why we have to waste taxpayer money for such the Royal Commissions Investigation, think better set-up the real Royal Commissions Investigation for the Datuk Sosilawati mass murder case! It is more relevant why local police are befriended of the rascal Indian lawyers!

Yet our PM Najib is still mum on this.

Damn it ....