Rabu, Ogos 07, 2013

Iklan kompang pulak


Semasa Tahun Baru Cina, hebat Dato Najib main gendang untuk kumpulan tarian naga dalam iklan.

Husin menunggu bila pula nak keluar iklan kompang Dato Najib. Untuk Cina, pegawai media dan jawatankuasa propaganda sanggup keluar wang ratusan ribu untuk buat iklan tersebut, takkan untuk orang Melayu tidak ada. Orang Melayu 60% majoriti ...

Apa dalam skrip iklan Cina kena samarata atau lebih dari itu. Husin bayangkan iklan tu mula dengan suasana kampong yang indah dan aman ...


Nampak lampu raya menandakan nak raya ...


Malam raya ada Upin Ipin sedang gembira ...


Upin dan Ipin jumpa kompang lama ...


Lalu diberi pada seorang orang tua yang suk sama kucing. Dia main kompang dengan hebat sekali ...


Budak-budak lain datang nak tengok ...


Mereka sungguh gumbira ....


Baru Upin dan Ipin sedar yang main kompang itu Perdana Menteri Malaysia Dato Najib.


Undi Melayu senang dapat.

Iklan, biasiswa dan kontrak untuk undi Cina. Selamat Hari Raya pun sama Cina.


Untung jadi Cina. 1Malaysia....Rakyat (Cina) sentiasa didahulukan, Pencapaian Cina juga PEMANDU utamakan. Lepas iklan untuk Cina, 4% saja kasi undi.

Kompang untuk Melayu apa akan jadi pula?

Wow! Duit jual orang ana derma duit raya

8 ulasan:

Awanama berkata...

Lately ramai yg mencemuh Najib Razak. Nampak gaya dapat PM baru la kita hujung tahun ni

Awanama berkata...

Sindir sin ... sindir ... ana doakan mudah-mudahan najib sedar

Nampaknya sadiq sigaraga sudah mula kempen untuk anak mertua

Awanama berkata...

pau dah dekat

pak lah bodahwi dah bangun dari tidur ... dan mula kempen untuk anak mertua ... dan juga untuk ah jib ngok ... er silap ah jib gor ... er silap ah jib go ... er silap ah jib gol ... er silap ah jib gong ...

sin ah jib pandai main gong sahaja ... dia tak dan nak berlatih main kompang ... dan yang lebih penting dia tak pandai main kompang ... dan yang lebih utama dia "segan" nak main kompang ...

sin ... engkau patut cadang dia main anklung sahaja ... kerana anklung ni mungkin ah jib gong berminat ... bukan apa sin ... anklung ini asalnya sejenis muzik dari cina ... tetapi telah meresap dalam budaya melayu ... dan dianggap sebagai salah satu seni budaya melayu ... dengan itu ah jib gong mungkin akan berminat jika diceritakan asal-usul anklung ini ... dan aku yakin dia akan main dengan amat bersemangat ...

bapa 1 malaysia katakan ...

Awanama berkata...

Kesian dato najib

Iklan tahun baru tu idea si farid ridhuan dan JJ baghal du aekor...

Apa psal tak mau buat pulak untuk raya?

Najib oun satu hal ... lembu2 ni semua masih nak simpan

hangkedee berkata...

Ah job gor you FAIL.

Awanama berkata...

Celakak ko sin...

Siap ada gambar Garfield kesayangan Ahjib Ngok lagi tuu!

Duh!, wey, bole pecah perut tawa woi!

Awanama berkata...

Percaya sangat dgn PEMANDU Mabok jual bangunan boleh untung..

Jual semua Kapal terbang pun boleh untung.. & boleh jadi Pakar Satu Malaysia

Jual Malaysia pun Boleh untung..

Awanama berkata...

Ah Jib Gor tiada dalam senarai Melayu....selain dari perutusan rasmi PM pada malam raya, Ah JIb Gor terus menghilangkan diri dalam suasana umat Islam/Melayu menyambut Hari Raya.

Pada Najib orang Islam/Melayu tidak perlu ditolong langsung maka whai anak bangsa Melayu....pastikan UMNO tidak lagi dibawah Najib pada PRU akan datang.

Aku orang Pahang dah naik mual dan menyampah denga pseudo Melayu ni...

Najib, time for you to leave the stage. You are no towering Malay. You are a disgrace to the Malay race and under you, Islam too, is under seige....BERAMBUS kau...