Selasa, Ogos 20, 2013

Teknik psikoloji baru DAP untuk pujuk penjenayah serah diri



Polis serbu rumah berkumpul Geng 04 yang terlibat dalam 7 pembunuhan di Pulau Pinang, 2 di Perak dan 1 di negeri sembilan.

Lepas kenalkan diri sebagai polis, mereka ditembak dan tanggungjawab polis tangani keadaan. Lima orang penjenayah yang berbangsa India mati.

Wakil rakyat DAP bernama Lim Lip Eng kata mana polis tahu mereka geng 04? RSN Ayer pula bantu keluarga penjenayah buat laporan polis di atas salah satu sebab iaitu panggil anak dan suami mereka penjenayah.

Padahal DAP yang gembar gemburkan kata polis tak buat kerja dan jenayah meningkat. Polis pula salah. Mereka tahu cara lebih baikkah untuk polis buat kerja?


Husin lihat ini hanya menjadikan polis serbasalah dan menulitkan kerja mereka. Mungkin DAP mahu wakil-wakil rakyat mereka dibawa bersama setiap kali serbuan. Sedikah mereka berada di barisan hadapan ketiak serbuan?

Lepas itu, bila sampai ke rumah penjenayah, adakah mereka akan kata jangan serbu tapi pujuk dulu?

Apakah penjenayah akan sedia keluar dengan hanya pujuk rayu dari peguam-peguam DAP?

Kalau tak mahu, apa dia nak buat?

Mungkin DAP ada teknik psikoloji yang boleh memujuk mereka serah diri dengan menyanyikan ...


Wow! Forest Gump kata stupid is stupid does (kebodohan itu dari apa yang dilakukan)

15 ulasan:

Awanama berkata...

muahahaha ....nyanyi la ko

mau ditembak penjenayah

kluangman berkata...

Sekurang-kurangnya polis bagilah notis 7 hari kepada mereka untuk menjawab samada mereka geng 004 atau tidak, atau sekurang-kurangnya berilah kebenaran mereka kosongkan rumah tersebut dahulu sebelum serbuan dibuat.

Polis ssangat kejam !!

Awanama berkata...

Budi bahasa budaya kita

anjingbaruababi berkata...

Mulai dari sekarang Polis tidak dibenarkan membawa dan menggunakan senjata api semasa membuat rondaan dan apa juga bentuk serbuan....contohilah tindakan mantan Menteri Dalam Negeri Musa Hitam yang pernah melarang semua anggota Polis membawa senjata api ketika bertugas pada tahun 1978

Awanama berkata...

Ts musa tu bahlol, ramai polis ko keran dia lah, pagar kawasan balai dia suruh buka, ikut mcm UK, bila bukambukan org datang buat repot btapi lembu , kambing, ayam,,,pemimpin byk yg bagang tpi kita yg buta somong meka, macam pru13 , sokong Bn, najib syok ingat rakyat masih sokong dia, pada hal hakikat rakyat tak mahu Nuar atau kit siang perintah malaysia , itu aja, Najib lu memang laknat sama dgn dollah, merosakn negara, sundal da byk dengan bersembunyi pusat Refloxology..gengster da byk kumpulan, Apong da bersepah, Rompak mcm da tak terkira, ramai yg tak repot sebab meka tau polis siasat lepas tu, sunyi sebab x ada bukti, saksi, tak ada klu

Awanama berkata...

Buat lawak ler sahingga terkena hidung sendiri suatu Hari.

Lepas tu, jangan panggil Karpal. Panggil je Husin untuk membela kat mahkamah.

Wakakakkakakaka

Awanama berkata...

musang hitam tu lahanat bin bahalol...polis bawak cota saja tak boleh bawak pistol kecuali pistol air...sundal punya musang hitam....minta sb buat ekoran dan siasat secara senyap orang2 yang selalu komplen polis ni....akhir kalam sekali lagi ku ucapkan kau sundal lahanat lah hai musang hitam...

Awanama berkata...

Betullah mrk tu bukan penjenayah macam dikata oleh DAP. Polis datang dan beri pistol kat mrk utk main tembak-tembak. Nampaknya polis lebih cekap. Salah mrk cuma hanyalah kerana menerima pelawaan polis utk main tembak-tembak.

Wan Mat Saman berkata...

Sin,

Kita supply polis dengan mercun telor. Bunyi kuat tau. Aku ada stok banyak lagi kalau nak.

Letopkan mercun telor sebagai amaran. Lepas tu bagi notis 18 hari. Suruh mereka mengaku kalau mereka penjenayah.

Kalau mereka tak mengaku polis boleh balik balai. Hak asasi perlu diutamakan.

Kalau ada kes jenayah tembak kita balun la polis cukup cukup.

Polis tak buat kerja kerana tak dapat pengakuan dari penjenayah. Mungkin polis bertanya dengan kata kata yang tidak dapat melembutkan hati penjenayah untuk mengaku.

Suma ni salah polis. Hidup Lim Lip Eng. Hidup RSN Ayer. Hidup babi babi....

maae berkata...

Orang bodoh jadi wakil rakyat, ini lah jadi nya.... semoga pemilihan umno tiada orang kurang akal di calonkan untuk merebut jawatan.

Buat laporan polis. Mangkuk ini mengganggu penjawat awam(pihak polis dan yang terlibat) melakukan tugas-tugas polis seterus nya. Patut kah kita panggil orang sebegini YB ?

Misi polis ops cantas supaya penjenayah berat boleh di bendung. Jika tidak, tindakan gangsterism mereka akan menjadi lebih berbahaya. Malah sekarang pun mereka berani ugut dan menyerang polis !

Moga pihak polis bijak memainkan peranan.

Awanama berkata...

Undi lagi Hashimah Hussein jadi Naib Presiden ... Lagi pengecut lagi diberi dua kementeriaan!!!

UMNO kelihatan bodoh teramat sangat

longjack2006 berkata...

Berdasarkan rekod, sejak OD 1969 dimansuhkan pada 2011, dianggarkan 2,600 individu yang ditahan tanpa bicara mengikut ordinan berkenaan yang kebanyakan ditahan di Penjara Simpang Renggam, Johor dibebaskan pada Julai tahun lalu.

Bagaimanapun, berdasarkan risikan PDRM, 90 peratus daripada bekas banduan berkenaan dipercayai aktif semula melakukan jenayah berat termasuk menganggotai kumpulan kongsi gelap dan menggunakan senjata api untuk membunuh.

BIJAK TAK BIJAK PEMIMPIN KITA YE

Awanama berkata...

Bijak lagi orang yg suruh hapuskan. Siap tubuh NGO bernama GMI (Gerakan mansuh ISA) lagi.

Sekarang yg suruh mansuh tu sakit kepala, sebab Penang dah jadi medan perang antara kongsi gelap, tapi ego Cina tu tak mau ngaku dia yg paksa kerajaan hapus ISA..

Awanama berkata...

PNG....COCKY...ARROGANT...TOK KONG.Syabas PDRM,hantar banyak lagi UTK dan VAT 69,hayun Gangster ni sbb ada antara mereka kata Melayu tak ada telor.

Awanama berkata...

lepas ni polis bawa mercun udah ler. tengok org kena mercun pun gerun juga. so bila polis guna mercun, kecederaan pada polis lebih tinggi berbanding penjenayah. ini baru adil kepada penjenayah kerana mereka tidak dibayar bila mati tak serupa polis. tapi peguam ada untuk membuat tuntutan kerana menjadi hero penjenayah akibat kekejaman polis. waris boleh tuntut kerana mangsa yang mati terbukti bukan penjenayah kerana tidak dapat membela diri di mahkamah. tertuduh tidak bersalah sehingga dibuktikan bersalah oleh mahkamah. loyar juga yg untung berjuta.