Khamis, Ogos 01, 2013

Terminum holy water Idris Jala


Kenapa Idris Jala dipilih jadi Pengerusi J/kuasa Jenayah Berat?

Jawabnya senang ... supaya jenayah tidak payah di cegah.

Biar bermaharajalela...hehehe

Dulu dia kata MAS akan pulih, tapi akhir dia tipu pengumuman untuk kata untong. Padahal dia tak sebut operasi rugi lebih RM300 juta.

Dulu dia kata negara akan bankrup, kemudian dia kata sudah tidak. Rupanya dia tak faham ekonomi...

Dan dulu dia kata jenayah kecilan tinggi dan dia mintak lakukan cadangan makmal NKRA tentang jenayah, kemudian dia kata sudah tiada lagi.


Betul ke?

Rupanya jenayah berat kerap berlaku tiap-tiap hari.

Inilah idea dan kajian cekap Idris Jala dari makmal PEMANDU yang melalaikan banyak otak-otak orang atas kita. Hinggakan sampai Omar Ong, Shahlan dan Nazri Aziz termakan buta hasil makmal PEMANDU suruh ISA, EO dan lain-lain akta dimansuhkan.


Kenapa ramai boleh percaya cakap Idris Jala sampai lantik dia Pengerusi Jawatankuasa Jenayah Berat? 

Agaknya sudah terminum holy water evangelis orang kelabit.

Wow! Husin tak akan tertipu berkali-kali

15 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Aku dari awal lagi semasa kerajaan melantik beliau untuk menerajuai MAS dah nampakmamat ni hanya pandai bercakap .......dan banyak idea yang mengarut serta ego yang tinggi .Beliau ni yang sebenarnay anti kerajaan melayu dan Islam .hemmm kawan lama .......
Entahlah apa nak jadi dengan najib ni .....kebodohanya semakin terserlah ....adakah najib sudah termakan nasi tangas?

SentiasaPanas berkata...

Begitu la apabila manusia terlalu pintar ilmu tipu-menipu..

Tanpa Nama berkata...

makmal pemandu satu projek mengabihkan duit kerajaan. takde apa-apa hasil pun. duit berjuta-juta bagi. setiap kali buat forum terbuka pemandu mesti kena balun. itu pun idris jala boleh tebal muka bagi cadangan bodoh. yang heran tu ada pulak sokong.

Tanpa Nama berkata...

tentu idris jala ada ilmu magik bagaimana mahu menangkap penjenayah berat, besar dan terancang yang telah melakukan jenayah tanpa meninggalkan bukti yang kuat dan tanpa ada saksi awam yang nampak mampu dibawa ke muka pengadilan dan mahkamah dapat menerima keterangan yang diberikan oleh siapa tah (kerana bukti tadak dan saksi tak nampak ... so siapa mahu beri keterangan) itu dan dengan itu mahkamah akan mensabitkan kesalahan kepada tertuduh ... hebatnya negara ini kerana ada manusia sebijak idris jala. setahu aku jala tu orang buat tangkap ikan je.

Tanpa Nama berkata...

Gua bukan pengo kong Idris Jala tapi gua tergelak ...IJ bukan polis....IJ BUKAN PAKAR SEGALA GALA! yang Lu du kutuk dia tu apa ada? Kita undi ...ming undi jadi menteri....cakap luruih.......bela angling salah....rasuah, membohong, salah guna kuasa dll yang sewaktu dgnnya macam mana......saya yang jahil, bodoh, bengang dll sewaktunya sekadar berfikir.....itu pun kalaukemampuan ada...ya habibi....

Tanpa Nama berkata...

Sin,minta masuk

No To IJ
NO TO IJ
No To IJ
Bukan suara sumbang,tetapi suara TNB.
TNB
TNB
TNB
Tumbang Najib Bodoh Bangang.
1M liberal kepala Bapak kucing bapak sekolah cina inklusive engage bapak sekolah vernakular amal new politiks sahabat cameron obama tony ffffff jason jonathan.
perosak dasar pendidikkan
suka cinions Omar Mustafa.
suka makan kacang merah.
geli nak mengaku melayu.
presiden parti 3.4 juta ahli telor cair.
sepupu hisham,buang EO ISA,
suami flom.
liberal human human rights-sokong bersih 1,2,3, 505.
ANGLOPHILE : a.penghulu kampung battersea.
b.peminat putra george-cucu prince charles
c.mengharap dapat anugerah SIR....
Sir Ah Jib Gorrr.
ta tau buat ucapan, pakai skRipt orang tolong tuLis, merapu di persidangan Islamik Finance.
Brand manager: 1M Islamik Finance
Hebat nak ajar dunia Islamik Finance cara 1M.Saudi punya bank dah keluar dari syarikat kewangan usahasama di Malaysia

TNB.
TNB.
TNB.
Pengagih jawatan pangkat kedudukan.

No to IJ
No To IJ
No to IJ
arjuna waspada
changkat lobak.

Tanpa Nama berkata...

jaga2 sin sini ada orang gila meroyan cakap merapu....

jebat berkata...

Haji Husin, salam takzim.


Apalah salah Hamaba Allah tu dimaki-hamun sekehendak hati.

Pada pendapat saya najib yang salah.

SALAH PILIH ORANG

SALAH PILIH MENTERI !!

Kalau najib bijak tidak akan pilih menteri yang tak bijak. Ini dia pilih suku sakat, iparduai. tukang kipas dan lain lian lagi.

Lihat apa dah jadi??

Pilih menteri dari sabah dan serawak berdasarkan kedudukan/pengaroh tempatan. Tanpa memikirkan kepentingan NASIONAL.

BUKAN BERDASARKAN KEUPAYAAN/ KEBOLEHAN.

Ada tokoh yang berwibawa dihantar bertanding di tempat yang susah/tantu kalah. Akhirnya kalah.

Serupa menghantar orang itu ke TALI GANTUNG.

Semua salah najib.

tak bijak langsong !!

jebat berkata...

Haji Husin, salam takzim.


Apalah salah Hamaba Allah tu dimaki-hamun sekehendak hati.

Pada pendapat saya najib yang salah.

SALAH PILIH ORANG

SALAH PILIH MENTERI !!

Kalau najib bijak tidak akan pilih menteri yang tak bijak. Ini dia pilih suku sakat, iparduai. tukang kipas dan lain lian lagi.

Lihat apa dah jadi??

Pilih menteri dari sabah dan serawak berdasarkan kedudukan/pengaroh tempatan. Tanpa memikirkan kepentingan NASIONAL.

BUKAN BERDASARKAN KEUPAYAAN/ KEBOLEHAN.

Ada tokoh yang berwibawa dihantar bertanding di tempat yang susah/tantu kalah. Akhirnya kalah.

Serupa menghantar orang itu ke TALI GANTUNG.

Semua salah najib.

tak bijak langsong !!

Tanpa Nama berkata...

najib memang dah lost control..semakin menonjol kebangangan belieauu

Tanpa Nama berkata...

A fish rots from the head!
Dah sampai masanya najib berundur

Tanpa Nama berkata...

Pose wei..jgn maki2...kalau tumbang negara ..pemimpin no 1 yg lemah..mahathir dulu yg silap..x kasi mati saja anwar tu..

Tanpa Nama berkata...

mampos kita
mampuih kita

usabukata

kluangman berkata...

aku rasa kalau beruk jadi pm Malaysia pun OK. Kalau negara rosak - apa nak dihairankan - menang beruk perangai mcm tu.

ambiga srebatunesan berkata...

Mas masa ij pegang ada banyak untung u all yg x perasan.sekarang bangsa husin jd pengerusi pegang mas dah rugi bankrap balik dah. Akuilah hakikat itu.. Bangsa husin ni hanya tahu mengjahanam kan negara je