Ahad, Januari 31, 2010

Ayam berkelahi dengan Kambing


Si kambing mengatakan ayam itu walaupun cantik, dengan balungnya yang lawa dan sedap bunyi kokokannya tetapi sayang ayam tidak berkasut.

Ayam pula kata kambing, walaupun berbulu halus dan cantik dengan tanduk yang gagah dan berkasut pula, tetapi ayam menganggap kambing tidak mempunyai sifat malu kerana menampakkan telornya berbuai-buai dan badan yang berbau busuk.

Kambing lagi berkata, “walaupun telor aku berbuai-buai setidak-tidaknya aku ada telor, tapi ayam jantan tu tak bertelor”.
Mahu tahu si ayam jantan dan si kambing dalam cerita ini, sila ke blog Aspan Alias sini.

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Heheheheheheh... telur yang ada pun dah lanjut... hihihihihi

Tanpa Nama berkata...

laaaa,
aku dok ingat posting kali ni cerita ayam taji bontot kambing..rupanya KJ yang nak kena taji

Tanpa Nama berkata...

cantiknye reban kambing

Tanpa Nama berkata...

buang la yang keruh,ambil la yg jernih. barfikir la cara positif.kita baru setengah abad merdeka...kalau ikut umur dah nak tua pun....tapi akal banyak yang macam budak tak sekolah...penyapu2 & penyangak2 tunggu masa je bangsa kita berpecah belah...kesian nantinya generasi kita yang akan datang....merempat di negara sendiri....

Tanpa Nama berkata...

Yank aku paling heran sekali, dah kono tondang dah pak mentuo dio, tak laie sangkut-sangkut pun budak KJ ni. Dah macam-macam kes orang cakap pasal dio ni dulu. Yang mano satu betul nie? Nampak eh, memang jolas la orang kito ni banyak dongki eh sobab budak tu naik copat bonar. Apo salah eh kalau budak tu pandai putar bolit dari orang lain, maknonyo dio lagi bijak dari orang lain yang membodek yo, tapi tak naik-naik, lopeh tu dongki pulak tu dan memburukkan orang lain yo pandai eh. Ado ko KJ ni asyik memburukkan orang lain yo kojo dio? Tak ado kot?...hmmmmmmmm??!!

BILLYTHEKID