Isnin, Mac 08, 2010

Semua anak saya


Malam tadi, ana pergi tengok ceramah UMNO di satu kawasan di Gombak.

Boleh tahan ramai yang datang untuk standard UMNO. Lama-lama nanti bertambahlah kerana ceramah UMNO pun sudah mula menghiburkan. Juruacara pun terer berpantun.

Mereka yang datang berceramah di kawasan Azmin adalah rakan-rakan bekas Azmin. Azmin di"telanjang" habis. Dia juga kata nak saman, tapi tak saman kawan-kawan. Nak saman bukan tas pentas cermah tapi di Mahkamah.

Ezam Mohd Nor turut serta. Azmin kena, Kak Wan pun kena tapi Anwar banyak kena. Dia dedahkan Anwar sudah lari dari asas perjuangan yang menjadi sebab musabab dia ikut Anwar dari masa pertama kali mereka bertemu di UIA.

Anwar diomok-omok, "... Anak Cina anak saya. Anak India anak saya. Anak Melayu anak saya ..."

Satu suara kecil dari salah seorang hadhirin melaung dari ceruk sebelah kiri, "Anak Azmin pun anak saya."

Azmin tidak dapat menjawab kerana sedang berada di Kelab Sultan Sulaiman mengaku kelab itu "kelab saya"..

Untuk liputan cermah malam tadi, baca Papagomo sini, Agendadaily sini dan tunggu video di AIDC nanti.

20 ulasan:

kluangman berkata...

Apa sangatlah ceramah UMNO kalau tidak 'memuji diri' dan mengungkit serta membayangkan pembangunan sebagai skrip yang diulang cetak, tak cukup ke rakyat dengar dan tengok Najib dan Rosmah hari hari di tv.

Apa sangatlah pendedahan yang mahu dibuat kalau semuanya NATO, No Action Talk Only, kalau ada pun sekadar amaran Mudin sudah lebih seratus kali atau pengumuman kebocoran oleh Zahid Hamidi.

Rakyat nak dengar bila biasiswa dikembalikan, rakyat nak dengar peruntukan kepada peniaga Melayu mengganti along dan rakyat nak dengar bila masalah air, letrik dan jalan tar sempurna di kampong2. Rakyat nak dengar bila nak dilaksanakan, bukan janji kosong.

kerabu j berkata...

Asyik berceramah kondem kiri kanan, bila nak buat koje?

Tanpa Nama berkata...

Tu betul juga kluangman. Biarlah kerajaan lakukan. Ahli parti bukan boleh buat apa.

Cermah malam tadi bukan oleh orang UMNO tapi orang pernah meninggalkan UMNO.

UMNO kena lawan betulkan perception.

bRAVEhEART berkata...

kluangman, kau ni, bila UMNO buat semua tak betul tapi bila Pas dan PKR buat benda sama tak pulak ko nak salahkan mereka. Apa janji kosong yang Pas dan PKR buat kau tak tagih? Bila segala macam pembangunan untuk rakyat kau minta pada kerajaan UMNO/BN, bila nak undi beri pada PR. Tak kan makan kat lain gerai nk bayar kat orang lain? Memang org macam kau ini dilahirkan hanya untuk menyalahkan kerajaan semata-mata dan tidak melakukan apa-apa selain dari itu. Erkk! Biasiswa dah bayar? Hehe Tk kan biasiswa tk bayar pn salah Najib dan Rosmah? Heehe

marilyn berkata...

rilex encik braveheart.ape yg dikatakan oleh encik kluangman tu ada gak btolnya,cuma x btol pada tempatnya.tujuan ceramah tu untuk mendedahkan siapa anwar & suku sakatnya.maybe next time umno blh buat ceramah @ program utk mengurangkan bebanan rakyat.

aku yg selalu baca blog korg...
-twiggy ramirez-

Tanpa Nama berkata...

btul ckp braveheart tu...xkan ler jln2 kat kampung kelantan, UMNO yg nak kene buatkan...tukan kerajaan PAS punyer keje...aku rase sentiase ader janji kosong tu sumenyer dari PR jer...anWAR tu sibuk kat selangor tapi Permatang pauh aper citer???

Tanpa Nama berkata...

Kluangman kata:
"... rakyat dengar dan tengok Najib dan Rosmah hari hari di tv".

"Rakyat nak dengar bila biasiswa dikembalikan, rakyat nak dengar peruntukan kepada peniaga Melayu mengganti along dan ..."

Yang Sebenarnya:
Rakyat lagi tak mahu dengar dan tengok Khairy Jamaludin di TV, Radio atau Akhbar. Rakyat paling suka nak dengar bila Khairy Jamaludin akan letak jawatan KP Umno, rakyat nak dengar bila Khairy Jamaludin akan diadili SPRM dan rakyat nak dengar bila Khairy Jamaludin akan sertai Anwar.

kluangman berkata...

Bradersssss...

UMNO tok sah sebok lebih dan berlawan dok buat ceramah, tok sah dok kondem lebih lebih...buat kije, realitinya ada lagi ke yang nak dengar pemimpin jalanan UMNO berceramah kalau kita boleh dengar sendiri dari bibir sexy Najib di tv.

Pembangkang memang keje dia berceramah, itulah kerja bodoh yang dia paling pandai buat, Lu ingat itu Tian Chua tau wat keje ke...dia cebok buntut dia sendiri pun belum tentu bersih. Jadi UMNO janganlah buat perangai benda yang sama dengan pembangkang.

Braveheat...kalau dah namnya biasiswa, perlu bayar balik ke??? Nampak macam tak faham je istilah pinjaman dan biasiswa..jangan gopoh sangat kalau mengkritik.

Rakyat nak lihat keberkesanan, cakap serupa bikin.

KJ dan Nazri tu jangan diberi 'covering' lebih sangat, buat bodoh, buat donno, depa ada tak ada sama je.. biar dia mereput mengikut masa.

Tanpa Nama berkata...

WA CAYA LU kluangman!

Oooopss. Takut plak Rais Yatim marah - perkasakan bahasa Malaysia anda.

" Saya percaya sama kamu Kluangman"


Dah, Dah banyak plak Anggur Masam hari ni kat bloh Husin Lempoyang tak dapek oden nak jual tahi unta petang je hujan ber-dentum.

Biar lah ceramah ke tak ceramah aku semalam nak pergi makan nasi lemak pon tak diberi masuk nye.
Kacau betul lah.

Pergi lah tangkap bebudak merempit Ragut kat flat Kg.Baru tuh semalam,
asik² nak cari bebudak togak arak nak rotan. Tu je lah modal politik malaysia

-Ikan Tongkol-

citrapsr berkata...

hahaha... korang ni sokong buatper nak sokong pkr. aku malu kalau sokong PR tapi makan duit subsidi dari BN. heheh. kiter sume nih adalah bangsa pemakan duit rakyat sebenarnya. hehehe.. tak kire PAS, PKR, DAP, BN. sama je. cuma BN lebih baik dari yang lain tu. Lagi2 UMNO. Orang melayu patut sokong UMNO bukan kondem.

segelas kopi panas berkata...

betul kata citrapsr.. bukan semua baik tapi BN lagi baik la dari PR. skang ni satu persatu keburukan dan kepincangan PR terdedah.

Kita kena bagi ceramah supaya dapat kembalikan kepercayaan dan persepsi rakyat then barulah leh menang pilihanraya.

Bila menang semua negeri baru lah pendapatan kerajaan bertambah then baru lah pemberian biasiswa dapat diperluaskan.

segelas kopi panas berkata...

betul kata citrapsr.. bukan semua baik tapi BN lagi baik la dari PR. skang ni satu persatu keburukan dan kepincangan PR terdedah.

Kita kena bagi ceramah supaya dapat kembalikan kepercayaan dan persepsi rakyat then barulah leh menang pilihanraya.

Bila menang semua negeri baru lah pendapatan kerajaan bertambah then baru lah pemberian biasiswa dapat diperluaskan.

Tanpa Nama berkata...

Buat apa nak ceramah-ceramah, kan dah ada Buletin Utama dan Penyebar Fikiran Rakyat kecualilah nak buat stunt utk naik saham diri yg dah merudum.

Rascal

Tanpa Nama berkata...

Jangan pecah cerita hal anak guam saya tau.

Nanti saya kasi saman sama awak baru tau !

kayai berkata...

ape la lu..... baca ayt u all mcm org pandai xpi sengal ...... BN watper nak wat ceramah.... tv,radio, sume lu punyer... ape nak takut.... peliknye undi menang lak pd PR pelik aku.... masa pilihanraya mcm2 ada kt tv xpi tsunami melanda ape citer..... nak citer melayu... mlm td dijemput hadir debat apsal x dtg... rakyat penang tunggu siut.... kt buletin wow akula tuah.... kt luar hampeh... malu la... camner nak yakinkan org melayu mcm kitorg........... tgk selangor ape dah jadi mau pembangkang sifar dah hilang terus..... xkan nak hidup jd yesman...... rakyat rasenye tak buto mcm lu

kayap berkata...

pembangkang takut umno turun beri ceramah.

azmin takut buat ujian dna "anak"nya Afifa.

me berkata...

bosanlah ceramah UMNO .. selalu kata dialah juara ... tapi akhirnya mcm kereta Proton 'JUARA' hahaha ...
Ceramah UMNO mcm kat tmpt aku , kalau nak buat kena import makcik2/pakcik2 naik bas kilang ramai2.. sebab nak ramaikan majlis ... nak kasi dalam akhbar kata dia sudah diterima rakyat sebab ramai .. haha .. adeeii..

Wenger J. Khairy berkata...

terrer lah si husin lempoyang.nak kutuk org tapi kena kutuk diblog sendiri kah kah kah. klu otai mcm sampai bila2 pun dskt akan tetap kalah..ha ha ha

jelitawan01 berkata...

Yang Hanie berkata...

UMNO dah diberi peluang memerintah 50 tahun. Kalau kita ada anak umur gitu bukan takat bertatih lagi tapi dah cemerlang kaya raya bijaksana gemilang terbilang dah duduk goyang kaki cungkil gigi..50 thn umno memerintah patot bila ada pilihanraya dah tak perlu berkempen habis2an menentang pembangkang kalau dia menjalankan tugas dengan cemerlang membela rakyat. Kalau masalah gula pun tak dapat di atasi..aper nak percaya lagi kat UMNO..bagi peluang parti lain pulak memerintah.La ni UMNO bukan UMNo zaman tun razak boleh dianggap sebagai payung yg menaungi kaum Melayu.. SO??? PK lah sendiri.Pengundi dah bijak.Tak perlu lagi di momok2kan dengan kata UMNO punca malaysia maju..akn tetapi UMNO jg lah punca anak bangsa kita juara merempit..juara dadah..juara buang anak..kenapa?? cuba berikan jawapan....

Tanpa Nama berkata...

Yang baik tu dari Pakatan Riot, yang buruk tu termasuk harga minyak dunia naik, pemanasan global, gempa bumi di Indonesia dan kekejaman regim zionis pujaan CIFUT BABI tu datang dari BN. hahahahahaha Bangang apa. Tak pernah bagi kredit sikit. Cari yang salah je. Kalau nak kritik tu, kena adil. Ni bila belah PR buat salah, contohnya pasal penggunaan kalimah Allah, senyap je, dok salahkan salah BN pasal buang anak, merempit dsb. Pasal DS Najib pulihkan ekonomi untuk Malaysia, tak nak pulak nak komen, kalau ada pun balik-balik cakap pasal minyak naik, gula naik. Kalau camtu, ko cuba peginegara lain tengok. Ada bran? Cakap senanglaa, ni jenis bangsa yang masa exam kalau dapat result teruk, salahkan exam susah, bukan pasal tak study. Bingai punya orang!