Selasa, Mac 02, 2010

Syed Husin mana ini?


Kenyataan akhbar sebar segera oleh Syed Husin berkenaan pengunduran Mohd Fairuz Khairuddin dari PKR dan memohon masuk UMNO adalah seperti berikut:
Tarikh: 1 Mac 2010

SYUKUR FAIRUS KELUAR KEADILAN


Parti Keadilan Rakyat (KEADILAN) perlu mengucap syukur ke Hadrat Allah (SWT) kerana Fairus Khairuddin akhirnya meninggalkan Parti. Sejak beliau menyertai Kerajaan Pulau Pinang dan selepas meletakkan jawatan sehingga terkini, beliau merupakan liabiliti.

Fairus tiada pilihan lain dari meletakkan jawatan sebagai Timbalan Ketua Menteri kerana beliau ketika itu disiasat SPRM dan prestasinya tidak memuaskan. Apabila berhenti, beliau menuntut supaya Parti melunaskan hutang untuk dua buah kereta mewahnya dan membayar beliau RM15,000 sebulan buat selama-lama yang ditentukannya.

Tidak ada sebab bagi Parti melayan tuntutan itu. Lagipun Parti tidak mampu berbuat demikian.

Atas rasa belas kasihan terhadap anak isterinya seorang baik hati memberikannya “kerja” dengan bayaran bulanan sebanyak RM4,000. Beliau tidak puas hati dan oleh itu terus memburukkan pimpinan Parti.

Kini beliau sudah berjumpa dengan pemimpin Umno yang boleh membayarnya jauh lebih besar dari itu. (?)

Fairuz memberikan alasan kaum dan agama kerana tindakannya. Sangat memalukan. Beliau sendiri, kawan-kawannya dan Allah mengetahui sebab sebenar.

DR. SYED HUSIN

Manakala berikut pula kenyataan akhbar sebar segera oleh Syed Husin berkenaan pengunduran Dato Salehuddin Hashim:
Tarikh: 2 Mac 2010

APA HAL SALEHUDDIN HASHIM?

Saya tidak tahu dan tidak ingin tahu apakah peranan yang dimainkan oleh bekas Setiausaha Agung KEADILAN, Datuk Salehuddin Hashim. Beliau menafikan tuduhan sesetengah pihak bahawa beliaulah di belakang tindakan Anggota Parlimen (AP) yang keluar Parti dan saya mempercayainya.

Orang sudah tahu semua ADUN dan AP yang keluar mempunyai masalah kewangan ataupun masalah disiasat oleh SPRM. Namun tidak dinafikan ada juga masalah pribadi dengan pimpinan parti atau kerajaan negeri. Boleh dikatakan semuanya menemui PM Najib Razak dan ada kalanya isteri beliau, Rosmah Mansor, sebelum bertindak keluar.

Saya sentiasa berpendapat bahawa apabila daki sudah dibersihkan, kulit akan lebih menarik dan badan lebih sihat. Kita harus jangan lupa bahawa dalam sejarah permulaannya PAS, DAP dan bahkan UMNO menghadapi masalah Presiden, Setiausaha Agung dan pemimpin lain mereka berhenti. Akhirnya semua parti muncul lebih kuat.

Salehuddin telah memberikan khidmat baik kepada KEADILAN selama kira-kira enam tahun, tiga tahun sebagai Setiausaha Pengelola dan tiga lagi sebagai Setiausaha Agung. Biro Politik telah mencatatkan terima kasih atas jasanya.

Ada anggapan kononnya Parti mendapat khidmat Salehuddin secara percuma. Saya ingin merakamkan yang sebenar, iaitu Salehuddin bersetuju dibayar RM9,000 sebulan, walaupun asalnya beliau meminta US3,000 sebulan. Bayaran ini dibuat bukan oleh Parti tetapi oleh salah seorang penyokong.

Saya memang tahu selama beliau berkhidmat dengan baik, sikap Salehuddin terhadap Parti, terutama pimpinannya, sering turun naik. Akan tetapi kemarahan beliau memuncak apabila “permohonannya” untuk menjadi CEO Syarikat Perangsang, yang membawa gaji lebih dari RM50,000 sebulan, ditolak tidak lama sebelum beliau meletakkan jawatan.

Kini Salehuddin meramalkan kira-kira 10 orang lagi AP akan keluar Parti. Biarkanlah Salehuddin dengan ramalannya dan hanya masa saja yang akan membuktikan sama ada ramalan itu akan terbukti tepat atau tidak. Namun, dengan maklumat yang ada pada saya, saya percaya ini hanya sebagai tuduhan melulu bersifat perang urat saraf yang tidak mempunyai asas kukuh.

DR. SYED HUSIN
Tak akan Syed Husin Ali bercakap macam gini?

Ini mesti Syed Husin Lengkuas.

Ana Husin Lempoyang tak ada Syed. Saudagar unta dari Cairo. Untung jual orang dari jual unta. Bukan kerja ana naik atas orang. Hanya budak hidung berhingus dan belum natang mahu syiok sendiri lepas geram ... Pengikut menghilang dan satu sen tak guna pada perjuangan. Wow!

39 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Hingus kering,

Budak hidung berhingus syiok sendiri..
Frust tak dapat jadi ketua..

nak berjuang ke nak nama?

wow lagi untung jadi menantu daripada jadi mertua..

U.M.N.O = Undur.Menantu.Negara.Ok

Mussolini berkata...

syed husin neh dulu nik aziz kata "adik sikit daripada komunis".maklum la totok sosialis

hehehe tapi sejak dah sama2 cium mulut neh nik aziz pon tak panggil adik komunis dah sebab syed husin ada dah tiket syurga

syed husin kata dia tak gila jawatan sebab totok sosialis tak minat jawatan

peliknya,bila disuruh jadi timb presiden PKR dia tak pulak tolak.dilantik jadi senator pon dia sapu jugak.

sosialis taik minyak apa tu?

kembara putih berkata...

Wah berbelanja sakan Najib membeli sampah-sarap PKR. Si Ibrahim Ali tu bertungkus-lumus mengambil hati tak juga diterima masuk UMNO. Najib tak perlu keluar duit jika nak Ibrahim Ali masuk UMNO, free je, kalau yang PKR ni kena bayar juta2.

DR NOVANDRI HASAN BASRI berkata...

Statement Syed Husin memang macam kebudak-budakkan.

Dia teringin nak naik tinggi lagi kot. Anwar Ibrahim dah goyah dan tempat beliau diidam2kan oleh Syed Husin tua ni?

http://novandri.blogspot.com

Tanpa Nama berkata...

Sin,
kita perlu baca "inbetween the line" kenyataan Syed Husin Ali di mana beliau secara separa sedar membocorkan maklumat penting iaitu :-

1. Bayaran yang dipinta adalah USD3,000 sebulan. Bermakna terdapat bantuan kewangan anasir asing dalam pembiayaan kewangan pembangkang. Masakan orang Malaysia kerja kat Malaysia bayar USD. Terbukaklah sedikit lagi rahsia Dan mengesahkan bahawa banyak NGO. Pro pembangkang dibayar gaji sehingga USD20,000 sebulan Ada kebenarannya.

2. Siapakah Pak Sanggup yang membayar gaji Salahuddin sebanyak RM9,000 sebulan. Pihak LHDN perlu bertindak segera memantau Dan memeriksa akaun PKR untuk menentukan kesahihannya Dan duit sumbangan politik bukannya datang Dari tabung penganas.

Hebat juga Syed Husin ini sebab hari hari bagi press statement pulak macam jurucakap White House. Syok sendiri kot. Ahli politik semuanya sama baik kerajaan mahupun pembangkang - had dasarnya pergi ke duit jugak. Janganlah Cuba jadi pemimpin Haprak. Dengar kata Ada yang dapat kapal bila batal jambatan. Jadilah pemimpin berhemah tinggi dengan mempertahankan ekonomi; kemakmuran; keamanan ; kesejahteraan; kedaulatan; maruah anak bangsa, agama Dan negara baik yang berketurunan Melayu, Cina, India, Iban, Kadazan, Singh Dan yang lain lain lagi.

Malaysia hebat sebab banduan dalam penjara bila keluar upgrade rumah Dan kereta lebih besar. Kemudian cakap berdegar-degar nak basmi rasuah. Duit tu datang Dari mana bang oi kalau tak dikumpul dulu masa berjawatan. Anak bini tak payah makan minum Dan berbelanja ke masa beberepa tahun dalam penjara. Orang kata sejati segenggam lama lama habis juga bukit tu.......

Teringkat pulakk lagu SM Salim ....... Apa nak jadi

Tanpa Nama berkata...

Sin,
pembetulan. Sehari segenggam lama lama habis jugak beras dalam tempayan

Tanpa Nama berkata...

kenapa tak keluar statement macam ni masa dia orang masih aktif dalam PKR

Kan lebih telus dan ikhlas

Sila le jawab Husin Ngok Ngek

PS masa bercinta bau kentut pun wangi

Ramli berkata...

Kembara putih si kambing kembiri belaan PKR nie dah tak de modal. Tak de maknanya nak beli sampah sarap PKR. Cuba kau tanya si khalid gagap tanah serendah yang dirampas dari anak-anak yatim dan orang miskin tu nak di jual kepada MP Australia yang biadap tu ke ?. atau untuk bayaran gaji penasihat ekonomi berkelulusan sastera.

bronaga berkata...

kembara putih kau pun sama mcm. Kit siang dah! Tuduh Umno kutip sampah pakatan setan..yg. Ko kutip sampah sarap dari umno jadi ketua pembangkang kau jangan pulak buat2 lupa kakaka

Tanpa Nama berkata...

Anda perasan tak..skrip dia sama je.

~Syaidatul

cucu mak lempir berkata...

saudagar Usin

sebenarnya SYED HUSIN ALI ni SUDAH MENYESAL sebab bergabung dengan Keadian.

Kalau le dia lebih bijak menafsir mood pengundi menjelang PRU 12, sudah pasti DIA DAN PARTI AKAN BERTANDING atas teket Parti Sosialisnya.

Lihat la calon bebas yang menang dan sekarang tak le perlu pening kepala nak cover Anwar

In fact mereka boleh fokus pada kawasan sendiri di samping mencanangkan ideologi mereka...

Memang Syed Husin Ali sudah tersilap langkah kerana pujuk rayu dan gopoh. Maklum je umur pun makin singkat tetapi cita cita belum tercapai.

Padahal Syed Husin Ali ini pensyarah politik UM waktu Anwar belajar dulu - sepatutnya dia lebih arif hal politik ini, tetapi terbalik pulak jadi nya

Bak kata Tuan Director Ahmad Nisfu,
"Aku tak ada kena mengena dalam ini filem !!! tuuuuuuuuuuut terus pengsan.

Tanpa Nama berkata...

habis la ko husin...sekarang musim org beli biawak...unta jatuh hargalah....

jamal berkata...

"WOW"..apabila husin lempoyang menerima 4000 dinar menjual 2 tukang urut kepada ana...saudagar jamal paktongkol......hehehe
....klu btul najib dh abis duit membeli sampah sarap PKR untuk dibersih kn,maka,jadikn la seperti ana,yg membeli abg2 ana sendiri untuk dibersihkn,tp sebelum tu,klu boleh siasat la,jgn pulak nanti sampah yg sudah dikitar semula ini hanya bertopengkan manusia....
daripada apa yg ana lihat,xperlu disanjung apabila org PKR masuk UMNO,agak cukup kita menerima mereka sebagai org yg telah menunaikan "solat taubat"...yg perlu kita ketengahkan adalah tentang apakah yg akan dilakukan oleh c.i.f.u.t pada masa akan dtg untuk mengelirukan org2 melayu.....apa yg kita ketahui,kenyataan si c.i.f.u.t ini sering membabitkan parti didalam masalah peribadinye....jadi,berhati2 pada setiap langkah yg perlu kita tunjangi pada masa akan dtg....jadi,sekian dari ana...
mentadbir negara bagaikan mentadbir peraturan untuk rumah tangga dan BAPAK mertua....wasalam...

c.i.f.u.t.:can i fuck u today?

kluangman berkata...

Anwar, bekas graduan UMNO nampaknya masih menjuarai dan hero pakatan pembangkang walaupun UMNO dituduh ketandusan pemimpin dan pembeli utama pemimpin pembangkang.

DAP dan PAS harus sedar, mereka tidak dapat lari dari tunduk dan akur kepada kecermelangan bekas graduan UMNO kerana mereka belum mampu menghasilkan satu pun pemimpin yang sehebat pemimpin UMNO. Dari PAS pun, mereka adalah gerombolan yang lari dari perjuangan BN.

Penyokong Anwar kena sedar, buruk atau baiknya UMNO, majoriti pemimpin Melayu PKR sekarang adalah bekas ahli UMNO.

Syed Husin bukan sekadar tua tetapi burung kakak tua yang tua...fotostat mesin yang sudah uzur.

Tanpa Nama berkata...

BERITA TERKINI

PKR @ PAKAT KELUAQ RAMAI RAMAI

hu hu hu

nasib kau le anuar dan LGE

Tanpa Nama berkata...

Macamana le Syed Husin ni boleh dapat doktor dan LGE boleh jadi CM.

depa kata sapa yang menyusahkann PR boleh belah, habis kalau semua ADUN Pakatan Keluar Ramai ramai belah, aku rasa tak lama lagi Penang jadi macam Perak le.

Bodoh tak boleh di ajar, sombong tak boleh di tegur.

Malam ni apa alasan pulak depa nak bagi.

Lepas tu semuanya nak salahkan orang lain

bertaubat la Anwar

Tuan Cobra berkata...

Hanya MANUSIA yg mempunyai JIWA HYPROCRETE saja yg senggup MEMBERSIHkan Benda yg sudah Kotor dan d seluti oleh Najis terbuang...Fikir2kanlah Pemuda Harapan Bangsa Malaysia....Mykad Malaysia BERJUTA-JUTA telah d BERIKAN kepada PTI(Pintu masuk Negeri Sabah)....Apakah anda MENYOKONG Rencangan ini???

cucu mamak kutty berkata...

syed husin ali ni pejuang rakyat yg sejati,dia tu syed keturunan RASULLAH SAW...kau tu husin lempoyang keturunan abu jahal...tahu aje le klu dah keturunan abu jahal tu....dah memang le perangai mcm dajalun dajalit [anak cucu dajal]....org mcm kau ni klu mati...buat aje rakit lepas tu hanyutkan aje kelaut.....klu mayat kau tu7 ditanam kat tanah perkuboran.....nanti org sebelah tak selesa ...nanti habis org sebelah semua kau kacau....seperti kata2 p ramlee ....celaka punya org sebelah...

Tanpa Nama berkata...

cucu mamak kuty...

hang pun satu bodo... husin nie kan ker sosialis.. lebih kurang komunis... komunis tak percaya pada agama... kan lebih kurang membenci agama... termasuk islam... anak cucu rasullullah pun kalau dah menyimpang dari agama Islam wajib di perang.. ada paham... susah kalau ada yang jenis bodo piang ...

cucu mamak kutty berkata...

woi dei tambei...klu sosialius tu sikit lebih kurang komunis...umno tu pulak kan ke parti sekular,sekular pun bukannya percaya kat islam,sekular tu kan menolak sistem pemerintahan caRA ISLAM...KLU MCM TU TE3NTU UMNO TU BUKAN SATU PARTI ISLAM,KLU DAH BUKAN PARTI ISLAM,TENTU LE PARTI TU PARTI KAPIR,ORG YG MENJADI AHLI PARTI NAK DI KATEGORI KAN APA PULAK TU...HAH KAU TENTUKAN LE SERNDIRI MANUSIA BODOH,KECIK KECIK TAKNAK MAMPOS,DAH TUA NAK MAMPOS TAK PULAK MAMPOS MAMPOS...PI MAMPOS LE KAU MUSIBAT....

karam singh walia berkata...

berita terbaru tuan husin..
diharap agensi husin lempoyang segera melaporkan...

kenapa hutan Eli Wong dibiarkan semak samun?

kerana...MB Selangor telah mewartakan 'hutan' Eli sebagai hutan simpan kekal.Tiada pembangunan dibenarkan tetapi sekiranya ada yang 'terbangun' secara sengaja atau tidak sengaja,itu hanya untuk projek khas 'Taman Botani".

Karam Singh Walia melaporkan untuk TV Husin.

Tanpa Nama berkata...

Marilah kita mengajak Anwar bertaubat. Pintu taubat masih lagi terbuka untuknya. Kemudian lupakan hasrat nak jadi PM.

Allah maha mengetahui. Apa yang tersirat di hati pun Allah tahu. Maka janganlah berangan hendak menjadi PM kalau nawaitunya tidak betul.

cucu mak lempir berkata...

CMK

terbakar kampung nampak asap
terbakar hati, siapa yang tahu ye

Tanpa Nama berkata...

cmk,
Umno adalah parti politik orang melayu yang memperjuangkan kepentingan orang melayu dan mempertahankan agamanya iaitu Islam. Umno tidak menggunakan agama untuk kepentingan politik tapi menggunakan politik untuk mempertahankan syiar islam. sebaliknya pas adalah parti politik yang ada nama islam tapi telah menggunakan islam untuk kepentingan politik. mengambil kata kata yb nizar semasa sidang dun negeri perak, mana ada dalam perlembagaan pas mengatakan pas memperjuangkan negara islam semasa menjawab soalan dari yb tajul rosli. kalau islam adalah satu parti maka nilai agama akan hilang kerana agama telah dijadikan satu parti untuk berkuasa, bukan lagi sebagai pedoman dalam kehidupan. jika parti islam adalah parti yang putar belit adakah ini melambangkan agama islam membenarkan kita menipu dan mengubah pendirian kita mengikut keadaan dan yang cuma akan menguntungkan kita saja dan bukannya orang islam keseluruhannya. kalau dulu kalau bekerjasama dengan parti orang kafir maka kita pun jadi kafir. sekarang pas bekerjasama dengan dap yang terang terang menolak negara islam tak pulak jadi kafir. sebelum saiful muhabalah tg nik ajis kata adalah lebih baik mereka yang terlibat bermuhabalah, tapi bila saiful sudah bersumpah dengan Quran tg guru kata tak perlu bermuhabalah. sungguh keji lagi hina satu parti islam yang menggunakan islam untuk kepentingan parti tapi bukan untuk umat nabi Muhammad.

Politik69 berkata...

Orang tua tak tua kata. Siakap senohong ikan duri. Cakap bohong lama-lama kena cuti!

kluangman berkata...

Larat ke Syed Husin nak jadi memanda menteri atau burung kaka tua untuk membaca dan mengulang skrip yang lebih kurang sama berikutan ramai lagi pemimpin PKR nak 'pindah'.

Cucu mamak kutty boleh naik kembara putih untuk turut membantu Syed Husin menghafal skrip.

Tanpa Nama berkata...

CMK naik kembara putih.. wwoooo bahaya wooo... tapi tak paa... kalau cmk naik kembara putih pun mesti kejap jer bicara... MP otolia pun tak bagi sokongan... amerika jgn cerita la... ape3 pun tak payah buang duit upah peguam tunda kapal pembela gengster dadah... senang sikit... bukan nk tau salah ker tak.. yg nk tau... jadi ker tak mamat nuar tu sondol...

Manjung Mari berkata...

Terkini..!!!
Anwar pun katanya akan keluar PKR dan masuk ke *PSB. Dia merasa sangat kecewa dan fed-up dgn perangai burok Wakil2 Rakyat PKR yg suka main tikam belakang! Anwar kabarnya akan melaksanakan 'Rebranding Exercise' utk tonjolkan imej barunya sebagai seorang pemimpin yg ' Bersih,Berdisiplin dan Warak '. Untuk tujuan ini Anwar memerlukan sebuah organisasi yg mantap,kukoh dan di geruni masyarakat spr PSB. Diberitakan juga bahawa pihak tertinggi PSB sudah pun bersiap sedia untuk menerima kehadiran Anwar disitu pada bila2 masa jua...

*(PSB- Penjara Sg.Buloh - yg kukoh,mantap dan di geruni masyarakat!)

cucu mamak kutty berkata...

klu umno perjuangkan islam takkan judi di tambah 10x cabutan lagi,kah kah kah,klu isteri PM tak tutup aurat ...nak perjuangkan islam apa ke nama nya tu...tak payah sebodoh2 org umno pun aku rasa dia tahu juga bahawa mendedahkan aurat tu haram hukumnya....klu dlm satu hari dia mendedahkan aurat selama 10 jam kepada bukan mahram...x kan dgn 60 minit 1 jam x kan 60 saat satu minit,1 jam ada 3,600 saat,10 jam ada 36,000saat,tiap2 saat tu dia berada dlm dosa krn tidak menutup aurat,tak kira termasok dosa2 lain,bersalam dgn bukan mahram,bergaul bebas lelaki perempuan dan mcm2 lagi,suaminya pulak redha dgn apa yg di lakukan oleh sang isteri,kan ke dayus hukumnya lelaki yg redha dgn kemungkaran sang isteri lakukan itu,dayus tu semua org tahu apa hukumnya....kah kah kah ...apa le bodoh nya ahli2 umno dan org2 melayu yg menyokong umno,kemudian mengharap seorang lelaki yg dayus agar dapat mempertingkatkan syioar islam dan memertabatkan ugama islam di malysia negeri org melayu ini....klu dah bini2 pemimpin umno sendiri tak tunjukkan syiar islam nak suruh bini sape ke haa....bini koh su koon ke,bini murugiah ke,bini liow tiong lai ke...kah kah kah ..kenapa le banggang sangat org2 umno ni...kecik2 taknak mampos,dah tua nak mampos tapi payah pulak, tak mampos2.....kah kah kah keh keh keh koh koh koh...

Tanpa Nama berkata...

aku kesian pulak tengok CMK 6.07 ni

Lepas subuh terus je maki hamun orang.

Ajaran Islam tak suruh bagi nasihat macam ini

Mat sabu pun tak cakap stail cam ni lepas semayang subuh

Kesian aku kat anak bini mak bapak dia.

Cucu Nana Tanjung berkata...

CMK tu mana solat subuh....dia mandi minyak je tu...sbb tu awal2 lg dh mencarut...

Tanpa Nama berkata...

korang silap, cucu mamak kutik tu baru lepas melancap.....

cucu mamak kutty berkata...

melancap kepala bapak kau le musibat pecacai2 dan baraci2 umno,kau le yg biasa melancap,sbb tu le kau sebut perkataan tu,bebal punya org,kecik2 tak nak mampos,dah tua nak mampos tapi tak mampos2...pi mampos le lu cibaikia,kambelan le lu,

Tanpa Nama berkata...

cmk,
saya ulang pantun sebelum ini,

terbakar kampung nampak asap,
terbakar hati meroyan gila.

Tanpa Nama berkata...

senang sgt mematahkan kata2nya..

tolonglah jgan diulang lagi pantuntu..2.20

kasitperut ku eehhaaa..

Tanpa Nama berkata...

mamak kutty, baik kau tarbiah kan dulu boss kau, sebelum kau maki hamun org lain..

Tanpa Nama berkata...

mamak kutty, kalau orang dah tak suka baik kau chow.............

Tanpa Nama berkata...

buat menyemak perut aje...........

Tanpa Nama berkata...

zikir penyokong Najis selepas subuh ialah memaki hamun orang ..

cam biasa