Selasa, September 21, 2010

Nik Aziz pergi Silver Tortoise?


Menurut Malaysia Sensasi, gambar di atas adalah gambar Dato Nik Aziz Nik Mat bersanding semasa berkahwin pada tahun 1950an dahulu.

Gaya fesyen yang mereka pakai sama macam Cikgu Shaari main saksafon di Kelab Silver Tortoise yang merupakan tempat isterinya, 'Cikgu' Norkiah mengajar 'masak-memasak' malam-malam.

Masa ini Nik Aziz balik dari Darul Uloom Deobandi, Uttar Pradesh, India dan Universiti Azhar.

24 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

kahahkahkah...

tu laaa pukul dulang, paku serpih, ngata org ko yg lebih....hahahaha

sekular la ko nik azizzz.....

Tanpa Nama berkata...

sbb tu tak baik kita aib kan org lain. satu hari nanti org lain pula aibkan kita. donia balas donia.

syahid

Tanpa Nama berkata...

comei jugok bini dio..
tapi muka nik aziz tu nampak lain macam jek...ye ke dia tu?

Tanpa Nama berkata...

Sanggul tak hengat :)

Tanpa Nama berkata...

patut le tak nak jadi melayu. nak jadi mat salleh ropa nye.

Tanpa Nama berkata...

Itu bukan Nik Aziz Murshidul Am tetapi adalah Nik Aziz bekas Pengurus Besar HRD, Bank Bumiputra.

azman berkata...

Assalamualaikum sein

Betul ke niky tu??bole tahan gak henchem ekk. Tapi tu sebelum kenal Pas, dan sekarang dia kenalan lak ngan "dapig" biasala tu kawan pon dengan mat sesumpah @ mat tunda..hehehehehehe

Mengata ke aku ni sein..astaghafirullall....

Jange Kwatir berkata...

Alahai! Gambar Nik Ajis kawe?? Kiut nye! Gambar Jib kawen ngan Big Fat Mama kiut camni tak?

Tanpa Nama berkata...

tu gambar nik aziz kamil...
tak tau bertanya... bukan main tulis saja..

orang lain dah lam setel isu gambar ni ko baru nak letak? cikai laaa...

jebat berkata...

Hei Sin,

Mana ente dapat gambaq tu ??
Kalau betul pun tu gambaq Nik Aziz itu dah berapa lama ??

Manusia berubah dari masa ke masa.

Sayidina Omar Al Khatab berubah dari Musyrikin kepada saorang khalifah yang terbilang (bukan orang yang mengaku sebagai khalifah Omar Abdul Aziz)

Ana ingat ente lupa sejarah la Sin.

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI !!!
MAAF ZAHIR DAN BATIN.

abdul wahub berkata...

Assalamualaikum ya Tuan Husin Lampoyang,

Ana tadak heranlah itu macham punya fesyen. Di negeri ana Isketambola itu fesyen sudah kira chara lama dah. Tapi ente punya negri ana banyak heranlah..ada 2 orang parampuan bacha itu yaasin dan tadarus itu Quran pakai tudung tapi nampak rambut. skrang punya zaman orang bilang serupa banyak jahillah. Ente tadak rasa malu ka Husin?

Tanpa Nama berkata...

Kah kah kah nak menipu pun agak2 lah
Fitnah menfitnah ni kan kerja munafik...
Munafik tu kan UMNO!!!

Ahmed Razman berkata...

"Tidak akan masuk syurga pembawa fitnah" (Hadith riwayat Bukhari dan Muslim)

Abu Zhar Al-Ghiffari berkata, Rasullullah s.a.w. bersabda :"Barangsiapa menyiarkan terhadap orang muslim satu perkataan untuk memalukannya dengan tidak sebenarnya, nescaya dia akan diberi malu oleh Allah dalam neraka pada hari kiamat" (diriwayatkan oleh Ibnu Abid Dunya)

Tanpa Nama berkata...

Tuan Husin Lempoyang, sekadar ingatan sesama insan... setiap insan memmpunyai aib masing-masing yang perlu ditutup. Tuan Husin pun tak suka kan..kalau segala aib Tuan Husin terdedah. Ikutlah apa yg disarankan oleh Rasul Allah. BOLEH Tulis/Komen membina TAPI jangan sampai mengaibkan secara terang terangan.

Sekian, assalamualaikum...

Abdullah berkata...

ente-ente semua, usul periksa dulu..
jangan jadi suci di bulan posa aje..

x melayu tp islam berkata...

alamak tuan husin lempoyang...betul ka itu nik aziz nikmat mb kelantan???kenapa dulu dia pakai cermin mata tp sikarang dia x pake lg??muka pun lain macam..kalu betul aku tetap sokong dia sbb skarang dia dh berubah x mcm semua pemimpin belah sinun yg sampai nak mati pun x berubah2 lg...anyway aku pun x kisah psal pemimpin ko sbb korang meLayu bukan islam....

Tanpa Nama berkata...

baca dan lihat boleh la...nak percaya belum tentu....

Tanpa Nama berkata...

Kalau zaman tu dah pakai spek camtu, mesti zaman skrg nik aziz sentiasa ber spek.

Tapi tidak kan? Jadi, itu gambar bukanlah Nik Ajis. Tapi yg sanggul tinggi tu cam muka Wan Chik Daud dalam cerita Do Re Mi. Adik dia ka?

kak vee berkata...

comelnyaaaa abang ajis kita.. cute miut!~ geram I!~

Pena berkata...

Astagfirullah.
Tak takut Allah ke?
Gambar TGNA ketika muda amat berbeza dengan gambar di atas.

Pergi jumpa TGNA n minta maaf sbb fitnah TGNA.

Ya Allah
Ya Rahman
Ya Rahim
Kau laknatilah mereka yang mengfitnah (jika mereka belum sempat memohon maaf n bertaubat)
Kau bukalah keaibpan pengfitnah (jika mereka belum sempat memohon maaf n bertaubat)
Kau matikanlah pengfitnah dengan kematian yang hina dan keji sebagai pengajaran kepada masyarakat. (jika mereka belum sempat memohon maaf n bertaubat)

Amin Ya Rabbal Alamin.

Tanpa Nama berkata...

Mengapalah degil sangat kau orang ni; itu gambar persandinagn dato Nik Aziz b Nik mohd kamil pada tahun 1969...ingat lah selagi berita palsu ni tidak diperbetulkan, selagi tu lah kamu berdosa, neraka jahanmlah jawabnya.

Tanpa Nama berkata...

Husin Lampoyang,kamu ni orang islam ke kafir? orang dah cakap gambar itu ialah dato Nik Aziz Nik Mohd kamil, anak saudara arwah dato Nik hassan bekas MB Terengganu; anak saudara Dato Nik Hussein, tuan punya MTD; wanita itu pula adalah kakak ipar Dato Wan Hisham UMNO Terenggau... selagi fitnah ini tidak dibetulkan setiap saat kamu dibakar api neraka...

Ikmal Zainal berkata...

Fitnah.. gambar di atas milik Nik Aziz Kamil.. Ingat Pembawa fitnah tempatnya di Neraka

http://2.bp.blogspot.com/_AnovcU-a9ZY/TRwjmtLJ4WI/AAAAAAAAN0U/x5BDL7bCV4U/s1600/nik_abdul_aziz_kamil.jpg

Tanpa Nama berkata...

Kenapa buat fitnah ni