Khamis, September 16, 2010

Mengingati 16 September: "I got the power"


[Sila baca dengan nada macam iklan Merdeka oleh Pengarah arwah Yasmin Ahmad. Cuma lagu iringan "I Got the power" agak rancak. ]

Semasa itu, ana masih muda. Blog ini baru tahun kedua.

Perniagaan menjual orang belum lagi untung dari menjual unta. Ana perlu menampung pendapatan dengan bekerja sambilan dengan kumpulan media Agensi Husin Lempoyang. Kerja pun tidak tentu, wartawan bukan, dan jurugambar pun bukan.

Pada malam September 15hb, 2008, ana dapat tip untuk sembunyi di Istana Negara kerana Anwar Ibrahim akan angkat sumpah jadi Perdana Menteri. Dia sudah janji, kalau tidak jadi PM, dia akan berhenti lusa September 18hb.

Kami diberitahu Anwar akan angkat sumpah pada pukul 5:45 pagi sebelum wartawan lain sempat berkumpul di istana. Muhyiddin ada buat penafian di TV3, tapi kami lebih percaya sumber kami.

Sampai pukul 5:45 pagi, tak ada lagi orang depan istana.

Pukul 6:45 pagi pun tak ada orang. Gaduh pasal siapa layak jadi imam solat subuh antara sesama pemimpin DAP, PAS dan PKR.

Tunggu 8:30 pagi, ada lagi cekadak. Masih lagi nak tubuh kerajaan baru.

Pukul 12:30 tengahhari, gaduh pasal siapa nak jadi PM dan TPM. Belum gaduh pasal projek untuk kroni lagi ni.

Sampai masa 1:40 tengahhari, Tian Chua pula mengaruk buat stunt. Dia tuntut jadi Yang Di Pertua Dewan. Tuntutannya pasal dia bersusah pergi ke Taiwan untuk dapatkan orang lompat.

Akhirnya, Anwar Ibrahim angkat sumpah depan Agong pada pukul 2:30 tengahhari. Cuma dia angkat sumpah depan gambar Agong. Dia tak angkat sumpah di Istana Negara tapi di Tropicana pejabat PKR.

Hingga hari ini ana tidak akan lupa hari yang penuh bersejarah ini.

Selepas ini nasib ana bertambah baik. Ana bertambah famous. Bila kawan-kawan jumpa, mereka tak panggil nama ana, mereka panggil ana sebagai Husin.

Ana dijemput jumpa Perdana Menteri, Timbalan Perdana Menteri, dan Menteri-Menteri lain. Tokoh korporat, penulis polisi kerajaan, dan macam-macam orang mahu jumpa ana.

Ada bakal Sultan pun nak jumpa, tapi ana tidak dapat hadhirkan diri. Sekali sekala, bila sudah famous, kenalah jual mahal. Sebenarnya malu pasal tak ada baju, seluar dan sepatu yang sesuai untuk mengadap.

Anwar Ibrahim pun ana dah jumpa, tapi sebelum dia "jadi" Perdana Menteri.

Terima kasih Anwar Ibrahim.

Tanpa Dolah dan kemudian hari, tanpa mu, tiada orang yang dapat menggantikan mu ... untuk bahan lawak ku.

Selamat hari Malaysia. Merdeka! Merdeka! Merdeka!

Wow! Jual orang pun boleh jadi famous.

8 ulasan:

cikguaziz.blogspot.com berkata...

Kahkahkah..
16 September Anwar jadi PM...
Kahkahkah..
Mana ada..?

http://cikguaziz.blogspot.com/

budak celake berkata...

tak paham le lawak ni uncle husin

bRAVEhEART berkata...

hahaha Husin, kalau susah sgt Anu-ar tu, tubuh saja kerajaan dalam buangan kat mana2, kat Timor Timur pun boleh, hehehe kita akan tetap ingat 16 September dan ingat Anu-arr Berahi...heheheh

Tanpa Nama berkata...

Tuan Husin,

Lagu untuk Nuar..ba..wow..wow

September in the Rain Lyrics
Artist(Band):Frank Sinatra


The leaves of brown came tumbling down
Remember in September in the rain
The Sun went out just like a dying ember
That September in the rain

To every word of love I heard you whisper
The raindrops seemed to play our sweet refrain
Though spring is here to me it's still September
That September in the rain

To every word of love I heard you whisper
The raindrops seemed to play our sweet refrain
Though spring is here to me it is still September
That September in the rain

That September that brought the pain
That September in the rain

Cikgu Salleh Telegu
DG48 Fizik
SMK Tanah Liat
Permatang Pauh

rudy berkata...

pi la angkat sumpah depan gambar kat opis lagi .. pangge ramai2 dengan reporter afp, nyt, tel aviv times semua cukup ... hahahaaha bengong sial anuwa

Tanpa Nama berkata...

16hb September 2008 adalah hari penyokongnya di sontot oleh Anuwar secara beramai ramai.

Pagi tu anuwar angkat sumpah untuk jadi sesumpah depan cermin.

Anwar mana boleh kena angkat sembah pada orang lain kecuali dirinya saja.

KJ kera Nuar berkata...

msalah nya, ramai & semua orang PKR-PAS_Dapigs masih percaya kat mamat Nuar Bangkai babi ni..


Belajar agama tingi2, kat India (n,ajis) kat merata2..

Nuar belajar sastera aje..modal air lior & kahak..pun orang percaya..

Terang terangan kena tipu..yalah mcm sejarah ajartam2 sesat Nabi palsu, PM p[alsu..puak 2 di Malysia ni mmg terpengaroh & bengap..walau pun bertaraf pensyarah, doktor dll.


Google You tube:-

Sahibul Samahah Al-Juburi bersaba:-

YANG RASMI 40 orang, Yang Tak rasmi...Cukup..cukup...

(bodoh betul diorang ni, oh nik *ajis pun ada..bagus2)


MMG Bodoh...

AlJuburit berkata...

Kalau anda belajar NLP- Neuro Linguistic Programming..Kanal la Tabiat nuar..(modus operandi)

Habit mcm recoder tape..Manusia akan mengulangi tabiatnya:-

a.Modal air lioq (1 sen pun tak keluar) -
b. Berjanji/memukau bagi syok @ menghasut benci separuh gila (hilang rasional) @ mimpi PALSU

c. liwat orang yg syok @ separuh gila...termasuk juboq2 Ulam PAS


Inilah NUAR & Puak2 nya yg PUAKA.


NLP-Ilmu Mimpi MLM, Jutawan Segera modal air lior..


Dipetik Dari BIble Father Khalid Samdol Gagapi

"MIMPI cukup INDAH,
Hope never disappoints"