Selasa, September 07, 2010

Peraturan wakili Malaysia ke Pertandingan Ratu Cantik Antarabangsa


Kabinet telah mengumumkan polisi baru berhubung kelayakan minima untuk wakil-pertandingan ratu cantik Malaysia ke luar negara.

Dato Seri Utama Dr Rais Yatim yang mencadangkan setiap wakil-wakil Malaysia ke pertandingan ratu cantik antarabangsa perlu ada kelulusan ijazah asas atau lebih, berbahasa Inggeris DAN boleh berpantun dalam bahasa Malaysia.

Ini berlaku ikutan satu peristiwa beberapa tahun dahulu di pertandingan akhir pertandingan ratu cantik dunia Miss Intercontinental di Sibu.

Miss Malaysia diwakili oleh seorang sedara mara Namewee (mari kasi ludah ini babi! ptoih) yang pergi sekolah Cina dan penentang kuat konsep 1Sekolah.

Ratu-ratu cantik Miss USA, Miss Singapore dan Miss Malaysia adalah antara yang layak ke pusingan separuh akhir. Untuk naik ke pusingan terahir, mereka akan dihakimi dari jawapan kepada tiga soalan mudah yang sama.

Mereka disoal tiga ratu sekali gus. MC mulakan soalan untuk Miss USa, Miss Singapore dan Miss Malaysia.

MC: The first question is, name me an electrical appliance starting with "L"
Miss USA: Lamp
Miss Singapore: Light bulb
Miss Malaysia: LADIO

Ketua Hakim: No, no, Radio does not start with the letter "L"

MC: I am going to give you two more questions. Now, name me an animal starting with the letter "L".

Miss USA: Lion
Miss Singapore: Leopard
Miss Malaysia: LABBIT

Ketua Hakim: No, no, no it is rabbit. Not LABBIT!

MC: Next question. The name of a famous car that starts with "L"
Miss USA: Lexus
Miss Singapore: Lamborghini
Miss Malaysia: Lolls-Loyce

Ketua Hakim: Oh my God! Rolls Royce, for heaven sake.

MC: I am going to give another question as a last chance! Name me a fruit starting with the letter "L"
Miss USA: Lemon
Miss Singapore: Lychee
Miss Malaysia: (Dengan penuh yakin, sambil tersenyum dia menjawab) LIEWLIAN!!

Rupanya cerita ini belum berakhir lagi.

Para hakim terpaksa bermesyuarat sebentar untuk menentukan samada Miss Malaysia patut di disqualified. Akhirnya mereka bersetuju Miss Malaysia berhadapan dengan masaalah penyebutan huruf L. Dia patut diberikan peluang sekali lagi.

Hakim: (sendiri bertanya) OK, the final question is name me a part of the human anatomy starting with the letter "L"
Miss USA: Lung (tepuk tangan)
Miss Singapore: Liver (lebih kuat tepuk tangan)
Miss Malaysia: LAN CIAU

Kesemua juri hakim-hakim pengsan ...

Memang patut adakah 1Sekolah untuk membentuk perpaduan rakyat pelbagai kaum dari kecil. Miss Malaysia yang mewakili Malayis apasti tidak faham kebudayaan Melayu yang kaum paling ramai di Malaysia.

Pengajaran bahasa Inggeris patut dipertingkatkan. Tak kiralah samada melalui program PPSMI atau tidak PPSMI.

20 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Latuk,

Wa manyiak pande cakap milayu, itu bulak pelempuan manyiak pande maa, dia punyia jawapan ada butut ma, itu olang putih sama itu kiasu talak pande. Wa kalau minta kilija misti lapat sibab wa pande ma, wa juga muleh lali pigi austlalia bila wa sudah minang dan banyiak luit.

broGaraM berkata...

hahaha....

aduih..sakit perut aku..!

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulillah, ada gak lawak bangang lagi best time dua tiga hari dekat nak raya nih, hahaha. Inilah cerita paling lawak best giler penah aku baca...hahaha...sampai sekarang pun aku tak boleh nak berenti gelak lagi...hahahahahahahaha

azman berkata...

Assalamualaikum sein...

Wa mau wish lu silamat hali laya..ala mutut ka wa cakap itu machiam??

Tapi sekarang ni sein ramai dah bebudak cina bagus dalam bahasa melayunya, yang tak bagus tu suma yang perangai mcm namawee babi tu je..hati komunis, patut kena dok dalam utan je mcm komunis dolu dolu.

Tanpa Nama berkata...

trima kaseh sein...mungkin bapa amoi tu nama khong khek khuat kot sein...
tu la silapnya.patut kena hantar kat teresa cock suruh belajar bahasa melayu.
balak teresa cock tu kan ke melayu.
tentu teresa cock ni faham bab2 melayu ni..
biasa la sein...jenoh dah dia dok kulom...

Tanpa Nama berkata...

ayoo..ayyoo..ini lawak manyak bagut maa..wa manyak ketawak manyak kuat loo..lu usein haa..itu lain kali buat lawak ini macam..wa..ketawa sampai sakit pelut.

Tanpa Nama berkata...

lawak gilo tul...berair mato den golak ni...sampai staff lain ckp haku ni x butut ke golak sowang2 huhu

idup usin

Tanpa Nama berkata...

ALJUBURI
Apa ni Husin ???
Anda bole ditangkap : akta hasutan tau tak?
Orang cina tidak boleh, pahamkan ye " tidak bole" di sentuh sensetiviti nya, mereka adalah aset penting untuk negara M'sia dan juga undi mereka sangat penting..ada paham?
Orang2 melayu di M'sia adalah di tuntut supaya memberi keutamaan dalam segal hal kepada kaum imigrant ini.

Abu Garcia berkata...

wakakaka.....kanineh butut .... wa ingat aa ..itu pelumpuan ...nama eli wong wo.... sama aa luluk lumah exco sama Terlasa Kock ....

Tanpa Nama berkata...

Usin.
Ini satire atau cerita benar? Kau jangan main-main Usin nanti presiden porno charge kau kat court baru tau. Kau jangan main-main sama itu bangsa tongsan datang nanti itu Menteri Amaran sama Ghani 4tahil ISAkan kaun baru tau. Kau mesti ingat kau tu Melayu senang kena tangkap dan masuk jail. Orang Melayu Imalaysia tak boleh cakap-cakap sensitif, rasis dan fitnah. Kau hanya boleh duduk di surau dan masjid saja kerana orang kafir dilarang masuk kerana tak mandi hadas tak tutup aurat, bini -bini bos ok tak tutup aurat dan bawa kawan kawan yng tak mandi hadas dan tak tutup aurat masuk masjid. Islam 1Malaysia pemimpin ok yang lain tak ok. Tak percaya tanya Mufti Perak dan Ketua Pengarah Mais.

Matt Piap

abdul wahib berkata...

Assalamualaikum ya Tuan Husin Lampoyang,

Ente punya lawak banyak lawaklah..tapi macam itu Matt Piap ada chakhaplah..ente tarak takut sama itu Isa ka? Ana ingat kalau ente mau chakhap ikut ente punya suka..ente kena tukar nama dululah..ana ingat paling sesuai ente pakai nama "Hoo Sien Wee" atau "Wee Lam Pyang". Sudah tuntu itu Isa tarak bole sangkut sama ente. Ana pun banyak heranlah..isykrang ente punya gomen bikin 1Malaysia..itu nama Isa pun patut sudah kasi tukarlah..kalau tidak dia tau cari sama melayu sajalah!
P/s: Itu hari ente jual sama ana 2 orang tukang urut sudah lari lah!!

oldman50 berkata...

Wah Latuk,
Gua sama gua punnya mini ah, ketawa manyak kuat sampai mata pun atak keluar air. Good joke. Sendirian yang lembut tapi keras

Tanpa Nama berkata...

Kasi L.... juga kepada songkok-songkok yang mengali-babakan projek-projek dapat secara lobi dan mengampu kak Los.

Rascal

jebat berkata...

Salam Sin,

Baru semalam gua minum lempoyang hang dah buat lucu lagi. Sakit perutku sekali lagi ....

Patut budak tu di beri bintang yang boleh membawa gelaran DATO'.

Sebab selama ini yang bergelar dato' pun lebih kurang (bahasa melayu nya) macam dia tu. Kalau te' percaya kaji

Waktu QE (UK) anugerah kan "LORD" kepada BEATLES ada yang memulangkan bintang LORD kepada Ratu Englang itu sebagai bantahan.

Tapi di negar kita ni DEMOKRASI,
Dato' yang ada tak kesah, Malah bersorak gembira bila rakan mereka bergelar dato'. Walaupun Dato' BOHDOHH !!!

Selamat hari Raya Aidilfitri,
Maaf Dhahir dan Batin ...

Tanpa Nama berkata...

hahahhahah

aduhhhh husin otak ko memang geliga

selamat halilaya semua maaf zahir dan batin. mali lamai lamai kita layakan halilaya ini.

kluangman berkata...

Sin, aku dah copy paste print (mohon izin) untuk dibungkus dan dibawa balik kampong sebagai'kuehmueh' yang akan dipaparkan kepada sanak suadara.

Semoga hari raya ni mereka lebih ceria dengan 'kueh bangkit husin' atau singkatnya 'lancau'.

sunglasses berkata...

ahahahhaah kelakar betul tergelak aku sorang2 baca..nak pecah perut ko memang terbaik husin

Tanpa Nama berkata...

lu sial sin..wa gelak sorang sorang atas jalanraya ingat cerita lancau lu ceritakan sin..

pak pandir 2020 berkata...

seronok aku baca ni... gelak sorang aku tengah2 malam ni

@rep berkata...

Nanges!!