Khamis, Disember 16, 2010

Ismail Sabri mintak cucur kodok pulak


Dato Ismail Sabri dan Datin ada masaalah kesihatan lalu sama-sama pergi jumpa doktor.

Lepas doktor cek mereka berdua, dia dapati keadaan fizikal mereka tidak ada apa-apa.
Doktor cadangkan, Ismail Sabri dan Datin mula tabiat baru menulis dalam kertas notepad mana-mana benda yang perlu diingatkan.

Mereka setuju betul dengan cadangan doktor.

Waktu malam sedang mereka tengok TV di rumah dan anak-anak hilang masa musim cuti, Ismail rasa lapar. Dia mintak Datin buatkan makanan ringan di dapor.

"Awak nak apa?" tanya Datin.

"Buatkan saya cheese burger dengan air koko panas. Awak tak mahu tulis ke, yang?" Ismail Sabri mengingatkan.

Datin kata, "Takda masaalah, cheese burger dengan koko panas. Tak payah tulis-tulis, saya boleh ingat."

Ismail Sabri menambah, "Ya, letak sedikit serbuk lada hitam pada burger dan air koko guna susu segar. Ikut cakap doktor. Tulislah yang."

Datin meyakinkan Ismail Sabri, "Saya boleh ingat, awak nak cheese burger dengan lada hitam dan air koko panas guna susu segar."

Ismail Sabri angguk sambil menyambung mata ke arah program TV.

Dalam 20 minit, Datin masuk membawa sandwich tuna dan telor, dan air kopi."

Ismail Sabri melihat pinggan dan tidak puas hati. Sambil merenong pada Datin, dia bertanya, "Mana cucur kodok tadi?"

Dua-dua ada penyakit pelupa. Padanlah naik minyak Ron 95.

Dulu Pak Lah dan Shahrir pencen disebabkan naikkan minyak. Pendiklah masa depan.

16 ulasan:

pak leman berkata...

biasalah tuan husin...dah tua jadi pelupa...kalu tak pun air naik ke kepala...ismail sabri ni kena jaga pelancongan lagi sesuai..

bRAVEhEART berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
bRAVEhEART berkata...

Cilakak punya Husin, kau kutuk menteri aku? tapi aku pun ada pernah kutuk dulu pasal jangan makan bawang putih, semalam kau tertelefon aku sbb lupa nomber telefon kawan kau tu ke? Tp, semalam tu aku dgn isteri nombor berapa? aku pn dah terlupa, Sin. Hehehe, Ron 95 ke Ron 97?

balut_skek berkata...

dia nak balut kot?meh sini aku kasi..biar lupa terus ...dia suruh rakyat malaysia tanam sendiri kan ?aku tanam ganja boleh ?

Tanpa Nama berkata...

apa barang cucuk badak, cucuk pantat lagi best

azman berkata...

Assalamualaikum sein

Biasa la tu sein...menteri banyak keje tau,tu sebab dia salah naik.

Bab pelupa ni, orng biasa pon pelupa gak, tapi bab naik ramai yg tak lupa, mcm aku klu tak naik aku risau sein.

Wake UP! berkata...

Ada orang suka yang pelik. Cucuk lubang kunyit.

Tanpa Nama berkata...

terkencin aku...ha..ha..

Tanpa Nama berkata...

Bodoh macam Duffy Duck....nampak gaya terpaksalah aku berpindah ke Cameron Highland nak tanam sayur...ish...ish....ish.Gula pun naik nak kena tanam tebu sendiri...rokok naik kena tanam tembakau.....kalau kunyit naik itu kena tanya Bang Nuar ?

hisham berkata...

korang ni tak dak cerita lain ke pagi2 jumaat nih...naik..naik...naikk...
dah dapat bahagian masing2 malam tadi dah lahhh.
bagi yang dapat la.
payah kalo dapat menteri yang bodoh ni..
nak tanya sabri sikit....apa beza orang cerdik tapi tak reti buat kereja dengan orang bodoh tapi berlakun bijak..

Hiriyati berkata...

HAHAHAHA!
"Cucur" la saudagar bukan "cucuk"....ataupun "cucok"

azman berkata...

Assalamualaikum sein

Setuju ngan anon 11:04 sebab stor kunyit anu arr dan azemin yg punyaaaa.

hatibasah berkata...

saya tukang sapu hotel jaga bahagian tandas. Satu hari Datuk Ismail sabri meeting agakya dihotel ini. Tiga empat kali keluar masuk tandas, sejuk agaknya.

Bila dia tiap-tiap kali masuk zip selura tertutup. Bila keluar, zip seluar terbuka. Nak tegur segan - agaknya dia lupa tarik zip kot bila siap kencing. Datuk Ismail katanya Kuat kencing manis-manis punya.

JoeZuax berkata...

kahkahkahkahkah lawak first class ni usin ! aduh pocah porot den

anti bohmau berkata...

pak usin,

tengok dato ma'e ni bukan main lagi support artis. mentang2la anak dia artist. elok jadi menteri hiburan semata saja lah....

hiriyati,

oghang kedah kata 'cucoq kodok' utk jemput2, bukan 'cucur' atau 'cucuk'

Tanpa Nama berkata...

Datuk ni lupa pasal harga susu naik jugak, pasti harga teh tarik akan naik.

Ape lagi yg akan naik ?