Isnin, Disember 06, 2010

Mesyuarat editor Harakah


Petang semalam Naib Presiden PAS, Dato Haji Mahfuz Omar datang berjumpa penyunting-penyunting berita Harakah di pejabat mereka dekat-dekat kedai Yusof Haslam. Ianya berkenaan perhimpunan bantahan air semalam.

Belum sempat duduk lagi di bilik mesyuarat penyunting berita, Mahfuz sudah bersuara, "Zul ... PAS Pusat mintak tolong ente skit berkenaan perhimpunan tadi."

Zulkifli Sulong ialah Ketua Pengarang Harakah.

"Penyertaan semalam tidak memuaskan. Orang DAP tak turun, PKR tengah perang sesama sendiri .. tak ramai turun. Tinggal budak-budak kita saja yang tergolek-golek kena spray," sambung Mahfuz.

"Apa kami boleh tolong YB?" Zul bertanya.

"Kami mintak hangpa spin skit. Kasi nampak ada lebih dari 10,000 yang kita dok kompang." Mahfuz menerangkan.

"Perhimpunan ini mustahak dari aspek persediaan pilihanraya. Selama ini demo Pakatan Rakyat ramai dan berkesan. Lani tak berapa sangat dan menurun," Mahfuz sambung.

"Memang sudah banyak menurun. Lama kami dah sedar momentum demo dah hilang. Orang ramai dah penat politik. Political fatigue. Yang tinggal orang kita aja." Zul jelaskan.

"Sebelum PRU 2008, kita dapat buat Bersih dan ada pula Hindraf. Kami nak buat yang satu macam tu lagi. Itulah mintak tokong hangpa skit. Untuk jadi penarik program masa depan, tulihlah dalam 15,000," Mahfuz merayu.

"Susah YB nak main-main spin macam ini. Nanti kita kena tibai dengan blog-blog pro UMNO," pengarang Nazri Abdullah berkata.

"Jumlah yang mai tadi pun ada dalam 2, 3 ribu. Budak kami kira dari pukul 11 pakai ketek ketek yang buat kira zikir. Online news pro kita dan agensi antarabansga ada push sampai 5 ribu. Tapi Malaysiakini pun kata 2 ribu saja."

Zul tanya Mahfuz, "Itulah YB ... Macam mana nak spin sampai 15 ribu?"

Mahfuz memberi ide, "Baiklah kalau 2, 3 ribu, hangpa katalah ini macam perang badar. Setiap seorang itu ada satu malaikat bersama. Orang UMNO tak nampak pasal hati depa tak bersih. Kita nampak.

"Dah boleh kata 5-6 ribu."

Zul mencelah, "Jangan buat lawak YB."

Mahfuz meyakin mereka.

"Kalau depa main-mainkan kita, ana cabar atau ajak depa debat. Menteri ... ana usul potong gaji RM10 di Parlimen.

"Lepas tu ... katakan ada jemaah sembahyang zohor, pemerhati, student Universiti, dan wartawan. Semua tu kasi up banyak dalam 2 ribu. Dah dapat ada 7 ribu."

"Setakat banyak tu bolehlah YB. Lebih dari itu ... susah," pengarang Azmi Yusof cuba jelaskan.

"Hangpa pasti pandai nak buat. Ana yakin dengan kebolehan ente semua. Nanti ana cakap dengan Husam suruh selaraskan gaji Harakah," Mahfuz kasi pancing skit.

"Hmmm ... Memang kami biasa buat ni," Zul jelaskan

Sebut selaras gaji, terus biasa buat.

"YB ada idea macam mana nak tambah lagi 7-8 ribu sampai 15 ribu?"

Pening juga Zul dibuatnya. Yang mintak tolong tu Mahfuz. Dia Naib Presiden parti. Takkan tak tolong.

"Ohhh ... itu senang saja ....

"Hangpa laporkan perangkaan ini adalah kiraan sendiri oleh Azmin Ali dan Saifuddin Nasution atas arahan Anwar. Depa hebat ... "


* Gurau saja YB, jangan saman ye. Lama kita tak minum di Thaqwa?

35 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Sin

seri aman 30 datang undi jadi 450.

kalay 3 ribu datang, azmin dan saifuddin boleh spin jadi 45 ribu

hehehe pkr pkr ... ingat senag nak liwat orang ramai?

Tanpa Nama berkata...

Jangan xtau Tuan Sin, angka 5-6 ribu tu blum masuk jumlah anjing2 & katak2 yg ade sekitar KL, kalu dikumpul & bermandikan ujan FRU mesti blh capai jumlah 15,000 punye. Cube cek blk angka tu, blh capai x? Kah.. kah.. kah....

haji mohd berkata...

tak lawak pun

Tanpa Nama berkata...

ni gua songlap dr pengomen bernama hahn... sila2 le membaca dengan ati yg tenang ye


' Tuanku, Maaf kerana menganggu ketenteraman Tuanku. Patik saja kecoh kecoh serah memorandum. Sebenarnya Patik pohon limpah kurnia tuanku untuk meminjam sedikit duit kerana bank telah tanya hutang patik. Untuk meminta pada Sultan Selangor baginda murka pada patek buat masa ini. Tolonglah kerana hutang patek bukan sebarangan. Besar tuanku. Mudah mudahan Tuanku dapat mempertimbangkan. Kalau ada simpati tuanku dapatlah kiranya patek RM1 juta. Patek akan membayarnya kembali di PRU akan datang. Sekian'

insaf berkata...

sebenar aku masih hairan bagaimana ada org tidak tinggal solat tapi tidak sedikit pun rasa insaf dengan menyokong umno lagi sedangkan mereka tahu fakta sebenar,yang duduk kat kampung tak dapat ekses selain dari tv1 aku tak kisah sangat.

azman berkata...

Assalamualaikum sein

Semalam aku terlepas menghadiri majlis kenduri khawin sudara la sein...sampai ati dorng buat mcm ni kat aku..taknak kawan ngan dornglah.

Tanpa Nama berkata...

Terus lah kencing kan rakyat

lama kelamaan orang dah tak percaya apa pun kenyataan yang di keluarkan oleh parti kau

Sekali dua kau kencing orang mungkin tak nampak...tapi kalau dah selalu dah kira penipu besar kau ni

Parti aja bernama kan islam tapi perangai lebih buruk dari kapir

PAS lebih kapir dari kapir

Tanpa Nama berkata...

aku lagi heran tengok org PAS ni. dah la makan duit kerajaan, mintak bantuan kerajaan, pegi sekolah pondok terer terer boleh baca quran. hafiz lagi, solat tak tinggal, haji dah pegi, tapi pandai buat fitnah. pandai provokasi dan pandai bermain sentimen guna ayat quran. kene tangkap basah buat selamba. org gay sokong. org kafir di cium buntut nya. lain la org asli. itu pun org asli yg tak tengok tv dan tak de kemudahan internet boleh balun dr zul ahli exco pas dan dr zul boleh diam je tak jawab. ni doktor cuck lengan sendiri macam anak mahfuz ke?

Tanpa Nama berkata...

insaf, apa masalahnya menyokong sapa pun ?

marissa niaga berkata...

5-6 ribu tolak import dari luar, aku ingat yang "true" selangor ni mau 2-3 ratus je ..

balut_skek berkata...

sin..aku rasa ko boleh jadi PM la sin...ko ni kira ok la...ade sifat lucu dan lucah...pastu ko lak naik unta...ko jadikan unta kenderaan rasmi semua menteri..baru diaorang tau ape rasa..pastu barang2 lak ko maintain je..biar naik sekali tapi boleh pakai banyak kali...hehehehe..jangan marah sin..usin for PM!!!

insof berkata...

Insaf orang pas. Orang Dap sekor pun tak payah penat penat datang. Dapat post TPM. hu hu hu


Yang pi demo 2-3 ribu, yang terseksa sangkut dalam traffic jam 20-30 ribu, yang tak datang sokong 20-30 juta.

Tanpa Nama berkata...

Berapa yg hadir tak penting tp tujuannya adalah utk rakyat. Apakah BN amik peduli hal RAKYAT?? Menteri dh cakap Ron 95 tak naik thn ni tp naik juga!! Rasanya semua sedar dasar penswastaan tidak menyebelahi rakyat, lihat PLus & IPP sebagai contoh. Adakah perjanjian yg k'jaan BN buat dgn konsesi menyebelahi RAKYAT?? Klu tak bagi naik k'jaan (RAKYATlah tu)kena bayar, adilkah tu?? IPP dpt subsidi lebih dari apa yg RAKYAT dpt,siapa pemilik IPP tu? Bloggers yg mesra BN, tolonglah RAKYAT jgn dok bodek je mcm kuman seberang lautan nampak tp gajah kat depan mata buat2 tak tahu je!!

Tanpa Nama berkata...

itulah dipanggil nisbah perjuangan, satu suara untuk kebaikan sejuta orang. Ini bab air, kapitalis vs. marhaen. Depa DAP dan PKR tak faham lagi nilai perjuangan sejati, baru nak belajar.

Rascal

tok siak berkata...

aku dah jemu tengok anwar guna ruang masjid untuk berdemo / berpolitik sempit. habis semua kapir lahanat di bawak sekali masuk.

dah tiba masa pengurusan masjid negara renovate ruang anjung tersebut agar tidak di salahgunakan oleh mereka

Tanpa Nama berkata...

panggil arkitek suruh design pasang dinding ber rongga ( design Islam ) agar semua ruang anjung di tutup, tetapi udara dan cahaya masih boleh masuk.

banyak masjid baru yang ada buat macam tu kat anjung mereka.

Tanpa Nama berkata...

Tiap sorang PAS ada 10 malaikat mengiringinya. Kalau 5,000 PAS bermakna 50,000 lah.

malaikat apa tu?

Malaikat Maut kot.

JIM.

Tanpa Nama berkata...

Orang melayu yang tak sedar diri diperkudakan oleh DAP, yang demontrasi semua orang melayu,mana muka DAP, tak ada, tapi yang untung DAP, bagusla tu......

amnitpg berkata...

Melayu memang amat sedar malah SUKA diperkudakan oleh bukan Melayu.
tengok sahaja lah perkongsian Ali-Baba syarikat, pakai nama Melayu untuk minta itu ini dan banyak lagi kalau nak tulis pannnnnjangggg.

Politik memang lah orang PAS suka naik kuda, Orang PKR suka naik belakang !!!! kuda. Dapa jadi taukeh kuda.. yang samabut dan membeli pengikut melayu pas dan pkr yang mahu bejinak dengan kuda-kuda.

anti bohmau berkata...

depa pakai calculator cap ayam tuh! keluarla jumlah 20, 30 ribu...teloq ayam!!!

Tanpa Nama berkata...

Heran aku Sin ..RON 95 naik 5 sen depa marah macam2..tapi bab akidah bunyik pun tak dak...


Aku Melayu Islam

huddin berkata...

depa tak marah bab akidah terpesong sebab tok guru dah jamin syurga

antara dua mudarat UMNO dan Pas aku pilih UMNO.

belia16 berkata...

haha ... lwak tul cite acik husin ... belia16 dh mmg tau acik usin bab2 cite bohong , provokasi , lucah , tipu mmg no 1 . Cyalh acik husin unta ... agaknya ple otak acik usin pn same bsar cam unta kn ?? haha .... glongan belia sbnrnye dh naik jelak ngan crte bhongan mcm cite acik husin ni ... mmg bangang btol org yg ckp tk kesah harga minyak naik ... hahaha ... mcm tk lulus ekonomi asas SPM lak ... tkpe2 .. nnti krajaan jdkn ekon asas subjek wajib lulus lak ... haha ... poorraahh ... skit2 nk wajib ... mcm la dyorng pas dulu .... asal tukar mnteri pelajaran tukar sistem dn wawasan .. igt kami plaja ni tikus putih makmal ka .... ?? haha .... igtlh ... belia adlh pnentu mase dpan ngara ... acik2 mcm acik husin ni dh tk lme dh ... kami dok naik jelak ngan gaduh2 org politik ni .. jgn sampai mse dpan nnti tkde org mndftar jd pngundi sudah la ... hahaha .... sj je test power acik usin .... jgn mare ... nnti sye blnje duit kopi eh ... hahaha ....
*bela towkey unta lg baik drpd bela unta ,, sbb pale otk depa lg truk drpd unta ... haha ... jgn amek ati ... kihkihkih ....

Tanpa Nama berkata...

bukan 15ribu yg dtg, lebih lagi! tersangkut trafik jam. Teruk! FRU kacau...
Kesian yg bawa kereta hari tuh wakakakaka..

dah habis sekolah berkata...

belia 16 ni guna bahasa apa ye? x paham langsung!

belia16 berkata...

haha ... dah habis sekolah pn tk reti baca ... mmg sah satu lg bukti kegagalan sistem pendidikan ... haha ... bace pkai pale otak insaniah la .. bkan pkai pale otak unte ... haha ...

Tanpa Nama berkata...

belia16

cara ejaan kamu sah kamu fail spm dan srp

hisham berkata...

yang dok bising pasal ron95 tu hanya anjing2 dan pecacai dap jer..
dap suruh anjing2 mereka menyalak...(yang jadi anjing dap nih orang melayu).
aku tengok minyak naik,cina2 tu tak kisah pun..lagi besar2 kereta mereka..
ada orang tua kat kampong aku di kola nerang ahlul pas lah ni...sibuk kutuk tol naik,hari2 sembang kat kedai kopi pasal tol.
marah kerajaan naikan tol..
aku tanya dia pakai kereta apa..dia kata motor jer..
sebulan berapa kali pi aloq setaq?...dia kata tak tentu..pi pun naik bas jer..
aku tanya lagi..setahun berapa kali pi tanjung(penang la tu)..dia kata dah 3 tahun tak pi tanjung..
aku tanya lagi..selalu pergi kuala lumpur ke?...dia jawab...seumor hidup tak pernah pijak kaki kat kuala lumpur ....
jadi apa masaalah dia dengan tol...
sebuk tak tentu pasal...
sama lah dengan pecacai2 dan anjing yang dok menyalak...

belia16 berkata...

haha ... tk tau lak skang klo nk komen dlm blog pn ade pemeriksa ejaan eh ?? haha ... bengong btol ... mmg prlu formal dlm stiap prkara eh ... klo cm2 acik usin ni pn fail la spm dn srp dye sbb ejaan salah ... haha ... sorgl lg barua dn bukti kgagalan sistem pendidikan malaysia .... klo nk tngok ejaan btol atau salah pglh blog sastera .. ni blog politik la ngong ... hisham2 .. bohong la klo hang kata hang tk kesah harga minyak , barang sume naik ... klo btol hang tk kesah mmg hang dh seangkatan dgn towkey otak unte tul la hang ni ...
hang dok naik mrah psai org tua 2 sorng watpa ... yg pnting skrang rakyat marah harga barang naik ... ble harga brg naik ,, prbelanjaan naik ,, ble prbelanjaan naik ,, hutang dn darah pn naik ,, tp gaji tk naik2 ... cbelh hang tnye golongan brpndapatan sdrhana kt KL ni ... tongong tol la hang ni ... smpai bla lg nk dprbodohkn ....
*haha ... rmai lg rpenye manusie brotak unte .. haha ....

cucu mamak kutty belia16 berkata...

belia 16 ni adalah mahluk yang dulu guna nama cucu mamak kutty.

idup lagi engko ya, ingat dah mampos

Tanpa Nama berkata...

hisham, sedap2 mulut ko jer kata org anjing, ko tu apa? bapak anjing? anak anjing?

Tanpa Nama berkata...

salam belia 16, boleh tak tolong tulis kembali dengan menggunakan bahasa malaysia yang lazim diterima-pakai? saya ingin memahami apa yang anda perkatakan. minta maaf saya tak faham langsung singkatan2 yang anda gunakan. terima kasih.

mokmek

Tanpa Nama berkata...

insaf 1.27pm: nape kawan2 rapat/org kanan nuwar lari dari dia ekh?

Tanpa Nama berkata...

Anon 3.37 p.m.

Sebab depa tak tahan dok kena toron selalu
kah..kah...kah...kah...

Cheers....

Tanpa Nama berkata...

Masa Rasullullah sebarkan Islam, sapa yg percaya? Tak ada sorang pon percaya. Kena baling batu, kena baling najis, malah dikatakan nabi orang gila sebarkan Islam, kami (yg berDEMO) stakat air kencing FRU...insyaAllah kami boleh hadap. Apatah lagi bila ada orang yg berjuang nk TEGAKKAN Islam, lg lah kiri n kanan tu cemuhan bermcm2. insyaAllah, janjiNya akan datang jua.

Islam, Allah akan jaga tp Parti Islam akan musnah jua. Kalau Melayu...dlm kubur pon Malaikat x tanya hanya Melayu, Cina @ India.
PAS for All...-ia hanya wadah.