Khamis, Disember 02, 2010

Tak tahu menahu


Ekoran akhbar Sin Chew Jit Poh melaporkan kesediaan Anwar Ibrahim menerima Lim Kit Siang sebagai Timbalan Perdana Menteri, ia telah menimbulkan pelbagai reaksi masyarakat.

Orang Cina pasti suka dan kebanyakkan orang Melayu kurang suka kerana DAP yang akan dapat jawatan itu.

Reaksi PAS yang lebih besar, berpengaruh dan kuat jentera ingin ditahu masyarakat. Wartawan pun menyerbu satu majlis yang dihadiri oleh tiga pemimpin al ulamak PAS - Nik Aziz, Hadi dan Azizan.

Sesampai saja Hadi, mereka bertanya. Hadi berkata, "Kami tidak ada bincang perkara ini di mesyuarat Pakatan Rakyat."

Bunyi macam tak suka.

Wartawan pun tunggu Nik Aziz sampai. Nik Aziz lebih licik dan cekap permainan politik. Sampai saja di tanya.

"Saya sedia menerima Lim Kit Siang sebagai Timbalan Perdaan Menteri. Ia tidak bercanggah dengan dasar Islam dan negara," Nik Aziz menjawab.

Langsung sepanjang Majlis, Nik Aziz dan Hadi kelihatan bermasam muka.

Oleh sebab Azizan ada disitu, wartawan turut nak tahu pandangan pihak lain dalam PAS, lalu mereka tanya dia lepas Majlis.

Azizan jawab dengan spontan, "Saya tidak tahu menahu dalam hal ini .... Ini urusan kerajaan persekutuan."

Hai! Mereka bukan tanya pasal bantuan untuk banjir la...

21 ulasan:

Awat hang berkata...

Azizan azizan ... memang la lu lubok. Kasi malu orang Kedah aje

jebon berkata...

hahahahhahahahahahahhahaha! sumpah lawak giler.. aku gelak sampai terkincit!

Tanpa Nama berkata...

Jawapan " tak tau " apabila di tanya ada lah untuk mengelak kan diri dari tanggung jawab.

Semedang aja pukul "tak tau".. baik jangan jadi pemimpin!

Nasfu besar tapi keupayaan kurang...

APa Daaaa...

Oghang Ghombau berkata...

layak jadi sadik sigaraga

kerajaan anak beranak ... kerajaan batu 9

menantu pun ada ... yusrin

siapa kena jual?

mat nisfu berkata...

Ostaz, oh ostaz. manjang tak tau. Buat malu oreg kedah je

Tanpa Nama berkata...

Kalau Mahfuz Mr Bean mengganti Azizan, adakah dia akan cabar Nik Aziz dan Hadi untuk berdebat dengannya?

Kalau tidak pun, adakah dia akan membuat usul potong gaji Nik Aziz atau hadi RM10?

Mr Bean , Mr Bean .... bodohnya porter airport Bayan Lepas ini.

Kenn berkata...

Semudah Mee Celup ke?"

Tanpa Nama berkata...

Azizan tengok macam bagus, sama macam Dolah Badawi jadi TPM dulu. Tapi bila dah dijolok kedepan baru tahu latah jugak dan merapunya boleh tahan le Sin
Haji Hadi dengan Badawi samanya tang bendol

azman berkata...

Assalamualaikum sein

3orang pemimpin tertinggi Hampas tu sein.. bukanya 3 abdul tauuu.. ko jangan buat pasal, kang dorang buat tak tahu je dengan PRU13 sape nak jawab?.

Arif Omar berkata...

pinjam

anti bohmau berkata...

salam tuan usin,

kah! kah! kah! koh! koh!

lawakla pak usin!

Haji Bakhil berkata...

Sin

Nampaknya kamu dah jumpa Sadik Sigaraga II

Tanpa Nama berkata...

Bodoh la ko sin dan semua yg tak paham bodoh mcm taik. Ini namanya org pas bijak,nampak mcm tak sehaluan tapi dlm maksud..lu pikir sendiri kalau ada otak!

Kaulah pandai ... syeikh berkata...

Baiklah ... orang PAS pandai.

Cerita pada kami siapa orang PAS yang pandai?

Mahfuz Mr Bean? Din Puduraya? Hadi Boroi? Si N.Ajis?

Idris Ahmad? Nuraidah? Orang pun tak kenal ...

Tantawi Tolol tu? Kah Kah kah ....

Khalid Gereja dan Dr Zul??? Dua ni bangang nak mampus!!!

Azizan kot ... hehehe

Tanpa Nama berkata...

TIM MB KELANTAN BERI PADA DAP... JIKA NIK NAJIS BOLEH BUAT KAMI AKAN UNDI PAS...

Tanpa Nama berkata...

Kalau dah sayang sangat, nyawa dan badan akan diserahkan...
Aku cadangkan jawatan MB Kelantan dan MB kedah diberi pada DAP....setuju?

Ada berani? ada sayang?....alaa cayang..

LIM KOH TECK

Tanpa Nama berkata...

ye la, aku pun nak tau siapa ler orang hamPAS yg bijak..siapa eh?????

Tanpa Nama berkata...

jawapan ketiga ni macam

AGREE - DISAGREE - DON'T KNOW

Tanpa Nama berkata...

lagat macam tiga ABDUL je

KEE AH SOO

Tanpa Nama berkata...

yes, no, alrite

Tanpa Nama berkata...

abg usin.. ustaz jwp iklas 2, tak bohong, memang dia tak tahu..