Isnin, Ogos 17, 2009

Apa sebenar Zaman Edan


Brader Anwar Bin Ibrahim bersyarah mengenai Zaman Edan yang dikata oleh Ronggo Warsito di Permatang Pasir. Edan maksudnya gila. Maka Zaman Edan itu adalah Zaman Gila.

Biasalah Brader Anwar Bin Ibrahim perlu menyebarkan penyakit selesemanya dengan mengatakan BN yang gila.

Dalam bab menyalahkan orang atau otomatik salahkan orang, itu memang kepakaran Anwar. Pasal dia tak hormati bini sendiri, bini orang pun dia sanggup salahkan tanpa bukti.

Bab muhasabah, itu memang kelemahan diri Anwar.

Istilah jawa Edan hampir sama bunyinya dengan istilah orang Negeri Sembilan berbunyi Eden iaitu saya. Oleh kerana Brader Anwar yang menyebut Zaman Edan maka betul kehampiran dengan Zaman Eden atau Zaman saya.

Memanglah Anwar yang buat politik gila ini. Bila dia bermula gila? Ah .. istilah Edan sama bunyi dengan istilah Edah. Zaman politik jadi gila bermula bila Anwar habis tempuh edah untuk masuk politik pada Black 14, April 14 2008. Zaman Edan bermula Zaman Edah atau masa lepas edah.

Nak tahu apa dia yang Anwar kata Zaman saya, Zaman lepas edah dan Zaman gila, baca apa kawan kita sini tulis.

Gila babi, Babi gila pun tak macam ini.

32 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Zaman gila terjadi terlalu buat kerja di keji oleh Allah swt. iaitu banyak main bontot hingga takut nak berdepan dengan Allah swt. Satu hari tabiat akan makan diri sendiri seperti zaman gila. DSAI perlu berhati hati di jalan raya kalau nak selamat dengan bertaqwa kepada Allah swt. Jangan sampai bangsa sendiri menjadi mangsa di tanah Melayu sendiri

iceman berkata...

kaki putar alam kembali nak megencing rakyat kali nie kat permatng pasir pulak..beraper rmi lg yang terkena

kluangman berkata...

Bercerita pasal kegilaan anwar sebenarnya bukanlah sesuatu yang tidak normal atau perlu dihairankan.

Cuma bila, gilanya akan berhenti..di sg buluh atau di tampoi...atau nizar menyambutnya di tanjung rambutan.

Tanpa Nama berkata...

omak..omak..tengok husin..
zaman eden tu kite punye..
zaman gila pun kite punye..

nape cakap ayahanda Anwar punye..

omak..omak..tengok husin..

sob..sob..sob..isk..isk..isk

Cucu Tok Selampit berkata...

Suka dengan ayat terakhir yang diucapkan oleh Guru saya, Ustaz Ismail Kamus, Gila babi, Babi gila pun tak macam ini. he he he.

Edyes berkata...

look here and gimme your thot!. What say you?

Tanpa Nama berkata...

Tuan Husin,
Hang mesti ada kuasa pelobi sikit-sikit kan?, apa kata hang usaha buat debat antara brader nuar dgn muhyiddin tu, tajuknya 'kianat'.Main tembak-tembak je tak aci.

Rascal

Tanpa Nama berkata...

14hb April.....nombornya ialah 14.4

cuba tanya orang cina apa maksud 14.4

Hai yyyyaa. Suweeiii looo.

LIM TONG KENG

MOHAMAD berkata...

kah..kah..kah
Melayu sudah gila..kah..kah.kah
Melayu cakap o,putih sudah gila...
kah..kah..kah..kah
Melayu gila tak tau sebab..
kah..kah..kah..kah Melayu gila
kah..kah..kah..Demokarasi Melayu
hanya Melayu sahaja yang tahu
Kah..kah..kah..kah
Demokrasi Melayu ialah mencarut
Babi, dajjal, bontot, liwat
kahh..kah..kah..Melayu baru
Melayu1Malaysia...kah..kah
Demokrasi Melayu??? kah...kah..

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
benci naruto berkata...

16 September makin hampir..

40 MP akan melompat..laGila..


Nikajis pun gila, orang Umno/Palestin tak masuk syurga..

Nikajis= Allah?? Gila betui si kerepot ni.

ikut kepala hotak dia aje..

Tanpa Nama berkata...

Oi Nuar, ado kono mengono dongan album Gothik Malam Edan ko?

chegarMD berkata...

cerca,maki,tuduhan sembrono, maina
n politik takada kelas,sementara moral,agama dipermainkan tampa takut kpd tuhan, semuga allah membe
rikan hidayat kpd semua.sepatut nya
hujah di lawan hujah,yg memaki dan
menyumpah membayangkan insan muflis.apalagi kalau pemimpim2 utama negara bercakap seperti kelas
pengungjung2 blog.

Shamsul Yunos berkata...

I answer KJ Mouthpiece, Malaysian Insider's questions who is a traitor...

read it here
http://marahku.blogspot.com/2009/08/questions-i-want-to-answer-just-who-is.html

dhomnirhahs berkata...

pak sheikh hussin kena sertakan link dari economist skali, baru nampak edan anwar ni dah tahap antarabangsa

baLdi MeraH berkata...

http://www.youtube.com/watch?v=PuhlCsuyXrQ




gobalakrishnan tampar polis

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Saipul berkata...

Anwar dah gila nak jadi pm le..iku pintu belakang tak jalan,dok meracau cari jalan..anak omak ada,bleh tolong jayakan impian dia.

Tanpa Nama berkata...

Zaman edan??Eden tak ponah dengar ni.Zaman meliwat dah berlalu kot,dok tunggu zaman penjara pulok.
Man

Tanpa Nama berkata...

Nik Ajis cakap tu memang betul.

Semua orang seluruh dunia masuk neraka.
Hanya PAS saja masuk syurga.
Mungkin dia ada senarai nama ahli syurga.

Cuba tengok nama aku ada tak?

Ahlil Kubur

Tanpa Nama berkata...

zaman edan ni memang banyak melahirkan manusia2 yang sesat dan nyanyuk macam nik azazil nik mat

serban tebal sangat sebab tu kepala kurang masuk oksigen

bila kurang oksigen cakap pun macam orang gila

- walharammu walhalalku

akatsuki berkata...

brader anuar nie mmg mcm tu sggp buat ape sahaja untuk kepentingan politik beliau, ape pun kita nie manusia di kurniakan akal dapat menilai baik buruk 1 perkara, lg 1 hanya org Eden jer yang x boleh berfikir dengan waras....

Tanpa Nama berkata...

sudahlah tu, Syeikh Husin. Berhenti merapu. Carilah isu yang lebih sesuai. henti minum susu unta.

sri hartamas

Tanpa Nama berkata...

Husin,

Ketua kampong aku baru dapat watikah dari ....., bahawa surat sokongan yang dia tanda tangan diterima pakai oleh Pok Nik untuk kerestuan masuk syurga. Jadi pengundi-pengundi Permatang Pasir, hangpa jangan risau untuk pangkah BN. Aku boleh bagi hangpa surat tu dan pi tunjuk kat Pok Nik untuk dapat restu masuk syurga.

Salleh Telegu
Permatang Tok Kandu

Tanpa Nama berkata...

Salleh Telegu,

Aku org luar PP, dia boleh tak kasi tolong rekemen kat poknik.. aku dapat bidadari je dulu cukup la..nak test

Wak Peraon

chegarMD berkata...

Saya berharap kpd pengungjung2 blog
jangan mudah terpengaruh dgn surat khabar, terutama tentang laporan2 berita nampak nya etika wartawan di malaysia yg paling rendah di asia tenggara, laporan tak betul, sentiasa kena dakwa, kerana mereka ada agenda tersendiri,akhir sekali kena minta maaf yg jadi mangsa adala pembaca.

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
JualOrang berkata...

Helo Usin,
Berita panas. Penjual tempe sudah kembali.

http://mt.m2day.org/2008/content/view/25886/84/

Yang Benar,
Pak Jawo

Tungaklangit berkata...

SALAM

SEMPENA MENYAMBUT BULAN RAMADHAN INI SAYA INGIN MENGAMBIL KESEMPATAN UNTUK MEMOHON MAAF ATAS KEKASARAN BAHASA SEMASA MEMBERI ULASAN KEPADA SAUDARA-SAUDARA SEKALIAN

SEMOGA RAMADHAN INI DAPAT MENYATUKAN HATI UMAT ISLAM DI MALAYSIA INI...

SALAM SEJAHTERA

Tanpa Nama berkata...

pak jawo,
jgn terpengaruh dgn PR, skrg mereka dah MASTER dlm membuat surat atau dokumen palsu macam tu..
kan brader Anwar dah ajar mereka cukup2 selepas kursus kat sg buloh.

takat nak tuduh org tanpa bukti memang mudah..kau cuba bezakan antara dakwaan "pengundi hantu" oleh UMNO & Pas..dakwaan sape yg kuat logiknya..itulah IQ org PR

Wak Peraon

Tanpa Nama berkata...

semua2 yg komen nie tawu kan maksud zaman edan tu zaman gila.. tawu ka maksud keseluruhan zaman edan tu?? kemon lahh.. compare dengan zaman kita sekarang.. jgn dgr sebelah pihak.. dengar kedua2 belah pihak.. jgn terlebih dahulu mengutuk, ingat.. jahat manapun org tu, kita tetap tak boleh malukan dia, ada undang2 utk hukum. suarakan apa yg patut, bukan mencaci maki. kalau dengar apa2, tolong dengar sampai habis. nilai diri sendiri sebelum nilai org lain. entah2 kita yg mengata tu sama saja dgn org yg dikata. mungkin lebih teruk..
renunglah,