Isnin, Ogos 24, 2009

Awas Pak Lebai pakai serban


AMARAN

Awas kepada isteri-isteri nombor dua dan seterusnya akan orang muda yang memakai serban. Sesiapa ternampak Pak Lebai muda sedemikian, sila laporkan kepada pihak berkuasa segera.

Pak Lebai muda ini bukan Tok Kadi yang akan membantu menyelesaikan masaalah rumahtangga, jika ada. Pak Lebai muda ini bukan Guru Ugama yang dihormati serta sedia memberi nasihat dan menguatkan iman.

Pak Lebai muda ini mencari isu rumahtangga yang boleh dipolitikan. Dia sedia membawa isteri orang untuk naik atas pentas ceramah. Silap-silap boleh bertambah jahanam perkahwinan anda.

Jika terjumpa, simbah serban mereka dengan air basuhan kain sebagai langkah keselamatan.

Untuk memastikan perkahwinan anda terpelihara, gunakan perkhidmatan Tok Kadi atau Guru Ugama yang pakai songkok.

44 ulasan:

Kumbang berkata...

hehe

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
TokeyGaram berkata...

MEMANG KONA BARING....

HEHE

tok pawi berkata...

Pakai songkok boleh selit duit 50 ringgit celah2 songkok. Tak siapa tahu apa yang tersembunyi di celah2 lipatan serban.

Cucu Tok Selampit berkata...

Perosak rumah tangga orang saja Pak Lebai nie.

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
nazijo berkata...

pakai serban nak ikut sunnah nabi...
perangai tak ikut sunnah nabi...hehehehe

amirhamzah64 berkata...

salam bro,

Kawan baru nak melilit serban, terbaca tulisan bro ni.....ambik songkok hitam la. Jadi la macam orang UMNO......huhuhu

lebai berkata...

Lebai pakai kopiah lebai je... tak ganggu bini orang. Bini orang yang ganggu lebai. hehe
salam Ramadan

Rahman,Ahchong,Muniandy berkata...

buat ape nak simbahkan dgn air basuhan.bukankah mudah kita pakat2 kencing je kat atas kepala lebai mangkok tu beramai2.biar paneh otak dan cpt sedar dari sentiasa terbabas.

Tanpa Nama berkata...

Abe Husin,

Demo boleh adjust ko, kawe teringin sangat nak dekat dange lebai muda hok comel tuhhh.


Nik Rahmah

Simeon Templar berkata...

Sin

baik2 kau. Nabi orang pas tu nik ajis.

Tak dapat nik ajis mereka sembah serban. Tak boleh ngata serban. Apa nabi cakap kena ikut.

Apa sebenar nabi muhammad cakap mengenai serban.

kembara putih berkata...

Si Rohaizat, calon UMNO tu pun BAHLOL, yang sampai tak mengaku berbini 2 tu apasal, mengaku tak kenal isteri no 2 tu sapa yang suruh. Ini semua kerja bodoh. Sendiri mau cari susah.

chegarMD berkata...

apa kau marah sangat kat dia,entah2
angkau sama dgn si ruhaizat,kaki
klentong pempuan,kahwin kat hadjai,
padan muka, taukeh2 umno pon buduh
jadi bahan ketawa,pilih punya pilih
calon , dapat kaki klentoi, patutlah muka tpm makin hangus...

Sabri berkata...

Macamana rohaizat nak ngaku mana ada isteri dia nama FiZA atau HASFIZA tu fasal la dia tak ngaku, Lebai Mangkuk ni yang tak sabar nak dedah aib orang nama tak betul pun tuduh. kalau lebai mangkuk ayun ni ikhlas kenapa dia tak tegur adun melor yang abaikan isteri mualaaf dia, kenapa tak tegur ahli pas yang tak nak bagi duit tapi asyik nak memanjat aja.
dah dasar PAS apa orang dia buat kalau salah mata dia jadi buta, telinga jadi pekak

Jeffry berkata...

SLM BANG USIN..SI LEBAI TU DH GILE BINI ORG 24 JAM. SELAGI ADE SESAPE ADE BINI NO. 2 SILE TAKE CARE. TAH2 BINI ADUN MELOR TU PUN DIA NAK REMBAT KOT. KIRE KWN MKN KWN LA TU KEHKEHKEH

NUAR BERAHI BEKAS BANDUAN berkata...

Heee serban tu nak tutup tanduk jer dan nak buat kesat kaki dewa aljuburi sebab aljuburi anggap puak2 pas ni macam pengelap kaki kat pintu jamban muahahahahaha

Tanpa Nama berkata...

Hai, kan issue andaratu Kangkang dah international, anak haram nak halalkan duk tengah hot.

Sekarang issue rumah tangga pulak.

Tok Lebai nih tak lama lagi akan masuk sekali dalam kelambu supaya nak jelaskan dengan terperinci lagi hal hal rumah tangga orang lain!

Yang isteri kedua, tak pasai pi memandai mengatal dengan suami orang apakehal?

Lu merana tiam tiam sorang cukup ler.. Apa lu ingat isteri tua dan anak2 suami you tu tak merana?

PADAN MUKA

JANDA

iceman berkata...

malukan islam jer pki serban tapi citer buruk orang hang duk canang...memberi tanggapan negatif pada islam cukuplah nik aziz buat pandangan buat huru hara.

iceman berkata...

mner tuk mudim nie takder plak dia

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
azrul berkata...

Satu masa dulu di utara tanah air heboh cerita yg pakai lebai dok pulun bini walaupun tahu bini tengah lampu merah. Tak dapat depan dia siap mintak belakang. Bertaraf pesuruhjaya pulak tu, awat lebai muda tak jaja cerita tu.

Haji Mat berkata...

Sin

Aku pergi masjid terawih dgn bini nombor dua tadi.

Tak senang hati aku. Habis 8 rakaat aku balik cepat-cepat.

Banyak sangat orang pakai serban.

Tanpa Nama berkata...

salam Sin,
Selamat berbuka puasa(puasa ke?)banyak-banyak komen makcik suka komen Hj.Mat...ringkas tapi penuh makna...



Salam,
Norkuyow

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
shaik berkata...

pak usin nee lagi kuat ngata orang,hina tok lebai la,tok guru,ustaz la..tunggu saat kematian...

Maya Khairy berkata...

Salam Abang Husin,

Maya kan ada nak cerita kat kekawan semua. Dulu kan Maya cukup terpikat dengan Ustaz Akil Haiy, cukup petah berkata-kata termasuklah mencaci dan menghina.

Bila Maya dapat tahu dia ni rupanya main kayu tiga, pilu hati Maya dibuatnya. Dekat cover kaset ceramah dia berserban, tapi keluar dalam Astro dia berambut panjang.

Pendek kata Maya dah tak percaya kat pemakai serban, baik Maya percaya je kat Abang Husin Lempoyang!

Menangguk Lagi Si Khairy

Selamat Berpuasa!

Dr. RBAONG berkata...

Kahwin 2 atau lebih pak lebai pakai serban je boleh. Orang lain takut tak cukup syarat........errr siapa nak Gambir Sarawak, boleh order ngan saya, ada discount untuk Pak lebai.

siti aurora berkata...

Janganlah kita pulak yang stereotaipkan semua org berserban tu jahat @ kurang baik, sebab tajut jadi macam Amerika yang melabelkan org islam sebagai pengganas.
Berserban tu sunah nabi.

Tanpa Nama berkata...

usin apa kira serban tu sunah nabi ke apa, yg penting dia dapat persendakan orang,ingat -ingat la sin..maut datng menjemput kita tak kira masa..



JOJO

Tanpa Nama berkata...

Dulu aku nak kahwin dengan seorang gadis.Bapak dia tak mau sebab nak kahwinkan dengan lebai (mestilah pakai serban besar).

Sekarang ni mereka dah bercerai sebab si lebai asyik keluar berdakwah tapi tak bagi nafkah anak isteri.


Tapi tak apa..Lebai tu orang PAS. Masuk syurga lah tu.

Ahli bebas

mufarakahpr berkata...

ana mahu belajar sama dia

Tanpa Nama berkata...

"Awas Pak Lebai pakai serban" ayat ni kalau diambil secara context tanpa content sebenar, sah ada unsur menghina sunnah.

Rascal

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Tanpa Nama berkata...

siti aura n jojo ..

"Berserban tu sunah nabi." betui la tu

memecahbelahkan rumahtangga tu, sunah nabi jugak ke??

buat malu orang pakai serban ahliPAS ni

serbanketayap

No To Lebai Tibai berkata...

nabi suruh pakai serban atau galakkan tutup kepala?

nampak sangat orang pas tak paham hukum. kata ada ilmu .... ilmu haji fitnah dan lebai porak peranda.

buat apa pakai serban tapi tak ada adab? itu yang usin tibai, kaldai dap!

baik keling angkat sampah yang solat tutup kepala pakai sapu tangan.

shake not shaik berkata...

kesian kau, nanti dah mati baru nak tahu nik aziz syariat dah sesat!!!

Tanpa Nama berkata...

Satu hari malaikat maut jenguk kita 72 kali

Sendiri mau ingat...

::pak malau::

Tanpa Nama berkata...

Nak tutup kepala pakai cap ke, topi koboi ke, cengkerang kura-kura ke terpulang, harus. tapi serban itu tetap sunnah.

Rascal

Tanpa Nama berkata...

KhairyJemdol Said:

Ustaz mana yang baik kau beri betina dia kata alhamdullilah..kalau tak dapat semuanya haram.. kau hulur duit dia sapu kalau tak dapat dia kata rasuah itu hina.. PAS /PKR ? DAP sama spesis.H1N1( Selsema B.A.B.I )

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
akatsuki berkata...

hahaha pakcik gomar bonar apo yang ditulis en. husin...bornas yo gak ideo kau nie sin...

kassim pantalon berkata...

Pakai serban cakap meraban macam gaban

uda berkata...

dia ni sarban tak sama dengan tok guru sarban tok guru dah tajam macam roket. Dia ni punya macam ala2 benggali gitu mungkin bani yang berlainan kut.