Jumaat, Ogos 07, 2009

Perkara ke 11 pasti tingkatkan tekanan (stress)


Ada macam-macam dikatakan perkara yang menaikkan tekanan (stress). Berikut adalah antara 10 perkara:

1. Sumbat hidung dengan gabus dan cuba tiupkan.
2. Bayar satu kad kredit dengan kad kredit yang lain.
3. Bila orang yang nak pergi melancong suruh anda yang nak pergi kerja suruh relaks.
4. Kerja banyak di opis.
5. Bila Pak Mertua sekelurga mai tapi rumah anda sempit
6. Anak minta duit sekolah, masa duit dalam wallet cukup untuk pergi kerja 3 hari.
7. Cuti sekolah habis dan anak nak naik sekolah
8. Nak dekat raya tapi dibuang kerja
9. Ada bos baru masuk dan dia junior yang kamu buli masa di sekolah asrama.
10.Trafik jam pasai tunjuk perasaan di Masjid India
Banding dengan ini semua, perkara tambahan ke-11 pasti menaikkan adrenaline dan tidak perlu ujian stress oleh Chemist. Ianya berikut:

11.Diambil untuk disoalsisat sebagai suspek oleh SPRM pada petang pukul 7.
Sudahlah Gobind jangan auta.

Wow! Dengar Gobind meraban pun stress. Lagi untung ditolak dari dijual.

12 ulasan:

sam berkata...

Ha ha ha.. I like your style. Ini macam pukul anak sindir menantu...

Tanpa Nama berkata...

orang perak kabor meroyan..... takde fakta buat le apa yang buleh... tah tah semua seasons csi dvd dia beli... nak cari ilham ... kalu hindu tu hindu jugaklah.....

Tanpa Nama berkata...

Silap tu!!....dia bukan hindu..dia sigh..anak raja sigh..jangan sebut hindu!! marah Hindraf!!!...nanti tak merasa undi dari depa..

Dr. RBAONG berkata...

Medical breakthrough

New England Medical Journal dalam keluaran terbaru menyiarkan satu penemuan saintifik yang menakjubkan.

Saintis terkenal Dr Goblok Ben Deon dari Belanda telah menemui kaitan antara paras Adrenalin dalam darah dengan apa yang berlaku sejurus sebelum seseorang meningggal. Dipercayai penemuan ini akan dapat membantu bayak kes “Mati Mengejut” yang tidak dapat diselesaikan di seluruh dunia.

Menurut penemuan Dr Goblok Ben Deon kaitan paras Adrenalin adalah seperti berikut:

1-9.9 iu/ml……….Terjun dari tempat tinggi
10-20 iu/ml………Terjatuh dari tempat tinggi
20.1-29.9 iu/ml.........Ditolak dari tempat tinggi

Paras antara 20.1-29.9 iu/ml boleh membezakan siapa yang menolak seseorang itu.

20.1- 23.9 iu/ml............Ditolak oleh Pegawai SPRM
24.0-26.9 iu/ml ............Ditolak oleh Gangster
27.0-29.9 iu/ml .............Ditolak oleh Pegawai Polis.

Untuk pengetahuan, Julat antara 1.0-29.9 iu/ml adalah sangat specific untuk kes Jatuh dari tempat tinggi. Paras disebabkab oleh peristiwa yang berlainan menunjukkan julat yang berlainan. Contohnya paras seseorang yang terlibat dalam tunjuk perasaan ISA haya sekitar 0.1-0.5 iu/ml sahaja, dan paras sebab tahan kentut adalah 50-100 iu/ml.

Disebabkan perkara inilah Dr Goblok Ben Deon menyarankan agar paras Adrenalin wajib diambil untuk kes kematian mengejut.


Agensi berita Tak Bernama (affiliate to Agensi Husin Lempoyang)

ISAC berkata...

Salam, korang ni kalau disuruh meraban...mengalahkan "Raja Singh" dan anak2 dia...:)

Kalau yang menolaknya tu "anak angkat Freemasons" berapa pulak bacaan dia?

Kalau gangster tu Melayu atau India?

Atau "Exco" Kerajaan Negeri?

ISAC berkata...

Salam, korang ni kalau disuruh meraban...mengalahkan "Raja Singh" dan anak2 dia...:)

Kalau yang menolaknya tu "anak angkat Freemasons" berapa pulak bacaan dia?

Kalau gangster tu Melayu atau India?

Atau "Exco" Kerajaan Negeri?

pakbelalang berkata...

Gobind perangai macam ular senduk yang tidak beracun. Semburan racun venum dari mulut ular senduk hanya air kencing Gobind sahaja!!!

pakbelalang berkata...

Anak Raja Singh bernama Gobind ni boleh jadi hero orang kasta pariah dalam filem India.

pakbelalang berkata...

Gobind Singh juga boleh jadi "James Bond" atau "Mat Bondtot" dalam filem arahan pengarah mereng Raja Kapoor Singh!!

pakbelalang berkata...

Gobind boleh bagi orang pusing kepala satu kali dan dua kali sahaja. Tiga kali kepala dia yang kena pusing!!

$$$BIKINDUIT$$$ berkata...

JOM BIKIN DUIT LEMPOYANG

kaga keli*g botol berkata...

auta Nuar, kalid hasan *abi & n. ajis dikesan oleh anon:

Anonymous said...

Balik2 skrip yang sama jer bila ada pilihanraya kecil.

PAS – suruh gugurkan YB Ronnie
DAP – akan ugut nak keluar dari pakatan
PKR – Bang Nuar akan panggil mesyuarat
BN – akan kata pakatan dah goyang
klimaksnye : Semuanya selesai atas muafakat cara pakatan selepas bang Nuar panggil mesyuarat. Last2 sekali dikatakan ni semua konspirasi BN.

Tukar2 le skrip sket. Tambah makhluk asing dari planet Marikh ke aper ke. Dah selalu sgt la skrip ni digunakan. Panel skrip kena lebih kreatif supaya penonton tak kebosanan serta boleh mengagak kesudahan skrip ni.


he..he.. he.. utusan & tv3 termakan